[Game] Weerwolven 7 - afgelopen

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Ik zou het liefst ... zijn

Weerwolf
2
18%
Ziener
4
36%
Beschermengel
3
27%
Jager
1
9%
Burgemeester
0
No votes
Spelleider
1
9%
Total votes: 11

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] Weerwolven 7 - afgelopen

Post#1 » Tue May 28, 2013 11:00 pm

Extra regel:
* Spelers die geen nuttige input geven (en enkel stemmen), krijgen 1 strafstem.
* Spelers die niet stemmen, krijgen eveneens 1 strafstem. (2 keer niet stemmen is nog steeds instant death.)
* Gevolg: spelers die niets nuttig zeggen en niet stemmen, krijgen 2 strafstemmen.
Aangezien er maar 11 stemmen zijn (en in latere rondes een stuk minder), kan dat dus snel doortellen.

Nacht 2
Zie pagina 14

Dag 2
6 gl3nn
1 Gitte
1 BFC
Slachtoffer: gl3nn
Rol: weerwolf (groep 2 - moordenaars van Math Wolf)

Nacht 1
Onder een brede struik aan de rand van het bos zaten drie wolven met half toegeknepen ogen de rand van het dorp te observeren. "Onder Math Wolf hoefden we dit niet te doen, waarom terug beginnen moorden," gromde de eerste wolf terwijl hij gefrustreerd zijn vuile vacht krabte met zijn lange nagels. "Zwijg toch eens en zit stil of het komt nooit meer goed," zei één van de andere weerwolven, zijn ogen gericht om de kleine schaduw die om de hoek kwam. "Waarom juist hem? Hij is toch geen wolf," vroeg de andere wolf tenslotte. "Je hebt hem toch gehoord daarnet, hij kende wijlen de burgemeester te goed, als iemand onze identiteiten kan achterhalen, is hij het wel." Het kleine straatkind werd het jongste slachtoffer van de wolven tot nu toe, maar we waren vriendelijk genoeg om hem op een snelle pijnloze manier naar de andere wereld te brengen.
Slachtoffer: NecRock
Rol: beschermengel

Senne had nog maar pas afscheid genomen van zijn medewolven en was net op weg naar huis toen hem de weg werd versperd door zijn 3 gehate soortgenoten. "Zo vroeg in de ochtend al op wandel. Zorg maar dat je tegen zonsopgang thuisraakt," gromde één van hen hem toe met duidelijk gespeelde vriendelijkheid. "Wat willen jullie van me?" De 3 bekeken hun toekomstige prooi met een snode blik... "Join us. Het is in je voordeel en we zullen je met open armen ontvangen." Senne wist dat hij hen niet kon vertrouwen en toonde zijn klauwen. Opgeleid door Math Wolf himself in de aggressieve kunst van het vechten als wolf was hij een te duchten tegenstander, maar hij was niet opgewassen tegen 3 jonge wolven die hun uiterste best deden om hem naar het hiernamaals te helpen. Pas toen Senne na een zwaar gevecht zieltogend op de grond lag, dropen ze strompelend af naar hun schuilplaats, terwijl één van hen een gebroken poot achter zich aan sleepte.
Slachtoffer: Senne
Rol: weerwolf (groep 1 - volgelingen van Math Wolf)

Dag 1
6 Joachim
4 Stanny
1 Senne
Slachtoffer: Joachim
Rol: ziener

Nacht 0
Tijdens de donkere nacht van de nieuwe maan, scheen er nog licht in het kantoor van Math Wolf, de burgemeester. Binnen was er een op zijn zachts gezegd onvriendelijk gesprek aan de gang en raakten de gemoederen steeds meer verhit. Ondanks de jarenlange aftakeling, slaagde de oude tiran er nog in om zich erg druk te maken en van zich af te bijten (letterlijk en figuurlijk) ten opzichte van zijn gast die de nieuwe groep wolven in het dorp vertegenwoordigde. "Niemand heeft jullie verplicht om naar hier te verhuizen! Als je me niet als leider wil erkennen, moet je maar terug naar waar je vandaan komt! Wij leven in vrede met de burgers en willen niet lastig gevallen worden!" De derde persoon aanwezig bij het gesprek knikte even als enige zinnige bijdrage tot het gesprek. De gast glimlachte mysterieus en haalde vervolgens verschroeiend uit. Een ogenblik later lag Math Wolf zieltogend op de grond met een gapende wonde in de nek waar het bloed uit gutste. "Dit is ons terrein nu, ouwe," gromde zijn moordenaar voor hij door het raam naar buiten sprong. "Laat hem niet ontsnappen," was het laatste wat de burgemeester tot zijn volgeling riep voor zijn mond zich met bloed vulde en hij stikte in zijn eigen lichaamsvocht.
Slachtoffer: Math Wolf
Rol: Burgemeester (tot aan zijn dood, opvolger onbekend) & Weerwolf

Op algemeen verzoek een nieuwe weerwolven!
Schrijf je zo snel mogelijk in, plaatsen zijn beperkt (het is in het verleden gebleken dat meer dan pakweg 15 man niet denderend werkt, het absoluut maximum zal 20 zijn.)

Nieuwe mensen of zij die het spel niet kennen, lees eerst de herhaling en de rollen iets verder in deze post.
Wie wel meedoet, gelieve actief te blijven gedurende het spel. Als er mensen zijn die niet actief meedoen, zorgt dat er voor dat het spel vaak niet meer evenwichtig is.

Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: Bij voorkeur je forumnaam
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen)
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken. Het mag van alles zijn (liefst een verzonnen verhaal over jou als burger, vertel maar wat je beroep is in het dorp of zo (van slager tot mysterieuze vreemdeling tot melaatse)..), maar maak er een klein beetje een samenhangend en herkenbaar verhaaltje van.

De rollen zullen random worden toegewezen. Omdat mensen zonder speciale rol vaak sneller afhaken, zal iedereen een speciale rol krijgen. Dit zal ervoor zorgen dat het net iets anders zal zijn dan een gewone weerwolven, maar toch zeer gelijkaardig. Meer details (het blijft een verrassing) volgen bij de start van het spel

Enkele belangrijke zaken:

* Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)
* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Als er overdag gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Math Wolf
Stemmen mag je wanneer je maar wil, maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
* Tijdens de nacht sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor de beschermengel(s): wie wil hij/zij beschermen
- voor de ziener: wiens rol wil hij/zij te weten komen.
Dit kan via PM, via mathwolf @ winak . be mail of chat, via SMS voor zij die mijn GSM-nummer hebben, of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.
* Iedereen MOET stemmen. 2 keer niet stemmen is instant death!
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.




Herhaling (met enkele kleine wijzigingen!)

Er is een spel getiteld 'Weerwolven van Wakkerdam' waarin een aantal spelers de rol van ofwel burger ofwel weerwolf krijgen en elkaar dan moeten afslachten. Uiteraard willen de weerwolven de burgers afslachten en andersom. Echter, de rollen zijn niet gekend. Hier zal ik me concentreren op de online versie.

De spelregels zijn als volgt (gekopieerd van Sander's post op het Wina forum en wat aangepast):

Het spel wordt met meerdere mensen gespeeld. Elk van de spelers krijgt een rol van de spelleider, spelers weten niet van elkaar welke rol ze hebben! Er zijn twee belangrijke groepen:
1) De burgers
2) De weerwolven.
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.
Het spel kent twee fases:
1) De dagen
2) De nachten
Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. Degene die de meeste stemmen tegen krijgt, wordt gelyncht en kan helaas niet meer meedoen aan het spel.
's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden. Zodra het weer dag wordt krijgt het dorp te horen wie er vermoord is en begint de cyclus opnieuw.

In praktijk gaat het als volgt:

Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, komt er een tekst met daarin 3 tips waarvan er minstens 1 naar een weerwolf verwijst. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.

'Overdag' mag men op het forum discussiëren en de tips bespreken en mag iedereen mag zijn stem uitbrengen op wie er vermoord moet worden. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, vermoord worden en wordt ook zijn rol bekend gemaakt. Bij een gelijkspel, mag de burgemeester kiezen wie er sterft (keuze uit alle spelers, niet enkel degene die gelijk staan).
Alle speciale rollen mogen dan 's nachts door middel van privé-berichten de spelleider op de hoogte stellen van hun acties en krijgen zo nodig een bericht terug met de juiste informatie. Vervolgens zal, weer op een vast moment, de mogelijkheid tot prive-berichten voorbij zijn en krijgt iedereen de naam van het slachtoffer (en zijn rol) te weten (plus een tekst met tips) en mag er weer gediscussieerd worden.

Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen 1 paar geliefden nog leven (de liefde overwint)

De rollen:

1) een onbekend aantal burgers; deze zullen in dit spel allen een speciale rol hebben.
2) een onbekend aantal Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) een onbekend aantal Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) een onbekend aantal Zieners; 's Nachts mag deze door middel van een bericht aan de spelleider de rol van een andere speler opvragen.
5) een onbekend aantal Beschermengelen; Deze persoon kan 's nachts 1 iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen door de weerwolven overlijdt deze persoon niet. De beschermengel mag niet zichzelf beschermen. Ook hij/zij stuurt 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) een onbekend aantal Jagers; Als hij/zij wordt vermoord (door de burgers of weerwolven), mag hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. Belangrijk: er zijn verschillende versies over wie de jager mag vermoorden.
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; deze persoon wordt dit keer niet verkozen, maar is ook een geheime rol in deze versie!

Deelnemers:
PLAYER: Math Wolf
HISTORY: zie eerste tekst des doods. :-)
rol: ex-burgemeester, ex-weerwolf, spelleider

PLAYER: Senne
HISTORY: Senne woont al van kinds af aan in het dorp. Grootgebracht door een zeer bezorgde moeder mocht hij nooit buiten komen. Telkens zat hij voor het raam te dromen van de frisse lucht en ronddwalen in het bos, waar het raam op uit keek. Op een dag besloot hij om te ontsnappen. 's Nachts sloop hij buiten langs de achterdeur, richting het bos. Vele jaren gingen voorbij waarbij niemand wist waar hij was of wat er met hem gebeurd was. Sommige dorpsbewoners beweren wel dat ze hem soms bij valavond zagen zitten op de hoogste takken van het bos, maar niemand kon dit ooit bewijzen.
19 jaar later, op de eerste dag van de herfst verscheen hij plots aan de rand van het bos, waarna hij terug in zijn, ondertussen verlaten, oude huis trok. Hier verblijft hij nog steeds, en komt hij alleen buiten om zijn boodschappen te doen. Wanneer men hem vraagt wat er gebeurd is, zegt hij altijd 'Ik ben gewoon een wandelingetje gaan maken'.
Rol: weerwolf (groep 1)

PLAYER: Jos
HISTORY: Jos is een échte sinjoor van Wakkerdam. Maar liefst 10 generaties lang woont zijn familie hier, en steeds in datzelfde huis: Josmansion. Dit is een oud vervallen kasteeltje dat op het einde van de straat staat. Wat ooit een rijke bedoeling was, is nu niet meer dan een ouwe dronkaard, weduwnaar, die zijn tijd doorbrengt met het op zoek gaan naar verborgen schatten van zijn familie zaliger. Het gebeurt wel eens dat hij er één vindt, en dan haast hij zich naar de winkel om in één klap alles uit te geven aan Wakkerdamse Jenever. Meestal laat hij zich dan enkele weken niet horen of zien, tot hij op een dag dan weer straalbezopen op de bank in het parkje ligt te snurken...
Rol: jager

PLAYER: Joachim
HISTORY: Joachim was vroeger politieagent in het kleine dorpje. Hij was bijzonder geliefd. Maar op een gegeven moment werd het dorp geteisterd door een criminele bende. Er gebeurden meerdere diefstallen en moorden. Als goede politieagent probeerde Joachim de bende te vatten. Maar hoe langer dit duurde, hoe slechter het mentaal met hem ging. De bende bleef altijd op vrije voeten en is ondertussen waarschijnlijk verder getrokken. Of houden ze zich misschien voorlopig schuil?
Maar met de mentale gezondheid van Joachim is het nooit meer in orde gekomen. Hij wordt nu soms ook wel de 'dorpsgek' genoemd. Nadat hij gestopt was als politieagent is hij begonnen met een naaiwinkeltje.
ROL: ziener

PLAYER: Stanny
HISTORY: Stanny woonde nog niet zo lang in het dorp, maar was hier komen wonen vanwege zijn job. Hij had namelijk enkele jaren geleden gesolliciteerd bij de burgemeester om diens butler te worden. Na een uitvoerig gesprek over koetjes en kalfjes werd hij aangenomen, en daardoor kon hij meteen komen inwonen op het plaatselijk 'schoon verdiep'. Het butler-zijn bij de tirannistische burgemeester beviel hem uiteindelijk toch niet zo goed, waardoor hij al snel ontslag nam. Om terug tot rust te komen, volgde hij in een nabij gelegen dorp yoga-lessen. Deze waren hem echt op het lijf geschreven, waardoor hij besloot om ook in zijn eigen dorp deze lessen te organiseren met zichzelf als leraar. Als dagjob houdt hij zich sinds kort bezig met het kweken van labradors, het telen van kweeperen en het bouwen van basklarinetten. Moest hij naast al deze bezigheden toch nog een gaatje vinden in zijn overvolle agenda, vult hij dit graag op met een bezoekje aan het theater.
Rol: burgemeester

PLAYER: Gitte
HISTORY: Nadat haar man door een tragisch ongeval het leven liet, besloot Gitte te verhuizen naar Wakkerdam voor een nieuwe start. De inwoners ontvingen haar met open armen en al snel mocht ze bij het plaatselijke restaurant aan de slag als serveerster. Vrolijk als ze was, rijfde Gitte ontzettend veel fooi binnen, en door af en toe de rijkste inwoners van Wakkerdam te "plezieren", had ze al snel een klein fortuin verdiend. De inwoners van Wakkerdam wisten hier echter niets van, want Gitte woonde nog altijd in een klein appartementje en droeg nog altijd sjofele kleren. Niemand mocht weten dat ze eigenlijk niet alleen woonde, maar dat ze haar 2 zonen had meegesmokkeld naar Wakkerdam, waar ze zich schuilhielden voor hun verleden.
Rol: weerwolf (groep 1) & geliefde (Fristi, Robbe)

PLAYER: NecRock
HISTORY: Als elfjarig straatkind moet NecRock zijn best doen om te kunnen overleven in het ongure Wakkerdam. Hij bedelt voor kleingeld en tracht allerlei kleinood te verkopen aan eenieder die het kan gebruiken. Het meeste geld is er, voor een jongen in zijn positie, de verkrijgen met informatie. Zijn ongewassen gezicht wekt zelden dezelfde argwaan als het gezicht van een vooraanstaand man zou doen, wat het voor de jongen iets makkelijker maakt om de nodige geruchten op te vangen. Als een rijke toerist een verzetje nodig blijkt te hebben, zal het meestal NecRock zijn die hem weet door te verwijzen naar Gitte, en indien een roversbende niet gepakt wil worden door de lokale politie, zou het in hun voordeel zijn aandacht te schenken aan NecRock 's ideeen voor een degelijke schuilplaats. In de ietwat duistere kroegen rond het centrum, waar het cliënteel niet altijd even nobel is, is hij dan ook een graag geziene gast, en kan er meestal wel rekenen op een overnachting in de stal - zolang hij er maar niet al te vaak zit, natuurlijk.
Rol: beschermengel

PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe woont al een tijdje in het dorp en vernam altijd als eerste het nieuws van de vreselijke moorden in andere dorpen. Op een dag kon hij al het slechte nieuws niet meer aan en heeft hij zijn garage omgevormd tot een smidse. Sindsdien maakt hij allerhande wapentuig om klaar te zijn als de wolven te dicht bij het dorp komen... Of dat laat hij ons geloven. Hoewel dit in het begin zijn motivatie was is dit omgeslagen naar een hartstochtelijke beschermingsdrang toen het restaurant tegenover zijn smidse een nieuwe serveerster aan nam.
Rol: beschermengel & geliefde (Gitte, Fristi)

Player: Manfred
History: Manfred was een jongeman, begin twintig, altijd goedgeluimd en constant nieuwsgierig. Net afgestudeerd aan de Faculteit Rechten met een master-na-master in de Filosofie en als volwaardig vertegenwoordiger van het syndroom Knokke-Le-Zoute was hij naar Wakkerdam afgezakt om op zoek te gaan naar nieuwe wijsheden van het leven. Hij had snel een zeer goed betaalde job te pakken en dat mocht het dorp geweten hebben. Overal opscheppen en nooit de gierigaard uithangen. Vanzelfsprekend speelde Manfred – opgeleid in de snode kunsten van de Rechten – maar al te graag advocaat van de duivel. Hij zou dan ook altijd zijn uiterste best doen om mensen op te stoken tot zijn eigen voordeel.
Rol: weerwolf (groep 2)

Player: Fristi
Story: Fristi, de lokale dorpsgek. Is vroeger in de pot met brouwsel gevallen en sinsdien is het niet meer goed gekomen met hem. Hij spendeert zijn dagen met ronddwalen door het dorp alwaar hij onzin uitkraamt tegen ieder die het wil horen. Hoewel er meestal geen zinnig woord uit te krijgen is, zijn er zeldzame momenten waarop hij diep filosofische en soms geniale uitspraken doet, daarom trachten de dorpeling toch steeds bij te houden wat hij vertelt. Mensen denken vaak dat hij dronken is door zijn vreemd gedrag, maar eigenlijk is dit standaard gedrag, daarom is het voor hem ook verboden om alcoholische dranken te nuttigen.
Rol: weerwolf (groep 1) & geliefde (Gitte, Robbe)

Player : gl3nn
Verhaal : Dit mysterieus figuur heeft nog maar pas zijn intrede gedaan in het dorp. Niemand weet waar hij vandaan komt of waar hij zich mee bezig houdt. Één ding is wel bekend, elke dag trekt hij er zeer vroeg in de ochtend op uit om te gaan jagen. Tegen zonsopgang keert hij dan strompelend terug terwijl hij zijn prooi, opgeborgen in een jutezak, achter zich aan sleept.
Rol: weerwolf (groep 2)

Player: BFC
Story: BFC is altijd al bekeken als de dorpsgek: van rijke komaf zijnde kreeg hij alle kansen die hij nodig zou kunnen hebben om succesvol te worden in de wereld; hij zou een mooi leventje kunnen leiden in een villa, met een vrouw en meerdere schatten van kinderen. Echter, door zijn ingetogen en autistisch karakter haalde hij vanaf het begin al een hoop gezever op zijn schouders, en kon niemand echt sympathie vinden in zijn situatie. Het is daarom dat hij afgelegen woont, aan de rand van het dorp, in het naburig gebergte. Met zijn gezicht vol littekens door de nachtelijke aanvallen van wilde beesten is zijn gezicht en zijn persoonlijkheid nog meer getekend dan ooit tevoren: de eens knappe, kleine man met wilde blonde lokken, heeft nu meer iets weg van een lelijke dwerg, altijd onder het vuil. Door zijn ingetogen karakter had hij ook geen vrienden, en om de eenzaamheid te verwerken creeerde hij een imaginaire vriend, waarmee hij zijn zelfverzonnen taaltje spreekt, zodat niemand hem lastig valt.
Rol: weerwolf (groep 1)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#2 » Tue May 28, 2013 11:45 pm

PLAYER: Senne
HISTORY: Senne woont al van kinds af aan in het dorp. Grootgebracht door een zeer bezorgde moeder mocht hij nooit buiten komen. Telkens zat hij voor het raam te dromen van de frisse lucht en ronddwalen in het bos, waar het raam op uit keek. Op een dag besloot hij om te ontsnappen. 's Nachts sloop hij buiten langs de achterdeur, richting het bos. Vele jaren gingen voorbij waarbij niemand wist waar hij was of wat er met hem gebeurd was. Sommige dorpsbewoners beweren wel dat ze hem soms bij valavond zagen zitten op de hoogste takken van het bos, maar niemand kon dit ooit bewijzen.
19 jaar later, op de eerste dag van de herfst verscheen hij plots aan de rand van het bos, waarna hij terug in zijn, ondertussen verlaten, oude huis trok. Hier verblijft hij nog steeds, en komt hij alleen buiten om zijn boodschappen te doen. Wanneer men hem vraagt wat er gebeurd is, zegt hij altijd 'Ik ben gewoon een wandelingetje gaan maken'.

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#3 » Tue May 28, 2013 11:46 pm

PLAYER: Jos
HISTORY: Jos is een échte sinjoor van Wakkerdam. Maar liefst 10 generaties lang woont zijn familie hier, en steeds in datzelfde huis: Josmansion. Dit is een oud vervallen kasteeltje dat op het einde van de straat staat. Wat ooit een rijke bedoeling was, is nu niet meer dan een ouwe dronkaard, weduwnaar, die zijn tijd doorbrengt met het op zoek gaan naar verborgen schatten van zijn familie zaliger. Het gebeurt wel eens dat hij er één vindt, en dan haast hij zich naar de winkel om in één klap alles uit te geven aan Wakkerdamse Jenever. Meestal laat hij zich dan enkele weken niet horen of zien, tot hij op een dag dan weer straalbezopen op de bank in het parkje ligt te snurken...
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

Joachim
Posts: 379

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#4 » Wed May 29, 2013 9:53 am

PLAYER: Joachim
HISTORY: Joachim was vroeger politieagent in het kleine dorpje. Hij was bijzonder geliefd. Maar op een gegeven moment werd het dorp geteisterd door een criminele bende. Er gebeurden meerdere diefstallen en moorden. Als goede politieagent probeerde Joachim de bende te vatten. Maar hoe langer dit duurde, hoe slechter het mentaal met hem ging. De bende bleef altijd op vrije voeten en is ondertussen waarschijnlijk verder getrokken. Of houden ze zich misschien voorlopig schuil?
Maar met de mentale gezondheid van Joachim is het nooit meer in orde gekomen. Hij wordt nu soms ook wel de 'dorpsgek' genoemd. Nadat hij gestopt was als politieagent is hij begonnen met een naaiwinkeltje.

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#5 » Wed May 29, 2013 12:33 pm

PLAYER: Stanny
HISTORY: Stanny woonde nog niet zo lang in het dorp, maar was hier komen wonen vanwege zijn job. Hij had namelijk enkele jaren geleden gesolliciteerd bij de burgemeester om diens butler te worden. Na een uitvoerig gesprek over koetjes en kalfjes werd hij aangenomen, en daardoor kon hij meteen komen inwonen op het plaatselijk 'schoon verdiep'. Het butler-zijn bij de tirannistische burgemeester beviel hem uiteindelijk toch niet zo goed, waardoor hij al snel ontslag nam. Om terug tot rust te komen, volgde hij in een nabij gelegen dorp yoga-lessen. Deze waren hem echt op het lijf geschreven, waardoor hij besloot om ook in zijn eigen dorp deze lessen te organiseren met zichzelf als leraar. Als dagjob houdt hij zich sinds kort bezig met het kweken van labradors, het telen van kweeperen en het bouwen van basklarinetten. Moest hij naast al deze bezigheden toch nog een gaatje vinden in zijn overvolle agenda, vult hij dit graag op met een bezoekje aan het theater.
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Gitte
WOZ
Posts: 547

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#6 » Wed May 29, 2013 1:12 pm

PLAYER: Gitte
HISTORY: Nadat haar man door een tragisch ongeval het leven liet, besloot Gitte te verhuizen naar Wakkerdam voor een nieuwe start. De inwoners ontvingen haar met open armen en al snel mocht ze bij het plaatselijke restaurant aan de slag als serveerster. Vrolijk als ze was, rijfde Gitte ontzettend veel fooi binnen, en door af en toe de rijkste inwoners van Wakkerdam te "plezieren", had ze al snel een klein fortuin verdiend. De inwoners van Wakkerdam wisten hier echter niets van, want Gitte woonde nog altijd in een klein appartementje en droeg nog altijd sjofele kleren. Niemand mocht weten dat ze eigenlijk niet alleen woonde, maar dat ze haar 2 zonen had meegesmokkeld naar Wakkerdam, waar ze zich schuilhielden voor hun verleden.
WINAK Ab actis 2014-2015
WINAK Quaestor 2013-2014
WINAK Sport 2012-2013
WINAK Por 2011-2012

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#7 » Wed May 29, 2013 2:09 pm

PLAYER: NecRock
HISTORY: Als elfjarig straatkind moet NecRock zijn best doen om te kunnen overleven in het ongure Wakkerdam. Hij bedelt voor kleingeld en tracht allerlei kleinood te verkopen aan eenieder die het kan gebruiken. Het meeste geld is er, voor een jongen in zijn positie, de verkrijgen met informatie. Zijn ongewassen gezicht wekt zelden dezelfde argwaan als het gezicht van een vooraanstaand man zou doen, wat het voor de jongen iets makkelijker maakt om de nodige geruchten op te vangen. Als een rijke toerist een verzetje nodig blijkt te hebben, zal het meestal NecRock zijn die hem weet door te verwijzen naar Gitte, en indien een roversbende niet gepakt wil worden door de lokale politie, zou het in hun voordeel zijn aandacht te schenken aan NecRock 's ideeen voor een degelijke schuilplaats. In de ietwat duistere kroegen rond het centrum, waar het cliënteel niet altijd even nobel is, is hij dan ook een graag geziene gast, en kan er meestal wel rekenen op een overnachting in de stal - zolang hij er maar niet al te vaak zit, natuurlijk.

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#8 » Thu May 30, 2013 3:31 pm

PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe woont al een tijdje in het dorp en vernam altijd als eerste het nieuws van de vreselijke moorden in andere dorpen. Op een dag kon hij al het slechte nieuws niet meer aan en heeft hij zijn garage omgevormd tot een smidse. Sindsdien maakt hij allerhande wapentuig om klaar te zijn als de wolven te dicht bij het dorp komen... Of dat laat hij ons geloven. Hoewel dit in heb begin zijn motivatie was is dit omgeslagen naar een hartstochtelijke beschermingsdrang toen het restaurant tegenover zijn smidse een nieuwe serveerster aan nam.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#9 » Thu May 30, 2013 6:47 pm

Player: Manfred
History: Manfred was een jongeman, begin twintig, altijd goedgeluimd en constant nieuwsgierig. Net afgestudeerd aan de Faculteit Rechten met een master-na-master in de Filosofie en als volwaardig vertegenwoordiger van het syndroom Knokke-Le-Zoute was hij naar Wakkerdam afgezakt om op zoek te gaan naar nieuwe wijsheden van het leven. Hij had snel een zeer goed betaalde job te pakken en dat mocht het dorp geweten hebben. Overal opscheppen en nooit de gierigaard uithangen. Vanzelfsprekend speelde Manfred – opgeleid in de snode kunsten van de Rechten – maar al te graag advocaat van de duivel. Hij zou dan ook altijd zijn uiterste best doen om mensen op te stoken tot zijn eigen voordeel.
Last edited by Manfr3d on Mon Jun 03, 2013 12:10 pm, edited 1 time in total.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#10 » Fri May 31, 2013 1:00 am

Player: Fristi
Story:
Fristi, de lokale dorpsgek. Is vroeger in de pot met brouwsel gevallen en sinsdien is het niet meer goed gekomen met hem. Hij spendeert zijn dagen met ronddwalen door het dorp alwaar hij onzin uitkraamt tegen ieder die het wil horen. Hoewel er meestal geen zinnig woord uit te krijgen is, zijn er zeldzame momenten waarop hij diep filosofische en soms geniale uitspraken doet, daarom trachten de dorpeling toch steeds bij te houden wat hij vertelt. Mensen denken vaak dat hij dronken is door zijn vreemd gedrag, maar eigenlijk is dit standaard gedrag, daarom is het voor hem ook verboden om alcoholische dranken te nuttigen.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#11 » Fri May 31, 2013 2:42 am

Player : gl3nn
Verhaal : Ik kopieer wel iets van de vorige weerwolven.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#12 » Fri May 31, 2013 9:52 am

i see three edits coming up ... :-P :facepalm:
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#13 » Fri May 31, 2013 10:01 am

was dat elke derde edit of elke persoonlijke derde edit?
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#14 » Fri May 31, 2013 12:24 pm

Stanny wrote:i see three edits coming up ... :-P :facepalm:
story schrijven mocht in het verleden. Dus ik dacht dat dat nu ook wel mocht. MW: confirm ff, anders post ik mijn story wel in een nieuwe post
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 7 - INSCHRIJVEN!

Post#15 » Sat Jun 01, 2013 6:18 am

Voor de start mogen alle edits uiteraard. En edits in het verhaal: die staan na de start toch in de first post, dus dat maakt niet zo heel veel uit. En het was in principe een regel dat de derde edit per persoon=dood, maar die is nooit toegepast. :-)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron