Ja onze planeet is overbevolkt, maar neen dat is niet de schuld van de westerse bevolking, eigenlijk staat onze bevolkingsgroep op het randje van instorten door een te klein geboortetal, akkoord we zijn de grootste vervuilers en op dat vlak zou je misschien kunnen zeggen laat andere groepen maar overnemen.NecRock wrote:Dan ben ik ook wel meer te vinden voor adoptie, versus zelf nen kleine op de wereld zetten. Onze planeet is al overbevolkt genoeg, en daar wil ik ni toe bijdragen - zowel voor de wereld (ni da ééntje veel ga uitmaken) als voor die kleine zelf. Als ge adopteert ligt da wel anders, gezien da kind der dan toch al is.
Langs de andere kant echter: wij zijn de enigste bevolkingsgroep (in West-Europa) waar we ons echt zijn beginnen losmaken van de illusie die Godsdienst heet, we zijn de enigste groep ter wereld die als gevolg daarvan ook zuiver aan wetenschap kan doen, wetenschap zoals vooral Fysica en Biologie. (godsdiensten zijn op een of andere manier niet zo vies van chemie, hoewel het extreem veel steunt op Fysica)
Zonder onze godsdienstvrijheid had er nooit zoveel geld kunnen gaan naar fundamenteel onderzoek and let's face it: geen CERN, geen www, geen winak.be/forum.
Waarschijnlijk is dit een beetje te serieus voor dit forum maar ik vond het wel eens het vermelden waard
Aan de andere kant realiseer ik me net dat je de geadopteerde kinderen best jouw waarden kan aanleren