wat karakteriseert een wiskundige ?

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Een informaticus zonder computer is als een wiskundige zonder ... ?

zakrekenmachientje
1
4%
zakrekenmachientje
1
4%
bril
4
17%
bril
4
17%
geodriehoek
3
13%
geodriehoek
3
13%
iets dat niet in het lijstje staat (gelieve dan te zeggen wat)
2
8%
iets dat niet in het lijstje staat (gelieve dan te zeggen wat)
2
8%
meerdere voorwerpen (gelieve dan ook te zeggen welke)
0
No votes
meerdere voorwerpen (gelieve dan ook te zeggen welke)
0
No votes
alsof de grootheid en volledigheid van een wiskundige voorgesteld kan worden door een object ?!
2
8%
alsof de grootheid en volledigheid van een wiskundige voorgesteld kan worden door een object ?!
2
8%
Total votes: 24

User avatar
peke
Posts: 12

Post#16 » Wed Mar 07, 2007 12:07 am

oeps foutje
weet niet gooed hoe het moet dan

DeWiskundige
Posts: 92

Re: wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#17 » Thu May 10, 2007 5:29 pm

Joke wrote:het zakrekenmachientje : sommige wiskundigen hebben dat altijd op zak. Voor in het extreme geval dat ze niet meer weten hoeveel 1234 * 5 is (6170 natuurlijk). Ook handig voor tijdens TD's, terwijl deze wiskundigen zoals gewoonlijk langs de kant staan uit te rekenen hoe groot de kans is dat ze ooit met een van de praesidium leden zullen dansen.
Een echte wiskunde kan niet rekenen en moet ook niet kunnen rekenen! Waarom zou dat ook nodig zijn? Of iets al dan niet open is in de compact-open topologie? Om een galoiscorrespondentie te berekenen? Ik denk het niet hoor!

En dansen met iemand van het praesidium? Het zal allemaal informatici! Met u zou ik wel eens willen dansen: volgende TD? Maar doe dan geen domme uitspraken over wiskundigen. :wink:
Joke wrote:een bril : tja, wiskundigen worden vaak afgestempeld als nerds (iets minder dan de informatici, maar toch), en een nerd zonder bril blijft toch maar een halve nerd.
We hebben hier al bewezen dat we grotere nerds zijn dan de informatici. Maar, een bril is voor mensen met een oogafwijking en heeft niets te maken met wiskundige zijn of niet.
Joke wrote:de geodriehoek : om mooie lijtjes te trekken, hoeken te meten, ... de geodriehoek is een heel handig voorwerp voor mensen die wiskunde doen, maar het is niet exclusief voor wiskundigen, ik denk dat fysici af en toe ook wel eens een lijntje moeten trekken of zo.
Ik denk dat vooral architecten en ingenieurs dat gebruiken, maar wiskundigen toch niet! Hoe ga jij iets n-dimensionaal tekenen, laat staan meten? En iets oneindigdimensionaals?


Neen, mijn antwoord is duidelijk het laatste. Een wiskundige kan enkel getypeerd worden door zichzelf, zijn grootsheid is niet te vatten!
Vrees mij want op een dag zal ik je heerser zijn.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#18 » Thu May 10, 2007 6:07 pm

DeWiskundige wrote: Met u zou ik wel eens willen dansen: volgende TD?
Ik weet wat een wiskundige karakteriseert: de afwezigheid van subtiliteit :D ! (niet dat ik zelf veel moet zeggen, maar toch :p )

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Re: wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#19 » Fri May 11, 2007 7:50 pm

DeWiskundige wrote:Met u zou ik wel eens willen dansen: volgende TD?
Ondanks het gebrek aan subtiliteit is het er toch nog niet van gekomen. :)
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#20 » Sat May 12, 2007 9:08 am

Joke wrote:
DeWiskundige wrote:Met u zou ik wel eens willen dansen: volgende TD?
Ondanks het gebrek aan subtiliteit is het er toch nog niet van gekomen. :)
:cry:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#21 » Mon May 28, 2007 5:21 pm

Math Wolf: try this approach:

Image

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#22 » Mon May 28, 2007 5:43 pm

Foundation wrote:Math Wolf: try this approach:

Image
:oops: Kheb wel een vriendin...

Nevertheless, the answer is: They will kiss at
9:09 and 53 seconds
(which means 33 minutes and 53 seconds for the first pair and 27 minutes and 53 seconds for the second pair)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron