In het (inductieve) bewijs van de volgende eigenschap:
In de laatste stap staat er dan:
... = 2^(n-1) + 2^(n-1)
... = 2^n
Heb ik nu in het middelbaar iets gemist?

Moderator: Praesidium
= 2^(n-1) + 2^(n-1) = 2*(2^(n-1)) = 2^(n-1+1) = 2^nFlipper wrote:Een ietwat onnozele vraag en ik weet zeker dat wanneer ik het antwoord hoor, mezelf meteen eenzal slaan..
In het (inductieve) bewijs van de volgende eigenschap:
waarbij we k laten lopen van 0 tot en met (n - 1)
In de laatste stap staat er dan:
... = 2^(n-1) + 2^(n-1)
... = 2^n
Heb ik nu in het middelbaar iets gemist?
schoon en leesbaar geeft datNathan wrote:= 2^(n-1) + 2^(n-1) = 2*(2^(n-1)) = 2^(n-1+1) = 2^n
Wanneer zijn er LaTex cursussen? Ik zat daar idd mee te knoeienRobbe wrote:schoon en leesbaar geeft datNathan wrote:= 2^(n-1) + 2^(n-1) = 2*(2^(n-1)) = 2^(n-1+1) = 2^n
kleine tip voor mensen die maar geen + in de tex kunnen laten verschijnen: use %2B
Aangezien de mens die die de laatste jaren gegeven heeft in Parijs zit voor het jaar schat ik de kans klein in dat die er gaan komen. Maar... de slides staan wel op de ACM website, dus je kan ze daar van plukken. Of je doet het zoals de meesten: al doende leren en op tijd eens vragen waarom iets raar doetFlipper wrote:![]()
Wanneer zijn er LaTex cursussen? Ik zat daar idd mee te knoeienRobbe wrote:schoon en leesbaar geeft datNathan wrote:= 2^(n-1) + 2^(n-1) = 2*(2^(n-1)) = 2^(n-1+1) = 2^n
kleine tip voor mensen die maar geen + in de tex kunnen laten verschijnen: use %2B
OP IRC!Robbe wrote:Flipper wrote:![]()
...op tijd eens vragen waarom iets raar doetRobbe wrote:...Nathan wrote:...
De mens die nu in Parijs zit geeft dan ook maar ineens de link: http://acmantwerp.acm.org/?page_id=158" onclick="window.open(this.href);return false;Robbe wrote:Aangezien de mens die die de laatste jaren gegeven heeft in Parijs zit voor het jaar schat ik de kans klein in dat die er gaan komen. Maar... de slides staan wel op de ACM website, dus je kan ze daar van plukken. Of je doet het zoals de meesten: al doende leren en op tijd eens vragen waarom iets raar doetFlipper wrote:![]()
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests