Wat bedoelt hij met dynamische range (>400 000 : 1)
Iets met het aantal counts dat ccd kan opmeten? Huh?
En lineairiteit bedoelt hij dan dat de gain lineair verloopt tov aantal elektronen?

Moderator: Praesidium
Inderdaad mB = -7.5 en helderder wijst op de intensiteit ja.bert_cuypers wrote:Enkele vraagjes bij tuyaux observationele technieken:
* Bij vraag c neem ik aan dat hij met "helderder" bedoelt "flux"? Dan zou de schijnbare magnitude van mB=-7.5. Maar hoe bereken je dan de afstand van ster B zodat mA=mB?
* Bij de langere vragen deel a. Hoe begin je hieraan? Want om de signaal/ruisverhouding te berekenen heb je toch veel meer nodig dan enkel N(gamma)?
ten eerste is het niet meneer Coudé, maar coudé is gewoon Frans voor elleboog.Mornië wrote:Bij het eerste deel heb ik die doelstellingen nog eens nagekeken per hoofdstuk en ik mis bij hoofdstuk 2 die voorstelling van de Coudé telescoop, ook al komt da wel een mini beetje voor bij het prentje voor Nasmyth
en in hoofdstuk 5 weet ik niet wat ADU is :s
Ik heb echt geen zin om al die oefeningen nog te proberen =( dus fuck it :p
 , van hoofdstuk twee toch die die we in de klas gemaakt hebben, maar eigenlijk lijken mij die niet zo belangrijk omdat dat voornamelijk dingen zijn die hij didactischerwijs de studenten laat verifiëren om aan te tonen dat de gemaakte benaderingen echt wel opgaan. Moest iedere prof dit nu eens doen...
 , van hoofdstuk twee toch die die we in de klas gemaakt hebben, maar eigenlijk lijken mij die niet zo belangrijk omdat dat voornamelijk dingen zijn die hij didactischerwijs de studenten laat verifiëren om aan te tonen dat de gemaakte benaderingen echt wel opgaan. Moest iedere prof dit nu eens doen...Users browsing this forum: No registered users and 14 guests