Ge hebt den "Oh wait..." ni gezien zeker?Karel wrote:Wat een dom idee.
Moderator: Praesidium
armagetron is anders ook wel leukHyperQuantum wrote:Er zijn ni echt veel open-source games die goed genoeg of de moeite waard zijn om in een LAN te spelen. (Al is Glest misschien een uitzondering)
Is het nadeel van OpenTTD niet dat ge de data van het originele TTD spel nodig hebt? Er is ook nog Simutrans, maar dat wijkt wel op verschillende punten af van TTD (bvb passagiers hebben een specifieke bestemming).Jinx wrote:OpenTTD
waarom is dat concept belachelijk, als er nu mensen zich amuseren door die code te lezen of aan te passen. Het is niet beter of minder goed :S .Karel wrote:OpenTTD is helemaal niet open source, je hebt de originele versie van TTD nodig om het te spelen.
En HyperQuantum, dat dom idee heb ik vooral op het concept "open source games", niet op het feit of er al dan niet bestaan. Het concept is gewoon belachelijk, slaat op niets.
De reden waarom ik erover begon is omdat iemand zei dat ge met legale versies van spellen niet de problemen hebt die ge kunt hebben met illegale versies. FOSS (free and open-source) games hebben nog extra voordelen, namelijk dat ze niks kosten (en inderdaad, OpenTTD valt daar ni onder omdat ge TTD nodig hebt voor de graphics enzo), dat ge zoals Shinta zegt de code kunt aanpassen als ge goesting hebt, en ge zit niet met vervelende kopieerbeveiligingen die de constante aanwezigheid van de CD vereisen en uw legaal spel onterecht als illegaal kunnen bestempelen. En niet te vergeten dat de meeste FOSS games u vrij laten in welk OS ge gebruikt, in plaats van u te verplichten om dat spul uit Redmond te gebruiken.Karel wrote:En HyperQuantum, dat dom idee heb ik vooral op het concept "open source games", niet op het feit of er al dan niet bestaan. Het concept is gewoon belachelijk, slaat op niets.
Tja, allemaal goed en wel, maar iemand moet die games ook maken he, en daar kruipt tijd in. Natuurlijk heeft open source zijn plaats. In een ideale wereld zou elk spel dat niet meer retail verkocht wordt, open source gemaakt moeten worden, zodat de fans erop kunnen springen en het eventueel nog kunnen verbeteren. Maar da's dan ook de enige rol die open source gaming te spelen heeft.HyperQuantum wrote:De reden waarom ik erover begon is omdat iemand zei dat ge met legale versies van spellen niet de problemen hebt die ge kunt hebben met illegale versies. FOSS (free and open-source) games hebben nog extra voordelen, namelijk dat ze niks kosten (en inderdaad, OpenTTD valt daar ni onder omdat ge TTD nodig hebt voor de graphics enzo), dat ge zoals Shinta zegt de code kunt aanpassen als ge goesting hebt, en ge zit niet met vervelende kopieerbeveiligingen die de constante aanwezigheid van de CD vereisen en uw legaal spel onterecht als illegaal kunnen bestempelen.
Check: hier staan 2 PC's klaar, maar een scherm, keyboard, muis en koptelefoon zal je wel zelf moeten meebrengen als je die wil gebruiken.Dave wrote:Ik en Johan voorzien inderdaad elks 2 extra pc's die hedendaagse games kunnen draaien. Mensen die dus niet willen komen omdat ze geen pc kunnen meenemen, of een antieke pc bezitten, kunnen hier gebruik van maken. Gelieve dan gewoon in te schrijven op de site
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests