Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

racekakje
WOZ

Post#196 » Sun Nov 23, 2008 12:04 am

We zullen is beginnen hints zoeken:

Het vuur kan verwijzen naar KiKiN.
Het feit dat de weerwolf helemaal alleen is naar Dave, Pieter.

Veel meer haal ik er nog niet uit, maar tis laat

Karel
WOZ

Post#197 » Sun Nov 23, 2008 12:17 am

Math_wolf: in het echte spel is het in ieder geval zoals ik het zei. Je kunt natuurlijk altijd de regels gaan aanpassen voor het online spel, maar ik weet niet of dat een goed idee is.

Sebastiaan

Post#198 » Sun Nov 23, 2008 12:17 am

ik had nog tips uit het eerste tekstje, ik ga niemand verdacht maken maar gewoon zeggen dat ik dat tips vond :D

Pluimage wat volgens den woordenboek verscheidenheid / kleur betekent verwijst volgens mij naar 2 personen , eentje op kleur en eentje op verscheidenheid zoals in andere talen spreken enzo

NecRock
WOZ

Post#199 » Sun Nov 23, 2008 8:48 am

Let's have a go at all this analizing... Sorry if my bs'ing here bores you :p

Verwijzing naar de burgemeesterverkiezing zou een hint kunnen zijn (sorry Joachim :p) - maar die kan even goed naar Slimwald verwijzen, wiens verhalen ontkend worden door de huidige burgemeester.

Tijdens de nacht waken wijst naar VFlicka, die om de twee dagen de nachtwacht voor zijn rekening neemt.

Het vuur is een verwijzing naar Sebastiaan zelf. Het zou ook nog naar iemand anders kunnen zijn, natuurlijk...

De struik en wat dorre mos duidt volgens mij op bossen (racekakje - zit vaak in het bos, StomWijf mogelijk, Midori - gevonden in het bos)

Dat de wolf alleen is, kan inderdaad naar Dave of Pieter verwijzen, maar ook naar Stijnvdb...

Verder is er nog het gegeven dat het gaat om een "jonge wolf". Dit kan verwijzen naar iemand met kinderen (misschien wat vergezocht?), of naar Slimwald (gelul over zijn vader), of het voorspelbare...

Dan is er nog het langzaam besluipen, maar dat heb ik nog niet echt kunnen linken aan iemand.

Pieter Belmans

Post#200 » Sun Nov 23, 2008 9:01 am

Joachim is verdacht omwille van zijn verkiezing, maar racekakje heeft weeral hints tegen zich.
  • [li]jong, hij is nog maar recent toegekomen
    [li]het bos
Ik vind echter niet gauw een persoon waarop de "constructie" in het tekstje kan wijzen. Waarom zou dit zo vaag verwoord worden als er geen hint achter zit?

Dus, als er niemand gauw een hint vindt naar racekakje gaat mijn stem naar hem, als de constructiehint verwijst naar iemand anders en deze heeft ook al enkele hints tegen zich kan je mij misschien overtuigen :). But for now heeft racekakje gewoon de meeste hints (en ook de meest harde, het zijn geen vaag geïnterpreteerde maar concrete verwijzingen) tegen, period.[/list]

slimmy
Prosenior

Post#201 » Sun Nov 23, 2008 9:08 am

Er zijn 6 weerwolven ik denk niet dat er 2 keer na elkaar gaat verwezen worden naar dezelfde weerwolf.

Pieter Belmans

Post#202 » Sun Nov 23, 2008 9:25 am

Waarom niet? Dat zou niet random zijn en Math Wolf is een statisticus. Bovendien zijn er meerdere hints naar weerwolven per tekst (ik dacht 3?) dus het kan best.

slimmy
Prosenior

Post#203 » Sun Nov 23, 2008 9:33 am

Pieter Belmans wrote:Waarom niet? Dat zou niet random zijn en Math Wolf is een statisticus. Bovendien zijn er meerdere hints naar weerwolven per tekst (ik dacht 3?) dus het kan best.
ah ok, maar ik ga waarschijnlijk wel op KiKiN stemmen, de bewijzen zijn in de 2 tekstjes even concreet dan tegen racekakje.

racekakje
WOZ

Post#204 » Sun Nov 23, 2008 11:45 am

Pieter, hebde gij iets tegen mij?
Tis al den tweede keer dage serieus op mij aant bashen zijt.
Ik vind da wel een beke verdacht, tis natuurlijk ne goeie tactiek als weerwolf om iemand die al verdacht is zo verdacht mogelijk te maken en zo de rest mee te krijgen.

Gij gaat trouwens ook niet vrijuit zenne:

In de eerste tekst staat er
vreemdelingen van allerlei pluimage
Met u zuid-amerikaanse talen zijt gij van andere pluimage.

In de tweede duidelijke verwijzing naar de eenzaamheid.

Maar er zijn ook tips tegen VFLicka.

De nachtwacht, de ex-legionairs

Sebastiaan

Post#205 » Sun Nov 23, 2008 11:47 am

Ja, op die tip van pluimage doelde ik ook :P

Goed Zoekwerk!

Dave
WOZ

Post#206 » Sun Nov 23, 2008 11:53 am

Kvind op de moment racekakje toch de meest verdachte... sorry als het valse beschuldigingen zijn lorenz :D
Maar ik wacht af naar welke hints er nog gevonden gaan worden.

racekakje
WOZ

Post#207 » Sun Nov 23, 2008 12:29 pm

Pieter Belmans wrote: jong, hij is nog maar recent toegekomen
het bos
Recent toegekomen zijn er echt heel veel..
Het bos; Staat nergens in de Tekst des Doods!
Hints verzinnen die in mijn richting wijzen vind ik toch maar vaag zenne.

Sebastiaan

Post#208 » Sun Nov 23, 2008 12:36 pm

The best Defense is a good offense he Dave/Pieter :D

Pieter Belmans

Post#209 » Sun Nov 23, 2008 12:55 pm

Misschien dat die wat voorbarig was geïnterpreteerd, maar de andere hints blijven wel staan en je kan wat er in de tekst des doods staat wel opvatten als een hint in jouw richting.

Maar ik neig na slimmy's argumenten ook naar KiKiN en ook Joachim blijft wat mij betreft verdacht. Ik zou een slechte weerwolf zijn als ik in mijn lastercampagne telkens van persoon zou verwisselen, aangezien er dan niemand overtuigd geraakt :).

En de hints die jij aanhaalt zijn zeker niet onterecht, maar er zijn al hardere hints gevonden richting andere personen. Bovendien ben ik altijd alleen en suggereert het tekstje dat de weerwolven normaal gezien in groep optreden, maar of dit nu het beste tegenargument ever is betwijfel ik :P.

Geef jij anders maar 's een tegenargument voor "tweejarig hert" ;). Bovendien blijft het creëren van het ex aequo raar, omdat op een kwartier tijd Fristi én racekakje op Gerard stemden zodat deze beiden gered konden worden.

Sebastiaan

Post#210 » Sun Nov 23, 2008 1:36 pm

volgens mij hebt gij al 2 keer dezelfde persoon geviseerd.
en veranderd ge nu van richting omdat wij er iets van hebben gemerkt. Als gij als burger dood gestemt zou worden op wie zout gij dan stemmen?
Dan is de kans toch groot da gij gaat proberen iemand anders der uit te laten en Fristi was er van overtuigd dat ze allebei burgers waren en heeft het zo op een exequo gebracht.

Return to “Game Over”