Weerwolven van WINAK - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Doet u mee?

Ja
15
21%
Ja
15
21%
Misschien
8
11%
Misschien
8
11%
Nee
12
17%
Nee
12
17%
Total votes: 70

Felix

Post#91 » Mon Oct 27, 2008 6:53 pm

hehe, kvin de hint voor Soo Mee wel subtiel en die voor gertjie ook, waardoor die inderdaad wel aannemelijk lijke. De hint naar Kelvin vind ik ook veel te duidelijk. Dus volgens mij is hij nog vrij onschuldig :)
Ik ga voor gertjie!
no hard feelings e ;)

Gert J.

Post#92 » Mon Oct 27, 2008 7:48 pm

No hard feelings zene.
Alleja eigenlijk wel.Fuck you 8)

En om iemand anders dan mezelf te viseren: nu Joachim het zei van de integratie zal ik wsl wel op SM stemmen
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Joke
WOZ

Post#93 » Mon Oct 27, 2008 7:55 pm

Zeg,jullie vergeten wel de hints van in het vorige "bericht der doods" waar in mijn nederige mening Sebbe en/of Quinten vermeld werden.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Gert J.

Post#94 » Mon Oct 27, 2008 8:34 pm

Joke wrote:Zeg,jullie vergeten wel de hints van in het vorige "bericht der doods" waar in mijn nederige mening Sebbe en/of Quinten vermeld werden.
En SooMee ook vrij duidelijk vind ik. Stom dat daar was overgekeken.
Er wordt trouwens altijd minstens 1 weerwolf vemeldt, dus ik vind SM meer verdacht vermits ze 2x vermeld is, als we de hints juist hebben geïnterpreteerd.
Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat we de vorige hints moeten vergeten.
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Gert J.

Post#95 » Mon Oct 27, 2008 8:35 pm

Kan er niemand een lijstje bijhouden per voorkomen?
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Soo Mee

Post#96 » Mon Oct 27, 2008 10:37 pm

Dus Quinten.. "jacht"ongeluk ja ze

ik voel mijzelf nog populair worden XD

Math Wolf

Post#97 » Tue Oct 28, 2008 12:07 am

Soo Mee wrote:Dus Quinten.. "jacht"ongeluk ja ze
I :lol: 'ed.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Stijnvdb

Post#98 » Tue Oct 28, 2008 1:39 am

Zoals eerder gezegd, er zitten ook valse hints tussen... :)
het feit dat soo mee niet gestemd heeft wilt trouwens niets zeggen, als ze een weerwolf was had ze op Sebbe gestemd om Robbe te beschermen. Dat brengt me dan weer bij het volgende punt...

Denk er eens over na:
We vinden een vrij subtiele hint naar Robbe, dewelke hij zelf van ons verzwegen heeft. Resultaat: 5 stemmen tegen
We vinden een net iets te duidelijke hint naar Sebbe, die zichzelf verder op geen enkele andere manier verdacht doet lijken. Resultaat: 4 stemmen tegen

wat zullen de weerwolven gedaan moeten hebben? op Sebbe gestemd hebben... Dat heeft Robbe zelf trouwens ook gedaan. Dan heeft er nog 3 man tegen Sebbe gestemd... Karel, maar hij stemde al voor dat de hint naar Robbe bekend was... Slimmy...ja, dieje is dood... :P en Joke.

Volgens mij is er dan nog één weerwolf die niet gestemd heeft wegens te laat gezien ofzo...tenzij ze een goede reden had om tegen Sebbe te stemmen, verdenk ik Joke dus :P Ze probeerde enkele posts hoger trouwens weer de aandacht op Sebbe en Quinten te vestigen, terwijl het mij nu wel heel duidelijk lijkt dat Sebbe geen weerwolf kan zijn...

Wat Quinten betreft: de 'hints' naar hem zouden evengoed kunnen wijzen naar iedereen die in zijn tekstje ook maar iets over de dorpskroeg gezet heeft :) Wat mij betreft is er nog geen enkele hint die naar hem wijst.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Karel
WOZ

Post#99 » Tue Oct 28, 2008 10:49 am

Gert J. wrote:
Joke wrote:Zeg,jullie vergeten wel de hints van in het vorige "bericht der doods" waar in mijn nederige mening Sebbe en/of Quinten vermeld werden.
En SooMee ook vrij duidelijk vind ik. Stom dat daar was overgekeken.
Er wordt trouwens altijd minstens 1 weerwolf vemeldt, dus ik vind SM meer verdacht vermits ze 2x vermeld is, als we de hints juist hebben geïnterpreteerd.
Wat natuurlijk weer niet wil zeggen dat we de vorige hints moeten vergeten.
Langs de andere kant, aangezien we de weerwolf van vorige keer vermoord hebben, vermindert dit in feite de kans dat één van de andere mensen een weerwolf is.

Vanuit het standpunt van de spelleider is het namelijk niet zo slim om meer dan één weerwolf te kiezen per bericht des doods, want dat geeft ons (de burgers) een oneerlijk voordeel (we hebben automatisch meer kans om juist te gokken).

TENZIJ deze 3 personen volledig willekeurig gekozen worden dmv een random generator ofzo. Kun je hier licht op werpen math wolf?

Karel
WOZ

Post#100 » Tue Oct 28, 2008 10:52 am

PS. Ik verdenk Joke eigenlijk ook, vanwege haar laatste bericht. Om één of andere reden klonk dat nogal vreemd.

Q
Prosenior

Post#101 » Tue Oct 28, 2008 11:46 am

Ik begin Joke ook wel stilaan te verdenken. Die eerste verwijzing naar den Hagar zou ook wel op haar kunnen slaan aangezien er in haar tekstje staat:
S'avond's verandert ze in Juffrouw Joke, dan ziet ze er veel jonger uit, en is ze vooral te vinden in de buurt van de Hagar.
Er is ook nog het feit dat ze als laatste nog op Sebbe heeft gestemd. Op dat moment was Sebbe de niet-weerwolf (als we daar van uitgaan ten minste) met de meeste stemmen en dus de beste keuze voor een weerwolf om op te stemmen.
Dit maakt Joke mijn nummer 1 verdachte.
Maar langs de andere kant heeft SooMee ook wel 2 mogelijke hints in haar richting plus ze gelooft mijn "jachtongeluk" niet ;)
Mazzel

Joke
WOZ

Post#102 » Tue Oct 28, 2008 5:50 pm

ik heb op sebbe gestemd omdat ik vond dat er een mooie aanwijzing was naar Sebbe en niet op robbe omdat ik niet zeker wist dat math wolf wel bij robbe was blijven slapen.
diegene die naar de rollen van de anderen mag vragen mag zich wel manifesteren hoor! ik ben onschuldig.
trouwens: slimmy heeft op sebbe gestemd en slimmy is dood... is dat geen aanwijzing dat sebbe een weerwolf is?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Math Wolf

Post#103 » Tue Oct 28, 2008 6:23 pm

Karel wrote:TENZIJ deze 3 personen volledig willekeurig gekozen worden dmv een random generator ofzo. Kun je hier licht op werpen math wolf?
Deze personen worden niet volledig random gekozen.

Mijn methode gaat als volgt:
1. Hoe kan ik naar een weerwolf/weerwolven verwijzen met dit slachtoffer. -> tip(s)
2. Hoe kan ik naar anderen verwijzen met dit slachtoffer. -> tip(s)
3. Indien 1 & 2 te duidelijk interpreteerbare (= te eenvoudige) tips zou opleveren of ik niet genoeg inspiratie heb, gebruik ik random number generator om extra burgers aan te wijzen naar wie ook een tip moet verwijzen.
4. Probeer te tips wat te tweaken zodat ze naar zoveel mogelijk mensen tegelijk verwijzen (zie bijvoorbeeld: "Hagar" en "dorpskroeg", dat moge voor iedereen duidelijk zijn.) zodat de burgers het niet te gemakkelijk krijgen. Indien er een 2de weerwolf sterft, zal dit nog uitgebreid worden om de laatste wolf wat meer kans te geven.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Jinx
WOZ

Post#104 » Tue Oct 28, 2008 9:40 pm

ik vind joke toch nog altijd gevaarlijk zenne... en soo mee ook!
Alle vrouwen zijn gevaarlijk!
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

VFlicka
WOZ

Post#105 » Tue Oct 28, 2008 10:39 pm

Jinx wrote:ik vind joke toch nog altijd gevaarlijk zenne... en soo mee ook!
Alle vrouwen zijn gevaarlijk!
true :twisted: heb ook wel twijfelgevoelens bij joke, in haar laatste reactie probeert ze de aandacht terug heel sterk naar het eerste bericht te verplaatsen (met welke rede?).

Ik heb de neiging mee te gaan met stijnvdb's redenering, alles wat ie zegt lijkt wel te kloppen.

Mij lijkt het nu wel dat Sebbe onschuldig is, maar daar zijt ge natuurlijk ook nooit zeker van.

Return to “Game Over”