Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

Gert J.

Post#211 » Sun Nov 23, 2008 1:41 pm

Het feit dat Fristi voor gelijkstand heeft gestemd, vond ik op zich vrij raar. Dat Racekakje op mij heeft gestemd is alleen maar logisch.
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

racekakje
WOZ

Post#212 » Sun Nov 23, 2008 1:42 pm

Dat ik op Gerard stemde is niet zo raar e, het was de enigste kans om mij te redden.

Het "Tweejarig" slaat niet op mij, maar "Hert" is duidelijk naar mij gericht, daar kan ik niets aandoen.

Ik ga voor KiKin;
De emmer van vorige keer (even expliciet als mijn hert vind ik zelf).
En nu de duidelijke verwijzing naar vuur, wat ook enkel naar hem verwijst..

En het is ook de eerste keer dat hij meespeelt, dus alle verwijzingen naar die groep..

Ik wou vorige keer al op KiKin stemmen, maar moest mezelf proberen te redden..

Stijnvdb

Post#213 » Sun Nov 23, 2008 2:27 pm

ik denk dat het tijd is om het spel eens open te gooien...

Wat ik nu doe is riskant voor mezelf, maar het is volgens mij de beste manier om zo snel mogelijk de weerwolven eruit te halen en zoveel mogelijk te vermijden dat er burgers doodgestemd worden.

We hebben 2 zieners, 2 beschermengels, 1 jager en 1 heks. Apart zijn die rollen maar vrij zwak, maar als ze samen kunnen werken (dus elkaars identiteit kennen) staan ze zeer sterk. De beschermengels kunnen de zieners beschermen terwijl zij samen 2 personen per nacht kunnen nakijken, terwijl er nu overlappingen kunnen bestaan én de kans bestaat dat de weerwolven chance hebben en 1 van de zieners vinden.

Dus bij deze: ik ben ziener. Ik heb deze nacht Karel nagekeken en hij is weerwolf, we kunnen deze dag dus al een sterke speler doodstemmen die 100% zeker een weerwolf is, in plaats van zoals nu het heel grote risico te lopen dat we er zelf een burger, of nog erger, iemand met een speciale rol uitstemmen.

Ik zou dus willen vragen dat de andere speciale rollen mij een pm sturen zodat we kunnen samenwerken :) of mocht er twijfel bestaan of ik écht wel ziener ben, gewoon eventjes wachten tot Karel gedood is zodat iedereen met z'n eigen ogen kan zien dat Karel effectief een wolf is.

Als de andere ziener mij pm't kan ik een van de beschermengels hem/haar ook laten beschermen en kunnen we doorheen de rest van het spel samenwerken. Mocht er een weerwolf zich voordoen als beschermengel ofzo zal ik het weten, want dan heb ik sowieso een pm teveel gekregen en kan ik 's nachts nakijken wie er liegt.

Dus: laten we het spel eens wat interessanter maken... ;)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Joke
WOZ

Post#214 » Sun Nov 23, 2008 2:33 pm

ik wil u best geloven en zo, maar de weerwolven weten ook van elkander dat ze weerwolven zijn, dus in het geval dat Karel een weerwolf is zijn er drie mogelijkheden: jij bent een weerwolf, jij bent een ziener of jij hebt goed gegokt :wink:
In ieder geval, Karel is een weerwolf (of jij hebt verkeerd gegokt, maar dit laat ik even buiten beschouwing), dus laten we gewoon Karel doden.
Natuurlijk is het best interessant dat de zieners van elkander weten dat ze zieners zijn en dat ze op voorhand afsrpeken wiens rol ze willen te weten komen.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

VFlicka
WOZ

Post#215 » Sun Nov 23, 2008 2:34 pm

stijnvdb, ge speelt het heel gevaarlijk. Ge hebt mij overtuigd om op Karel te stemmen, maar ge weet toch dat als hij een burger blijkt te zijn u laatste uur geslagen heeft :D, en als hij een weerwolf is zijt ge ook nimeer veilig.

Pieter Belmans

Post#216 » Sun Nov 23, 2008 2:36 pm

Een mooie wending, maar er zijn enkele catches:
- Stijn is geen ziener, maar weerwolf: ze krijgen informatie over speciale rollen
- Stijn is een ziener, maar niet lang meer want de weerwolven willen hun verdere ontmaskering behoeden
- mensen PM'en foutieve informatie door waardoor Stijn in de verkeerde mensen vertrouwt en deze informatie krijgen van Stijn

Ik ben geweldig voor het idee van Stijn, maar de beschermengelen moeten hem nu volgende nacht zéker beschermen, en misschien is het het veiligste als er pas informatie wordt doorgegeven aan Stijn van zodra we weten dat Karel ook weldegelijk een weerwolf is.

Iedereen die niet op Karel stemt is verdacht nu eigenlijk en als Karel geen weerwolf blijkt weten we dat Stijn gelogen heeft en verdient hij dus de dood :).

Stijnvdb

Post#217 » Sun Nov 23, 2008 2:38 pm

Joke wrote:ik wil u best geloven en zo, maar de weerwolven weten ook van elkander dat ze weerwolven zijn, dus in het geval dat Karel een weerwolf is zijn er drie mogelijkheden: jij bent een weerwolf, jij bent een ziener of jij hebt goed gegokt :wink:
In ieder geval, Karel is een weerwolf (of jij hebt verkeerd gegokt, maar dit laat ik even buiten beschouwing), dus laten we gewoon Karel doden.
Natuurlijk is het best interessant dat de zieners van elkander weten dat ze zieners zijn en dat ze op voorhand afsrpeken wiens rol ze willen te weten komen.
als de speciale rollen nog geen contact met me willen opnemen tot ze meer zekerheid hebben, heb ik daar geen probleem mee. zolang ik 's nachts maar beschermd word natuurlijk :)

en in mijn verdediging: het zou inderdaad een slimme wolvenzet van mij kunnen zijn, maar stel uzelf gewoon de vraag: zou Karel zichzelf zo laten opofferen...? ;)
What doesn't kill me...

-

Dave
WOZ

Post#218 » Sun Nov 23, 2008 2:41 pm

Hmm... geen slechte tactiek, maar ik ben toch enorm sceptisch. Als gij liegt stemmen we een van onze sterkste spelers er wel uit :(

Karel
WOZ

Post#219 » Sun Nov 23, 2008 2:43 pm

Of stijnvdb is een weerwolf en probeert nu een zalige taktiek (respect dude) om:

1. alle zieners en beschermengels te weten te komen en ze later één voor één te kunnen afmaken in samenwerking met de andere weerwolven
2. een burger (ik) te vermoorden

Besef goed dat ALS stijnvdb een weerwolf is, wij dit spel vrijwel zeker verloren hebben he, want de weerwolven bezitten dan info over de belangrijkste rollen in het spel.

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik geen weerwolf ben... Maar ik weet het wel van mezelf, dus ik weet dat stijnvdb liegt en waarschijnlijk een weerwolf is (waarom zou hij dit anders doen?)

Waarschijnlijk gaat niemand mij geloven, maar jullie zullen later wel zien dat ik gelijk heb... als het te laat is. Het heeft voor mij nu ook geen zin om nog langer te wachten met mijn stem. Verder roep ik alle beschermengels en zieners op om stijnvdb NIET te contacteren.

Official vote: stijnvdb
Last edited by Karel on Sun Nov 23, 2008 2:43 pm, edited 1 time in total.

Stijnvdb

Post#220 » Sun Nov 23, 2008 2:43 pm

Pieter Belmans wrote:Een mooie wending, maar er zijn enkele catches:
- Stijn is een ziener, maar niet lang meer want de weerwolven willen hun verdere ontmaskering behoeden
Daarvoor zijn de beschermengelen er :)
Pieter Belmans wrote: - mensen PM'en foutieve informatie door waardoor Stijn in de verkeerde mensen vertrouwt en deze informatie krijgen van Stijn
dan zal ik het weten he :) als ik meer dan 5 pm's krijg weet ik dat er een wolf tussenzit :) Ik geef ook pas informatie door als ik heel zeker weet dat er geen wolf tussenzit.
What doesn't kill me...

-

Karel
WOZ

Post#221 » Sun Nov 23, 2008 2:45 pm

(ik zou ook wel op mezelf stemmen na deze stunt trouwens :()

En hoe dan ook, ookal stemmen jullie op mij, geef AUB niet de speciale rollen door aan stijnvdb!! Hij is een weerwolf en kan hiermee heel het spel winnen.

Stijnvdb

Post#222 » Sun Nov 23, 2008 2:45 pm

Karel wrote:Of stijnvdb is een weerwolf en probeert nu een zalige taktiek (respect dude) om:

1. alle zieners en beschermengels te weten te komen en ze later één voor één te kunnen afmaken in samenwerking met de andere weerwolven
2. een burger (ik) te vermoorden

Besef goed dat ALS stijnvdb een weerwolf is, wij dit spel vrijwel zeker verloren hebben he, want de weerwolven bezitten dan info over de belangrijkste rollen in het spel.

Ik kan natuurlijk niet bewijzen dat ik geen weerwolf ben... Maar ik weet het wel van mezelf, dus ik weet dat stijnvdb liegt en waarschijnlijk een weerwolf is (waarom zou hij dit anders doen?)

Waarschijnlijk gaat niemand mij geloven, maar jullie zullen later wel zien dat ik gelijk heb... als het te laat is. Het heeft voor mij nu ook geen zin om nog langer te wachten met mijn stem. Verder roep ik alle beschermengels en zieners op om stijnvdb NIET te contacteren.
Ok, dan stel ik voor dat we nu Karel doodstemmen zodat alle twijfel hierover weg is, tot dan verwacht ik geen pm's :)
What doesn't kill me...

-

Dave
WOZ

Post#223 » Sun Nov 23, 2008 2:46 pm

Damnit, op wie nu stemmen :( Ik ga gewoon nog effe wachten met stemmen!

Pieter Belmans

Post#224 » Sun Nov 23, 2008 2:47 pm

Pas ook op met inactieve mensen, een weerwolf kan proberen te PM'en en als er toevallig iemand niet PM't is hij binnen (maar hij moet wel gokken op de juiste rol enzo, dus eigenlijk is dat echt wel worst-case scenario :)).

Stijnvdb

Post#225 » Sun Nov 23, 2008 2:51 pm

Dave wrote:Damnit, op wie nu stemmen :( Ik ga gewoon nog effe wachten met stemmen!
ok, ik zal in beide gevallen het worst-case scenario geven:

Ge stemt karel dood en het blijkt dat hij de waarheid vertelde: ge hebt 1 burger minder maar ook 1 weerwolf minder want dan hebt ge zekerheid dat ik er 1 ben. Als ik een weerwolf was is dit trouwens de domste zet die ik had kunnen maken, want ik ben dood en het enige dat ik heb kunnen bereiken is 1 burger doden...dat zou ik 's nachts ook kunnen doen he.

Ge stemt mij dood en het blijkt dat ik de waarheid vertelde: Ge zijt ne ziener kwijt.

your call... ;)
What doesn't kill me...

-

Return to “Game Over”