eventjes voorstellen: Dimitri Smits, praeses WINAK 1999-2000
zie ook voor meer info bij dit topic:
http://www.winak.be/wiki.php?WinakHallOfFame
Ik ben begonnen in 1994-1995 en heb sindsdien altijd redelijk nauw contact gehad met het WINAK praesidium.
Na het lezen van de afgelopen Baloe had ik toch een paar bedenkingen bij de vergetelheid van de praesidia van de afgelopen jaren om de toekomstige praesidia op te leiden en van informatie te voorzien. Misschien daarom ook dat (na het lezen van het Baloe archief) er een paar dingen om opheldering vroegen.
Ten eerste: ik weet niet honderd procent of de persoon ivm het naaktlopen overeenkomt met de vraag die in Baloe gesteld werd, maar naar wat ik van de overlevering (en gesprekken met Oscar Cools en hemzelf) mocht geloven, was dit schering en inslag medio jaren 70 en begin jaren 80 om bij wijze van protest te 'streaken' zoals dat toen heette. De persoon die daar voor bekend stond was de enige persoon die het verdiende in de WINAK geschiedenis om tot ere-praeses benoemd te worden. (de mens heeft naar verluidt 13 jaar over zijn studies gedaan, heeft daarvan volgens de WinakHallOfFame 9 van in het WINAK praesidium gezeten, was praeses in mijn geboortejaar - doch nog niet op mijn geboortedag - en heeft daarna ook nog in het ASK (toen nog zonder Stuwer, wat trouwens nog maar een paar jaar is) het tot praeses geschopt en heeft dat jaar het ASK met een put van 1miljoen (volgens overlevering) oude belgische franken achtergelaten omdat hij er in geslaagd was om de Simple Minds naar het RUCA te halen).
Kortweg, ik heb het over de Pjotr ofte Pit Swinnen.
Ten 2e, wat er met Big Momma is gebeurd? Het is mij ook niet helemaal duidelijk. Persoonlijk heb ik er maar vanuit mijn ooghoeken mee in contact geweest, maar dat het een groot beest was, staat vast uit de getuigenverslagen die ik heb mogen vernemen. Met name SamDeOude-Tulfer die redelijk wat nachten in Hagar heeft geslapen en van Onze Drunken Sailor - the one and only Swa, niet te verwarren met dat flauw afkooksel dat eigenlijk Filip heet

Wat er toen is gebeurd is een zwarte bladzijde in het WINAK verleden (en dus tijdens mijn praesesjaar) en in retrospect is er te veel op die jongen zijn kap gezeten. Hoe je het ook draait of keert, met de voorwaarden die het UIA ons had opgelegd 'in proef' om HAGAR terug te krijgen en wetende wat ik nu weet, had het niet uitgemaakt met welke stok ze hadden geslagen.
Anyhoe, big momma... Het laatste dat ik weet is dat ze al een tijdlang (van voor DeCola Hagarverantwoordelijke was) niet meer was gesignaleerd. Het UIA had toen rattenvergif gelegd op het domein en was er vanuit gegaan dat dit efficient was.
Wat proffen echter tijdens hun pauze doen? Vroeger heeft prof. Laenens zich bij haar eerste les wel eens verontschuldigd dat ze de kleine nog eten (letterlijk: de borst) moest geven. Aangezien dat ongeveer een 13 jaar geleden is, kan je je misschien voorstellen dat dat excuus genoeg was. Nu ja, we hebben ze achteraf pas leren kennen (jogalessen, fotokes, kleuterleidingmentaliteit, ...

Maar voor de rest heb ik voor dat punt geen verklaring.
Wat dan 'Den Chief' betreft voor het artikel uit de oude doos. Zijn naam was/is Frank S'Jegers. Kwestie dat je nog eens naar de voornoemde pagina kan gaan om te kijken wat die persoon op zijn kerfstok had

Iets wat we de eerste dag van het jaar deden was een een (schachten) tegen allen (de rest) met opdrachtjes. Een van de opdrachtjes was adfundums tegen de anciens. In de jaren die ik het heb kunnen bekijken is er NIEMAND in geslaagd om sneller te drinken dan DenChief. Handig dat je je keelgat kan openzetten en de zwaartekracht de rest kan laten doen. Hij is ook een van de weinigen die een ad fundum zonder handen kon (ik heb het van hem geleerd), niet te verwarren met Mooby-Fundum. (het heeft een specifieke naam, maar alle fundum pagina's van de oude wiki zijn verloren gegaan blijkbaar).
Was het een Geelse? (of was dat weer hetzelfde als 'ne spastische'?)
En nu ik toch bezig ben ... de huidige vorm van de WINAK doop gaat al mee van het jaar van Nicolas Mathei (1995-1996). Hij is de uitvinder van de huidige buitendoop (althans het estaffette, De ARENA - en dus niet 'het heiligdom' -, de schiktocht en de helling) en is tevens CEO van Aspects BVBA

Al moet ik er bij vertellen dat het buitengedeelte minder lang duurde bij ons, dat alles beter getimed was, dat wij een prijs hebben gewonnen met onze doop en dat bij ons alles tot in de puntjes gerepeteerd en voorbereid was (en er toch nog kleine dingetjes achter de schermen misliepen

Oh ja, en zoiets belachelijks als een koekoek ... schaf dat toch terug af! Ge zijt geen flauwe club van't stad

Voor de rest van het jaar ... nu ja, ING (BBL in onze tijd) Karting is uitgesteld ... nog zo'n activiteit die we de eerste 2 jaar hebben gewonnen (zoals Go-cart race). Wat dit laatste betreft, zijn we in mijn jaar op 1 race tijd 6 keer gedisqualificeerd geweest. Doe dat maar beter (zelfs een keer voor vertrekken op 2 wielen voor het startschot).

mvg,
DenDimi