wat karakteriseert een wiskundige ?

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Een informaticus zonder computer is als een wiskundige zonder ... ?

zakrekenmachientje
1
4%
zakrekenmachientje
1
4%
bril
4
17%
bril
4
17%
geodriehoek
3
13%
geodriehoek
3
13%
iets dat niet in het lijstje staat (gelieve dan te zeggen wat)
2
8%
iets dat niet in het lijstje staat (gelieve dan te zeggen wat)
2
8%
meerdere voorwerpen (gelieve dan ook te zeggen welke)
0
No votes
meerdere voorwerpen (gelieve dan ook te zeggen welke)
0
No votes
alsof de grootheid en volledigheid van een wiskundige voorgesteld kan worden door een object ?!
2
8%
alsof de grootheid en volledigheid van een wiskundige voorgesteld kan worden door een object ?!
2
8%
Total votes: 24

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#1 » Sun Mar 04, 2007 9:24 am

het zakrekenmachientje : sommige wiskundigen hebben dat altijd op zak. Voor in het extreme geval dat ze niet meer weten hoeveel 1234 * 5 is (6170 natuurlijk). Ook handig voor tijdens TD's, terwijl deze wiskundigen zoals gewoonlijk langs de kant staan uit te rekenen hoe groot de kans is dat ze ooit met een van de praesidium leden zullen dansen.

een bril : tja, wiskundigen worden vaak afgestempeld als nerds (iets minder dan de informatici, maar toch), en een nerd zonder bril blijft toch maar een halve nerd.

de geodriehoek : om mooie lijtjes te trekken, hoeken te meten, ... de geodriehoek is een heel handig voorwerp voor mensen die wiskunde doen, maar het is niet exclusief voor wiskundigen, ik denk dat fysici af en toe ook wel eens een lijntje moeten trekken of zo.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#2 » Sun Mar 04, 2007 11:48 pm

Geen van uw objecten zijn echt een deel van mijn basisuitrusting, wat ik wel typisch wiskundig vind, zijn wiskundig geruite cursusblokken, ik gebruik niks anders sinds ik wiskunde ben gaan volgen, het maakt trouwens geodriehoeken overbodig.

Tja, ik heb genen bril en een zakrekenmachien, heb ik ook al in geen maanden meer gebruikt.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: wat karakteriseert een wiskundige ?

Post#3 » Mon Mar 05, 2007 12:45 am

Joke wrote:Ook handig voor tijdens TD's, terwijl deze wiskundigen zoals gewoonlijk langs de kant staan uit te rekenen hoe groot de kans is dat ze ooit met een van de praesidium leden zullen dansen.
Naar TD komen gaat deze kans al ongelofelijk de hoogte injagen hoor. Nu donderdag kunt ge een poging wagen ;)
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Shinta
WOZ
Posts: 1122

Post#4 » Mon Mar 05, 2007 1:34 pm

..een forum waar ze constant debiele topics openen en daar veel te lange antwoorden op te geven.

User avatar
Dave
WOZ
Posts: 816

Post#5 » Mon Mar 05, 2007 5:12 pm

En ik maar denken dat wij informaticussen (nee geen informatici!) wereld vreemde nerdjes waren... :roll:

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#6 » Mon Mar 05, 2007 5:49 pm

achja, jullie zijn veel meer geakish, wij ietsje nerdier. Dees is trouwens het wiskunde-forum, wiskundig-wereldvreemd gedrag is hier toegestaan.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#7 » Mon Mar 05, 2007 6:58 pm

Kladpapier! Een wiskundige heeft (of zou toch moeten hebben) altijd kladpapier en een balpen of potlood op zak. Zo kunnen ze, als hen plots iets te binnen schiet het noteren, of tijdens een dood moment notities maken over iets.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#8 » Mon Mar 05, 2007 7:09 pm

Er is dus een verschil tussen net, klad en nota's?
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#9 » Mon Mar 05, 2007 8:30 pm

er is toch verondersteld een verschil te zijn.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
peke
Posts: 12

Post#10 » Mon Mar 05, 2007 11:38 pm

bij gebrek meestal aan al het voroige moet het toch de laatste zijn he.
andere hebben een rekenmachientje nodig jah om een +een uit terekkenen wij toch niet.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#11 » Tue Mar 06, 2007 5:44 pm

ok, we zullen zien hoe jij het doet volgende week bij numerieke analyse zonder rekenmachientje :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#12 » Tue Mar 06, 2007 5:45 pm

ach ja, het is ook maar numerieke van nen Hollander natuurlijk. Nen Belgische numerieke analist heeft die prutsen niet nodig!
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#13 » Tue Mar 06, 2007 8:34 pm

tijdens de theorie gebruik ik ook niet mijn rekenmachientje, maar tijdens practicum niet, en dat wordt niet door Karel in't Hout gegeven :wink:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#14 » Tue Mar 06, 2007 8:49 pm

Tja, hij beslist wel wat er op de "oefeningenblaadjes" oftewel welke "sommetjes" jullie moeten maken. En buiten Numerieke, een toegepast niet "zuiver" wiskundevak is het rekenmachien eigenlijk niet zo belangrijk. Ik denk dat Fysici meer rekenmachines gebruiken dan wiskundigen.

Maar om terug ontopic te gaan, ik vind dat ge op het zicht wel kunt inschatten wie Informaticus, Fysicus of Wiskundige is.

Eigenlijk zoudt ge nen grijzen anthropoloog met een monocle, een kale kruin in een strak maatpak moeten hebben die onze schedels meet, haarkleur noteert, gedragingen observeert vanuit een speciale observatiecabine om die zaken te bepalen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
peke
Posts: 12

Post#15 » Wed Mar 07, 2007 12:06 am

ik had het deze week al niet by en heb het er toch goed vanaf gebracht he petra aangezien ik joke ben :P

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests

cron