[Game] Weerwolven 6 - einde

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] Weerwolven 6 - einde

Post#1 » Mon Nov 14, 2011 1:48 pm

Burgemeester volgorde (vet is huidige burgemeester, rood is dood):
6 (1,1,2,3,3,3) Robbe (Slimmy, NecRock, Nynek, Kathleentje, Robbe, Manfred)
5 (1,1,2,3,3) gl3nn (Pedro, gl3nn, VFlicka, Wannes, BFC)
5 (1,2,2,3,3) Wannes (Stanny, Manfred,gl3nn, Slimmy, Fristi)
4 (1,1,1,3) Slimmy (Wannes, Robbe, Fristi, VFlicka)
4 (1,2,2,2) Liesbet (Liesbet, Wannes, Slimmy, Robbe)
4 (2,2,2,3) Kathleentje (Fristi, Stanny, Katleentje, Nynek)
3 (1,2,3) VFlicka (VFlicka, Pedro, NecRock)
3 (2,3,3) Stanny (BFC, Stanny, gl3nn)
2 (1,2) BFC (BFC, Liesbet)
2 (1,3) Manfr3d (Manfred, Liesbet)
2 (1,3) Fristi (Katleentje, Pedro)
1 (1) Nynek (Nynek)
1 (2) NecRock (NecRock)
0 () Pedro ()

DAG 4 - stemming
5 Manfred
2 Bokki
Slachtoffer: Manfred
Rol: weerwolf

Nacht 3 - tekst des doods
Nadat de melkproducent in het witte kleed was teruggekeerd van zijn velden, begaf hij zich prompt naar zijn glazen bol. Na enkele woorden te hebben gefluisterd en lange tijd in de bol te staren, besloot hij om de burgemeester te waarschuwen over zijn bevindingen. Onderweg kwam hij jammer genoeg minstens één op wraak beluste weerwolf tegen.
Slachtoffer: VFlicka
Rol: ziener

DAG 3 - stemming
4 Wannes
3 Bokki
1 Slimmy
Slachtoffer: Wannes
Rol: weerwolf

Nacht 2 - tekst des doods
De inwoner van het pand aan de rand van de bergen was met pijn in het hart teruggekeerd naar zijn kleine huisje.
Enkele dagen eerder was hij na een feest in de lokale herberg nog blijven slapen bij Liesbet en nu ging opeens het gerucht dat ze weerwolf was. Deze gebeurtenis zou zijn grootste en meteen ook laatste litteken worden.
Zijn lichaam is volledig verzwolgen, enkel zijn kleurloze, afgerukte hoofd staat 's morgens in het midden van het grote plein.

Slachtoffer: BFC
Rol: burger

DAG 2 - stemming
Liesbet: 7
Bokki: 2
VFlicka: 1
Slachtoffer: Liesbet
Rol: weerwolf

Nacht 1 - tekst des doods
Zoals elke avond mijmerde Stanny in de stilte van de abdij over het verre verleden, en verlangt hij naar de rust waarin hij was opgegroeid, zonder weerwolven. Hij leefde reeds zo'n lange tijd dat zijn jonge jaren wel geschiedenis leken. Ach, hoe had hij genoten van het simpele leven toen alles nog zwart of wit was en zijn vete met Pia Aescula het enige was wat hem nachtelijke onrust bezorgde.
Stanny zal deze nacht echter niet rechtstaan uit zijn bed. Hij zal gewoon blijven liggen in een grote plas bloed en alle ledematen missen.
Slachtoffer: Stanny
Rol: burger

DAG 1 - stemming
Robbe: 6
Liesbet: 4
Bokki: 1
VFlicka: 1
Nynek: 1
Slimmy: 1
Slachtoffer: Robbe
Rol: beschermengel

NACHT 0 - Tekst des doods.
Het was al duister en iedereen wist waar de burgemeester en leider van het dorp, graaf Math Wolf XVII, dan zijn tijd doorbracht. Meneer Wolf bezat een fortuin en leidde een mooi leventje gevuld met luxe en hield zich vooral bezig met veel maagdelijke, meestal schaars geklede vrouwen. Plotseling klonk buiten een woest gebrul. Seconden later was iedereen vermoord.
Slachtoffer: Math Wolf


Op algemeen verzoek een nieuwe weerwolven!
Nieuwe mensen of zij die het spel niet kennen, lees eerst de herhaling en de rollen iets verder in deze post.
Wie wel meedoet, gelieve actief te blijven gedurende het spel. Als er mensen zijn die niet actief meedoen, zorgt dat er voor dat het spel vaak niet meer evenwichtig is.

Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: Bij voorkeur je forumnaam
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen)
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken. Het mag van alles zijn (liefst een verzonnen verhaal over jou als burger, vertel maar wat je beroep is in het dorp of zo (van slager tot mysterieuze vreemdeling tot melaatse)..), maar maak er een klein beetje een samenhangend en herkenbaar verhaaltje van.

De rollen zullen random (random nummer generator) worden toegewezen.

Enkele belangrijke zaken:

* Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)
* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Als er overdag gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Math Wolf
Stemmen mag je wanneer je maar wil, maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
* Tijdens de nacht sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor de beschermengel(s): wie wil hij/zij beschermen
- voor de ziener: wiens rol wil hij/zij te weten komen.
Dit kan via PM, via mathwolf @ winak . be, via IRC (ik ben Math_Wolf of MathWolf, vaak met |work erachter, vraag een leesbevestiging!), IRL op een WINAK activiteit of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.
* Iedereen MOET stemmen. 2 keer niet stemmen is instant death!
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.
* De burgemeester verkiezing wordt tijdens de eerste dag gehouden. Iedereen stuurt een top 3 naar mij met daarin zijn/haar favoriete burgemeester. De stemmen worden bekendgemaakt op het einde van de eerste dag! Iedereen zal dus kunnen zien door wie er op wie is gestemd. Deze informatie kan uiteraard later in het spel gebruikt worden.






Herhaling (zie ook de vorige topics)

Er is een spel getiteld 'Weerwolven van Wakkerdam' waarin een aantal spelers de rol van ofwel burger ofwel weerwolf krijgen en elkaar dan moeten afslachten. Uiteraard willen de weerwolven de burgers afslachten en andersom. Echter, de rollen zijn niet gekend. Hier zal ik me concentreren op de online versie.

De spelregels zijn als volgt (gekopieerd van Sander's post op het Wina forum en wat aangepast):

Het spel wordt met meerdere mensen gespeeld (liefst tussen de 10 en 25). Elk van de spelers krijgt een rol van de spelleider, spelers weten niet van elkaar welke rol ze hebben! Er zijn twee belangrijke groepen:
1) De burgers
2) De weerwolven.
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.
Het spel kent twee fases:
1) De dagen
2) De nachten
Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. Degene die de meeste stemmen tegen krijgt, wordt gelyncht en kan helaas niet meer meedoen aan het spel.
's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden. Zodra het weer dag wordt krijgt het dorp te horen wie er vermoord is en begint de cyclus opnieuw.

In praktijk gaat het als volgt:

Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, komt er een tekst met daarin 3 (of meer) tips waarvan er minstens 1 naar een weerwolf verwijst. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.

'Overdag' mag men op het forum discussiëren en de tips bespreken en mag iedereen mag zijn stem uitbrengen op wie er vermoord moet worden. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, vermoord worden en wordt ook zijn rol bekend gemaakt.
Alle speciale rollen mogen dan 's nachts door middel van privé-berichten de spelleider op de hoogte stellen van hun acties en krijgen zo nodig een bericht terug met de juiste informatie. Vervolgens zal, weer op een vast moment, de mogelijkheid tot prive-berichten voorbij zijn en krijgt iedereen de naam van het slachtoffer (en zijn rol) te weten (plus een tekst met tips) en mag er weer gediscussieerd worden.

Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen de geliefden nog leven (de liefde overwint)

De rollen:

1) een onbekend aantal burgers; deze personen hebben geen speciale vermogens, ze kunnen enkel discussiëren en stemmen.
2) een onbekend aantal Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) 2 Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) 1 Ziener; 's Nachts mag deze door middel van een bericht aan de spelleider de rol van een andere speler opvragen.
5) een onbekend aantal Beschermengelen; Deze persoon kan 's nachts 1 iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen door de weerwolven overlijdt deze persoon niet. De beschermengel mag niet zichzelf beschermen. Ook hij/zij stuurt 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) een onbekend aantal Jagers; Als hij/zij wordt vermoord (door de burgers of weerwolven), mag hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. Belangrijk: er zijn verschillende versies over wie de jager mag vermoorden.
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; Degene met de meeste stemmen in de burgemeester verkiezing (van alle levenden), is burgemeester. Bij ex-aequo kiest hij/zij wie er sterft.
Merk op: hij kan op dat moment eender wie kiezen, dit hoeft niet 1 van degenen die ex-aequo staan te zijn!


Deelnemers:
PLAYER: Math Wolf
HISTORY: zie eerste tekst des doods. :-)
rol: burgemeester, spelleider, burger

PLAYER: Manfred - De Astroloog
HISTORY: Manfred is een duister en vaag persoon. Niemand in het dorp weet eigenlijk enige degelijke details over hem. Het enige wat de dorpsbewoners van hem weten is dat hij dag en nacht in zijn observatorium blijft, een lange witte baard heeft en er 1 keer per maand een handelaar aan zijn deur komt voor de voorziening van voorraden. Manfred's observatorium is echter druk bezocht door bijgelovigen die op zoek zijn naar raad in verband met hun toekomst. Aan de hand van de stand van de sterren is het dan de gewoonte dat Manfred hen (mits een kleine vergoeding) de meeste vage en onduidelijke voorspelling geeft en hen met een kluitje het riet in stuurt. Toch weet hij elke keer de mensen zo in zijn ban te houden, dat ze vaak genoeg terugkeren naar het observatorium...
Rol: weerwolf

PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe is een afstammeling van een lange lijn van weerwolven maar ondertussen is hij nog maar voor een e deel weerwolf, dus hij weet dit zelf niet helemaal. Al maar goed ook, hij is een fantiek volgeling van het Geloof in de Grote Leider, een eeuwenoude sekte van weerwolvenjagers die geloven dat een Grote Leider hen op een dag zal verlossen van de weerwolven. Door het uitblijven van de Grote Leider hebben ze eeuwen geleden het heft in eigen handen genomen en hebben ze allerhande technieken ontwikkeld om weerwolven snel en efficient te doden... jammergenoeg zijn ze niet echt snel en effectief in het opsporen van de wezens. Sinds Robbe lid is van de sekte vinden ze echter meer en sneller weerwolven, al wordt dit toegeschreven aan Robbe's wel heel opvallend reukorgaan waarmee hij ook menig wulpse vrouwen aan de haak heeft kunnen slagen.
rol: beschermengel

PLAYER: Stanny
HISTORY: Stanny, een merkwaardig figuur, dwaalt al eeuwen lang rond in het dorp. Hij bezit het mooiste gebouw van het dorp en omstreken, namelijk Ned Ragah, een oude abdij waar jaren terug de laatste pater stierf. Vermits Stanny de enige overgebleven afstammeling was van deze pater, paterke Lerak, werd hij bezitter van Ned Ragah. Echter, zijn aartsrivale Pia Aescula woonde over hem in De Ops, een lelijk, oud, vervallen krot. De onopgeloste vete tussen Stanny en Pia duurde ondertussen al 45 jaar. Het antwoord waait ongetwijfeld ergens mee met de wind... Stanny is getrouwd met Akire, dochter van John B. en Sarie M. Thuis aan zijn muur hangen tien groene flesjes, niemand weet waarom, en een portret van zijn groot idool Mark Boulibam. In zijn barkast staat een glazen bokaal met whisky en 1 fles rum, van het merk Dad's Men Chest, net genoeg om 17 mannen hun dorst te laven. Er is ook nog een taverne in de stad, maar daar komt Stanny niet, omdat hij schrik heeft van de dronken zeelui die daar hun pintje drinken.
Rol: burger

PLAYER: Nynek
HISTORY: Nynek woont al lange tijd in het dorp, maar zou uit exotische oorden afgedwaald zijn. Er gaan verhalen rond over glorieuze bestormingen van vijandelijke burchten, ook al gaat er het gerucht dat hij degene was die de achterpoort van het kasteel dat hij verdedigde had laten openstaan omdat de kat nog buiten was.

Hij vult zijn dag met het leiden van expedities rondom het dorp met een groep vrijbuiters, die geregeld de kwade vesting van buurttiran Fransiscus de la Vino-Garda plunderen en in as leggen. Hij zou naar verluid ook echter een zwak hebben voor tuningpaarden en fatte vioolschijven.
Rol: burger

PLAYER: Liesbet
HISTORY: Liesbet is een lieve jonge vissersvrouw, Ze voorziet heel het dorp van vis in tijden van hongersnood. Ze is ook heel rijk, met dat geld koopt ze genoeg luxe voor zichzelf maar sponsort ook de wolvenjacht. Hoewel iedereen haar altijd dankbaar is vraagt iedereen zich ook tegelijkertijd af waar al dat geld en die vis vandaan komen.
Op een dag is iemand haar gevolgd, Liesbet wist hier niets van. Die persoon Volgde haar tot aan de grote rivier waar ze gewoon ging zitten en wachten. Plotseling kwam er een vis uit het water springen en het leek of ze begonnen te praten (die persoon kon het niet verstaan). Later strooide hij heel het dorp rond wat hij had gezien, de vis kreeg een naam: magikarp.
Rol: weerwolf

PLAYER: Necrock
HISTORY: Er wordt van Necrock gefluisterd dat hij het geluk van de duivel heeft. Hij kan een kroeg binnenwandelen met twee kopermunten en enkele uren later een buidel goudstukken bijeen gegokt hebben en als hij een leger leidt hakt hij vijandige legers die tien keer zo groot zijn in de pan. Bovendien is hij al meerdere keren de dood te slim afgeweest - al ziet ge hem tegenwoordig zelden zonder sjaal rond zijn nek om het litteken te verbergen van toen hij werd opgeknoopt. Hij heeft het niet hoog op met edellieden en kan geen drie zinnen uiten zonder te vloeken. Vaak lijkt hij dingen te weten uit een ver verleden, zoals zinnen in een dode en vergeten taal, maar hij vertelt nooit waar deze kennis nu juist vandaan komt.
Rol: burger

PLAYER: Slimmy
HISTORY: Niet zo veel is bekend over slimmy. En van zijn belangrijkste uiterlijke kenmerken zijn zijn felrode ogen en spierwitte huid. Hij leeft in een klein huisje net buiten het dorp en komt zelden in het dorp zelf. Hoewel hij een zeer teruggetrokken figuur is, is hij zeer geliefd bij de dorpsbewoners. Door zijn ervaring in de voorbije weerwolvenoorlogen is hij een zeer goede schutter en heeft op deze manier al veel van de dorpsbewoners gered van wilde dieren. De laatste jaren komt hij meer en meer in het dorp om de bewoners te waarschuwen over de komst van nieuwe weerwolven. Zijn favoriete bezigheid is het brouwen van zijn magische drank gemaakt uit gerst, hop mout en gist die hij verkoopt aan de dorpsbewoners.
Rol: burger

PLAYER: Wannes
HISTORY: Opgegroeid in het bos , opgevoed door de dieren in het bos en gevonden door een armzalige houthakker had deze jongen weinig om voor te leven. Toen de houthakker stierf kwam dit hard aan maar blijkbaar had de houtthakker toch een klein fortuin ingezameld. Dit ging grotendeels naar Wannes, maar door de simpele geest van de jongen en de trucs van de andere bewoners was het meeste van het geld al snel weg en begon de jongen om zichzelf te kunnen voeden aan het werk in de lokale herberg als barman. Waar hij nog steeds bijleert in de taal der mensen en hun rare gewoontes.
Soms verlangt hij terug naar de bomen en de dieren van het bos ...
Rol: weerwolf

PLAYER: VFlicka
HISTORY: De grote vlaktes van de dorp worden beheerd door VFlicka, een aardige man die nog het meest aan een druide doet denken. Op deze vlaktes zet hij zijn vee te grazen zodat hij elke ochtend van elk dier vele kannen melk kan afnemen. Deze melk verkoopt hij niet alleen in zijn exotic-milk shop (het oudste gebouwtje van het dorp, tevens zijn woonplaats). Maar met paard en kar brengt hij bestellingen rond van de oudere inwoners van het dorp. Koe-, paard, kamelen- en kangouroumelk zijn zijn specialiteiten, maar ook meer exotische melksoorten zijn bij hem te vinden, van eigen kweek, of dankzij de import. VFlicka kent namelijk vele bevriende melkers in naburige dorpen. Deze gewiekste oude rakker is te herkennen aan zijn overweldige witte gezichtsbeharing, zijn maagdelijk wit kleed en hij begroet steeds zijn klanten met "Ahoi melklustige!".
Rol: ziener

PLAYER: BFC
HISTORY: BFC is altijd al bekeken als de dorpsgek: van rijke komaf zijnde kreeg hij alle kansen die hij nodig zou kunnen hebben om succesvol te worden in de wereld; hij zou een mooi leventje kunnen leiden in een villa, met een vrouw en meerdere schatten van kinderen. Echter, door zijn ingetogen en autistisch karakter haalde hij vanaf het begin al een hoop gezever op zijn schouders, en kon niemand echt sympathie vinden in zijn situatie. Het is daarom dat hij afgelegen woont, aan de rand van het dorp, in het naburig gebergte. Met zijn gezicht vol littekens door de nachtelijke aanvallen van wilde beesten is zijn gezicht en zijn persoonlijkheid nog meer getekend dan ooit tevoren: de eens knappe, kleine man met wilde blonde lokken, heeft nu meer iets weg van een lelijke dwerg, altijd onder het vuil. Door zijn ingetogen karakter had hij ook geen vrienden, en om de eenzaamheid te verwerken creeerde hij een imaginaire vriend, waarmee hij zijn zelfverzonnen taaltje spreekt, zodat niemand hem lastig valt.
Rol: burger

PLAYER : gl3nn
HISTORY : Gl3nn is een van de oudere boeren in het dorp. Na zich jaren bezig te houden met groenten had hij een zodanige overstock dat hij paarden en varkens is beginnen kweken om al die groenten op te krijgen. Gl3nn had echter geen rekening gehouden met de beperkte houdbaarheid van de groenten dus was hij genoodzaakt om zijn paarden aan zijn varkens te voederen. Sindsdien cultiveert hij meer gevarieerd en eet hij geen vlees meer. Elke avond denkt hij nog met pijn in het hart terug aan de paarden die hij kwijt is en droomt hij van ooit een manege te hebben.
credits to Robbe
Rol: burger / burgemeester

PLAYER: Fristi
HISTORY: Fristi is de uitbater van de lokale herberg. De meest bewoners van het dorp brengen hier 's avonds hun tijd door. Hij is in het bezit van een indrukwekkende biercollectie en door handel met naburige dorpen, abdijen en andere producenten van al dat lekkers heeft hij steeds wel iets lekkers aan te bieden aan zijn bezoekers. De enkele reiziger die door het dorp passeert kan voor enkele goudstukken ook overnachten in de kleine, doch zeer comfortabele kamers. Hij tracht ook zo vaak mogelijk muzikaal entertainment te voorzien door een reizende troubadour een warm maal en een bed aan te bieden. Als er dan eens één passeert dan komt heel het dorp. Dan worden ze allemaal dronken, zingen ze luidkeels mee en kunnen ze wegdromen met de wilde verhalen die verteld worden. Ook Fristi zelf durft al eens een lied aanheffen.
Rol: burger + geliefde

PLAYER: Bokki
HISTORY: Zoals het gestalte van Bokki al doet vermoeden komt ze uit een oud geslacht van moedige en strijdvaardige dwergen. Wat echter minder geweten is, is dat ze ook de grootste dwerg in de geschiedenis van dat geslacht is. Omdat zij de eerste was die groot genoeg was om boven de rand van de grot te kijken heeft de dwergenclan Lambertus haar uitgeroepen tot Grote Leider, zowaar de hoogste titel die een dwerg kan krijgen. Onder haar leiding hebben de Lambertus-dwergen een ladder gemaakt om uit de grot te geraken. Eens Bokki boven was, zag ze het dorp en zag ze het helemaal niet meer zitten om met de moedige (doch trage) Lambertus-dwergen ten strijde te trekken tegen deze reuzewezens. Ze draaide zich om en vernietigde de ladder waarbij een groot deel van de Lambertus-clan omkwam. 's Nachts sloop ze in de tuinen van de dorpbewoners om 's morgens als tuinkabouter te fungeren (het standbeeldtype) en zo leerde ze dat het dorp met een weerwolvenplaag zat. Prompt begaf ze zich naar de burgemeester om haar diensten aan te bieden!
There ya go! --Robbe
Rol: jager + geliefde

PLAYER: Pedro
HISTORY: Deze zonderlinge figuur is drie jaar geleden opeens in het dorp verschenen. Na zich een tijdje afzijdig te hebben gehouden begon hij toch sociale contacten aan te knopen met de andere dorpsbewoners, die de nieuwkomer al snel in hun armen sloten. Sommige bewoners beweren Pedro 's nachts te hebben gezien, terwijl hij in een zwarte mantel met rood gevoerde kraag over de daken van het dorp kruipt. Er zijn echter wel meerdere zonderlingen in het dorp, en niemand tilt hier zwaar aan. Een aantal maanden geleden bracht de postkabouter Pedro een brief, waarna deze persoon plotseling uit het dorp verdween om in de bossen te gaan wonen. Hij houdt echter wel contact met de rest van het dorp.
Rol: burger
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Weerwolven 6

Post#2 » Mon Nov 14, 2011 2:38 pm

I'm in!

Personage:

Manfred - De Astroloog

Manfred is een duister en vaag persoon. Niemand in het dorp weet eigenlijk enige degelijke details over hem. Het enige wat de dorpsbewoners van hem weten is dat hij dag en nacht in zijn observatorium blijft, een lange witte baard heeft en er 1 keer per maand een handelaar aan zijn deur komt voor de voorziening van voorraden. Manfred's observatorium is echter druk bezocht door bijgelovigen die op zoek zijn naar raad in verband met hun toekomst. Aan de hand van de stand van de sterren is het dan de gewoonte dat Manfred hen (mits een kleine vergoeding) de meeste vage en onduidelijke voorspelling geeft en hen met een kluitje het riet in stuurt. Toch weet hij elke keer de mensen zo in zijn ban te houden, dat ze vaak genoeg terugkeren naar het observatorium...
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Weerwolven 6

Post#3 » Mon Nov 14, 2011 2:51 pm

PLAYER: Robbe
HISTORY: Robbe is een afstammeling van een lange lijn van weerwolven maar ondertussen is hij nog maar voor een e deel weerwolf, dus hij weet dit zelf niet helemaal. Al maar goed ook, hij is een fantiek volgeling van het Geloof in de Grote Leider, een eeuwenoude sekte van weerwolvenjagers die geloven dat een Grote Leider hen op een dag zal verlossen van de weerwolven. Door het uitblijven van de Grote Leider hebben ze eeuwen geleden het heft in eigen handen genomen en hebben ze allerhande technieken ontwikkeld om weerwolven snel en efficient te doden... jammergenoeg zijn ze niet echt snel en effectief in het opsporen van de wezens. Sinds Robbe lid is van de sekte vinden ze echter meer en sneller weerwolven, al wordt dit toegeschreven aan Robbe's wel heel opvallend reukorgaan waarmee hij ook menig wulpse vrouwen aan de haak heeft kunnen slagen.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Weerwolven 6

Post#4 » Mon Nov 14, 2011 4:47 pm

PLAYER: Stanny
HISTORY: Stanny, een merkwaardig figuur, dwaalt al eeuwen lang rond in het dorp. Hij bezit het mooiste gebouw van het dorp en omstreken, namelijk Ned Ragah, een oude abdij waar jaren terug de laatste pater stierf. Vermits Stanny de enige overgebleven afstammeling was van deze pater, paterke Lerak, werd hij bezitter van Ned Ragah. Echter, zijn aartsrivale Pia Aescula woonde over hem in De Ops, een lelijk, oud, vervallen krot. De onopgeloste vete tussen Stanny en Pia duurde ondertussen al 45 jaar. Het antwoord waait ongetwijfeld ergens mee met de wind... Stanny is getrouwd met Akire, dochter van John B. en Sarie M. Thuis aan zijn muur hangen tien groene flesjes, niemand weet waarom, en een portret van zijn groot idool Mark Boulibam. In zijn barkast staat een glazen bokaal met whisky en 1 fles rum, van het merk Dad's Men Chest, net genoeg om 17 mannen hun dorst te laven. Er is ook nog een taverne in de stad, maar daar komt Stanny niet, omdat hij schrik heeft van de dronken zeelui die daar hun pintje drinken.
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: Weerwolven 6

Post#5 » Mon Nov 14, 2011 5:45 pm

PLAYER: Nynek
HISTORY: Nynek woont al lange tijd in het dorp, maar zou uit exotische oorden afgedwaald zijn. Er gaan verhalen rond over glorieuze bestormingen van vijandelijke burchten, ook al gaat er het gerucht dat hij degene was die de achterpoort van het kasteel dat hij verdedigde had laten openstaan omdat de kat nog buiten was.

Hij vult zijn dag met het leiden van expedities rondom het dorp met een groep vrijbuiters, die geregeld de kwade vesting van buurttiran Fransiscus de la Vino-Garda plunderen en in as leggen. Hij zou naar verluid ook echter een zwak hebben voor tuningpaarden en fatte vioolschijven.

Liesbet
WOZ
Posts: 162

Re: Weerwolven 6

Post#6 » Mon Nov 14, 2011 7:16 pm

PLAYER: Liesbet
HISTORY: Liesbet is een lieve jonge vissersvrouw, Ze voorziet heel het dorp van vis in tijden van hongersnood. Ze is ook heel rijk, met dat geld koopt ze genoeg luxe voor zichzelf maar sponsort ook de wolvenjacht. Hoewel iedereen haar altijd dankbaar is vraagt iedereen zich ook tegelijkertijd af waar al dat geld en die vis vandaan komen.
Op een dag is iemand haar gevolgd, Liesbet wist hier niets van. Die persoon Volgde haar tot aan de grote rivier waar ze gewoon ging zitten en wachten. Plotseling kwam er een vis uit het water springen en het leek of ze begonnen te praten (die persoon kon het niet verstaan). Later strooide hij heel het dorp rond wat hij had gezien, de vis kreeg een naam: magikarp.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Weerwolven 6

Post#7 » Mon Nov 14, 2011 7:53 pm

PLAYER: Necrock
HISTORY:
Er wordt van Necrock gefluisterd dat hij het geluk van de duivel heeft. Hij kan een kroeg binnenwandelen met twee kopermunten en enkele uren later een buidel goudstukken bijeen gegokt hebben en als hij een leger leidt hakt hij vijandige legers die tien keer zo groot zijn in de pan. Bovendien is hij al meerdere keren de dood te slim afgeweest - al ziet ge hem tegenwoordig zelden zonder sjaal rond zijn nek om het litteken te verbergen van toen hij werd opgeknoopt. Hij heeft het niet hoog op met edellieden en kan geen drie zinnen uiten zonder te vloeken. Vaak lijkt hij dingen te weten uit een ver verleden, zoals zinnen in een dode en vergeten taal, maar hij vertelt nooit waar deze kennis nu juist vandaan komt.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Weerwolven 6

Post#8 » Tue Nov 15, 2011 5:31 pm

PLAYER: Slimmy
HISTORY:
Niet zo veel is bekend over slimmy. En van zijn belangrijkste uiterlijke kenmerken zijn zijn felrode ogen en spierwitte huid. Hij leeft in een klein huisje net buiten het dorp en komt zelden in het dorp zelf. Hoewel hij een zeer teruggetrokken figuur is, is hij zeer geliefd bij de dorpsbewoners. Door zijn ervaring in de voorbije weerwolvenoorlogen is hij een zeer goede schutter en heeft op deze manier al veel van de dorpsbewoners gered van wilde dieren. De laatste jaren komt hij meer en meer in het dorp om de bewoners te waarschuwen over de komst van nieuwe weerwolven. Zijn favoriete bezigheid is het brouwen van zijn magische drank gemaakt uit gerst, hop mout en gist die hij verkoopt aan de dorpsbewoners.

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: Weerwolven 6

Post#9 » Tue Nov 15, 2011 6:43 pm

PLAYER: Wannes
HISTORY:
Opgegroeid in het bos , opgevoed door de dieren in het bos en gevonden door een armzalige houthakker had deze jongen weinig om voor te leven. Toen de houthakker stierf kwam dit hard aan maar blijkbaar had de houthakker toch een klein fortuin ingezameld. Dit ging grotendeels naar Wannes, maar door de simpele geest van de jongen en de trucs van de andere bewoners was het meeste van het geld al snel weg en begon de jongen om zichzelf te kunnen voeden aan het werk in de lokale herberg als barman. Waar hij nog steeds bijleert in de taal der mensen en hun rare gewoontes.
Soms verlangt hij terug naar de bomen en de dieren van het bos ...
Last edited by Wannes on Wed Nov 16, 2011 7:19 pm, edited 1 time in total.
WINAK schachtenkoning 2011-2012
WINAK scriptor 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
ASK-Stuwer praesidium 2014-2015
WINAK feest 2015-2016

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: Weerwolven 6

Post#10 » Tue Nov 15, 2011 7:39 pm

PLAYER: VFlicka
HISTORY:
De grote vlaktes van de dorp worden beheerd door VFlicka, een aardige man die nog het meest aan een druide doet denken. Op deze vlaktes zet hij zijn vee te grazen zodat hij elke ochtend van elk dier vele kannen melk kan afnemen. Deze melk verkoopt hij niet alleen in zijn exotic-milk shop (het oudste gebouwtje van het dorp, tevens zijn woonplaats). Maar met paard en kar brengt hij bestellingen rond van de oudere inwoners van het dorp. Koe-, paard, kamelen- en kangouroumelk zijn zijn specialiteiten, maar ook meer exotische melksoorten zijn bij hem te vinden, van eigen kweek, of dankzij de import. VFlicka kent namelijk vele bevriende melkers in naburige dorpen. Deze gewiekste oude rakker is te herkennen aan zijn overweldige witte gezichtsbeharing, zijn maagdelijk wit kleed en hij begroet steeds zijn klanten met "Ahoi melklustige!".

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: Weerwolven 6

Post#11 » Fri Nov 18, 2011 10:44 pm

PLAYER: BFC
HISTORY:
BFC is altijd al bekeken als de dorpsgek: van rijke komaf zijnde kreeg hij alle kansen die hij nodig zou kunnen hebben om succesvol te worden in de wereld; hij zou een mooi leventje kunnen leiden in een villa, met een vrouw en meerdere schatten van kinderen. Echter, door zijn ingetogen en autistisch karakter haalde hij vanaf het begin al een hoop gezever op zijn schouders, en kon niemand echt sympathie vinden in zijn situatie. Het is daarom dat hij afgelegen woont, aan de rand van het dorp, in het naburig gebergte. Met zijn gezicht vol littekens door de nachtelijke aanvallen van wilde beesten is zijn gezicht en zijn persoonlijkheid nog meer getekend dan ooit tevoren: de eens knappe, kleine man met wilde blonde lokken, heeft nu meer iets weg van een lelijke dwerg, altijd onder het vuil. Door zijn ingetogen karakter had hij ook geen vrienden, en om de eenzaamheid te verwerken creeerde hij een imaginaire vriend, waarmee hij zijn zelfverzonnen taaltje spreekt, zodat niemand hem lastig valt.
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Weerwolven 6

Post#12 » Fri Nov 18, 2011 11:39 pm

PLAYER : gl3nn
HISTORY :
Gl3nn is een van de oudere boeren in het dorp. Na zich jaren bezig te houden met groenten had hij een zodanige overstock dat hij paarden en varkens is beginnen kweken om al die groenten op te krijgen. Gl3nn had echter geen rekening gehouden met de beperkte houdbaarheid van de groenten dus was hij genoodzaakt om zijn paarden aan zijn varkens te voederen. Sindsdien cultiveert hij meer gevarieerd en eet hij geen vlees meer. Elke avond denkt hij nog met pijn in het hart terug aan de paarden die hij kwijt is en droomt hij van ooit een manege te hebben.

credits to Robbe
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Weerwolven 6

Post#13 » Sat Nov 19, 2011 12:58 pm

PLAYER: Fristi
HISTORY:
Fristi is de uitbater van de lokale herberg. De meest bewoners van het dorp brengen hier 's avonds hun tijd door. Hij is in het bezit van een indrukwekkende biercollectie en door handel met naburige dorpen, abdijen en andere producenten van al dat lekkers heeft hij steeds wel iets lekkers aan te bieden aan zijn bezoekers. De enkele reiziger die door het dorp passeert kan voor enkele goudstukken ook overnachten in de kleine, doch zeer comfortabele kamers. Hij tracht ook zo vaak mogelijk muzikaal entertainment te voorzien door een reizende troubadour een warm maal en een bed aan te bieden. Als er dan eens één passeert dan komt heel het dorp. Dan worden ze allemaal dronken, zingen ze luidkeels mee en kunnen ze wegdromen met de wilde verhalen die verteld worden. Ook Fristi zelf durft al eens een lied aanheffen.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

Katleentje
Posts: 49

Re: Weerwolven 6

Post#14 » Sun Nov 20, 2011 4:59 pm

PLAYER: Bokki
HISTORY:
Zoals het gestalte van Bokki al doet vermoeden komt ze uit een oud geslacht van moedige en strijdvaardige dwergen. Wat echter minder geweten is, is dat ze ook de grootste dwerg in de geschiedenis van dat geslacht is. Omdat zij de eerste was die groot genoeg was om boven de rand van de grot te kijken heeft de dwergenclan Lambertus haar uitgeroepen tot Grote Leider, zowaar de hoogste titel die een dwerg kan krijgen. Onder haar leiding hebben de Lambertus-dwergen een ladder gemaakt om uit de grot te geraken. Eens Bokki boven was, zag ze het dorp en zag ze het helemaal niet meer zitten om met de moedige (doch trage) Lambertus-dwergen ten strijde te trekken tegen deze reuzewezens. Ze draaide zich om en vernietigde de ladder waarbij een groot deel van de Lambertus-clan omkwam. 's Nachts sloop ze in de tuinen van de dorpbewoners om 's morgens als tuinkabouter te fungeren (het standbeeldtype) en zo leerde ze dat het dorp met een weerwolvenplaag zat. Prompt begaf ze zich naar de burgemeester om haar diensten aan te bieden!

There ya go! --Robbe

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Weerwolven 6

Post#15 » Sun Nov 20, 2011 6:41 pm

PLAYER: Pedro
HISTORY:
Deze zonderlinge figuur is drie jaar geleden opeens in het dorp verschenen. Na zich een tijdje afzijdig te hebben gehouden begon hij toch sociale contacten aan te knopen met de andere dorpsbewoners, die de nieuwkomer al snel in hun armen sloten. Sommige bewoners beweren Pedro 's nachts te hebben gezien, terwijl hij in een zwarte mantel met rood gevoerde kraag over de daken van het dorp kruipt. Er zijn echter wel meerdere zonderlingen in het dorp, en niemand tilt hier zwaar aan. Een aantal maanden geleden bracht de postkabouter Pedro een brief, waarna deze persoon plotseling uit het dorp verdween om in de bossen te gaan wonen. Hij houdt echter wel contact met de rest van het dorp.
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests