LAN Party

De meer studentikoze onderwerpen komen hier te staan.
Exhange students: Present yourself!

Moderator: Praesidium

Poll: Wil jij een LAN-Party?

Ja!
31
33%
Ja!
31
33%
Nee!
16
17%
Nee!
16
17%
Total votes: 94

HyperQuantum

Post#121 » Tue Mar 25, 2008 12:54 pm

Karel wrote:Wat een dom idee.
Ge hebt den "Oh wait..." ni gezien zeker?
[url=http://hyperquantum.be/hyper/]The Hyper programming language[/url]

[i]It is 2009. Do you know what your operating system is doing? Do [b]you[/b] control it?[/i]

Karel
WOZ

Post#122 » Tue Mar 25, 2008 5:04 pm

Maar wat bedoelt ge er mee, dat is de vraag? :)

HyperQuantum

Post#123 » Tue Mar 25, 2008 6:06 pm

Er zijn ni echt veel open-source games die goed genoeg of de moeite waard zijn om in een LAN te spelen. (Al is Glest misschien een uitzondering)

[i]It is 2009. Do you know what your operating system is doing? Do [b]you[/b] control it?[/i]

Robbe
WOZ

Post#124 » Tue Mar 25, 2008 7:44 pm

HyperQuantum wrote:Er zijn ni echt veel open-source games die goed genoeg of de moeite waard zijn om in een LAN te spelen. (Al is Glest misschien een uitzondering)
armagetron is anders ook wel leuk :) (even though I suck as hell)

en dan hebben we nog tetrinet...
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Jinx
WOZ

Post#125 » Tue Mar 25, 2008 8:58 pm

OpenTTD :)
online te spelen tot 32 personen als'k mij ni vergis.
ik speel het al heel lang via http://www.openttdcoop.org/ . Daar make we HUGE networks cooperatief, ipv competitief, echt fijn :)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Dave
WOZ

Post#126 » Tue Mar 25, 2008 9:42 pm

Ik neem wrsh nog twee extra pc's met hedendaagse hardware mee, zo dat daar ook nieuwe games op gespeeld kunnen worden :)

HyperQuantum

Post#127 » Wed Mar 26, 2008 1:06 pm

Jinx wrote:OpenTTD :)
Is het nadeel van OpenTTD niet dat ge de data van het originele TTD spel nodig hebt? Er is ook nog Simutrans, maar dat wijkt wel op verschillende punten af van TTD (bvb passagiers hebben een specifieke bestemming).

Karel
WOZ

Post#128 » Wed Mar 26, 2008 1:50 pm

OpenTTD is helemaal niet open source, je hebt de originele versie van TTD nodig om het te spelen.

En HyperQuantum, dat dom idee heb ik vooral op het concept "open source games", niet op het feit of er al dan niet bestaan. Het concept is gewoon belachelijk, slaat op niets.

Shinta
WOZ

Post#129 » Wed Mar 26, 2008 2:50 pm

Karel wrote:OpenTTD is helemaal niet open source, je hebt de originele versie van TTD nodig om het te spelen.

En HyperQuantum, dat dom idee heb ik vooral op het concept "open source games", niet op het feit of er al dan niet bestaan. Het concept is gewoon belachelijk, slaat op niets.
waarom is dat concept belachelijk, als er nu mensen zich amuseren door die code te lezen of aan te passen. Het is niet beter of minder goed :S .
Als de maker van Call of Duty 4 besluit zen broncode vrij te geven wordt dat toch geen slechter of dommer spel.
Remember remember the fifth of November
Gunpowder, treason and plot.
I see no reason why gunpowder, treason
Should ever be forgot...

HyperQuantum

Post#130 » Wed Mar 26, 2008 4:14 pm

Karel wrote:En HyperQuantum, dat dom idee heb ik vooral op het concept "open source games", niet op het feit of er al dan niet bestaan. Het concept is gewoon belachelijk, slaat op niets.
De reden waarom ik erover begon is omdat iemand zei dat ge met legale versies van spellen niet de problemen hebt die ge kunt hebben met illegale versies. FOSS (free and open-source) games hebben nog extra voordelen, namelijk dat ze niks kosten (en inderdaad, OpenTTD valt daar ni onder omdat ge TTD nodig hebt voor de graphics enzo), dat ge zoals Shinta zegt de code kunt aanpassen als ge goesting hebt, en ge zit niet met vervelende kopieerbeveiligingen die de constante aanwezigheid van de CD vereisen en uw legaal spel onterecht als illegaal kunnen bestempelen. En niet te vergeten dat de meeste FOSS games u vrij laten in welk OS ge gebruikt, in plaats van u te verplichten om dat spul uit Redmond te gebruiken.

Jinx
WOZ

Post#131 » Wed Mar 26, 2008 7:01 pm

ik heb voor openttd de nodige files wel. en tis ook op meeste OS'en te spelen :) (heb het zelf al in winblows & debian gespeeld)

als er volk da wilt spelen, op tijd compilen/downloaden of mij iets laten weten da'k de source kan afhalen of precompiles kan meepakke :)
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

Karel
WOZ

Post#132 » Thu Mar 27, 2008 10:56 am

HyperQuantum wrote:De reden waarom ik erover begon is omdat iemand zei dat ge met legale versies van spellen niet de problemen hebt die ge kunt hebben met illegale versies. FOSS (free and open-source) games hebben nog extra voordelen, namelijk dat ze niks kosten (en inderdaad, OpenTTD valt daar ni onder omdat ge TTD nodig hebt voor de graphics enzo), dat ge zoals Shinta zegt de code kunt aanpassen als ge goesting hebt, en ge zit niet met vervelende kopieerbeveiligingen die de constante aanwezigheid van de CD vereisen en uw legaal spel onterecht als illegaal kunnen bestempelen.
Tja, allemaal goed en wel, maar iemand moet die games ook maken he, en daar kruipt tijd in. Natuurlijk heeft open source zijn plaats. In een ideale wereld zou elk spel dat niet meer retail verkocht wordt, open source gemaakt moeten worden, zodat de fans erop kunnen springen en het eventueel nog kunnen verbeteren. Maar da's dan ook de enige rol die open source gaming te spelen heeft.

slimmy
Prosenior

Post#133 » Mon Mar 31, 2008 5:45 pm

Mensen die nog twijfelen om in te schrijven: er zullen een paar PCs aanwezig zijn van Dave en Johan. Mensen die inschrijven voor de volledige 3 dagen krijgen natuurlijk voorrang :)

Dave
WOZ

Post#134 » Mon Mar 31, 2008 11:51 pm

Ik en Johan voorzien inderdaad elks 2 extra pc's die hedendaagse games kunnen draaien. Mensen die dus niet willen komen omdat ze geen pc kunnen meenemen, of een antieke pc bezitten, kunnen hier gebruik van maken. Gelieve dan gewoon in te schrijven op de site :)

PowerToTheUsers
WOZ

Post#135 » Wed Apr 02, 2008 12:49 pm

Dave wrote:Ik en Johan voorzien inderdaad elks 2 extra pc's die hedendaagse games kunnen draaien. Mensen die dus niet willen komen omdat ze geen pc kunnen meenemen, of een antieke pc bezitten, kunnen hier gebruik van maken. Gelieve dan gewoon in te schrijven op de site :)
Check: hier staan 2 PC's klaar, maar een scherm, keyboard, muis en koptelefoon zal je wel zelf moeten meebrengen als je die wil gebruiken.
WINAK Schacht 2001-2002
WINAK VU 2002-2003
WINAK Feest 2003-2004
WINAK Vice-praeses 2004-2005
WINAK Quaestor 2005-2006
WINAK Peter 2006-2008
WINAK liefhebber 2001-... ;)

Return to “Algemeen”