Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

NecRock
WOZ

Post#301 » Wed Nov 26, 2008 12:02 am

Ow yeah, nog een ideetje... Nu een van de zieners zijn identiteit bekend heeft gemaakt, kan hij ook, als hij iemand heeft onderzocht die géén weerwolf bleek te zijn, die misschien doorgeven aan al de anderen die hij al onderzocht heeft, zodat die weten op wie ze niet moeten stemmen, zonder dat de weerwolven weten wie er al vrijuit gaat en dus gerust mag worden afgemaakt... Of is dit tegen de regels van het spel? :p

Math Wolf

Post#302 » Wed Nov 26, 2008 12:05 am

BESLISSING VAN HET DORP

Het dorp heeft beslist, er was weinig twijfel:

Stijnvdb: 1 stem tegen
Karel: 19 stemmen tegen

Niet gestemd / Te laat: Nynek, Joke, Sacrif, Felix

Ik weet dat het karting van vanavond en dat internet even uit heeft gelegen.
Bijgevolg: als jullie voor het terug dag is (voor donderdag middag) een keer posten, is het in orde voor mij, in het andere geval telt deze ronde als eerste afwezigheid. (2de keer = dood)

Het is nacht tot DONDERDAG 15u59

O ja, voor ik het vergeet...

SLACHTOFFER: Karel
ROL: weerwolf

:wink:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

racekakje
WOZ

Post#303 » Wed Nov 26, 2008 12:13 am

1 down, 5 to go..

Tis wel ne mindgame nu:
Proberen de weerwolven Stijnvdb te vermoorden, met kans dat hij beschermt wordt?
Gaan de beschermengelen Stijnvdb beschermen, want als de weerwolven ervan uit gaan dat Stijnvdb beschermt wordt, gaat ze hem nooit vermoorden..

Hoe dan ook is er nog altijd een heks, en de ziener-rol is verschrikkelijk belangrijk..

Karel
WOZ

Post#304 » Wed Nov 26, 2008 12:21 am

Mja, ik was dus inderdaad een weerwolf. Ik heb nog mijn best gedaan om wat verwarring te zaaien maar ik besefte ook wel dat het waarschijnlijk niet ging lukken. Spijtig dat ik al zo snel uit het spel lig :(.

Nog enkele opmerkingen:

Volgens mij is deze ronde het spel totaal ongebalanceerd in het voordeel van de burgers. Ik denk dat math_wolf een redeneerfout gemaakt heeft in zijn keuze van het aantal speciale rollen.

Math_Wolf heeft het aantal speciale rollen en weerwolven (ongeveer) evenredig laten stijgen met het aantal deelnemers. Dat is een grote fout.

Zowel ziener als beschermengel kunnen 1 actie per ronde uitvoeren. Per rol van dat type stijgt het aantal acties voor de burgers met 1. Per weerwolf is dit echter niet het geval, want ze stemmen nog altijd 1 persoon per nacht dood. Bovendien worden zieners met meer spelers ook nog eens een pak sterker, omdat het spel langer duurt en ze meer mensen kunnen zien. Met andere woorden, de burgers hebben aanzienlijk meer voordeel in dit spel dan in het vorige.

Ik denk eerlijk gezegd dat de weerwolven totaal geen kans maken dit spel.

Sebastiaan

Post#305 » Wed Nov 26, 2008 12:49 am

Death to all werewolves :D

carting was awesome :P Rietjes are back :D

Math Wolf

Post#306 » Wed Nov 26, 2008 12:51 am

Karel: ge hebt gelijk, een misrekening van mij. In principe hadden ze zeker een kans (6 weerwolven -> tips onduidelijk) maar als de speciale rollen samen leggen, wordt het heel moeilijk natuurlijk.

In een mogelijk derde spel (ik veronderstel dat dat er zal komen) zullen we de rolverdeling vooraf terdege moeten bespreken.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Nynek
WOZ

Post#307 » Wed Nov 26, 2008 1:32 am

Official vote zou No vote of Karel geweest zijn,was er nie uit.
Anyhow,nice :)

Sacrif

Post#308 » Wed Nov 26, 2008 8:08 am

Excuseer voor de late post,
internetproblemen
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

Felix

Post#309 » Wed Nov 26, 2008 11:29 pm

Ja ik ben dus ook nog actief e, ben tijdje niet op forum geweest wegens tijdsgebrek. Bij deze mijn verontschuldigingen :)
als ik het goed heb telt dit dus niet als afwezigheid? en sta ik nog steeds op nul afwezigheden hé? :)

Misschien kunt ge voor de zieners regelen dat die in het volgende spel slechts om de 2 nachten ofzo iemand kunnen controleren, om de wolfjes zo meer kans te geven

Math Wolf

Post#310 » Thu Nov 27, 2008 4:42 pm

TEKST DES DOODS

"Snel, we hebben een weerwolf gezien!" Eén van Slimwald's soldaten, kwam luidkeels de kroeg binnen gelopen. Het geluid verstomde en Slimwald stond langzaam op. Na de nieuwe golf van doden was alles reden genoeg voor hem om ten strijde te trekken. "Waar?" De soldaat hapte naar adem en stamelde: "in het naburige bos, dicht bij de jagershut." Niemand volgde Slimwald toen deze zijn wapens nam en de nacht in rende, dorstend naar wraak. Behalve een enkele zonderling, zoals er zovelen waren in het dorp, kwam hij niemand tegen. Een kort geritsel weerklonk en Slimwald verstijfde. "Vreemd, ik zou gezworen hebben," mompelde hij terwijl hij enkele centimeters verder sloop.

De lange haren van de man die voor hem stonden, verborgen zijn gezicht half, maar Slimwald herkende hem. "Jij, dus toch..." De maan brak door de wolken en voor hem stonden vijf wolven. Hij herkende hen allemaal. "Niets is wat het lijkt," gromde één van hen voor ze tot de aanval overgingen. Net voor ze hem de genadeslag toebrachten, riep de gebroken man één van hen het volgende toe: "Nu zal men mij wel moeten geloven..."

Zelden takelden de wolven hun slachtoffer zo gruwelijk toe...

SLACHTOFFER: Slimmy (Slimwald)
ROL: ziener

Omdat het spel nu rare wendingen aanneemt: deze tekst zit BOORDEVOL TIPS. Denk je dat je ze allemaal hebt, blijf toch zoeken.

Er zijn 25 tips (volgens mijn telling) en niet minder dan 12 daarvan wijzen naar onder andere een weerwolf, u bent gewaarschuwd!

Om de discussie te stimuleren, is het lang dag dit keer: tot DINSDAG 21u59!
Last edited by Math Wolf on Thu Nov 27, 2008 5:09 pm, edited 1 time in total.

slimmy
Prosenior

Post#311 » Thu Nov 27, 2008 4:51 pm

Medic... I need a medic!
Last edited by slimmy on Thu Nov 27, 2008 4:55 pm, edited 1 time in total.

Stijnvdb

Post#312 » Thu Nov 27, 2008 4:52 pm

ok, dit is wel extréém toevallig...

...ik stel voor dat de heks vannacht haar drankje gebruikt en dat de beschermengelen dan contact opnemen met Slimmy.

aangezien jullie van Slimmy nu 100% zeker weten wil ik hem dan nogmaals vragen mij de volgende nacht maar te controleren (heeft hij deze nacht niet gedaan) en het resultaat hiervan te posten, zodat de verdenking van mij eindelijk volledig weg is. Ik ben mij er namelijk wel goed van bewust dat dit mij extreem verdacht maakt (nog meer met al die hints in het tekstje die naar mij wijzen...).

het 'goede' nieuws: Slimmy had deze nacht Joachim gecontroleerd ipv mij en die bleek wolf te zijn.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Math Wolf

Post#313 » Thu Nov 27, 2008 5:04 pm

slimmy wrote:Medic... I need a medic!
A witch you mean, a witch! :wink:

Anyway, even duidelijk maken omdat er twijfel kan ontstaan door deze samenloop van omstandigheden:
ik kan niet zeggen of Slimmy's dood al dan niet toeval is, maar het is wel eerlijk gebeurd.
Ikzelf heb niets verraden aan de wolven en het lijkt me onwaarschijnlijk dat Slimmy het aan een weerwolf verteld heeft. Of Slimmy (en/of anderen) Stijn al dan niet gecontacteerd hebben, zal je evenmin van mij of Slimmy te weten komen.
Merk op dat dit niet de best mogelijke kill voor de wolven is, de heks zou nog beter zijn geweest.

De tips naar Stijn in de tekst anderzijds, die zitten er niet helemaal toevallig.

@stijn: Slimmy kan pas binnen 2 nachten weer iemand opvragen, volgende nacht moet hij eerst tot leven gewekt worden!

Stanny
WOZ

Post#314 » Thu Nov 27, 2008 5:22 pm

twee mogelijkhede:

Stijn is wolf: dood doen dus
Stijn is ziener: spijtig ... mr dn moet de heks de Slimmy of de Stijn mr terug tot leve wekke ...

mijn voorlopig gedacht is dus om de Stijn te vermoorde ... da kan nog verandere door discussies die hier ontstaan uiteraard ... mr Stijn is echt wel verdacht nu, en Karel opofferen zou ne geniale zet zijn om ons aan zijn kant te krijgen ...

Stanny
WOZ

Post#315 » Thu Nov 27, 2008 5:23 pm

of we kille eerst de Joachim, waar we zeker van zijn dat ne wolf is ... als Slimmy da kan bevestige ...

Return to “Game Over”