Segeuh, ff een vraagje over reeks3.
Age de formules van pagina 89 gebruikt, gebruikt ge enkel de p vector en dus niet de v vector. Maar de v bepaalt de kijkrichting dus ge zou die echt wel nodig moeten hebben.
Any answers ?
Moderator: Praesidium
neeje van 89.EagleEye812 wrote:Amai, just wakker *geeuw*
Gebruikt ge niet de formules van p 90? 1) een Eyepoint, 2) een viewing point en 3) een upvector? (kzen just begonne aan die reeks e)
Code: Select all
eyepoint
3.0 3.0 3.0 1.0
viewpoint
1.0 2.0 3.0 1.0
De viewingmatrix met viewpoint 0 0 0 1:
----------------------------
[ -0.70711 0.70711 0.00000 -0.00000 ]
[ -0.40825 -0.40825 0.81650 0.00000 ]
[ 0.57735 0.57735 0.57735 -5.19615 ]
[ 0.00000 0.00000 0.00000 1.00000 ]
De viewingmatrix:
----------------------------
[ -0.44721 0.89443 0.00000 -1.34164 ]
[ 0.00000 0.00000 1.00000 -3.00000 ]
[ 0.89443 0.44721 -0.00000 -4.02492 ]
[ 0.00000 0.00000 0.00000 1.00000 ]
De viewingmatrix, de camera gedraaid rond 90graden:
----------------------------
[ 0.00000 -0.00000 1.00000 -3.00000 ]
[ 0.44721 -0.89443 -0.00000 1.34164 ]
[ 0.89443 0.44721 -0.00000 -4.02492 ]
[ 0.00000 0.00000 0.00000 1.00000 ]
De Parallel Projectie matrix, met d = 5.0:
----------------------------
[ 1.00 0.00 0.00 0.00 ]
[ 0.00 1.00 0.00 0.00 ]
[ 0.00 0.00 0.00 -5.00 ]
[ 0.00 0.00 0.00 1.00 ]
De Perspectief Projectie matrix, met d = 5.0:
----------------------------
[ -5.00 0.00 0.00 0.00 ]
[ 0.00 -5.00 0.00 0.00 ]
[ 0.00 0.00 -5.00 0.00 ]
[ 0.00 0.00 1.00 0.00 ]
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest