[Game] Cluedo 2 - dag 11 - ontmaskerd

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] Cluedo 2 - dag 11 - ontmaskerd

Post#1 » Mon Nov 14, 2011 2:17 pm

Manfred zegt: Nynek + kantoor rector + verkrachting

De tips:
Manfr3d
NIET neergeslagen met de cantushamer
NIET op Home CMI
NIET in ASK-Stuwer kot
BFC
NIET gestikt in een onfrisse doopfrak
NIET in de Konijnenwei
NIET in Health City
Stanny
NIET doodgeschoten door een Oezbeekste huurling
NIET doodgestoken met een gebroken glas
NIET in den Hagar
Joachim
NIET opgehangen aan zijn lint
NIET aan Universiteitsplein
NIET op Home CDE
Timmy
NIET op weerwolfachtige manier doodgebeten
NIET in het Biokot
NIET in de Passage
Liesbet
NIET doodgeslagen met een groene codex
NIET in de Spoed
NIET aan dept. Fysica
NecRock
NIET opgehangen aan het lint van wijlen Ben
NIET Pad CMI-CGB
NIET in G010
VFlicka
NIET vergiftigd met slecht bier
NIET in 't Kaf
NIET in KP

Te ontkrachten stellingen + laatste dag waarop ze ontkracht kunnen worden
p8: Joachim zegt: Nynek + padje CMI-CGB + gebroken glas, tot 06/12
p8: Manfred zegt: Joachim + Health City + cantushamer, tot 06/12
p8: NecRock zegt: Manfred + KAF + gebroken glas, tot 06/12

ontkrachte stellingen
Liesbet zegt: Hagar + vergiftigd bier, VFlicka ontkracht
Joachim zegt: Stanny + Hagar + eigen lint, Stanny ontkracht
VFlicka zegt: Manfred + Hagar + cantushamer, Stanny ontkracht
BFC zegt: VFlicka + Hagar + gebroken glas, Stanny ontkracht
NecRock zegt: Spoed + codices, Liesbet ontkracht
Stanny zegt: NecRock + Spoed + Ben zijn lint, Liesbet ontkracht
Stanny zegt: KP + weerwolfachtig, Timmy ontkracht
Manfr3d zegt: Nynek + Hagar + doopfrak, BFC kon ontkrachten
Manfr3d zegt: Liesbet + KP + verkracht, VFlicka ontkracht
Liesbet zegt: Stanny + KP + doopfrak, VFlicka ontkracht
Timmy zegt: BFC + KP + Oezbeekse huurling, VFlicka ontkracht
NecRock zegt: Stanny + Biokot + vergiftigd bier, VFlicka ontkracht
Manfred zegt: Timmy + universiteitsplein + Ben zijn lint, Joachim ontkracht
BFC zegt: Timmy + Universiteitsplein + doopfrak, Joachim ontkracht
VFlicka zegt: Stanny + KP + vergiftigd bier, niet ontkracht
Joachim zegt: Universiteitsplein + cantushamer, Nynek kon ontkrachten
Joachim zegt: Universiteitsplein + groene codex, Liesbet ontkracht
NecRock zegt: Manfred + ASK-stuwer + verkracht, Manfred ontkracht
Stanny zegt: Nynek + Biokot + codices, Timmy kon ontkrachten
Liesbet zegt: BFC + Spoed + doopfrak, BFC kon ontkrachten
Timmy zegt: Manfred + Spoed + gebroken glas, Liesbet ontkracht
Nynek zegt: Manfred + universiteitsplein + Oezbeek, Joachim ontkracht
Stanny zegt: Manfred + konijnenwei + verkracht, BFC kon ontkrachten
Joachim zegt: universiteitsplein + doopfrak, BFC kon ontkrachten
VFlicka zegt: Stanny + Spoed + doopfrak, BFC kon ontkrachten
NecRock zegt: Joachim + konijnenwei + gebroken glas, BFC ontkracht
Stanny zegt: Timmy + konijnenwei + cantushamer, BFC ontkracht
BFC zegt: NecRock + kantoor rector + vergiftigd bier, VFlicka ontkracht
Manfred zegt: Liesbet + Home CMI + eigen lint, Joachim ontkracht
Joachim zegt: KAF + verkracht, VFlicka kon ontkrachten
Liesbet zegt: Manfred + biokot + cantushamer, Manfred kon ontkrachten
Timmy zegt: NecRock + biokot + Oezbeek, Stanny kon ontkrachten
Nynek zegt: KAF + weerwolf, Timmy kon ontkrachten
NecRock zegt: BFC + konijnenwei + doopfrak, BFC ontkracht
VFlicka zegt: Timmy + biokot + opgehangen aan zijn lint, Timmy kon ontkrachten
Manfred zegt: Nynek + G010 + verkrachting, Nynek kon ontkrachten
Joachim zegt: KAF + eigen lint, VFlicka kon ontkrachten
Stanny zegt: Joachim + home CDE + verkracht, Joachim kon ontkrachten
Joachim zegt: dept. Fysica + eigen lint, Liesbet kon ontkrachten
Manfred zegt: Joachim + Health City + Oezbeek, Stanny kon ontkrachten
Timmy zegt: Liesbet + ASK + cantushamer, Manfred kon ontkrachten
BFC zegt: Liesbet + Home CMI + groene codex, Manfred kon ontkrachten
Liesbet zegt: Manfred + biokot + gebroken glas, Timmy kon ontkrachten
NecRock zegt: Nynek + home CDE + verkrachting, Joachim ontkracht
Joachim zegt: NecRock + Passage + gebroken glas, Timmy ontkracht
Manfred zegt: Nynek + kantoor rector + cantushamer, Nynek kon ontkrachten
Stanny zegt: Nynek + home CDE + Oezbeek, Joachim kon ontkrachten
Stanny zegt: Joachim + home CDE + eigen lint, Joachim kon ontkrachten
Manfred zegt: Joachim + G010 + cantushamer, NecRock kon ontkrachten
NecRock zegt: Joachim + home CDE + gebroken glas, Stanny kon ontkrachten
Nynek zegt: Joachim + Health City + verkracht, BFC kon ontkrachten

Ingeschreven deelnemers + meest recente locatie
Manfr3d: Kantoor rector (06/12)
BFC: Health City (02/12)
Stanny: bushalte aan padje CMI-CGB, zo snel mogelijk naar padje CMI-CGB (05/12)
Joachim: padje CMI-CGB (04/12)
Nynek: Uzbekistan (06/12)
Timmy: Konijnenwei (04/12)
Liesbet: vakje onder / zuid van Konijnenwei (02/12)
NecRock: KAF (05/12)
VFlicka: Biokot (01/12)

Vaakst beschuldigd
Joachim: 8
Manfr3d: 8
Nynek: 8
Stanny: 5
Timmy: 4
Liesbet: 4
NecRock: 4
BFC: 3
VFlicka: 1

Doel van het spel
Los zo snel mogelijk de moord op door de dader, de locatie en het moordwapen te vinden!

Regels
Nadat Johan den Ben vermoord had door hem op te hangen aan zijn lint op het padje tussen CGB en CMI, moest er een nieuwe praeses gezocht worden. De rising star van WINAK, Joachim (VDH, Achim, ...) leek de beste keuze en iedereen was wild enthousiast. Tot hij plots verdween en de politie voor de deur van den Hagar stond.

Het concept is gelijkaardig aan vorige keer, enkel het concept van de moordenaar zelf verschilt.
- Er zijn 16 mogelijke locaties, aangeduid op het kaartje onderaan.
- Er zijn 10 mogelijke doodsoorzaken
* neergeslagen met de cantushamer
* opgehangen aan zijn lint
* opgehangen aan het lint van wijlen Ben
* vergiftigd met slecht bier
* doodgeschoten door een Oezbeekste huurling
* doodgestoken met een gebroken glas
* verkracht en vervolgens gewurgd
* doodgeslagen met een groene codex
* gestikt in een onfrisse doopfrak
* op weerwolfachtige manier doodgebeten

START (middernacht 25-26 november):
Iedereen staat in den Hagar waar de politie ons juist is komen melden dat Joachim vdh, former praeses, niet meer tot de levenden behoort. Via bronnen bij de politie, journalisten, of roddeltante is iedere deelnemer in het bezit gekomen van 3 tips die het niet zijn. (totaal: 8*3 = 24 = 9 manieren en 15 locaties). Alles samen sluiten deze tips alles uit behalve de echte moordlocatie en de echte manier.
Iedereen weet ook dat hij het zelf niet gedaan heeft. Maar, de moordenaar luistert mee en weet over welke tips iedereen beschikt!

Je mag ELKE dag (echte dag) maximaal 2 vakjes lopen. Diagonaal telt als 2 vakjes! (DnD 3.5 / pathfinder regels)
Regelmatig posten loont dus. Je kan eventueel zeggen: ik verplaats me richting locatie X, vandaag loop ik 2 vakjes in die richting, morgen opnieuw 2 en overmorgen kom ik er aan. In dat geval moet je niet elke dag terugkomen om te posten.
Als je in een bushalte aankomt, mag je naar eender welke andere bushalte je verplaatsen alsof het 1 vakje lopen is.
Zorg dat het duidelijk is in welke richting je loopt, op welk vakje je terecht komt, etc.

Aangekomen in een locatie, mag je een beschuldiging / bedenking / stelling / gok uiten. Dit MOET de locatie waar je bent bevatten en een wapen/manier naar keuze. Dit MAG een persoon bevatten, maar dat hoeft niet. Je mag slechts 1 beschuldiging per dag uiten.
Bvb: speler A, aangekomen in de spoed, suggereert: ik denk dat JoachimVDH in de spoed is doodgeslagen met een groene codex.

Als je een stelling kan ontkrachten (met 1 van je locatie/manier tips), post je dit ten laatste voor de avond van de volgende dag in de topic en contacteer je de persoon die de stelling heeft geponeerd. Je mag niet ontkrachten door te zeggen dat je het zelf niet was (iedereen kan beweren dat hij/zij niet de moordenaar is!) Als dank geeft hij je 1 van zijn 3 tips over locatie of wapen/manier.
bvb: Speler B en C weten dat de eerdere claim van speler A niet klopt. Speler B weet immers dat het niet in de spoed gebeurd is, speler C weet dat het niet met een groene codex gebeurd is. 1 van hen beiden (degene die het snelste reageert), zegt in de topic: "ik kan de claim van speler A ontkrachten." Hij/zij stuurt dan (via PM, IRC, mail, hoe dan ook dat hij speler A kan bereiken) hem dit "bewijs" door. Als dank zal ook speler A nu 1 van zijn tips doorgeven aan deze speler (anders hebben zij er zelden voordeel aan om de claim te ontkrachten).
Opgelet : je mag enkel ontkrachten met je eigen tips uit het begin van het spel, niet met die van anderen! Enkel de moordenaar kan ontkrachten met tips van anderen!

Als voor het einde van de volgende dag (dus ten minste 24u later) niemand de claim van speler A ontkracht heeft (om tactische redenen of door afwezigheid, maar deze dus wel ontkracht kan worden), dan post ikzelf in de topic: "speler X kan deze claim ontkrachten." waarbij de X random gekozen is als er meerdere mogelijkheden zijn. Speler X heeft in dit geval GEEN recht op informatie van speler A aangezien hij/zij niet behulpzaam was.

Beschuldigingen uiten en lopen kan in willekeurige volgorde.
Je mag dus tijdens een dag
* een beschuldiging uiten en dan blijven staan, 1 of 2 vakjes wandelen.
* 1 vakje wandelen, vervolgens een beschuldiging uiten, daarna blijven staan of nog een vakje wandelen.
* 2 vakjes wandelen en dan een beschuldiging uiten.
* 0, 1 of 2 vakjes wandelen

LET OP: de moordenaar zelf speelt dit keer mee en weet alles. Hij kan alles ontkrachten, maar ook liegen en de echte locatie / echt moordwapen etc. ontkrachten. Hem of haar kan je dus het gemakkelijkste vinden door na te gaan wie het spel niet eerlijk lijkt te spelen.
Iedereen (behalve de moordenaar) weet van zichzelf dat ze niet de moordenaar zijn.

Als een stelling niet kan ontkracht worden (behalve door de moordenaar) en de juiste persoon bevat, m.a.w. als iemand de ware toedracht poneert, dan wint deze persoon het spel. Je kan enkel een suggestie / beschuldiging doen op de locatie zelf tijdens dit spel!

Samenwerken
In principe is het hier verboden om samen te werken, maar ik kan het niet controleren...

Image
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Cluedo 2

Post#2 » Mon Nov 14, 2011 2:38 pm

I'm in!
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: Cluedo 2

Post#3 » Mon Nov 14, 2011 2:41 pm

In!!
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Cluedo 2

Post#4 » Mon Nov 14, 2011 3:09 pm

Check!
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Joachim
Posts: 379

Re: Cluedo 2

Post#5 » Mon Nov 14, 2011 4:29 pm

Ik doe ook terug mee :-)

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: Cluedo 2

Post#6 » Mon Nov 14, 2011 5:29 pm

In!

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: Cluedo 2

Post#7 » Mon Nov 14, 2011 6:34 pm

Check!

Liesbet
WOZ
Posts: 162

Re: Cluedo 2

Post#8 » Mon Nov 14, 2011 7:21 pm

ik wil ook meedoen :D

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Cluedo 2

Post#9 » Mon Nov 14, 2011 7:54 pm

Count me in.

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: Cluedo 2

Post#10 » Tue Nov 15, 2011 7:46 pm

Ik doe mee!

Tis leuk dat MathWolf terug is!

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Cluedo 2

Post#11 » Mon Nov 21, 2011 7:16 pm

Het spel begint binnenkort.
Ik ben op dit moment ziek (buikgriep), zodra ik beter ben, starten we.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Cluedo 2

Post#12 » Fri Nov 25, 2011 6:38 pm

last call, vanavond laat of morgenochtend beginnen we!
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Cluedo 2 - GESTART

Post#13 » Fri Nov 25, 2011 9:41 pm

Iedereen staat in den Hagar waar de politie ons juist is komen melden dat Joachim vdh, former praeses, niet meer tot de levenden behoort. Via bronnen bij de politie, journalisten, of roddeltante is iedere deelnemer in het bezit gekomen van 3 tips die het niet zijn. Alles samen sluiten deze tips alles uit behalve de echte moordlocatie en de echte manier.
Iedereen weet ook dat hij het zelf niet gedaan heeft. Maar, de moordenaar luistert mee en weet over welke tips iedereen beschikt!

Vanaf middernacht mag je ELKE dag (echte dag) maximaal 2 vakjes lopen. Aangekomen in een locatie, mag je een beschuldiging / bedenking / stelling / gok uiten. Dit MOET de locatie waar je bent bevatten en een wapen/manier naar keuze. Dit MAG een persoon bevatten, maar dat hoeft niet.
Als je een stelling kan ontkrachten, post je dit ten laatste voor de avond van de volgende dag in de topic en contacteer je de persoon die de stelling heeft geponeerd. Als dank geeft hij je 1 van zijn 3 tips over locatie of wapen/manier.
Als een stelling niet kan ontkracht worden (behalve door de moordenaar) en een persoon bevat, m.a.w. als iemand de ware toedracht poneert, dan wint deze persoon het spel.

LET OP: de moordenaar kan alles ontkrachten, ook de waarheid! Hem vind je dus door na te gaan wie het spel niet eerlijk lijkt te spelen. (aka, zoek de mol)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: Cluedo 2 - GESTART

Post#14 » Fri Nov 25, 2011 10:49 pm

In Den Hagar suggereer ik:

Ik denk dat Manfred de dader is en hij heeft hem neergeslagen met de cantushamer.

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Cluedo 2 - GESTART

Post#15 » Fri Nov 25, 2011 10:51 pm

Is het al na middernacht? We beginnen toch pas straks?
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests

cron