[Game] Weerwolven 8 - afgelopen

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#46 » Sun Jun 16, 2013 8:16 pm

djgl3nn wrote:Dus met een beetje ongeluk kan de dood van 1 persoon, de dood van 3 anderen betekenen. :D
4 zelfs als de gedode persoon een jager is. :P
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#47 » Sun Jun 16, 2013 8:17 pm

ongeluk ... geluk ... hangt er van af e ... :-P als ge door iemand te vermoorden ineens 3 weerwolven meepakt ... (of 3 burgers in het geval van de weerwolven) ... 't is allemaal nogal relatief ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#48 » Sun Jun 16, 2013 8:49 pm

PLAYER: Slimmy
HISTORY: Slimmy is de kleinzoon van de oude burgemeester (ook genaamd slimmy!) die het dorp in zijnen tijd op de kaart heeft gezet. Deze slungel is spijtig genoeg voor het dorp totaal niet zoals zijn grootvader. Desondanks zijn dagelijkse routine van uit de lokale kroeg gegooid te worden na overmatige dronkenschap, is hij wel een briljant wetenschapper die gefascineerd is door het leven na de dood. Geruchten gaan dat hij in zijn geheime ondergronds labo experimenten doet op gevangen weerwolven. Niemand weet of hij met deze experimenten het dorp wilt vooruit helpen in de strijd tussen mens en weerwolf, of dat hij een nieuw soort weerwolf wilt engineeren om de mensheid uit te roeien. Alles kan met deze alcohol verslaafde madman!

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#49 » Sun Jun 16, 2013 10:12 pm

Wat is er eigenlijk mis met de klassieke regels van weerwolven, met alle rollen?
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#50 » Sun Jun 16, 2013 10:17 pm

Math Wolf wrote:Weerwolven team 1: 3/3
Weerwolven team 2: 3/3
Burgers: 10/10 (Zieners: 4/4, Beschermengelen: 3/3, Jagers: 2/2, Burgemeester: 1/1)

Er zullen opnieuw 2 concurrerende teams van 4 weerwolven zijn.
2 teams van 4? waarom staat er dan 3/3 ?
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#51 » Sun Jun 16, 2013 10:27 pm

Manfr3d wrote:Wat is er eigenlijk mis met de klassieke regels van weerwolven, met alle rollen?
Niets, het probleem is dat mensen zonder speciale rol snel afhaken en om het snel te eindigen kunnen een paar extra geliefden en jagers geen kwaad.
Manfr3d wrote:
Math Wolf wrote:Weerwolven team 1: 3/3
Weerwolven team 2: 3/3
Burgers: 10/10 (Zieners: 4/4, Beschermengelen: 3/3, Jagers: 2/2, Burgemeester: 1/1)

Er zullen opnieuw 2 concurrerende teams van 4 weerwolven zijn.
2 teams van 4? waarom staat er dan 3/3 ?
foutje, zal zo meteen verbeterd worden. Ik was even aan het twijfelen om teams van 4 ipv 3 te maken toen slimmy inschreef.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#52 » Sun Jun 16, 2013 10:28 pm

Iedereen zou zijn rol gekregen moeten hebben!
Als dat niet zo is, contacteer me zo snel mogelijk.

De eerste tekst des doods verschijnt later vandaag (dat kan wel een uur duren, ik moet eerst nog ergens naartoe).
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1

Post#53 » Mon Jun 17, 2013 12:08 am

Opgelet, de extra regel geldt ook in dit spel:
* Spelers die geen nuttige input geven (en enkel stemmen), krijgen 1 strafstem.
* Spelers die niet stemmen, krijgen eveneens 1 strafstem. (2 keer niet stemmen is nog steeds instant death.)
* Gevolg: spelers die niets nuttig zeggen en niet stemmen, krijgen 2 strafstemmen.
Aangezien er maar 17 stemmen zijn (en in latere rondes een stuk minder), kan dat dus snel doortellen.

Nacht 0
"Vrienden," sprak de stervende burgemeester met trillende stem. De 6 gemaskerde wolven rondom hem keken de oude wolf aan terwijl hij zijn laatste woorden prevelde. "Ik voel dat de duisternis mij omringen, mijn kinderen, mijn tijd hier loopt ten einde." Eén van de wolven greep zijn hand. "Verlaat ons niet meester..." Math Wolf schudde zijn hoofd. "Ik heb gedaan wat ik kon... Het dorp is een mooie en veilige plaats geworden, mijn enige wens is dat jullie er verder zorg voor dragen..." De wolf kuchtte eens en zijn ogen werden snel glazig. Luttige moment later blies hij zijn laatste adem uit. De overgebleven wolven keken elkaar aan en een machtspel ontplooide zich terwijl het lichaam van hun overleden leider nog warm. Al snel bleek dat ze het niet eens konden worden over een opvolger. Als vrienden waren ze samen gekomen om hun leider naar het hiernamaals te begeleiden, als vijanden gingen ze uit elkaar.

De gasten van wijlen de burgemeester vertrokken met de nodige bedreigingen aan elkaars adres die duidelijk maakten dat het terug oorlog was. Ze hadden er echter niet op gelet dat een jonge man hun gesprek had gevolg. Stil maakte een schaduw zich los van de muur en wandelde hij naar de grote kaart van het dorp die geopend op het verlaten bureau lag. Zoals beloofd vond hij onder de kaart een certificaat ondertekend door zijn goede vriend dat hem benoemde tot zijn opvolger. Hij stak het zorgvuldig weg en draaide de kaart om. Op de achterkant schreef hij in grote letters:
"Dorpelingen, bereid jullie voor, de wolven zijn terug! Getekend, jullie nieuwe burgemeester."
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#54 » Mon Jun 17, 2013 12:25 am

De dingen die ik zo op het eerst zicht kan vinden:

Duisternis --> Manfred (donkere pad), NecRock (blind)
Grote kaart --> Joachim (wereldreis), Bart (wereldreis), BFC (wereldreis), Slimmy (op de kaart gezet)
Verlaat ons niet meester --> MichielP (meester in het vak)
Oorlog --> Joachimvdh (generaal)


meer uitgebreidere analyse misschien morgen ofzo nog :-) al is dit al een aanzet voor anderen ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#55 » Mon Jun 17, 2013 12:44 am

Math Wolf wrote:
djgl3nn wrote:Dus met een beetje ongeluk kan de dood van 1 persoon, de dood van 3 anderen betekenen. :D
4 zelfs als de gedode persoon een jager is. :P
Of 5, er zijn tenslotte drie koppels geliefden, en A-B, B-C, C-D of A-B, A-C, A-D zou 4 doden betekenen, eventueel plus jager! Anyhoo, the game's begun, time to get in character...

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - Inschrijven

Post#56 » Mon Jun 17, 2013 12:46 am

NecRock wrote:
Math Wolf wrote:
djgl3nn wrote:Dus met een beetje ongeluk kan de dood van 1 persoon, de dood van 3 anderen betekenen. :D
4 zelfs als de gedode persoon een jager is. :P
Of 5, er zijn tenslotte drie koppels geliefden, en A-B, B-C, C-D of A-B, A-C, A-D zou 4 doden betekenen, eventueel plus jager! Anyhoo, the game's begun, time to get in character...
let op het woord "anderen" in Glenn zijn post ;-)
1 dode kan dus maximaal 4 anderen meesleuren in zijn graf, wat inderdaad een totaal van 5 betekent :-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#57 » Mon Jun 17, 2013 1:17 am

Door het gebrek aan correcte spelling en grammatica in dit relaas ben ik genoodzaakt te concluderen dat onze mooie jonkvrouw Gitte, die geen spelling of grammatica krijgt onderwezen van thuis uit, te verdenken, alsook onze waarde Bart en MichielP, die zoals ik al eerder opmerkte een gebrek aan spelling en grammatica vertonen.

Ik zal mijn zoektocht verderzetten na mijn ochtenddutje, enkele jonge knapen van de WW Brigade hebben het vannacht nogal laat gemaakt en ik kon ze moeilijk geen eten en drinken geven...
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#58 » Mon Jun 17, 2013 1:19 am

Robbe merkte net voor hij in slaap viel op dat hij net ervoor eigenlijk niet veel beter in spelling en grammatica was. Hij maakte voor zichzelf uit dat het aan zijn vermoeidheid lag.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#59 » Mon Jun 17, 2013 1:49 am

(I stand corrected, ik had idd ni voldoende nauwkeurig gelezen ^^)
(Anyway, I'm so gonna get killed again because I'm gonna rant too much and people (or wolves) won't like it and will therefore kill me :( Ik zal dus maar de clues van Stanny en Robbe niet herhalen, anders zijn da nog drie paragrafen meer, en da wilt niemand)

Als NecRock geruchten hoort over gemaskerde wolven, springt de schrik hem in het hart. Niet zozeer de beesten zelf maken het hem benauwd - hij mag dan wel blind zijn, een zwaard door een wolvenpels jagen kan hij nog wel, als hij niet te zat is. Nee, een publieke lynchpartij lijkt hem een veel ongezelligere toekomst, want voor ge het weet denken ze da een verband voor de ogen hetzelfde is als een masker, en wie overdag een masker draagt, kan 's nachts een ander masker dragen. Hij overweegt misschien voortaan zonder verband rond te lopen. Hoewel, misschien maakt dat hem nog verdachter...

Helemaal in gedachten verdiept, heeft hij niet gehoord dat sommige mensen bezig zijn over de oude man zijn laatste woorden. Iets over duisternis. Gelukkig maar, hij zou zich alleen nog meer geviseerd voelen! Niet dat hij de enige persoon in het dorp was voor wie duisternis een negatieve bijklank had. Had Glenn zijn vingers niet kwijtgespeeld omdat hij absoluut in het donker verder wou werken aan zijn speeltuin.

Hij vangt wel op dat de burgemeester de wolven zou hebben aangesproken als "vrienden" en "kinderen". Het was onwaarschijnlijk dat Joachim daar dan zou hebben bijgezeten - als zijn kinderen weinig vrienden konden maken door zijn vele praatjes, was het onwaarschijnlijk dat Joachim zelf veel beter zou varen. Ook Nynek leek onwaarschijnlijk, gezien die toch iets jongere vrienden verkoos. NecRock wist wel dat Slimmy kleinzoon was van een vroegere burgemeester, maar burgemeesterschap is niet erfelijk, dus daar was ook weinig te zoeken. En Gitte was dan wel de dochter van een rijke familie, maar welke ook weer? Vast niet die van Math Wolf, nee...

"Ach, waarschijnlijk zoek ik er teveel achter," mompelt hij in zijn lege glas, "het is waarschijnlijk ni eens letterlijk bedoeld, anders kunt ge iedereen me familie gaan bedenken... Jos, Stanny, Gitte, Michiel..." Hij bestelt nog een pint en grijnst: "Misschien zelfs mensen zónder familie, zoals Manfred!"

Hij verdiept zich verder in zijn pint, in de hoop daarin een duidelijkere aanwijzing te vinden dan zijn eigen warrige gedachten.

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#60 » Mon Jun 17, 2013 9:09 am

Naast de dingen die al gezegd zijn, vallen mij nog op:
'Bedreigingen aan elkaars adres' -> Kenny (ingewanden aan zijn deur)
'Opvolger' -> Michiel

Voor de rest zie ik niet direct iets meer precies..

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 66 guests