Liefde voor de wiskunde!

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wat is het mooiste vakgebied van de wiskunde?

De meetkunde, natuurlijk met al die schoon rondingen en curves!
1
3%
De meetkunde, natuurlijk met al die schoon rondingen en curves!
1
3%
De analyse, de schoon zaken in't leven liggen in de willekeurig klein te krijgen zaken.
5
13%
De analyse, de schoon zaken in't leven liggen in de willekeurig klein te krijgen zaken.
5
13%
De algebra, want al die schone structuren zijn best wel vet!
2
5%
De algebra, want al die schone structuren zijn best wel vet!
2
5%
De toegepaste wiskunde, al dien andere zever heb ik niet nodig.
5
13%
De toegepaste wiskunde, al dien andere zever heb ik niet nodig.
5
13%
Mooie wiskunde? Wiskunde is archielelijk, daar krijg ik alleen koppijn van!
6
16%
Mooie wiskunde? Wiskunde is archielelijk, daar krijg ik alleen koppijn van!
6
16%
Total votes: 38

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#76 » Fri Feb 02, 2007 3:27 pm

hoe kunnen we nu enige solidariteit tonen met iemand (ook al is het een wiskundige) die een wiskundige kwaad wilt doen. Het was al randje boordje dat hij informatici aanvalt, maar wiskundigen...
dan komt de vraag, hoe kunnen we nu tegen iets zijn dat niet wel gedefinieerd is ?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#77 » Fri Feb 02, 2007 3:28 pm

DeWiskundige wrote:Niet noodzakelijk.
Mensen die een zuiver hart hebben en een hart voor zuivere wiskunde, die wel.

Een voorbeeld: Verdyck is voorlopig veilig
Math Wolf is allesbehalve veilig, wat die doet is bijna even erg als een informaticus.
Van jou weet ik het nog niet goed...
Dit kan nu toch ni zo wreed moeilijk zijn he. Hoeveel wiskundigen zitten er hier nu op dit forum. Ge kunt ze op 2 handen tellen (als niet 1).

Hoeveel daarvan hebben een flair voor de zuivere wiskunde en een wantrouwen voor de toegepaste? De helft valt al af.

Hoeveel daarvan zien we wel eens op TD, en weten überhaupt dat WINAK bestaat en TD's organiseert? Nog eens de helft valt af.

Weet ge wat ik zo stilaan begin te denken? Dat Verdyck toch een paar schizofrene trekjes vertoont :P

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#78 » Fri Feb 02, 2007 3:29 pm

nu zijt ge toch wel hard voor de wiskundigen
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#79 » Fri Feb 02, 2007 3:33 pm

Hard misschien, maar anderzijds, ik zie het u niet ontkennen? :wink:

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#80 » Fri Feb 02, 2007 3:38 pm

uw 2 eerste punten, ok, maar uw derde dat contesteer ik toch ten zeerste. Maar ik dacht dat je dat zelf ook wel wist.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#81 » Fri Feb 02, 2007 3:43 pm

Goed goed, idd, het was wat overdreven. Ik neem aan da alleman bij ons de Winak kent. Toch zeker diegenen die op het Winak forum posten :)

Maar ik heb een excuus: da's een rhetorische stijlfiguur! Een hyperbool!

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#82 » Fri Feb 02, 2007 3:52 pm

waauw een informaticus die een rethorische stijlfiguur gebruikt ! sorry, zo ver was ik niet gaan zoeken, vooral omdat de eerste 2 punten niet zo waren.
Daarbij, ik denk niet dat het een hyperbool is, maar meer iets ironish. hyperbool wil zeggen dat je overdrijft, t'is te zeggen dat er minstens een wiskundige is die op het forum post en die niet naar td's gaat, wat dus niet het geval is :wink: (niets zo leuk als te miereneuken)
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#83 » Fri Feb 02, 2007 4:03 pm

even om die geruchten weg te werken ik ben gisteren van heel de dag en nacht niet thuis geweest had 10 uur examens en ben daarna, iets gaan drinken, iets gaan eten en weggeweest en dus ben niet op de comp geweest en heb dus daarom niks gepost, de kans dat ik dewiskundige ben is dus nulkommazero.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#84 » Fri Feb 02, 2007 5:09 pm

Joke wrote: ... (niets zo leuk als te mierenneuken)
:)

(Ik kon niet aan de verleiding weerstaan.)

User avatar
Foundation
Posts: 622

Post#85 » Fri Feb 02, 2007 5:40 pm

Joke wrote: Daarbij, ik denk niet dat het een hyperbool is, maar meer iets ironish. hyperbool wil zeggen dat je overdrijft, t'is te zeggen dat er minstens een wiskundige is die op het forum post en die niet naar td's gaat, wat dus niet het geval is :wink:
Wel, hier ben ik nu eens niet mee akkoord. Ironie is een soort spot waarbij men het eigenlijk tegendeel bedoelt van wat men zegt. Een hyperbool is een overdrijving van wat men wél bedoelt.

En ik bedoelde wel dat ik op Winak activiteiten, in het algemeen, altijd relatief weinig (of geen) wiskundigen zie. De informatici zijn numeriek in de meerderheid, maar ik denk dat de verhouding procentueel zelfs scheef zit.

Al weet ik niet of dat beeld nog up to date is, want ik moet zeggen, Math Wolf en Verdyck zijn ondertussen betere klanten van de Winak dan ik ooit ben geweest :oops: . Maar da's dan ook een relatief recente ontwikkeling (hoor mij hier spreken als ware ik een ouwe zak).

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#86 » Fri Feb 02, 2007 6:17 pm

Foundation wrote: Al weet ik niet of dat beeld nog up to date is, want ik moet zeggen, Math Wolf en Verdyck zijn ondertussen betere klanten van de Winak dan ik ooit ben geweest :oops: . Maar da's dan ook een relatief recente ontwikkeling (hoor mij hier spreken als ware ik een ouwe zak).
Ik denk dat ge de zaken toch niet in hun juiste verhoudingen ziet.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#87 » Fri Feb 02, 2007 9:49 pm

Verdyck wrote:even om die geruchten weg te werken ik ben gisteren van heel de dag en nacht niet thuis geweest had 10 uur examens en ben daarna, iets gaan drinken, iets gaan eten en weggeweest en dus ben niet op de comp geweest en heb dus daarom niks gepost, de kans dat ik dewiskundige ben is dus nulkommazero.
Zijn er getuigen daarvan?

In ieder geval: ik ben 's avonds op een bepaald moment tegelijkertijd met DeWiskundige online geweest, Verdyck heb ik de hele dag niet gezien.
Maar: ik moet eerlijk zijn: het is eerder verdacht dat Verdyck een hele dag niet online komt, dat gebeurt zelden.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

0g1op
Posts: 89

Post#88 » Sat Feb 03, 2007 12:05 am

Ik kan wel zeggen dat hij toen normaal een examen Algebra had, maar ik kan natuurlijk niet zeker weten of hij wel gegaan is. Maar wss wel.

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#89 » Sat Feb 03, 2007 10:20 am

getuigen? mijn klasgenoten Delphine en Ine(voor de dag volstaat heel de klas maar als ge de avond ook nog wilt).
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#90 » Sun Feb 04, 2007 11:26 am

Verdyck wrote:getuigen? mijn klasgenoten Delphine en Ine(voor de dag volstaat heel de klas maar als ge de avond ook nog wilt).
Eigenlijk vooral de avond. Het moment dat hij/zij meestal online was, was ergens tussen 9 uur en 11 uur 's avonds.

Anderzijds: DeWiskundige post niet op dit moment, wat zou kunnen bevestigen dat hij/zij mee is op skireis en dus niet Verdyck is.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron