Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

Math Wolf

Post#346 » Thu Nov 27, 2008 7:29 pm

KiKiN wrote:
Robbe wrote:Maar wat als Lorenz en Stijnvdb elkaars geliefden zijn?
Gewoon effe een vraagje: als er maar 1 van de 2 van een koppel geliefden beschermd wordt, en de ander sterft, is de 2e dan toch gered, of toch niet??? :? :?
Nee, dan sterft de 2de ook! Als 1 van de geliefden sterft, sterft de andere ook. Die sterft immers van verdriet en niet door een aanval van de weerwolven.

De enige uitzondering op deze regel is als de ene sterft door inactiviteit.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Glenn

Post#347 » Thu Nov 27, 2008 7:42 pm

Robbe wrote:
Glenn wrote:Lorenzje, lorenzje, lorenzje toch. Waarom zou MathWolf een tipje tegen jou in een berichtje zetten? Zou mijn mannelijke intuitie dus toch kloppen?

Indien deze klopt, dan kan ons racekakkie beter in een dodenbakkie :D
Wuh? :shock: Ik wacht nog altijd op een post van u die op iets slaagt znn :?
Joachimvdh wrote:Stijn verdacht, zeker na zo'n bericht des doods, Lorenz al 3 rondes op rij verdacht met een resem obvious hints tegen hem en juist die 2 praten mij dan vollen bak aan de galg. Ik trek daar mijn conclusies uit.
Maar wat als Lorenz en Stijnvdb elkaars geliefden zijn? Dan is deze gang van zaken ook te verklaren en is het niet zo zeker dat Joachim een weerwolf is omdat Stijn zegt dat Slimmy gezegd heeft dat Joachim een weerwolf is. Joachim is nu eenmaal een gemakkelijk doelwit omdat hij burgemeester is. Maar het is een mooi stukje acteren als dat zo moest zijn :)
Ok Robbe, hier komt maar eerste post die op iets slaagt :D (alle, dat hoop ik toch).
Als Stijnvdb een geliefde is, dan zou het niet erg slim van hem zijn om er nu een burger uit te stemmen.
In dat geval zou Stijnvdb de volgende ronde gedood worden door de burgers en is zijn missie als geliefde gefaald.

Stanny
WOZ

Post#348 » Thu Nov 27, 2008 7:45 pm

missie als geliefde?

Math Wolf

Post#349 » Thu Nov 27, 2008 7:47 pm

Geliefdes kunnen ook winnen als ze de enigen zijn die nog leven, ik denk dat Glenn dat bedoeld.

Een geliefde zal zich niet opofferen, ook niet als weerwolf, omdat hij/zij ook 'niet-weerwolf' belangen heeft.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Glenn

Post#350 » Thu Nov 27, 2008 7:48 pm

Stanny wrote:missie als geliefde?
De missie van de geliefde is samen met de andere geliefde het spel uitspelen.

Glenn

Post#351 » Thu Nov 27, 2008 7:49 pm

Glenn wrote:
Stanny wrote:missie als geliefde?
De missie van de geliefde is samen met de andere geliefde het spel uitspelen.
Mathwolf heeft prima uitgelegd wat ik bedoel :)

Robbe
WOZ

Post#352 » Thu Nov 27, 2008 8:08 pm

Glenn wrote:Ok Robbe, hier komt maar eerste post die op iets slaagt :D (alle, dat hoop ik toch).
Als Stijnvdb een geliefde is, dan zou het niet erg slim van hem zijn om er nu een burger uit te stemmen.
In dat geval zou Stijnvdb de volgende ronde gedood worden door de burgers en is zijn missie als geliefde gefaald.
Danku :) Maar als lorenz zijn geliefde is, is het toch in zijn belang de verdenking van lorenz op iemand anders te focussen? En wat maakt u zo zeker dat joachim een weerwolf is? Omdat Stijn, die in deze denkpiste een bedenkelijke geloofwaardigheid heeft, gezegd heeft dat een dode heeft gezegd dat... ? Om op uw animal farm referentie verder te gaan, iemand die dood is kan zich niet meer verdedigen he ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Stijnvdb

Post#353 » Thu Nov 27, 2008 9:45 pm

Robbe wrote:Maar als lorenz zijn geliefde is, is het toch in zijn belang de verdenking van lorenz op iemand anders te focussen?
eigelijk is 't een driehoeksrelatie met Robbe, maar hou het stil! :oops:

Ik weet dat mijn geloofwaardigheid een ferme val gemaakt heeft nu dat de wolven slimmy er zo uitgepikt hebben, maar weeg het eventjes af:

- jullie weten allemaal dat Karel zich nooit zo zou opgeofferd hebben, zéker niet in de eerste ronde.

- er is enkele pagina's terug heel duidelijk gezegd dat het spel momenteel eigelijk niet gebalanceerd is, dat de wolven het te moeilijk hebben en dat ze geen kans meer maken (eerst alleen door Karel, maar erna heeft de spelleider het wel bevestigd...). Zou het dan logisch om als spelleider een stuk of 5 OVERDUIDELIJKE 'hints' naar een wolf te zetten waarvan ge wéét dat die toch al kei verdacht is na die bepaalde kill? EN hij heeft het er nog expliciet bijgezet dat de hints naar mij "niet toevallig waren". Ik ben maar blij dat ik geen wolf ben, anders zou ik achteraf wel goe pissed zijn op math wolf omdat hij mij praktisch weggeeft... :/ nu weet ik dat hij dit doet om het spel nog wat interessant te houden...

- weeg nog eens af wat mogelijk de gevolgen zijn als ge mij doodstemt...voor zover jullie weten is het nog steeds mogelijk dat ik wolf ben...maar de kans dat ik ziener ben is minstens even groot.

- Als ik géén ziener was, wilt dat zeggen dat nog een andere - tot hiertoe onbekende - persoon dat is. Een wolf zal het niet durven zich proberen uit te geven als ziener omdat ze aan dit tempo al bekan een bedreigde diersoort aan 't worden zijn, het risico van ontdekt te worden is gewoon te groot. Als iemand anders ziener was zou die zich nu al lang bekendgemaakt hebben en mijn tactiek gewoon hebben overgenomen.

- Ik heb altijd blijven zeggen dat ik er niets mee inzit gecontroleerd te worden, omdat ik niets te verbergen heb. Ik heb zelfs uitdrukkelijk de andere ziener aangeraden mij na te kijken. Als ik wolf was had ik dat niet aangedurfd omdat het dan game over zou kunnen zijn voor mij, en ik dan 2 wolven zou hebben opgeofferd voor...niets.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Stijnvdb

Post#354 » Thu Nov 27, 2008 9:53 pm

Bedenk trouwens ook dat ik dit als wolf helemaal anders (en beter) had kunnen aanpakken. Sommigen onder jullie denken dat ik aan 't liegen ben omdat slimmy mij niet nagekeken heeft vannacht en ik dus nog steeds niet vrijgesproken ben. Hoe weten jullie dat slimmy mij niet nagekeken heeft vannacht? Omdat ik zeg dat hij joachim heeft nagekeken en dat die wolf is.

Als ik wolf zou zijn, zou dit dus een leugen zijn en heeft slimmy iemand totaal anders nagekeken. Zou het dan niet in mijn voordeel zijn te zeggen dat slimmy MIJ heeft nagekeken - en vrijgesproken, en dat ikzelf joachim's rol heb opgevraagd?

Plus, als ik wolf was zou het juist een verschrikkelijk slechte tactiek zijn om direct slimmy te vermoorden nadat hij zich aan mij bekendgemaakt heeft, zo maak ik mezelf überverdacht én ontloop ik de kans dat de "echte" resterende ziener zich nog aan mij bekendmaakt. Ik zou eerder slimmy gebruiken om zelf nog 't een en 't ander te weten te komen!
What doesn't kill me...

-

Sacrif

Post#355 » Fri Nov 28, 2008 1:56 pm

idd stijnvdb,
eerst joachim dus
official vote: Joachim
em daarna zou ik toch Glenn eens aan onderzoek onderwerpen, dien vertrouz ik al nen tijd nie meer
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Q
Prosenior

Post#356 » Fri Nov 28, 2008 3:45 pm

Ik volg ook volledig in stijn zijn redenering.
official vote: Joachim

Heks moet nu gewoon zowiezo slimmy terug tot leven brengen en nadien moet slimmy dan beschermd worden door een berschermengel.
Mazzel

Stanny
WOZ

Post#357 » Fri Nov 28, 2008 4:17 pm

Official Vote: Joachim

de glenn is denkek wel vrij normaal ze ... kzie ni wrm da dieje ineens verdacht zou zijn?

Stijnvdb

Post#358 » Fri Nov 28, 2008 4:32 pm

Official vote: Joachim
What doesn't kill me...

-

Math Wolf

Post#359 » Fri Nov 28, 2008 4:39 pm

Klein detail waar we het gisteren op TD over hadden: waarom zou de heks Slimmy tot leven wekken? Ze kan even goed mij terug tot leven wekken. Dan kan ik direct alle tips posten. :wink:

Anyway, 4 stemmen tegen burgemeester Joachim voorlopig, er zijn nog ruim 3 dagen om te stemmen, vergeet het niet!

Dave
WOZ

Post#360 » Fri Nov 28, 2008 4:43 pm

Hmm.. kga toch nog effe afwachten met stemmen... begint ingewikkeld te worden :lol:

Return to “Game Over”