- Waarom moest je nuweer oppassen met - op de computer?
Van welke soorten typering mag een receiver parameter zijn? Waarom zijn volgens u enkel de door u opgesomds soorten toegelaten, en is er een verband tussen de verschillende mogelijkheden?
Moderator: Praesidium
Die eerste vraag bedoel ik mee: Ooit zei die in les "Aftrekken is gevaarlijk voor computer en daar moet ge dus mee oppassen."Shinta wrote:Nu vraagde wa, eeeuhmm, de receiver bestaat uit uw objectnaam, gevolgd door uw klasse. En wat het doet is uw procedure (methode) als een onderdeel maken van uw klasse, als een nieuw soort data die verwerkingen uitvoert. Ge kunt enkel onderdelen toevoegen aan records dus het is enkel mogelijk om een receiver van een recordtype of van een pointertype te maken, das al een deel vant antwoord.
Probeer het eens uit in een programma he, alle pointers verwijderen en enkel verwijzen naar de records en laat het ons weten.
Zie eens naar mijn oplossingen van de discussiesessie voor de betekenis van het -'etje.
Code: Select all
MODULE receivertest;
IMPORT
OutExt;
TYPE
test = RECORD
b : INTEGER;
END;
VAR
PROCEDURE ( VAR a : test) Print*();
VAR
BEGIN
a.b := 5;
OutExt.Int(a.b,2);
END Print;
PROCEDURE testit*;
VAR
a : test;
BEGIN
OuExt.Open();
a.Print();
END testit;
BEGIN
END receivertest.
Ik heb alles eens nagekeken op de cursus en wat hier boven staat is voornamelijk zever (mijn antwoord heNorfolk wrote:Die eerste vraag bedoel ik mee: Ooit zei die in les "Aftrekken is gevaarlijk voor computer en daar moet ge dus mee oppassen."Shinta wrote:Nu vraagde wa, eeeuhmm, de receiver bestaat uit uw objectnaam, gevolgd door uw klasse. En wat het doet is uw procedure (methode) als een onderdeel maken van uw klasse, als een nieuw soort data die verwerkingen uitvoert. Ge kunt enkel onderdelen toevoegen aan records dus het is enkel mogelijk om een receiver van een recordtype of van een pointertype te maken, das al een deel vant antwoord.
Probeer het eens uit in een programma he, alle pointers verwijderen en enkel verwijzen naar de records en laat het ons weten.
Zie eens naar mijn oplossingen van de discussiesessie voor de betekenis van het -'etje.
Volgens mij had dit iets te maken met die floating point (dat na 8 na komma vanalles fout zou lopen ofzoiets)
Die tweede vraag komt uit examen van eerste zit van 2003-2004.
In cursus staat dat een object een instantie van ADT is en dat deze ALTIJD dynamisch moet zijn.
Dus m.a.w. met gebruik van een pointer.
Met een gewone record zal dit volgens mij niet lukken. Als je geen pointer gebruikt zal uw record een plaats toegewezen krijgen en niet meer te veranderen zijn. En dus zal je er volgens mij geen 'methoden' aan kunnen toevoegen.
Straks in ieder geval is proberen voor zekerheid.
Heb ik dus overgelezenShinta wrote:Ten tweede, er staat letterlijk in de cursus dat de receiver OFWEL een waardeparameter van een pointer naar een record variabele moet zijn (vb : PROCEDURE (l : Init) Pipikaka;)
OFWEL een variabele parameter van een record
(vb : PROCEDURE (VAR l : InitRecord) Pipikaka;)
Code: Select all
1.1234567891231231654
-1.1234567800000000000
------------------------------
0
ja kdacht zoiets maar was niet 100% zekerNickman wrote:De reden waarom "-" het gevaarslijkste was was volgende:Je verliest dus alle digits na het 8ste (of de precisie waarmee u programeertaalz ou werken, meestal 8 dus...)Code: Select all
1.1234567891231231654 -1.1234567800000000000 ------------------------------ 0
Daarom zou - het gevaarlijkste zijn.
was geen kritiek ofzo, het was een deel van men antwoordNorfolk wrote:k merci Shinta voor uitleg, en Arutha voor het voorbeeldje
Heb ik dus overgelezenShinta wrote:Ten tweede, er staat letterlijk in de cursus dat de receiver OFWEL een waardeparameter van een pointer naar een record variabele moet zijn (vb : PROCEDURE (l : Init) Pipikaka;)
OFWEL een variabele parameter van een record
(vb : PROCEDURE (VAR l : InitRecord) Pipikaka;)
Nee kweet hetShinta wrote:was geen kritiek ofzo, het was een deel van men antwoordik val proffen nogal graag als ze omdiepzinnige vragen stellen.
Users browsing this forum: No registered users and 6 guests