[Game] Weerwolven 8 - afgelopen

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#76 » Tue Jun 18, 2013 7:41 pm

Ik vind dat "duisternis" eerder naar NecRock ga wijzen, dan naar de mensen met "'s nachts" in hun tekstje. Verder het vermelden van de ogen doet me toch neigen naar NecRock als verdachte.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#77 » Tue Jun 18, 2013 7:51 pm

NecRock hoort vaag enige geruchten over hem de grond uitschieten en kan een lach niet onderdrukken. Wat een stelletje is er bijeen geraapt in dees godvergeten dorp als hij, een blinde man, nog het meeste kan zien van allemaal! NecRock schat dat er misschien drie anderen zijn die even opmerkzaam zijn, maar zeker niet meer. Nee, dit dorp is verloren, zo lijkt het...

(Voor zij die niet tussen de regels kunnen lezen, ik heb me net geout als één van de 4 Zieners :P)

User avatar
Gitte
WOZ
Posts: 547

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#78 » Tue Jun 18, 2013 8:27 pm

Voor mij zijn er momenteel 3 hoofdverdachten: Necrock, Michiel en Slimmy.
Necrock en Michiel hebben allebei nogaal veel tips die naar hen wijzen, maar die "naar het hiernamaals begeleiden" in verband met Slimmy intrigeert mij wel..
WINAK Ab actis 2014-2015
WINAK Quaestor 2013-2014
WINAK Sport 2012-2013
WINAK Por 2011-2012

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#79 » Tue Jun 18, 2013 8:37 pm

NecRock wrote:(Voor zij die niet tussen de regels kunnen lezen, ik heb me net geout als één van de 4 Zieners :P)
Grappig om dat te horen van een blinde! ;)
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

Joachim
Posts: 379

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#80 » Tue Jun 18, 2013 8:40 pm

Hmmm ja, ik twijfel momenteel ook tussen Michiel en NecRock...
En met hetgeen NecRock zegt, kunt ge bijna zeker besluiten dat hij weerwolf of ziener is.
(ik kom niet direct op een reden waarom een ander karakter zou zeggen dat het ziener is)
Tenzij er nog een veel zottere tactiek achter zit of dat hij gewoon extra chaos wil scheppen.

Maar ik wacht nog even af of er nog interessante dingen gezegd worden voor ik stem.
Ik zit morgen toch weer een hele dag thuis.

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#81 » Tue Jun 18, 2013 8:52 pm

Hoewel ik vind dat NecRock zeer verdacht is (en zichzelf ook zeer verdacht maakt), denk ik eerder dat hij een ziener is dan een weerwolf;
Math Wolf heeft zelf de rollen verdeeld, en niet volledig ad random, dus het lijkt mij wel dat hij van NecRock een ziener zou gemaakt kunnen hebben. Daarnaast is hij al wel langer 'zien'-mopjes aan het maken (wat natuurlijk kan slaan op dat hij een ziener is, of gewoon omdat hij geen ogen heeft).
Langs de andere kant is hij wel zeer snel met te zeggen 'ik ben een ziener', om ervoor te zorgen dat er niemand meer naar hem kijkt als weerwolf..

Naast Necrock vind ik inderdaad dat Michiel en Slimmy zeer verdacht lijken, maar ook naar Kenny wijzen veel tips..

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#82 » Tue Jun 18, 2013 9:04 pm

Ik had een boodschap gevonden in mijn bier da het tijd was om mezelf bekend te maken, al was ik der wel al langer over aan het denken. Andere zieners zouden me mij kunnen samenwerken, en proberen snel heel het wolvennetwerk te ontmaskeren, als ik deze eerste dag overleef. Een oude, verminkte rot als mij heeft tenslotte geen geliefdes om mee samen te spannen!

De onzekerheid bij de visoenen maakt alles misschien lastig, vooral omda niemand mij meteen volledig zal vertrouwen... En mijzelf bekend maken kan betekenen dat er vannacht een wolf besluit mij het zwijgen op te leggen... Maar ik vrees die beesten niet!

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#83 » Tue Jun 18, 2013 9:25 pm

Wel een heel gevaarlijk spelletje dat je daar speelt, NecRock.. Zomaar te grabbel gooien dat je ziener bent.. Kan natuurlijk een zeer tactische zet zijn om alle "heat" een beetje van je weg te halen (er zijn toch een redelijk aantal tips in jouw richting). Wie zegt dat je te vertrouwen bent? Ik denk dat wij, burgers van Wakkerdam, het risico niet kunnen lopen om zo'n situatie niet serieus te nemen. Ik vertrouw hem voor geen haar, die blinde "ziener"..
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#84 » Tue Jun 18, 2013 9:28 pm

BFC wrote:Wel een heel gevaarlijk spelletje dat je daar speelt, NecRock.. Zomaar te grabbel gooien dat je ziener bent.. Kan natuurlijk een zeer tactische zet zijn om alle "heat" een beetje van je weg te halen (er zijn toch een redelijk aantal tips in jouw richting). Wie zegt dat je te vertrouwen bent? Ik denk dat wij, burgers van Wakkerdam, het risico niet kunnen lopen om zo'n situatie niet serieus te nemen. Ik vertrouw hem voor geen haar, die blinde "ziener"..
I agree with this .. en worst case hebben we dan nog 3 zieners over ..

Voor mij zijn de hoofdverdachten NecRock, Joachimvdh (oorlogsgeneraal), Slimmy en Kenny
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#85 » Tue Jun 18, 2013 9:48 pm

En normaal gezien is de ziener, de eerste rol die wolven willen elimineren. Dus het is echt vreemd om dat bekend te maken.. anderzijds zijn ze nu wel waardelozer en er zijn er toch 4.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#86 » Tue Jun 18, 2013 10:01 pm

Jullie zien spoken. Ik vrees dat er, na vandaag, een ziener minder zal zijn, en drie zieners die zichzelf niet meer bekend zullen durven maken, want half het dorp ziet spoken en negeert wat ze recht in het gezicht staart. Kaarten en oorlogsverklaringen die niet mis te interpreteren zijn!

Maar goed, ik heb lang genoeg geleefd, en ik leg me bij mijn lot neer.

NecRock ledigt zijn zeventiende pint en staat recht, mompelt toch nog iets als: "Moge jullie klootzakken allemaal wolvenvoer worden".

Voor zij die hun hoofd voor nog iets anders gebruiken als onzin...

NecRock strompelt naar buiten voor hij die gedachte kan afmaken, braakt voor de kroeg en laat een stembriefje vallen. Vervolgens gaat hij zijn roes uitslapen in het magazijn van zijn winkel. Hij blijft onderweg tegen zichzelf praten: "Kunnen samenwerken... Wolven geen schijn van kans..." Op het papiertje staat te lezen:

Official vote: joachimvdh

(Met dank aan Robbe voor het idee van de grijze italic tekst)

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#87 » Tue Jun 18, 2013 10:06 pm

(Merk trouwens op da zieners deze editie helemaal anders werken: ge kunt elke nacht 3 rollen opvragen, maar ge weet ni wie da wa is van die drie. Als ge me een paar zieners kunt samenwerken, valt da mogelijk heel makkelijk uit te werken, maar een ziener alleen is alleen zeker als de drie opgevraagde rollen allemaal burgers of allemaal wolven zijn, of me een tweede reeks visioenen)

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#88 » Tue Jun 18, 2013 11:48 pm

You and your drama! :P Maar ik geloof u wel eigenlijk... I shall give you the benefit of the doubt. :panic:

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#89 » Wed Jun 19, 2013 12:02 am

Het vreemde gedrag van Necrock zorgt voor te veel verwarring...
Langs de ene kant dom om zijn rol vrij te geven, langs de andere kant heeft hij misschien meer rollen die maken dat het juist wél slim is. Of hij raaskalt maar wat en is helemaal geen ziener maar wil inderdaad gewoon verwarring scheppen om de schuld van zich af te wijzen. In die verwarring is hij in elk geval geslaagd!
Ik houd mij daarom bij de feiten en vind dat de meeste tips in de richting van Michiel wijzen.
Vandaar: Official vote: Michiel
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 8 - DAG 1 tot WO 19, 22u

Post#90 » Wed Jun 19, 2013 12:19 am

Ik zal NecRock mee het voordeel van de twijfel geven, in de hoop dat hij de waarheid spreekt, de andere zieners zich aan hem bekend maken, en ze met 4 ons kunnen helpen de wolven te vermoorden!

Er zijn nog een hele hoop andere verdachten, dus het is moeilijk om er nu echt al eentje uit te kiezen als superverdachte .. Michiel, joachimvdh, Kenny, slimmy, ...

Maar misschien is NecRock zelfs wel een helderziener! Vandaar:
Official Vote: joachimvdh
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests

cron