[Game] Weerwolven 8 - afgelopen

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#91 » Wed Jun 19, 2013 1:43 am

Joachimvdh, Timmy, Manfred en slimmy lopen het risico om 1 strafstem te krijgen wegens geen of zeer beperkte input tot nu toe.

Vergeet niet dat iedereen die niet stemt eveneens een strafstem krijgt!

Tussenstand:
2 uitgebrachte stemmen voor joachimvdh
1 uitgebrachte stem voor Michiel
(niet gecorrigeerd voor een eventueel dubbel tellende burgemeesterstem)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#92 » Wed Jun 19, 2013 2:51 am

Basically, alles da ik uit die tekst heb kunnen halen vanavond zat al in de replies van de rest, en kvind nen "alles is al gezegd" reply niet al te nuttig :/

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#93 » Wed Jun 19, 2013 3:08 am

Timmy wrote:Basically, alles da ik uit die tekst heb kunnen halen vanavond zat al in de replies van de rest, en kvind nen "alles is al gezegd" reply niet al te nuttig :/
this.
Ik zal straks mijn belangrijkste vondsten benadrukken en tegelijk mijn stem uiten
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#94 » Wed Jun 19, 2013 3:17 am

Jos wrote:Het vreemde gedrag van Necrock zorgt voor te veel verwarring...
Langs de ene kant dom om zijn rol vrij te geven, langs de andere kant heeft hij misschien meer rollen die maken dat het juist wél slim is. Of hij raaskalt maar wat en is helemaal geen ziener maar wil inderdaad gewoon verwarring scheppen om de schuld van zich af te wijzen. In die verwarring is hij in elk geval geslaagd!
Ik houd mij daarom bij de feiten en vind dat de meeste tips in de richting van Michiel wijzen.
Vandaar: Official vote: Michiel
Ik volg gewoon jos zijn mening:

Official vote: Michiel
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#95 » Wed Jun 19, 2013 8:23 am

Mag ne mens effe zijn thesis verdedigen?

wacht, dus op basis van het woordje oorlog wat ook naar de Robbe kan verwijzen in het tekstje ben ik ineens "superverdacht", terwijl alle andere aanwijzingen naar andere mensen wijzen?

Official vote: stanny. Elke keer die mens schreeuwt dattem onschuldig is wint hij het spel als wolf, en is een beetje gretig met zijn term "superverdacht"

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#96 » Wed Jun 19, 2013 9:41 am

Joachimvdh wrote:Mag ne mens effe zijn thesis verdedigen?
Laten we eerlijk zijn, wat is er nu belangrijker: een thesis of weerwolven? :nonono:

Algemeen:
Nuttige bijdragen hoeft trouwens geen analyse van de tekst te zijn, het kan even goed een analyse zijn van het gedrag van anderen (dat kan zeker nu NecRock zich out als ziener en hoe anderen daarop reageren) of wie tips naar welke personen er uit haalt (wat in het verleden bijvoorbeeld vaak een indicator was, wolfjes halen er niet zo graag tips uit naar andere wolven). (Ter informatie: ik heb er niet op gelet of dat dit keer ook het geval is, ik weet zelfs niet meer vanbuiten welke wolven juist bij elkaar in een team zitten.)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Gitte
WOZ
Posts: 547

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#97 » Wed Jun 19, 2013 11:52 am

Ik deel Jos zijn mening dat Necrock in zijn opzet om verwarring te zaaien geslaagd is.
Daarom geef ik hem ook het voordeel van de twijfel..
Dan blijven Michiel en Slimmy nog over, en heb ik gekozen om op Slimmy te stemmen.
Er zijn wel meer tips naar Michiel, maar daarvan zijn er ook sommige verder gezocht dan de tips naar Slimmy.
Slimmy heeft minder tips, maar duidelijkere.

Official vote: Slimmy
WINAK Ab actis 2014-2015
WINAK Quaestor 2013-2014
WINAK Sport 2012-2013
WINAK Por 2011-2012

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#98 » Wed Jun 19, 2013 2:30 pm

Als ik de teksten wa deftig lees krijg ik hier een "Michiel"-gevoel bij, de hints da de rest deruit heeft gevist zitten er ook een paar bij in zijn richting, dus ik ga daarop vertrouwen

Official vote: Michiel

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#99 » Wed Jun 19, 2013 2:47 pm

Bon, kzal da gedoe hier eens samenvatten he.

Over de tekst des doods:
zoals bij veel mensen de gewoonte is, vraagtekens zijn de iets verder gezochte aanwijzingen

"Gemaskerd" -> Jos met zijn hoedenwinkel (?), BFC, Robbe
"Duisternis" -> Manfred, NecRock, Stanny, Glenn, Kenny, BFC
"Grote kaart" -> Joachim, Bart, BFC, (3 mensen op wereldreis!), Slimmy
"Verlaat ons niet meester" -> MichielP
"Oorlog" -> Joachimvdh, Robbe
"Bedreigingen aan elkaars adres" -> Kenny
"Opvolger" -> Michiel
"Mijn tijd hier loopt ten einde" -> Joachim
"machtsspel" -> Michiel
"Vrienden" -> Manfred, Kenny, Slimmy (?)
"Mooie en veilige plaats" -> Stanny
"Glazige ogen" -> NecRock
"Naar hiernamaals begeleiden" -> Michiel, Slimmy
"Jonge man" -> Bart, Timmy
"Dorpsgids" -> Senne
"Bereid jullie voor" -> Timmy, Michiel (?)
"Mijn kinderen" -> Glenn
"Oude meester" -> Jos
"Opvolger" -> Michiel

Spelfouten -> Michiel en Bart


De belangrijkste beschuldigingen:

Kenny: NecRock
glenn: NecRock
volgt Jos en vote: Michiel (terwijl hij wel Necrock in veel posts verdenkt)
Gitte: NecRock, Michiel, Slimmy
vote: Slimmy
Joachim: NecRock, Michiel
Senne: NecRock, Michiel, Slimmy, Kenny
BFC: NecRock
Stanny: NecRock, Joachimvdh, Slimmy, Kenny
NecRock: Joachimvdh
vote: joachimvdh
Slimmy: ontwijkt NecRock
Jos: vindt NecRock te verwarrend
vote: Michiel
Stanny: denkt dat NecRock de waarheid spreekt, verdenkt Michiel, joachimvdh, Kenny, Slimmy
vote: joachimvdh
joachimvdh: Verdenkt Stanny eigenlijk nogal uit het niets
vote: Stanny (ik denk gewoon aan een countervote)
Timmy:
vote: Michiel

Ik ga zelf doen wat niemand durft. Official vote: NecRock
Ik hoop daarbij dat er nog mensen zijn die het te verdacht vinden dat NecRock zich onmiddellijk out als ziener.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#100 » Wed Jun 19, 2013 2:51 pm

Joachimvdh wrote:wacht, dus op basis van het woordje oorlog wat ook naar de Robbe kan verwijzen in het tekstje ben ik ineens "superverdacht", terwijl alle andere aanwijzingen naar andere mensen wijzen?
(Superverdacht ni meteen, wa mij betreft zijn er gewoon een aantal mogelijke tips: kaart, oorlog, duister, vrienden/kinderen en de schrijfstijl. Ik weet da het duister ni naar mij verwijst, vrienden/kinderen zijn teveel kandidaten voor, so I flipped a coin. Ik zou liever op gedrag afgaan, maar ik ben ni zo goe in da te analyseren - ik weet alleen da veel "tips" vinden een goeie werkwijze kan zijn voor wolven om iedereen zo'n beetje verdacht te maken, een tactiek die ik zelf ooit succesvol heb toegepast)

Ligt zijn roes uit te slapen in zijn winkel, en hoort het kabaal niet op straat.

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#101 » Wed Jun 19, 2013 3:37 pm

NecRock heeft zichzelf inderdaad wel goed ingedekt: blijkbaar vindt iedereen hem verdacht, maar niemand durft op hem stemmen, omdat niemand de Ziener durft te vermoorden (moest hij het zijn). Misschien eens logisch en objectief de huidige situatie bekijken:

1) NecRock is inderdaad een Ziener: Dit is dus iemand die we levend willen houden, maar met de huidige veranderingen is een Ziener alleen niet meer nuttig. Hij heeft hulp nodig van meerdere Zieners, om een zeker oordeel te vellen (zeker in het begin van het spel). Dit geeft echter veel mogelijkheden tot smerig gedoe (mensen die sturen dat hij Ziener is, om zo informatie te vergaren). Ook zou NecRock hierdoor heel veel macht krijgen (hij weet wie de andere 3 Zieners zijn, moesten die al de waarheid spreken). STEL dat hij een geliefde is, kan hij hierbij gebruik maken om alleen met zijn geliefde te overleven.

2) NecRock is geen Ziener. De enige persoon die hier over zou kunnen liegen, is mijns inzien een weerwolf, die meer informatie wil vergaren, en zelf verwarring scheppen (hij was namelijk van in het begin al HEEL verdacht).

Nu is de vraag: is op NecRock stemmen gevaarlijk? Stel dat hij Ziener is: op zich zijn er nog 3 over, en Zieners zijn op zich niet meer zo nuttig als in vorige edities. Stel dat hij geen Ziener is, mag je er volgens mij van uit gaan dat hij Weerwolf is (anders zou liegen wel HEEL stom zijn, en geen enkel teken van vertrouwen laten zien).

Ik denk dat we het risico moeten lopen, en gewoon er voor gaan.. Ik vertrouw zo'n wanhoopsverklaringen niet!

Official vote: NecRock
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#102 » Wed Jun 19, 2013 4:12 pm

Fuck in-character gedoe...
BFC wrote:... met de huidige veranderingen is een Ziener alleen niet meer nuttig. Hij heeft hulp nodig van meerdere Zieners, om een zeker oordeel te vellen (zeker in het begin van het spel)...
Wat dan ook de reden is dat de zieners elkaar moeten kennen. Als ge wacht tot ze elkaar toevallig vinden, is het mss al te laat...
BFC wrote:NecRock is geen Ziener. De enige persoon die hier over zou kunnen liegen, is mijns inzien een weerwolf, die meer informatie wil vergaren, en zelf verwarring scheppen (hij was namelijk van in het begin al HEEL verdacht).
De andere drie zieners kunnen eerst zien of ik min of meer te vertrouwen ben. Ze kunnen 3 rollen opvragen. Als er geen ziener sterft, zijn er nog drie zieners over van 15 spelers (tenzij er een hoop geliefden mee de dieperik ingaan). Ik garandeer dat als ze onder andere mijn rol opvragen, ze zullen te horen krijgen dat een van de drie een ziener is. De kans da ge minstens 1 "ziener" krijgt in uw lijst, als ik een wolf ben, is ongeveer 37%. Mss ni overtuigend genoeg als er zowel een wolf als een ziener zitten in de opgevraagde lijst, geen probleem, dan contacteren ze mij nog niet (de kans da een van de twee anderen een wolf is, is tenslotte 57%, dus mss geloven ze mij ni meteen)
BFC wrote:Ook zou NecRock hierdoor heel veel macht krijgen (hij weet wie de andere 3 Zieners zijn, moesten die al de waarheid spreken). STEL dat hij een geliefde is, kan hij hierbij gebruik maken om alleen met zijn geliefde te overleven.
Ik heb geen geliefde, maar ik begrijp da als ge ni eens wilt geloven dak ziener ben, da der zeker ni in ga gaan. Er zijn drie spelers die daar iets zekerder van kunnen zijn, maar uiteraard ni 100%. Wederom aan de andere zieners (of andere mensen) om da te geloven voor ze mij iets zeggen. Ik ga ook proberen de macht te verdelen, als ik lang genoeg leef, en zo mogelijk vrijgeven wa ik weet aan andere bevestigde zieners waarvan ik geloof da ze geen geliefde hebben.
BFC wrote:Nu is de vraag: is op NecRock stemmen gevaarlijk? Stel dat hij Ziener is: op zich zijn er nog 3 over, en Zieners zijn op zich niet meer zo nuttig als in vorige edities. Stel dat hij geen Ziener is, mag je er volgens mij van uit gaan dat hij Weerwolf is (anders zou liegen wel HEEL stom zijn, en geen enkel teken van vertrouwen laten zien).
Er zijn er inderdaad nog 3 over, maar de mogelijkheid tot een zienerfront gaat sterk naar beneden. Langs de andere kant, hoewel het bijzonder jammerlijk zou zijn een burger die mss cruciaal had kunnen zijn te kruisigen, en in ruil daarvoor een wolf te laten rondlopen, zijn er uiteindelijk wel 6 wolven, en gaat ééntje nu nog niet het verschil maken. Voor wolven kan het natuurlijk wel interessant zijn dat alvast 1 van de 3 tegenwolven is uitgeschakeld.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#103 » Wed Jun 19, 2013 4:15 pm

Bah, ik bedenk dak dus juist een situatie heb gecreeerd waarin 6 van de 15 spelers er baat bij zouden hebben om mij te doden, of ze nu geloven dak wolf ben of ziener... Tactically speaking, this may not have been my best choice :(

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#104 » Wed Jun 19, 2013 4:59 pm

NecRock wrote:De kans da ge minstens 1 "ziener" krijgt in uw lijst, als ik een wolf ben, is ongeveer 37%. Mss ni overtuigend genoeg als er zowel een wolf als een ziener zitten in de opgevraagde lijst, geen probleem, dan contacteren ze mij nog niet (de kans da een van de twee anderen een wolf is, is tenslotte 57%, dus mss geloven ze mij ni meteen)
Bungled up my math a bit, there, als ik wolf ben, is de kans da ze toch een ziener krijgen bij ik + twee random personen al 42% ^^° (3/13 + 10/13*3/12 ipv 3/15 + 12/15*3/14, er is een dode, de ziener zelf, en ik die niet moeten gerekend worden voor die overige twee, had alleen de ziener zelf in rekening gebracht - I blame a sleepless night)
De kans da een van de andere twee een wolf is, is 64% als er al een wolf ontmaskerd is en zelfs 73% als er een burger sterft. Mss zal vertrouwen winnen in één nacht toch ni van een leien dakje lopen...

Bart Vangramberen
Posts: 69

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#105 » Wed Jun 19, 2013 5:39 pm

Het is een blijf een rare keuze van Necrock om zich u nu al te uiten als ziener. Vooral gezien de kans dat de weerwolven hem de nacht niet zullen laten overleven minimaal is. daarom

Official vote: Necrock
aka brambeer

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 61 guests