Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#31 » Sat Aug 27, 2011 11:11 pm

http://radix.cmi.ua.ac.be/~p081398/viewgit/" onclick="window.open(this.href);return false; werkt idd goed.

maarja, als ik een publieke webviewer wil gebruik ik dus wel github...
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

User avatar
nasam
Posts: 233
Contact:

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#32 » Sat Aug 27, 2011 11:11 pm

Pedro wrote:Euhm... ontsporing much?
Een beetje maar :p
http://www.nathansamson.be" onclick="window.open(this.href);return false; Flattr me!Image

Glenn
Posts: 280

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#33 » Sun Aug 28, 2011 1:33 am

Dat u computer oud is, is op zich geen probleem. De computer die ik voor mijn opdrachten gebruik is ook zo oud. Maar als u laptop al 5 jaar oud is zou ik daar wel mee oppassen. Alle, mijn ervaring met laptops is dat die redelijk rap kapot gaan :P . Laptops worden over het algemeen ook snel warm en als die overhit geraakt en hij is helemaal kapot zijt ge wel gezien. Een "gewone" computer heeft over het algemeen een betere koeling en das handig als ge hem lang gebruikt. Koopt er desnoods ne nieuwe voor 300 euro, das al lang goe genoeg voor unif. En bij voorkeur nen Intel. Ik heb is ene keer nen AMD gehad en dat was miserie tot en met. Het ene frozen screen na het andere. Oke ja, het kan toeval zijn maar sindsdien moet ik genen AMD meer hebben.

Van schermen ken ik zelf niks. Als ge dat koopt gewoon zien dat er geen kapotte pixels zijn zeker. Ik zou niet weten waar ge anders moet op letten. En dat het beeld wat goed is. En misschien best ook groot genoeg, dat is ook gemakkelijk als ge er mee moet werken (38 cm op 31 cm zonder kader is al groot genoeg). Maar u scherm dat ge wilt kopen is precies wel duur he. Alle ja, ge doet er mee wat ge wilt maar ik denk dat ge ook goedkopere schermen kunt kopen die nog wel goed zijn. Voor dat geld hebt ge al ne nieuwe computer.

Ik denk dat het leren typen in qwerty wel voordelen heeft voor u studie. Je zal tijdens de lessen ook met die computers typen en je zal ook examens moeten afleggen op die computers daar. En ge weet maar nooit als die azerty-toetsenbord indeling niet geïnstalleerd is op de Linux versie van die computers dan zijt ge ook wel gezien. Ge gaat dat dan juist zijn dat op de dag dat ge examen hebt ze een nieuwe versie van Linux er op hebben geïnstalleerd die dan geen azerty-toetsenbord indeling heeft.

Zoals de rest hier al heeft gezegd staan op een qwerty toetsenbord heel wat toetsen die je veel nodig hebt bij het programmeren op een gemakkelijkere plaats. In de programmeerwereld wordt qwerty ook het meest gebruikt.

Ikzelf typte vroeger blind azerty en nu typ ik alleen nog qwerty en wil ik niets anders meer. Ik zet thuis zelfs al mijn azerty-toetsenborden op qwerty. Ik vind dat overstappen van azerty naar qwerty niet zo gemakkelijk en omdat qwerty meer voordelen heeft ben ik gewoon helemaal overgestapt op qwerty.

Of ge ergens korting krijgt. Toch niet bij mijn weten. Maar zoals de Wim al zei is de Forcom meestal veruit de goedkoopste. Soms doen de Mediamarkt en de Saturn ook wel stunten. Alle, ja ge moet dat zowat bezien.

ps: ik zie dat de goedkoopste pc bij de forcom 399 euro kost en diej is eigenlijk nog wel heel goe voor zijn geld en 't is nen intel. En ge krijgt er nog een gratis toetsenbord, muis en windows 7 bij.
http://www.forcom.be/?product=311416" onclick="window.open(this.href);return false;

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#34 » Sun Aug 28, 2011 10:39 am

Lol, Intel fanboii much? AMD is even goed hoor, maakt allemaal niets uit ^^
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#35 » Sun Aug 28, 2011 11:33 am

Pedro wrote:Lol, Intel fanboii much? AMD is even goed hoor, maakt allemaal niets uit ^^
En naargelang de periode prijs/kwaliteit ook pak beter, hexacore much :). Maar da moet ge echt per moment bekijken.

Fin ja, Glenn heeft wel een punt, dat die vijf jaar oud is, daar is op zich niks mis mee, hou er gewoon rekening mee dat die het wel is zou kunnen begeven :).

Hexacore ftw! - PEDrO
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Glenn
Posts: 280

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#36 » Sun Aug 28, 2011 4:07 pm

Voor de mensen die nu een AMD hebben. Zijn die eigenlijk wat stabiel? Ik bedoel dat ge geen frozen screens krijgt en hij opeens stopt met rekenen. Ik heb echt eens pech gehad met ene en die was echt allesbehalve stabiel. Dat was wel al 10 jaar geleden ofzo.

Van intels zijn er ook al kapot gegaan (bijna al mijn computers waren intels) maar ik heb nog nooit meegemaakt dat die onstabiel waren.

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#37 » Sun Aug 28, 2011 4:16 pm

Mijn AMD 2800+ XP van 10 jaar geleden doet prima dienst als server en de enige downtime is als ik de stroomkabel uittrek.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#38 » Sun Aug 28, 2011 5:48 pm

Glenn wrote:Voor de mensen die nu een AMD hebben. Zijn die eigenlijk wat stabiel? Ik bedoel dat ge geen frozen screens krijgt en hij opeens stopt met rekenen. Ik heb echt eens pech gehad met ene en die was echt allesbehalve stabiel. Dat was wel al 10 jaar geleden ofzo.

Van intels zijn er ook al kapot gegaan (bijna al mijn computers waren intels) maar ik heb nog nooit meegemaakt dat die onstabiel waren.
Ookal 3 jaar op nen AMD Athlon X2 bezig hier, zonder problemen
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#39 » Sun Aug 28, 2011 5:52 pm

Glenn wrote:Voor de mensen die nu een AMD hebben. Zijn die eigenlijk wat stabiel? Ik bedoel dat ge geen frozen screens krijgt en hij opeens stopt met rekenen. Ik heb echt eens pech gehad met ene en die was echt allesbehalve stabiel. Dat was wel al 10 jaar geleden ofzo.

Van intels zijn er ook al kapot gegaan (bijna al mijn computers waren intels) maar ik heb nog nooit meegemaakt dat die onstabiel waren.
http://www.youtube.com/watch?v=MGqElAqa-4U" onclick="window.open(this.href);return false; :D
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#40 » Sun Aug 28, 2011 6:02 pm

Mijn AMD was instabiel ze
http://www.youtube.com/watch?v=wSALep8QZ84" onclick="window.open(this.href);return false;
:(

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#41 » Sun Aug 28, 2011 6:09 pm

Die van mij is muug stabiel (X6 1050T hexacore), zelfs bij 3.6 OCC, terwijl die standaard op 2.8 draait.
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Glenn
Posts: 280

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#42 » Tue Aug 30, 2011 8:20 pm

Ik heb precies echt gewoon brute pech gehad :D .

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#43 » Tue Aug 30, 2011 8:46 pm

3 jaar lang stabiel nen AMD64 3000+ OC gedraaid (2ghz -> ~2.4) op een miniem aircoolerke. Ging ook perfect :P

MOAR OFFTOPIC!

liopleurodon
Posts: 4

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#44 » Wed Aug 31, 2011 8:24 am

Nogmaals bedankt voor jullie replies.

Ik kuis regelmatig de heatsinks van mijn laptop uit, monitor de temperaturen van alle onderdelen met i8kfangui (alleen voor Dell Inspirons als ik me niet vergis; iets zoals Speedfan), en heb nog een extra cooling onder mijn laptop staan, dus ik denk niet dat hij snel zal oververhitten. Een jaar geleden heb ik trouwens twee jaar garantie bijgekocht bij Dell. (Doet me er aan denken; houdt garantie ook accu in? Want die van mij kan nog maar een halfuurtje mee, terwijl die in het begin bijna 3 uur kon. :lol: )

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Ik kom informatica studeren en heb een paar vraagjes

Post#45 » Wed Aug 31, 2011 10:24 am

liopleurodon wrote:Nogmaals bedankt voor jullie replies.

Ik kuis regelmatig de heatsinks van mijn laptop uit, monitor de temperaturen van alle onderdelen met i8kfangui (alleen voor Dell Inspirons als ik me niet vergis; iets zoals Speedfan), en heb nog een extra cooling onder mijn laptop staan, dus ik denk niet dat hij snel zal oververhitten. Een jaar geleden heb ik trouwens twee jaar garantie bijgekocht bij Dell. (Doet me er aan denken; houdt garantie ook accu in? Want die van mij kan nog maar een halfuurtje mee, terwijl die in het begin bijna 3 uur kon. :lol: )

afaik: Nee. Dell garantie zorgt niet voor de accu.
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests