Ook, hebben jullie veel notities gemaakt bij hoofdstukken 7, 8 en 9? Die pagina's zijn bij mij nog maagdelijk wit, ik geloof dat ik toen ziek was

Moderator: Praesidium
rubenvb wrote:Ben ik de enige die het enorm, maar dan ook ENORM raar vind dat madame Shiro en Amy nog geen vijf meter van elkaar vandaan zitten en hier op het forum tegen elkaar moeten praten?
PS: als een van jullie niet op kot zit, gelieve mij dat te laten weten zodat ik deze dan belachelijke post kan verwijderen
Zelfs als het raar zou zijn, vindek da helemaal ni erg, want da fixt wrs problemen van mij ook :drubenvb wrote:Ben ik de enige die het enorm, maar dan ook ENORM raar vind dat madame Shiro en Amy nog geen vijf meter van elkaar vandaan zitten en hier op het forum tegen elkaar moeten praten?
PS: als een van jullie niet op kot zit, gelieve mij dat te laten weten zodat ik deze dan belachelijke post kan verwijderen
Wil dat niet gewoon zeggen wat er daarvoor al algemeen in de cursus staat? Als bijvoorbeeld al uw H is omgezet naar He gaat uw ster kleiner worden, maar hierdoor gaat uw temperatuur verhogen en er dus weer nucleaire reacties ontstaan en zal de ster terug in evenwicht zijn (en dus niet meer willen verkleinen)... Dit lijkt mij gwn de wiskundige formule die dat verklaart?amy wrote:Kan er iemand mij ff helpen met p 43... na 7.5, da tekstje daaronder... dus als 4/3-a>0, dan zal contractie met drhoc>0 ( dus de massadichtheid in het centrum van ons sterretje wordt groter) resulteert in dTc>0 (dus de temperatuur in centrum wordt groter) en dit werkt de contractie tegen.. What? Gaat dat nu juist nie zorgen voor nog meer contracties/pulsaties?
Hoofdstuk 8, hebbe wij da uperhaupt al gedaan tijdens de les?
Khad het eigenlijk zelf al gevonden:Mornië wrote:Wil dat niet gewoon zeggen wat er daarvoor al algemeen in de cursus staat? Als bijvoorbeeld al uw H is omgezet naar He gaat uw ster kleiner worden, maar hierdoor gaat uw temperatuur verhogen en er dus weer nucleaire reacties ontstaan en zal de ster terug in evenwicht zijn (en dus niet meer willen verkleinen)... Dit lijkt mij gwn de wiskundige formule die dat verklaart?amy wrote:Kan er iemand mij ff helpen met p 43... na 7.5, da tekstje daaronder... dus als 4/3-a>0, dan zal contractie met drhoc>0 ( dus de massadichtheid in het centrum van ons sterretje wordt groter) resulteert in dTc>0 (dus de temperatuur in centrum wordt groter) en dit werkt de contractie tegen.. What? Gaat dat nu juist nie zorgen voor nog meer contracties/pulsaties?
Hoofdstuk 8, hebbe wij da uperhaupt al gedaan tijdens de les?
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests