De Banachruimte der dansen

Examenroosters, algemene discussies, ...

Moderator: Praesidium

Poll: Wat is de ruimte van dansen volgens jou?

Banachruimte
2
33%
Banachruimte
2
33%
Hilbertruimte
0
No votes
Hilbertruimte
0
No votes
Topologie zonder verdere structuur
0
No votes
Topologie zonder verdere structuur
0
No votes
Vectorruimte / Moduul
0
No votes
Vectorruimte / Moduul
0
No votes
Groep
0
No votes
Groep
0
No votes
Algebra
0
No votes
Algebra
0
No votes
(Scheef) Lichaam
0
No votes
(Scheef) Lichaam
0
No votes
Ring
0
No votes
Ring
0
No votes
Meerdere van de voorgaande
1
17%
Meerdere van de voorgaande
1
17%
Geen van voorgaande
0
No votes
Geen van voorgaande
0
No votes
Total votes: 6

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

De Banachruimte der dansen

Post#1 » Sun Dec 17, 2006 5:53 pm

Een kleine discussie die ik en Verdyck hadden op TD.

We bekijken de structuur van dansen.

We hebben een lichaam, in dit geval bedoelen we hiermee een menselijk lijf met ledematen, spieren, botten en alles erop en eraan, niet de wiskundige structuur.
Dat beschouwen we als een compact deel G in R^3.
Op een bepaald moment t hebben we: f: (G,t) -> R^3, die dus je compact deel afbeeldt op terug een compact deel in R^3.
Als we deze f nu beschouwen als de beweging van het compact deel G in de tijd, willen we dus dat deze f op zijn minst continu is.
De ruimte van al deze mogelijke continue f-en die werken op (G,t) is de ruimte van de bewegingen.

Als we hierop nog een paar condities of equivalentierelaties zetten zodat we niet alle bewegingen, maar alleen de dansen krijgen (bvb: eisen dat er een bepaalde herhaling zit in de beweging)
beweer ik dat deze ruimte een Banachruimte is.

Iemand meer en/of betere ideeën?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#2 » Sun Dec 17, 2006 6:27 pm

lees voor Banachruimte, een verzameling met een norm op en die gesloten is. Maar Bartje toch, dit gaat een eenzame discussie worden ze, als ge aan komt draven met die wiskunde van het tweede jaar.

trouwens het is geen Banach want banach is gesloten, en de limiet van de rijtjes dansen op een ritme met een golflengte met een constante bij, met de golflengte langer maken resulteert in het feit dat geen een rij hebt die convergeert en de limiet is stilstand, dus ge hebt een probleempje, de ruimte is namelijk niet volledig gesloten naar een loopt dubbel naar nul. dus we zitten met een probleempje.

Over de algebraïsche structuur kan ik nog niks zeggen.
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

joeri
Posts: 41

Post#3 » Sun Dec 17, 2006 7:50 pm

Ik zal hier niet beweren dat ik ook maar iets van de wiskunde van hierboven begrepen heb, maar als ik dit
het is geen Banach want banach is gesloten, en de limiet van de rijtjes dansen op een ritme met een golflengte met een constante bij, met de golflengte langer maken resulteert in het feit dat geen een rij hebt die convergeert en de limiet is stilstand
correct interpreteer zou het net wel een Banachruimte zijn, aangezien de meeste dansen toch eindigen (en dus tot stilstand komen)

User avatar
Verdyck
Posts: 368

Post#4 » Sun Dec 17, 2006 7:59 pm

alle dansen eindigen, maar een dans waar er niet in bewogen wordt bestaat niet. Dat is geen dans.

ge kunt een rij maken van dansen die convergeren naar nul, statisch zijn.

Maar het statisch zijn is geen dans. Dus u ruimte is niet volledig(gesloten).
La pensée ne doit jamais se soumettre, ni à un dogme, ni à un parti, ni à une passion, ni à un intérêt, ni à une idée préconçue, ni à quoi que ce soit, si ce n'est aux faits eux-mêmes; parce que, pour elle se soumettre, ce serait cesser d'exister.

Return to “Algemeen”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron