Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

slimmy
Prosenior

Post#316 » Thu Nov 27, 2008 5:26 pm

Ik mag dat niet bevestigen omdat ik dood ben.

Stanny
WOZ

Post#317 » Thu Nov 27, 2008 5:29 pm

maw ... we wete zelfs ni zeker fda de Joachim ne wolf is ... want da kan ook een giga-sluw plan zijn van de Stijn ...

mijn voorstel is dus de Stijn te vermoorde, en afwachte ...
ast de overblijvende ziener is, dan moet de heks hem mr terug tot leven wekken fzo ...

NecRock
WOZ

Post#318 » Thu Nov 27, 2008 5:44 pm

We kunnen Joachim vermoorden... Als hij geen wolf is, weten we dat Stijn gelogen heeft, wat hij alleen zou doen als hij een wolf is... Ik betwijfel dat de wolven twéé van de hunnen zouden opofferen om één iemand minder verdacht te maken...

I say: kill Joachim

Stijnvdb

Post#319 » Thu Nov 27, 2008 5:52 pm

Stanny wrote:maw ... we wete zelfs ni zeker fda de Joachim ne wolf is ... want da kan ook een giga-sluw plan zijn van de Stijn ...

mijn voorstel is dus de Stijn te vermoorde, en afwachte ...
ast de overblijvende ziener is, dan moet de heks hem mr terug tot leven wekken fzo ...
sorry ze maat, maar da is nu de slechtste tactiek die ge maar kunt toepassen... Ik ben wel degelijk ziener, en met uw plan zijt ge dus SOWIESO een ziener kwijt. Als ge nu gewoon vannacht Joachim vermoordt, de heks Slimmy terug tot leven laat brengen en hem mij dan laat controleren, hebt ge 100% zekerheid over mij én hebt ge tenminste uw 2 zieners nog.

Ik heb altijd zéér duidelijk aangegeven dat ik er niets mee inzit nagekeken te worden omdat ik niets te verbergen heb, en dat jullie me zelfs mochten vermoorden zolang de heks me dan maar terug tot leven bracht. Geef mij op z'n minst het voordeel van de twijfel en laat me leven tot Slimmy kan bevestigen dat ik effectief ziener ben, de heks kan ons niet allebei reviven...

Het is trouwens al meermaals ter sprake gekomen dat de kans er zeer dik in zat dat de wolven allemaal op Joachim gestemd hebben om een wolf als burgemeester te hebben. Ik kan bij deze bevestigen dat dat exact is wat er gebeurd is.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

NecRock
WOZ

Post#320 » Thu Nov 27, 2008 5:57 pm

Stijnvdb wrote:sorry ze maat, maar da is nu de slechtste tactiek die ge maar kunt toepassen... Ik ben wel degelijk ziener, en met uw plan zijt ge dus SOWIESO een ziener kwijt.
Vond ik ook... En eigenlijk maakt het Stanny wel een beetje verdacht, in mijn ogen... :p

Stanny
WOZ

Post#321 » Thu Nov 27, 2008 6:04 pm

mja ...

k, ge hebt mss wel gelijk ...
ktrek veel te rap conclusies eiglijk, en kben mss wel wa TE paranoia :P
hierbij mijn excuses aan Stijn

wie wordt er burgemeester als Joachim doodgaat?

Stijnvdb

Post#322 » Thu Nov 27, 2008 6:08 pm

Stanny wrote:wie wordt er burgemeester als Joachim doodgaat?
opnieuw verkiezing :)

Slimmy 4 president! :D
What doesn't kill me...

-

Math Wolf

Post#323 » Thu Nov 27, 2008 6:09 pm

Stijnvdb wrote:

Nee. Zoals eerder gezegd, dan wordt de nummer 2 uit de verkiezing het. En daarna nummer 3, enzoverder.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Gert J.

Post#324 » Thu Nov 27, 2008 6:11 pm

Stijnvdb wrote:

De volgende met de meeste stemming dacht ik gewoon...
Anyway:
Stanny vind ik nu heel verdacht. Laten we niettemin Joachim eerst vermoorden omdat Slimmy het zei.
Dan weten we direkt of we Stijn kunnen vertrouwen.
Stijn: als dit een truk is van jou: chapeau :)
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Glenn

Post#325 » Thu Nov 27, 2008 6:13 pm

Math Wolf wrote:
slimmy wrote:Medic... I need a medic!
A witch you mean, a witch! :wink:

Anyway, even duidelijk maken omdat er twijfel kan ontstaan door deze samenloop van omstandigheden:
ik kan niet zeggen of Slimmy's dood al dan niet toeval is, maar het is wel eerlijk gebeurd.
Ikzelf heb niets verraden aan de wolven en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Slimmy het aan een weerwolf verteld heeft. Of Slimmy (en/of anderen) Stijn al dan niet gecontacteerd hebben, zal je evenmin van mij of Slimmy te weten komen.
Merk op dat dit niet de best mogelijke kill voor de wolven is, de heks zou nog beter zijn geweest.

De tips naar Stijn in de tekst anderzijds, die zitten er niet helemaal toevallig.

@stijn: Slimmy kan pas binnen 2 nachten weer iemand opvragen, volgende nacht moet hij eerst tot leven gewekt worden!
Misschien zijn er tips naar Stijn omdat hij geliefde is en samenspeelt met een weerwolf?

Maar ff een vraagje, mag Slimmy nog zeggen wie hij die nacht ervoor nagekeken heeft of mag dat niet meer volgens de regels omdat hij nu dood is?

Stanny
WOZ

Post#326 » Thu Nov 27, 2008 6:14 pm

Gert J. wrote: Stanny vind ik nu heel verdacht.
dus ik zou drekt terugkrabbele as weerwolf en ni nog probere de rest te overtuige van mijn gelijk?

Glenn

Post#327 » Thu Nov 27, 2008 6:18 pm

Gert J. wrote:
Stijnvdb wrote:

Anyway:
Stanny vind ik nu heel verdacht. Laten we niettemin Joachim eerst vermoorden omdat Slimmy het zei.
Omdat Slimmy het zei ... , dit laat me denken aan Animal Farm en Slimmy is dan de Old Major. Maar na de dood van de Old Major werden de woorden van hem verdraaid door de andere stoute varkens. De Old Major zelf kon niet meer zeggen dat zijn woorden verdraaid werden, want hij leefde niet meer.

Als volgens de regels van het spel Slimmy na zijn dood niets meer mag zeggen dan kunnen de weerwolven doen alsof hij gezegd heeft dat Joachim weerwolf is ...

Stijnvdb

Post#328 » Thu Nov 27, 2008 6:20 pm

Math Wolf wrote:
Stijnvdb wrote:

Nee. Zoals eerder gezegd, dan wordt de nummer 2 uit de verkiezing het. En daarna nummer 3, enzoverder.
ah oops, my bad :)
What doesn't kill me...

-

Gert J.

Post#329 » Thu Nov 27, 2008 6:21 pm

Glenn wrote:
Gert J. wrote:
Stijnvdb wrote:

Anyway:
Als volgens de regels van het spel Slimmy na zijn dood niets meer mag zeggen dan kunnen de weerwolven doen alsof hij gezegd heeft dat Joachim weerwolf is ...
Dacht ik ook aan, maar dan hebben ze wel een vreemde aanloop naar deze situatie genomen.

Maar aan de ander kant: ik zie de Stijn het echt wel allemaal zo bedenken.

Ik sta momenteel dus nog op no vote
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Stijnvdb

Post#330 » Thu Nov 27, 2008 6:23 pm

trouwens, wat volgens mij wel zeer sterk in mijn verdediging speelt: Er is niet zo lang geleden gezegd dat het spel helemaal niet gebalanceerd is en dat de weerwolven éigelijk geen schijn van kans maken. Als dat het geval was, zou Math Wolf dan zoveel hints naar mij plaatsen + er expliciet bijzetten dat de hints naar mij daar niet toevallig staan?

Hij zou mij juist proberen te helpen om het spel wat eerlijker te maken ;) Het feit dat de hints "er niet toevallig staan" zou eerder een verwijzing naar Stanny kunnen zijn, omdat hij ook "Stijn" heet. Ik zal hem op een nacht dus wel eens nakijken :)
What doesn't kill me...

-

Return to “Game Over”