Page 1 of 16

[Game] Cluedo 3 - ontmaskerd

Posted: Fri Oct 18, 2013 5:19 pm
by Math Wolf
Beschuldiging:
Math Wolf + Spoed + doodgemarteld - correct
Winnaar: NecRock
Runner-up: PowertotheUsers

Stelling + ontkrachting:
Johan zegt: Senne + universiteitsplein + kop ingeslagen met WINAK-schild - Senne kon ontkrachten
Gitte zegt: Stanny + spoed + gewurchd met WINAK-vlag - Stanny ontkracht
Flipper zegt: Katrijn + Universiteitsplein + WINAK Lintje van Tom - Manfred kon ontkrachten
Manfred zegt: Slimmy + ASK-stuwer + bot mes - Johan ontkracht
Senne zegt: Jos + universiteitsplein + praeseslint - Manfred kon ontkrachten
Gitte zegt: Bob + ASK-stuwer + mes - Brambeer ontkracht
Stanny zegt: Gitte + konijnenwei + kas - Johan kon ontkrachten
Manfred zegt: Gitte + home CDE + omvergereden - Gitte ontkracht
Jos zegt: Sander + ASK-stuwer + praeseslint - Senne ontkracht
NecRock zegt: Bob + Konijnenwei + kapot flesje - Johan ontkracht
Gitte zegt: Sander + Hagar + schachtenpap - Bob ontkracht
Stanny zegt: Sander + Home CDE + stembiljet - Gitte ontkracht
Manfred zegt: Sander + KAF + schachtenpap - NecRock ontkracht
Manfred zegt: Senne + Dept. Fysica + passer - Jos ontkracht
NecRock zegt: Math Wolf + Hagar + weerwolfachtig verslonden - Jos ontkracht
PowertotheUsers zegt: Pedro + dept. Fysica + praeseslint - Senne ontkracht
Gitte zegt: Sander + pad CMI-CGB + levend begraven - Manfred kon ontkrachten
Senne zegt: Sander + G010 + praeseslint - Flipper ontkracht
Flipper zegt: Math Wolf + pad CMI-CGB + levend begraven - Manfred kon ontkrachten
NecRock zegt: Senne + dept. Fysica + shotgun - Jos ontkracht
Senne zegt: Pedro + home CMI + WINAK schild - NecRock ontkracht
Jos zegt: Stanny + passage + schachtenpap - Bob kon ontkrachten
NecRock zegt: slimmy + G010 + omvergereden - Flipper ontkracht
Gitte zegt: Math Wolf + Health City + schoen - Flipper ontkracht
Gitte zegt: Senne + home CMI + doodgemarteld - Senne ontkracht
NecRock zegt: Sander + home CMI + cantushamer - Jos kon ontkrachten
PowertotheUsers zegt: Sander + pad CMI-CGB + doodmartelen - Manfred kon ontkrachten
NecRock zegt: Math Wolf + kantoor rector + doodmartelen - Stanny kon ontkrachten
NecRock zegt: Kenny + Health City + shotgun - Flipper ontkracht
Flipper zegt: Math Wolf + biokot + cantushamer - Jos ontkracht
PowertotheUsers zegt: Math Wolf + home CDE + praeseslint - Senne ontkracht
Jos zegt: Stanny + pad CMI-CGB + shotgun - Stanny ontkracht
Gitte zegt: Johan + kantoor rector + mes - Johan ontkracht
Stanny zegt: Math Wolf + doodmartelen + home CMI - NecRock kon ontkrachten
PowertotheUsers zegt: Math Wolf + doodmartelen + konijnenwei - niemand kon ontkrachten
Gitte zegt: NecRock + Passage + shotgun - Brambeer kon ontkrachten
Gitte zegt: Wannes + home CDE + mes - niemand kon ontkrachten

Doel van het spel
Het leek allemaal zo veelbelovend, iedereen was enthousiast over onze nieuwe praeses Ju**l**eke (aantal u's en l'en zelf in te vullen) en zelfs van het WIK werd al een tijd niets meer gehoord. Tot onze ondertussen ex-praeses ergens op de terreinen van de universiteit vermoord werd teruggevonden.
Los zo snel mogelijk de moord op door de dader, de locatie en het moordwapen te vinden!

Regels
* Er zijn 16 mogelijke locaties, aangeduid op het kaartje onderaan. (15 valse, 1 juist)
* Er zijn een onbekend aantal onbekende doodsoorzaken.
* Er zijn een onbekend aantal onbekende verdachten.
Het aantal doodsoorzaken + het aantal verdachten = 17 (15 valse, 1 juiste oorzaak, 1 juiste verdachte)
* Iedere speler krijgt 3 tips van mij die het niet zijn. De verdeling van deze tips is random met een verhaaltje waarbij er geen rekening is gehouden met het soort tip (locatie, doodsoorzaak, verdachte), iemand kan dus 3 locaties, 3 oorzaken of 3 verdachten hebben. Omdat er 10 spelers zijn, werden alle tips uitgedeeld.

Spelers starten in den Hagar. Je mag per dag (officiële klok, Belgische tijd) 2 vakjes (ongeveer 200 meter) lopen. Diagonaal telt eveneens als 2 vakjes (1 horizontaal, 1 verticaal)!
Als je in een bushalte aankomt, mag je naar eender welke andere bushalte je verplaatsen alsof het 1 vakje lopen is. Als je iets doet in een locatie (zie later) mag niet meer verder lopen dezelfde dag.

Op een locatie aangekomen, kan je één van de volgende twee dingen doen:
* zoeken naar bewijsmateriaal. Je zegt dit in de topic, ik contacteer je zo snel mogelijk om je te vertellen wat er te vinden is. Op elk van de 16 locaties is 1 tip te vinden die je ofwel een verdachte aanreikt, ofwel een mogelijke doodsoorzaak, de 17e tip vind je in de bushalte aan het kinderziekenhuis.
* een suggestie doen die betrekking heeft tot die locatie
Bvb: speler A, aangekomen in de spoed, suggereert: ik denk dat Math Wolf den Ben in de spoed heeft doodgeslagen met een groene codex.
Speler B en C weten dat dit niet klopt. Speler B weet immers dat het niet in de spoed gebeurd is, speler C weet dat het niet met een groene codex gebeurd is. 1 van hen beiden (degene die het snelste reageert), zegt in de topic: "ik kan de claim van speler A ontkrachten." Hij/zij stuurt dan (via PM, IRC, mail, hoe dan ook dat hij speler A kan bereiken) hem dit "bewijs" door. Als dank zal ook speler A nu 1 van zijn tips doorgeven aan deze speler (anders hebben zij er zelden voordeel aan om de claim te ontkrachten).
Opgelet: je mag enkel ontkrachten met één van je eigen tips uit het begin van het spel, niet met die van anderen!
Als na 24u niemand de claim van speler A ontkracht heeft, maar deze wel ontkracht kan worden, dan post ikzelf in de topic: "speler X kan deze claim ontkrachten." waarbij de X random gekozen is als er meerdere mogelijkheden zijn. Speler X heeft in dit geval GEEN recht op informatie van speler A aangezien hij/zij niet behulpzaam was.
Opgelet: je mag zelf geen suggestie doen als er iemand een suggestie heeft gedaan die je kan ontkrachten en deze persoon nog niet ontkracht is. Naar tips zoeken mag wel.

Als je denkt alles gevonden te hebben, kan je een beschulding uiten. Je moet hiervoor niet op de exacte locatie zijn.
Als deze beschuldiging correct is, win je het spel, is deze fout, dan ben je uitgeschakeld.

Image

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (15/15 plaatsen vrij)

Posted: Fri Oct 18, 2013 5:25 pm
by Manfr3d
I'm in

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (14/15 plaatsen vrij)

Posted: Fri Oct 18, 2013 5:51 pm
by Flipper
Yes!

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (14/15 plaatsen vrij)

Posted: Fri Oct 18, 2013 6:00 pm
by Stanny
Check

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (12/15 plaatsen vrij)

Posted: Fri Oct 18, 2013 6:49 pm
by Flipper
Bijkomend vraagje: als ge een suggestie doet, moet dat dan zoals de regels van een doorsnee Cluedo het voorschrijft: persoon + locatie (maar die ligt in deze versie al op voorhand vast natuurlijk) + wapen of hoeft het niet per se die trio te zijn? :?:

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (12/15 plaatsen vrij)

Posted: Fri Oct 18, 2013 9:33 pm
by Math Wolf
zoals je het zegt (en de echte Cluedo) inderdaad, altijd een trio van ieder 1.

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (12/15 plaatsen vrij)

Posted: Sat Oct 19, 2013 2:19 pm
by Senne
Ik doe mee!

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (11/15 plaatsen vrij)

Posted: Sat Oct 19, 2013 4:46 pm
by Bart Vangramberen
count me in

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (10/15 plaatsen vrij)

Posted: Sat Oct 19, 2013 8:02 pm
by Bob
Count me in!

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (9/15 plaatsen vrij)

Posted: Sun Oct 20, 2013 7:53 am
by PowerToTheUsers
Awel ja 8)

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (8/15 plaatsen vrij)

Posted: Sun Oct 20, 2013 1:16 pm
by Jos
Ik doe mee! :D

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (7/15 plaatsen vrij)

Posted: Sun Oct 20, 2013 11:34 pm
by Gitte
ik wil ook meedoen :)

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven (6/15 plaatsen vrij)

Posted: Tue Oct 22, 2013 3:29 am
by NecRock
In!

Re: [Game] Cluedo 3 - inschrijven tot donderdag (5/15 vrij)

Posted: Wed Oct 23, 2013 10:31 pm
by Math Wolf
10 inschrijvingen, morgenavond beginnen we (verplaatsen kan vanaf middernacht op vrijdag)

Re: [Game] Cluedo 3 - START om middernacht

Posted: Thu Oct 24, 2013 11:21 pm
by Math Wolf
Het was een mooie avond die afgesloten werd met een nog mooiere WINAK-TD.
Echter, toen Juulleke maar niet kwam opdagen voor TD, hoewel hij toch de praeses van onze geliefde club was, werd men ongerust. Verschillende mensen hadden hem nog in de late namiddag gezien, maar tegen 9u was hij van deze aardbol verdwenen.
Naarmate de uren wegtikten, kwam het besef. Juulleke was niet meer.
10 moedige mensen besloten de politie, die de zaak niet serieus leek te nemen, te helpen.
Wat was er met Juulleke gebeurd? Ieder voor zich gingen ze op zoek naar tips om deze mysterieuze zaak te ontrafelen!

Vanaf middernacht mag iedereen starten met bewegen, tips zoeken en suggesties uiten. Iedereen zou ondertussen (zie PM) moeten beschikken over 3 tips die het zeker niet zijn. Succes!