Page 1 of 13

[Game] Weerwolven 8 - afgelopen

Posted: Fri Jun 14, 2013 3:47 pm
by Math Wolf
Weerwolven team 1: 0/3
Weerwolven team 2: 0/3
Burgers: 7/10 (Zieners: 3/4, Beschermengelen: 2/3, Jagers: 1/2, Burgemeester: 1/1)

Dag 3
7 BFC
2 NecRock
1 Stanny
1 Nynek (strafstem: eerste stem telt en stem wijzigen is niet toegelaten!)

Slachtoffer: BFC
Rol: weerwolf (team 2) + geliefde (cupido: Senne)
Sterft uit verdriet
Slachtoffer: Stanny
Rol: beschermengel + geliefde (cupido: Senne)

NACHT 2
Omdat de laatste weerwolf zich wat eenzaam voelde, besloot hij vannacht slimmy met een bezoekje te vereren. De madman-ziener werd totaal verrast en vervoegde snel zijn grootvader in het graf.
Slachtoffer: slimmy
Rol: ziener

Dag 2
10 joachimvdh
2 NecRock
1 Joachim
1 Bart (strafstem)
1 slimmy (strafstem)

Slachtoffer: Joachimvdh
Rol: weerwolf (team 1) + geliefde (cupido: Robbe)
Sterft uit verdriet:
Slachtoffer: Joachim
Rol: weerwolf (team 1) + geliefde (cupido: Robbe)

Nacht 1

Niemand kon zeggen wat de aanleiding of oorzaak was, maar de gevolgen van de uitbarsting van geweld op het dorpsplein kon elke dorpeling zien bij het ochtendgloren. De twee criminele wolvenbendes hadden elkaars intelligentie, sluwheid en pure kracht onderschat. Tijdens het gevecht waarbij de meest gewiekste tactieken gecombineerd werden met brute kracht en vlijmscherpe klauwen en tanden werden twee wolven vermoord en de drie anderen zwaar gewond. De problemen van de dorpelingen met de wolven werden op deze manier wel heel vlot opgelost.

Slachtoffer: Jos
Rol: weerwolf (team 1)
Slachtoffer: Manfred
Rol: weerwolf (team 2) + geliefde (Cupido: Stanny)
Sterft uit verdriet:
Slachtoffer: Timmy
Rol: jager + geliefde (Cupido: Stanny)

Dag 1

9 Michiel
4 NecRock
2 joachimvdh
2 slimmy (+1 strafstem)
1 Stanny
1 Timmy (+1 strafstem)

Slachtoffer: Michiel
Rol: weerwolf (team 2)

Omdat er veel burgers zijn, worden de speciale rollen iets minder sterk:
* elke beschermengel mag iedere persoon maximaal 1 keer beschermen! Elke nacht moet dus iemand anders beschermd worden. Als er niemand meer beschermd kan worden (omdat alle nog levenden al een keer beschermd werden), mag de beschermengel eenmalig zichzelf beschermen.
* zieners vragen niet 1 maar 3 spelers op en krijgen ook 3 rollen (+ eventuele geliefden) als antwoord. Er wordt echter niet bijgezegd welke rol bij wie hoort (verduidelijking: het is ook niet duidelijk bij welke van de 3 rollen eventuele geliefden horen). Een ziener mag zijn eigen rol niet opvragen. Zieners kunnen geen rollen meer opvragen als er 6 of minder spelers over zijn.
* jagers doden nog steeds iemand die hen doodt, maar een beschermengel beschermt ook tegen hen.
* de burgemeester is nog steeds anoniem, maar zijn stem telt dubbel. Op het einde van de stemronde zal er dus 1 persoon zijn die een stem meer heeft dan er mensen zijn die op hem hebben gestemd. Op deze manier kan de burgemeester dus snel zijn anonimiteit verliezen...
Er zullen bij de burgers 2 beschermengelen, 3 zieners, 2 jagers en een burgemeester zijn.

Er zullen bovendien 3 paren geliefden zijn die door 3 verschillende spelers anoniem zijn aangeduid. Deze paren kunnen dus gedeeltelijk of volledig overlappen. De andere rollen zijn verdeeld VOOR ik gekeken heb naar wie de geliefden zijn. Geliefden weten elkaars rol niet.

Opgelet, de extra regel geldt ook in dit spel:
* Spelers die geen nuttige input geven (en enkel stemmen), krijgen 1 strafstem.
* Spelers die niet stemmen, krijgen eveneens 1 strafstem. (2 keer niet stemmen is nog steeds instant death.)
* Gevolg: spelers die niets nuttig zeggen en niet stemmen, krijgen 2 strafstemmen.

Nacht 0
"Vrienden," sprak de stervende burgemeester met trillende stem. De 6 gemaskerde wolven rondom hem keken de oude wolf aan terwijl hij zijn laatste woorden prevelde. "Ik voel dat de duisternis mij omringen, mijn kinderen, mijn tijd hier loopt ten einde." Eén van de wolven greep zijn hand. "Verlaat ons niet meester..." Math Wolf schudde zijn hoofd. "Ik heb gedaan wat ik kon... Het dorp is een mooie en veilige plaats geworden, mijn enige wens is dat jullie er verder zorg voor dragen..." De wolf kuchtte eens en zijn ogen werden snel glazig. Luttige moment later blies hij zijn laatste adem uit. De overgebleven wolven keken elkaar aan en een machtspel ontplooide zich terwijl het lichaam van hun overleden leider nog warm. Al snel bleek dat ze het niet eens konden worden over een opvolger. Als vrienden waren ze samen gekomen om hun leider naar het hiernamaals te begeleiden, als vijanden gingen ze uit elkaar.

De gasten van wijlen de burgemeester vertrokken met de nodige bedreigingen aan elkaars adres die duidelijk maakten dat het terug oorlog was. Ze hadden er echter niet op gelet dat een jonge man hun gesprek had gevolg. Stil maakte een schaduw zich los van de muur en wandelde hij naar de grote kaart van het dorp die geopend op het verlaten bureau lag. Zoals beloofd vond hij onder de kaart een certificaat ondertekend door zijn goede vriend dat hem benoemde tot zijn opvolger. Hij stak het zorgvuldig weg en draaide de kaart om. Op de achterkant schreef hij in grote letters:
"Dorpelingen, bereid jullie voor, de wolven zijn terug! Getekend, jullie nieuwe burgemeester."
Slachtoffer: Math Wolf
Rol: ex-burgemeester, ex-weerwolf



Nieuwe mensen of zij die het spel niet kennen, lees eerst de herhaling en de rollen iets verder in deze post.
Wie wel meedoet, gelieve actief te blijven gedurende het spel. Als er mensen zijn die niet actief meedoen, zorgt dat er voor dat het spel vaak niet meer evenwichtig is.

Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: Bij voorkeur je forumnaam
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen)
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken. Het mag van alles zijn (liefst een verzonnen verhaal over jou als burger, vertel maar wat je beroep is in het dorp of zo (van slager tot mysterieuze vreemdeling tot melaatse)..), maar maak er een klein beetje een samenhangend en herkenbaar verhaaltje van. Kopiëren van vorige weerwolven mag.

De rollen zullen somewhat random worden toegewezen (ik hou controle). Omdat mensen zonder speciale rol vaak sneller afhaken, zal iedereen ook in deze versie een speciale rol krijgen. Dit zal ervoor zorgen dat het net iets anders zal zijn dan een gewone weerwolven, maar toch zeer gelijkaardig, zie weerwolven 7 voor een idee.

Enkele belangrijke zaken:

* Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)
* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Als er overdag gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Math Wolf
Stemmen mag je wanneer je maar wil, maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
* Tijdens de nacht sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor de beschermengel(s): wie wil hij/zij beschermen
- voor de ziener(s): wiens rol wil hij/zij te weten komen.
Dit kan via PM, via mathwolf @ winak . be mail of chat, via SMS voor zij die mijn GSM-nummer hebben, of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.
* Iedereen MOET stemmen. 2 keer niet stemmen is instant death!
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.




Herhaling (met enkele kleine wijzigingen!)

Er is een spel getiteld 'Weerwolven van Wakkerdam' waarin een aantal spelers de rol van ofwel burger ofwel weerwolf krijgen en elkaar dan moeten afslachten. Uiteraard willen de weerwolven de burgers afslachten en andersom. Echter, de rollen zijn niet gekend. Hier zal ik me concentreren op de online versie.

De spelregels zijn als volgt (gekopieerd van Sander's post op het Wina forum en wat aangepast):

Het spel wordt met meerdere mensen gespeeld. Elk van de spelers krijgt een rol van de spelleider, spelers weten niet van elkaar welke rol ze hebben! Er zijn twee belangrijke groepen (soms meerdere, zie eerdere versies):
1) De burgers
2) De weerwolven.
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.
Het spel kent twee fases:
1) De dagen
2) De nachten
Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. Degene die de meeste stemmen tegen krijgt, wordt gelyncht en kan helaas niet meer meedoen aan het spel.
's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden. Zodra het weer dag wordt krijgt het dorp te horen wie er vermoord is en begint de cyclus opnieuw.

In praktijk gaat het als volgt:

Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, komt er een tekst met daarin een aantal tips waarvan er meer dan de ratio van het aantal wolven dat er is, effectief naar een weerwolf verwijst. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.

'Overdag' mag men op het forum discussiëren en de tips bespreken en mag iedereen mag zijn stem uitbrengen op wie er vermoord moet worden. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, vermoord worden en wordt ook zijn rol bekend gemaakt. Bij een gelijkspel, mag de burgemeester kiezen wie er sterft (keuze uit alle spelers, niet enkel degene die gelijk staan).
Alle speciale rollen mogen dan 's nachts door middel van privé-berichten de spelleider op de hoogte stellen van hun acties en krijgen zo nodig een bericht terug met de juiste informatie. Vervolgens zal, weer op een vast moment, de mogelijkheid tot prive-berichten voorbij zijn en krijgt iedereen de naam van het slachtoffer (en zijn rol) te weten (plus een tekst met tips) en mag er weer gediscussieerd worden.

Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen geliefden die met elkaar verbonden zijn nog leven (de liefde overwint)

De rollen:

1) een onbekend aantal burgers; (deze zullen in dit spel allen een speciale rol hebben).
2) een onbekend aantal Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) een onbekend aantal Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) een onbekend aantal Zieners; 's Nachts mag deze door middel van een bericht aan de spelleider de rol van een andere speler opvragen.
5) een onbekend aantal Beschermengelen; Deze persoon kan 's nachts 1 iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen (hetzij door weerwolven, hetzij door de jager) overlijdt deze persoon niet. De beschermengel mag niet zichzelf beschermen. Ook hij/zij stuurt 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) een onbekend aantal Jagers; Als hij/zij wordt vermoord (door de burgers of weerwolven), mag hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. Belangrijk: er zijn verschillende versies over wie de jager mag vermoorden.
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; deze persoon wordt dit keer niet verkozen, maar is ook een geheime rol in deze versie!

Deelnemers:
PLAYER: Math Wolf
HISTORY: zie eerste tekst des doods. :-)
rol: ex-burgemeester, ex-weerwolf, spelleider

PLAYER: Jos
HISTORY: Jos is de uitbater van de locale hoedenwinkel. Deze heeft hij overgenomen nadat zijn vader besloot om te gaan bezinnen in een klooster ergens in de bergen. Nu zorgt Jos samen met zijn broer Loewie voor zijn oude moeder, die boven de hoedenwinkel is gaan inwonen. Vele mensen komen vaak binnen om gewoon een babbeltje te doen over hoedjes en kalfjes, of om een bezoekje te brengen aan de eenzame moeder. De winkel draait niet zo geweldig, maar wel genoeg om rond te komen. In Jos' weinige vrije tijd speelt hij graag muziek. Soms doet hij ook wel eens een mini-concertje in de hoedenwinkel. Vorige winter werd de winkel voor een tot nu toe nog onbekende reden gesloten. Tegen het voorjaar ging hij weer open. Wanneer mensen vragen waarom de winkel gesloten was, ontwijkt Jos die vraag en begint over een ander onderwerp te praten. De meeste mensen trekken zich hier niets van aan, en komen dan toch maar gewoon hun dagelijks hoedjes en kalfjes babbeltje doen.
Rol: weerwolf (team 1)

PLAYER: Stanny
HISTORY: Al jaren woont Stanny in het dorp. Toen hij 2 jaar was, werd zijn moeder vermoord door de plaatselijke maffia, waardoor zijn vader en hij verplicht waren om te verhuizen. Het onbekende Wakkerdam was hiervoor een ideale keuze. Als hoogbegaafd kind (IQ van 153) leerde Stanny dan ook uiterst snel de lokale taal, waardoor men zijn vreemde afkomst enkel nog kan detecteren aan zijn vreemde rituelen. Zo zal hij steeds zijn gordijnen twee maal openen en sluiten alvorens zijn computer op te starten, en zal hij zijn tanden poetsen tussen de soep en de patatten. Overdag houdt hij zich bezig met de lokale politiek als schepen van openbare netheid, internationale solidariteit en ruimtelijke ordening. Tussen de vergaderingen door verzorgt hij zijn ondertussen in coma liggende vader, wat zeer tijdrovend is. Zijn vriendin heeft hem daarom vorige maand verlaten wegens "te weinig tijd voor haar" (al was hij wel elke nacht beschikbaar voor een partijtje beestige seks). Hierdoor sukkelt Stanny ook sinds kort met een depressie, en heeft hij soms zelfmoordneigingen.
Rol: beschermengel (+ geliefde met BFC)

PLAYER: Manfred
HISTORY: Manfred was een wees, zonder enige herinnering van zijn ouders. Hij kende enkel de verhalen over hoe zijn ouders vermoord zijn op een nachtelijke inbraak in hun huis toen Manfred nog een baby was. Nu woont hij in het dorp bij een vriend van zijn ouders, die na de moord zijn mentor werd. Ondanks alle moeite van zijn mentor, geraakte Manfred stilaan op een donker pad. Hij is jaren op zoek geweest naar de moordenaars om wraak te kunnen nemen, maar steeds zonder succes. Manfred is nog steeds op zoek naar een nieuw spoor, maar als er 1 deugd is waar hij echt waarde aan hecht, dan is het wel geduld.
Rol: weerwolf (team 2) (+ geliefde met Timmy)

PLAYER: Senne
HISTORY: Senne was toen hij 2 jaar was verhuisd naar Wakkerdam, omdat zijn ouders het stadsleven beu waren, en een bed&breakfast wouden openen in een kleiner dorpje om tot rust te komen. Senne vond het altijd leuk om zijn ouders te helpen met de dagelijkse klusjes en het maken van het ontbijt. Hij was altijd zeer behulpzaam en kon altijd goed overweg met de gasten. Hij wist altijd wel te zeggen waar de interessante dingen te zien waren in het dorp en waar ze het best konden wandelen om de mooiste dingen te zien. Hij kende het bos en het dorp dan ook door en door. Hij is nu een gids, die elke dag tientallen personen aantrekt voor een rondleiding langs alle wonderen van het bos. Naast zijn rondleidingen helpt Senne nog steeds in de bed&breakfast van zijn ouders, waar hij s avonds vaak deuntjes speelt op zijn banjo, om de gasten in slaap te spelen.
Rol: burgemeester

PLAYER : Glenn
HISTORY : Deze gerenommeerde schrijnwerker is al van bij zijn geboorte een Wakkerdammer in hart en nieren. Hij brengt de meeste tijd door in zijn zelf gebouwde werkplaats waar hij de dorpelingen voorziet van uitstekende meubels. Voor de vijfde verjaardag van zijn zoon besloot hij een uitgebreide speeltuin te bouwen in het park. Toen deze dreigde niet op tijd klaar te geraken, was hij genoodzaakt om ook 's nachts verder te werken. Door een gebrek aan voldoende licht in zijn schuur, heeft hem dit wel enkele vingerkootjes gekost waardoor hij zijn hobby als orgel speler tijdens de zondagsmis heeft moeten opgeven.
Rol: jager

PLAYER: NecRock
HISTORY: Een poëtisch man zou kunnen zeggen dat hij van het licht beroofd was, dat hij immer in het duister moest ronddwalen. NecRock zelf was echter minder lyrisch ingesteld en hield het bij: "Ik ben blind". Niet dat hij dat hoefde te zeggen, het verband voor zijn ogen was voldoende dik dat iemand die wel nog zijn ogen had, er ook niet doorheen had kunnen kijken. Het verhaal achter zijn lege oogkassen is niet duidelijk: het is een gevoelig onderwerp dat NecRock zelf niet graag aansnijdt. Het situeert zich in de periode voor de man ruim twee decennia geleden in het dorp settelde, en er was, naar alle waarschijnlijkheid, een vrouw bij betrokken, zoals dat placht te gebeuren met dit soort tragedies. Toen hij in Wakkerdam kwam wonen, is hij een zaak begonnen als wapenhandelaar, een beroep waar hij (gelukkig) een goede neus voor had. Nu, zoveel jaren later, is hij niet meer voldoende goed te been om zelf de winkel open te houden, maar doet een jonge knaap uit het dorp dat voor hem. NecRock houdt zich tegenwoordig vooral bezig met zich te bezatten, herinneringen op te halen aan zijn wilde avonturen van toen hij nog ogen had, en heel af en toe een goed gesmeden zwaard naar waarde te schatten.
Rol: ziener

PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe was in een vorig leven een gedecoreerd strijder van de Weerwolven Brigade. Ook wel de Wilde Wijven Brigade genoemd omdat ze na hun missies altijd met wilde wijven over straat liepen en het ook wel een beetje uitkwam met de veelgebruikte afkorting van de WW Brigade. Vandaag, meer dan 20 jaar nadat hij uit de Brigade is gestapt, krijgt hij nog altijd jonge strijders over de vloer om zijn wilde verhalen over het opsporen van de meest snuggere wolven te horen en er hopelijk iets uit te leren. De vele strijders die hem komen opzoeken in zijn restaurant zijn de voornaamste reden dat de zaak nog overeind blijft. De meeste dorpelingen vinden zijn zaak een gevaar voor de volksgezondheid.
Rol: beschermengel

PLAYER: Gitte
HISTORY: Gitte is een kind uit een rijke familie. Ze gaat niet naar school, maar wordt thuis onderwezen door haar nanny, die haar al van haar geboorte verzorgt. Ze krijgt als vakken echter niet de gebruikelijke spelling en wiskunde. Haar vader is van de oude stempel en dus leert Gitte vaardigheden als strijken, kuisen en koken. Haar "naschoolse" activiteiten bstaan uit piano spelen, paardrijden en ballet. Heel haar leven is al voor haar uitgestippeld door haar ouders. Zo zal ze op de leeftijd van 18 jaar een man van rijke komaf trouwen en hem vele zonen schenken. Zelf vindt Gitte dit prima. Ze speelt liever in de tuin, dan na te denken over haar toekomst.
Rol: ziener

PLAYER: Joachim
Joachim presteerde als kind licht boven het gemiddelde op school. Maar eigenlijk was hij één van de intelligentste kinderen uit het dorp. Het probleem was dat hij vaak dagdroomde van de wereld buiten Wakkerdam. Toen hij afstudeerde, is hij vertrokken op wereldreis. Na 15 jaar komt hij terug in het dorp, met een mooie vrouw en drie kinderen (2 jongens en een meisje). Iedereen is blij hem terug te zien. Hij heeft heel de wereld gezien en vertelt er zeer graag over. Er zijn altijd mensen bereid om te komen luisteren. De luisteraars die het vaakst terugkeren zijn de kinderen uit het dorp. Maar de laatste tijd beginnen er meer en meer kinderen ook te dromen van een wereldreis. Hun ouders vinden dit niet zo plezant en geven hiervan Joachim de schuld. Daardoor heeft hij minder en minder sociaal contact. Ook hebben zijn kinderen geen vrienden omdat niemand met hen mag omgaan van hun ouders. Het eens zo gelukkige gezin geraakt meer en meer afgezonderd van het dorp en ze denken er al een tijdje over om te verhuizen.
Rol: weerwolf (team 1) + geliefde (cupido: Robbe)

PLAYER: Bart
HISTORY: Bart is nog maar pas nieuw in het dorp, het was eigenlijk nooit echt de bedoeling om te blijven. Vers uit het middelbaar had Bart op de leeftijd van 19 jaar (hij was eens in het eerste leerjaar blijven zitten),
had hij besloten om een reis rond de wereld te doen. Idilisch als hij is besloot hij echter om in plaats van met het vliegtuig of de trein overal naartoe te gaan om te wandelen langs plattelandswegen en af en toe gebruik te maken van autostop.
Nadat hij na een lange dag stappen een geschikte plek had gevonden voor zijn tentje in het nabijgelegen bos is hij er nooit meer vertrokken. In enkele maanden tijd werd het tentje vervangen door een afdak, een simpel kamp, een hutje, een chalet en een huis. Nu heeft hij het verder uitgebouwd tot iets dat enkel te beschrijven valt met het woord woning want het is zo uniek dat je het met niets kan vergelijken. hoewel het best wel wat oppervlakte inneemt en midden in het bos ligt heeft hij nooit een boom of struik omgekapt om het te kunnen bouwen. Wanneer mensen hem vragen waarom hij nooit in het dorp zelf is komen wonen krijgen ze een lang en uitvoerig nietszeggend antwoord. Hoewel hij niet in het dorp zelf woont zie je hem er wel regelmatig rondlopen en wordt hij langzaam maar zeker geaccepteerd in de community.
Hij is een van de weinige mensen die nog vaak contact heeft met Joachim met hij wij graag praat over wat ze allemaal gezien hebben op hun respectievelijke wandeltocht danwel wereldreis. Het is voor veel mensen wel een raadsel waar hij geld vandaan blijft halen, hij werkt dan wel niet maar geeft regelmatig rondjes op café en is op zichzelf waarschijnlijk verantwoordelijk voor half de verkoop van de hoedenwinkel in het dorp.
Rol: beschermengel

PLAYER: Michiel
HISTORY: Michiel was geboren in één van de omliggende steden van Wakkerdam. Toen hij 12 jaar was, werden zijn ouders in een overval vermoord. Als wees geraakte hij hierdoor maanden op de dool, stelend om te overleven. Op 16-jarige leeftijd belandde hij echter in Wakkerdam waar hij werd opgenomen door de plaatselijke slager. Na een opleiding van twee jaar werd hij zelfs een meester in het vak. Tot op een dag plotseling de slager op mysterieuze wijze stierf. Omdat Michiel origineel niet uit het dorp kwam werd hij door iedereen verdacht voor moord op zijn eigen meester om zo zijn beenhouwerij over te kunnen nemen. Onderzoek naar de moordzaak leverde echter niets op en Michiel werd door de dorpsraad vrijgesproken. De dorpsbewoners blijven echter sceptisch en Michiel wordt op straat gemeden. Gelukkig is er maar één beenhouwerij in het dorp waardoor de dorpsbewoners genoodzaakt zijn om daar hun vlees te kopen. Hierdoor wordt Michiel steeds rijker en stijgt zijn macht traag maar zeker in het dorp, met tegenzin van de dorpsbewoners.
Rol: weerwolf (team 2)

PLAYER: Kenny
HISTORY: Kenny woont al ettelijke jaren in het dorp, al is zijn aangeboren Transsylvaanse tongval nog niet compleet uit de wereld geholpen. De doorsnee dorpeling heeft weinig last van zijn aanwezigheid, aangezien hij vooral 's nachts wakker is, en ommetjes met zijn wilde honden maakt. Daarentegen heeft hij wel zeer veel jonge vrienden, met wie hij af en toe eens een pintje drinkt. Of twee.
Recent hangen er echter geregeld ingewanden aan zijn deur, door boze dorpelingen die denken dat hij een weerwolf is, telkens er een van de vele dikke boerinnen die het dorp telt, aan flarden gereten en half verteerd wordt teruggevonden. Zelf vindt hij dit zeer vreemd, aangezien hij als moslim geen varkens of dikke vrouwen mag opeten.
Rol: ziener

PLAYER: BFC
History: Geboren en getogen in Wakkerdam, en na het ondernemen van een lange wereldreis, woont BFC nu terug in het dorp. Omdat hij hier tot zijn 18e gewoond heeft, kent iedereen hem nog. Ook is hij geliefd onder het volk, aangezien zijn ouders een vooraanstaande familie was. Deze wereldreis heeft hem echter veranderd; na veel criminaliteit te zien in de lagere groepen van de bevolking (hij heeft onder andere een tijdje in het Belgische Wallonie gewerkt), is zijn visie op de mensheid volledig veranderd. Niemand is wie hij zegt dat hij is, en elke persoon heeft duistere kant. Daarom trekt hij zich terug in zijn huis, en vermijdt hij elk contact met mensen die hij niet goed kent. Enkel de betere kennissen van zijn ouders laat hij toe in zijn huis, en de rest scheept hij af met smoesjes dat hij een zeer besmettelijke ziekte heeft, wat dus niet waar is.
Rol: weerwolf (team 2) (+geliefde met Stanny)

PLAYER: Timmy
HISTORY: Veel valt er niet te vertellen over deze verschijning. De ene dag was hij er niet, de dag erna stond er ineens een slagerij in het dorp, met hem als uitbater. Hoe deze er komt wordt niet over gesproken, uit respect voor de vele kleine nijlpaardjes en lama's die hierin hun dood vonden. Deze tamzak slaagt zich door zijn dag met beesten in stukken kappen en luieren. Zijn uiterlijk verraadt een leeftijd van om en bij de 25, al beweren de dorpskinderen dat hij al minstens 500 jaar rondzwerft.
Rol: jager (+ geliefde met Manfred)

PLAYER: Joachimvdh
HISTORY: Deze inwoner vertrok enkele jaren geleden na problemen met wolven uit het dorp. Hij vertrok als generaal om in het verre noorden oorlogen te voeren. Hij overleefde verschillende pogingen tot verraad door zijn medestanders. Dankzij goede contacten met de plaatselijke bevolking wist hij zichzelf elke keer te redden. Uiteindelijk keerde hij moegestreden terug naar het dorp waar hij geboren was terug om zich te storten op zijn ware passie: de wetenschap. In een afgelegen huisje brandde het licht tot 's avonds laat en werden er grote vooruitgangen geboekt. Hij hield zich tegenwoordig afzijdig van de vele braspartijen in het dorp, gezien hij blijkbaar de enigste was die zich herinnerde waarop dit was uitgedraaid in het verleden...
Rol: weerwolf (team 1) + geliefde (cupido: Robbe)

PLAYER: Slimmy
HISTORY: Slimmy is de kleinzoon van de oude burgemeester (ook genaamd slimmy!) die het dorp in zijnen tijd op de kaart heeft gezet. Deze slungel is spijtig genoeg voor het dorp totaal niet zoals zijn grootvader. Desondanks zijn dagelijkse routine van uit de lokale kroeg gegooid te worden na overmatige dronkenschap, is hij wel een briljant wetenschapper die gefascineerd is door het leven na de dood. Geruchten gaan dat hij in zijn geheime ondergronds labo experimenten doet op gevangen weerwolven. Niemand weet of hij met deze experimenten het dorp wilt vooruit helpen in de strijd tussen mens en weerwolf, of dat hij een nieuw soort weerwolf wilt engineeren om de mensheid uit te roeien. Alles kan met deze alcohol verslaafde madman!
Rol: ziener

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:12 pm
by Jos
PLAYER: Jos
HISTORY: Jos is de uitbater van de locale hoedenwinkel. Deze heeft hij overgenomen nadat zijn vader besloot om te gaan bezinnen in een klooster ergens in de bergen. Nu zorgt Jos samen met zijn broer Loewie voor zijn oude moeder, die boven de hoedenwinkel is gaan inwonen. Vele mensen komen vaak binnen om gewoon een babbeltje te doen over hoedjes en kalfjes, of om een bezoekje te brengen aan de eenzame moeder. De winkel draait niet zo geweldig, maar wel genoeg om rond te komen. In Jos' weinige vrije tijd speelt hij graag muziek. Soms doet hij ook wel eens een mini-concertje in de hoedenwinkel. Vorige winter werd de winkel voor een tot nu toe nog onbekende reden gesloten. Tegen het voorjaar ging hij weer open. Wanneer mensen vragen waarom de winkel gesloten was, ontwijkt Jos die vraag en begint over een ander onderwerp te praten. De meeste mensen trekken zich hier niets van aan, en komen dan toch maar gewoon hun dagelijks hoedjes en kalfjes babbeltje doen.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:13 pm
by Stanny
PLAYER: Stanny
HISTORY: Al jaren woont Stanny in het dorp. Toen hij 2 jaar was, werd zijn moeder vermoord door de plaatselijke maffia, waardoor zijn vader en hij verplicht waren om te verhuizen. Het onbekende Wakkerdam was hiervoor een ideale keuze. Als hoogbegaafd kind (IQ van 153) leerde Stanny dan ook uiterst snel de lokale taal, waardoor men zijn vreemde afkomst enkel nog kan detecteren aan zijn vreemde rituelen. Zo zal hij steeds zijn gordijnen twee maal openen en sluiten alvorens zijn computer op te starten, en zal hij zijn tanden poetsen tussen de soep en de patatten. Overdag houdt hij zich bezig met de lokale politiek als schepen van openbare netheid, internationale solidariteit en ruimtelijke ordening. Tussen de vergaderingen door verzorgt hij zijn ondertussen in coma liggende vader, wat zeer tijdrovend is. Zijn vriendin heeft hem daarom vorige maand verlaten wegens "te weinig tijd voor haar" (al was hij wel elke nacht beschikbaar voor een partijtje beestige seks). Hierdoor sukkelt Stanny ook sinds kort met een depressie, en heeft hij soms zelfmoordneigingen.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:24 pm
by Manfr3d
PLAYER: Manfred
HISTORY: Manfred was een wees, zonder enige herinnering van zijn ouders. Hij kende enkel de verhalen over hoe zijn ouders vermoord zijn op een nachtelijke inbraak in hun huis toen Manfred nog een baby was. Nu woont hij in het dorp bij een vriend van zijn ouders, die na de moord zijn mentor werd. Ondanks alle moeite van zijn mentor, geraakte Manfred stilaan op een donker pad. Hij is jaren op zoek geweest naar de moordenaars om wraak te kunnen nemen, maar steeds zonder succes. Manfred is nog steeds op zoek naar een nieuw spoor, maar als er 1 deugd is waar hij echt waarde aan hecht, dan is het wel geduld.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:28 pm
by Senne
PLAYER: Senne
HISTORY: Senne was toen hij 2 jaar was verhuisd naar Wakkerdam, omdat zijn ouders het stadsleven beu waren, en een bed&breakfast wouden openen in een kleiner dorpje om tot rust te komen. Senne vond het altijd leuk om zijn ouders te helpen met de dagelijkse klusjes en het maken van het ontbijt. Hij was altijd zeer behulpzaam en kon altijd goed overweg met de gasten. Hij wist altijd wel te zeggen waar de interessante dingen te zien waren in het dorp en waar ze het best konden wandelen om de mooiste dingen te zien. Hij kende het bos en het dorp dan ook door en door. Hij is nu een gids, die elke dag tientallen personen aantrekt voor een rondleiding langs alle wonderen van het bos. Naast zijn rondleidingen helpt Senne nog steeds in de bed&breakfast van zijn ouders, waar hij s avonds vaak deuntjes speelt op zijn banjo, om de gasten in slaap te spelen.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:51 pm
by djgl3nn
PLAYER : Glenn
HISTORY : Deze gerenommeerde schrijnwerker is al van bij zijn geboorte een Wakkerdammer in hart en nieren. Hij brengt de meeste tijd door in zijn zelf gebouwde werkplaats waar hij de dorpelingen voorziet van uitstekende meubels. Voor de vijfde verjaardag van zijn zoon besloot hij een uitgebreide speeltuin te bouwen in het park. Toen deze dreigde niet op tijd klaar te geraken, was hij genoodzaakt om ook 's nachts verder te werken. Door een gebrek aan voldoende licht in zijn schuur, heeft hem dit wel enkele vingerkootjes gekost waardoor hij zijn hobby als orgel speler tijdens de zondagsmis heeft moeten opgeven.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:52 pm
by NecRock
PLAYER: NecRock
HISTORY: Een poëtisch man zou kunnen zeggen dat hij van het licht beroofd was, dat hij immer in het duister moest ronddwalen. NecRock zelf was echter minder lyrisch ingesteld en hield het bij: "Ik ben blind". Niet dat hij dat hoefde te zeggen, het verband voor zijn ogen was voldoende dik dat iemand die wel nog zijn ogen had, er ook niet doorheen had kunnen kijken. Het verhaal achter zijn lege oogkassen is niet duidelijk: het is een gevoelig onderwerp dat NecRock zelf niet graag aansnijdt. Het situeert zich in de periode voor de man ruim twee decennia geleden in het dorp settelde, en er was, naar alle waarschijnlijkheid, een vrouw bij betrokken, zoals dat placht te gebeuren met dit soort tragedies. Toen hij in Wakkerdam kwam wonen, is hij een zaak begonnen als wapenhandelaar, een beroep waar hij (gelukkig) een goede neus voor had. Nu, zoveel jaren later, is hij niet meer voldoende goed te been om zelf de winkel open te houden, maar doet een jonge knaap uit het dorp dat voor hem. NecRock houdt zich tegenwoordig vooral bezig met zich te bezatten, herinneringen op te halen aan zijn wilde avonturen van toen hij nog ogen had, en heel af en toe een goed gesmeden zwaard naar waarde te schatten.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:56 pm
by Gitte
Math Wolf wrote:
6)
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
Stel de wolven vermoorden iemand, die de geliefde van de jager blijkt te zijn.
Wie mag de jager dan doden?

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 4:56 pm
by Math Wolf
Gitte wrote:
Math Wolf wrote:
6)
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
Stel de wolven vermoorden iemand, die de geliefde van de jager blijkt te zijn.
Wie mag de jager dan doden?
Niemand, want hij wordt dan niet vermoord.

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:01 pm
by Robbe
Iedereen op de mailinglist is op de hoogte?

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:02 pm
by djgl3nn
Dus als de jager 's nachts vermoord wordt, krijgt die eerst te weten wie de wolven zijn?

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:03 pm
by Robbe
Robbe wrote:Iedereen op de mailinglist is op de hoogte?
blijkbaar al wel :P

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:03 pm
by Robbe
djgl3nn wrote:Dus als de jager 's nachts vermoord wordt, krijgt die eerst te weten wie de wolven zijn?
ja, maar die mag da ni verder vertellen he want hij is dood

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:04 pm
by Math Wolf
Robbe wrote:
Robbe wrote:Iedereen op de mailinglist is op de hoogte?
blijkbaar al wel :P
Yes. :D

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Posted: Fri Jun 14, 2013 5:16 pm
by Robbe
PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe was in een vorig leven een gedecoreerd strijder van de Weerwolven Brigade. Ook wel de Wilde Wijven Brigade genoemd omdat ze na hun missies altijd met wilde wijven over straat liepen en het ook wel een beetje uitkwam met de veelgebruikte afkorting van de WW Brigade. Vandaag, meer dan 20 jaar nadat hij uit de Brigade is gestapt, krijgt hij nog altijd jonge strijders over de vloer om zijn wilde verhalen over het opsporen van de meest snuggere wolven te horen en er hopelijk iets uit te leren. De vele strijders die hem komen opzoeken in zijn restaurant zijn de voornaamste reden dat de zaak nog overeind blijft. De meeste dorpelingen vinden zijn zaak een gevaar voor de volksgezondheid.