[Game] WINAK Risk - Ronde 8 tot nader order

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] WINAK Risk - Ronde 8 tot nader order

Post#1 » Sun Mar 27, 2011 12:51 am

Situatie na ronde 7:
Image

Deelnemers: (* moeten orders nog doorgeven)
VFlicka (donkerrood) - 15 legers, 1 versterkingskaart voor 5 legers, 1/3 van een versterkingskaart
Sander (oranje) - 15 legers, 1/3 van een versterkingskaart
Joachim (bruin) - 13 legers, 2 versterkingskaarten voor 5 legers
Stanny (paars) - 12 legers, 1 versterkingskaart voor 5 legers, 1/3 van een versterkingskaart
slimmy (AI) (baby blauw) - 9 legers
Foundation (donkerblauw) - 25 legers, 1/3 van een versterkingskaart
NecRock (AI) (roze) - 5 legers, 1/3 van een versterkingskaart
Karel (AI) (lichtgeel) - 5 legers, 1/3 van een versterkingskaart
Fristi (AI) (groen) - 5 legers, 1 versterkingskaart voor 5 legers
BFC (AI) (goud) - 5 legers, 1 versterkingskaart voor 5 legers
Tom (donkergrijs) - 11 legers, 1/3 van een versterkingskaart

Stand:
1. Foundation: 25
2. al de rest: 0

Kaart met landencodes (zie later voor namen)
Image

Het concept is gekend: iedereen start op dezelfde wereld map en probeert zijn missies uit te voeren. Tegenstanders hierbij vermoorden, kan helpen. De uitvoering is iets anders wegens praktische redenen.
Het spel zal in totaal 15-20 rondes duren, waarbij een ronde een 3-tal dagen duurt. De winnaar is degene die aan het einde nog in leven is en de meesten punten heeft verzameld.

Start:
Iedereen krijgt aan het begin van het spel 5 territoriums met daarin ieder 5 legers. Iedereen mag zelf kiezen waar hij start! Dit doe je door een lijst te sturen naar mij van je voorkeur startplaatsen. Let op, als andere mensen dezelfde territoria kiezen, kan het zijn dat je niet je eerste keuzes krijgt. Wie veilig wil spelen, kan dus best een zo lang mogelijke lijst doorsturen. Territoria die aan geen enkele speler worden toegewezen zullen 1 neutraal leger bevatten.

Tijdens je beurt:
Als speler kan je 2 dingen doen tijdens je beurt, in deze volgorde:
* Legers op het bord zetten
* Legers verplaatsen

1. Legers op het bord zetten:
Iedere speler krijgt aan het begin van de beurt 5 legers + eventuele bonussen. Deze legers kan je in eender welk territorium van jezelf zetten.
Bonussen krijg je door territoria te veroveren.
- Op de kaart staat aangeduid hoeveel legers extra je krijgt voor het in het bezit hebben van een bepaalde groep gebieden.
- Als je tijdens een beurt minstens 1 gebied verovert, krijg je een versterkingskaart. Als je 3 zo'n versterkingskaarten hebt, kan je deze eenmalig inruilen voor 5 legers extra.

2. Legers verplaatsen:
Je geeft een volgorde aan van welke acties je wil doen met je legers. Dit kan zowel transferen van een gebied naar een ander gebied van jezelf zijn, of een gebied aanvallen zijn. Je mag restricties weergeven onder welke voorwaarde de actie uitgevoerd wordt. Als de restrictie niet voldaan is, wordt de actie niet uitgevoerd. Let op, je mag ieder leger slechts 1 keer een opdracht geven. Het kan dus enkel naar een aangrenzend land zich verplaatsten. Zelfs als de restrictie niet voldaan is, kan je het geen andere opdracht geven, in dat geval blijft het dus waar het was.
Een voorbeeld van een opdracht van speler A:
- Zet mijn 5 nieuwe legers in Frankrijk.
- Val met alle 8 legers in Frankrijk Spanje aan.
- Tranfereer 2 legers van Italië naar Frankrijk.
- Val met 3 andere legers van Italië Polen aan.
- Val met 3 legers van Duitsland Polen aan, maar enkel als Polen minder dan 10 verdedigers telt.
- Val aan of transfereer met 6 legers van Roemenië naar Polen.
- Val met 2 legers van Duitsland GB aan, maar enkel indien het in het bezit is van speler B.

Extra restricties:
* In elk gebied moet telkens 1 leger achterblijven.
* Als een opdracht niet commando niet volledig uitgevoerd kan worden, zal ik toch proberen om deze zoveel mogelijk uit te voeren. Dus:
Als speler zegt: val met 5 legers ... aan en er zijn er nog slechts 3 legers in leven om aan te vallen, zal de aanval met de 3 legers uitgevoerd worden! (tenzij je bvb expliciet vermeldt: val enkel aan als er tenminste 4 legers zijn om mee aan te vallen).

Je beurt overslaan
Het gebeurt wel eens dat je een bepaalde ronde je beurt niet neemt. Bij dit spel is dat geen probleem, in dat geval zal de AI je beurt overnemen.
Die AI controleer ik en zal opdrachten geven volgens een vooraf vastgelegd stramien. De AI zal dus altijd hetzelfde reageren in exact dezelfde situatie. Een zet van de AI zal hoogstwaarschijnlijk niet de optimale zet zijn, maar het is beter dan niets. De volgende ronde kan je gewoon zelf verder doen.
Je kan vooraf, als je weet dat je een ronde zal missen een bepaalde opdracht geven aan de AI, bvb: verdedig zeker die bonus, val vooral die speler aan, ... In dat geval zal de AI proberen je opdracht zo goed mogelijk uit te voeren en terugvallen op zijn normale gedrag zodra je opdracht uitgevoerd is (bvb: bonus niet bedreigd, geen grens met die speler, ...).
Als je beslist om te stoppen met het spel, word je definitief overgenomen door de AI.

Het uitvoeren van een ronde
(hier hoef je zelf niets te doen, dit is achtergrond informatie over wat ik doe.)
Alle spelers geven tegelijk hun orders. Zodra ik alle orders heb, of de deadline gepasseerd is, worden dus de orders van alle spelers tegelijk uitgevoerd.
1e fase: Alle legers worden op de territoria geplaatst.
2e fase: alle aanvallen en transfers worden uitgevoerd.
De volgorde van de orders van een speler worden uitgevoerd in de volgorde die hij/zij heeft gegeven.
De volgorde van de verschillende spelers wordt random bepaald. Als er 3 spelers zijn, zal de volgorde van het uitvoeren van alle commando's van de 2e fase de volgende zijn:
ABCCBAABCCBAABC (waarbij A een commando is van speler A, B van speler B, C van speler C)
In het vorige voorbeeld zal speler A dus als eerste aan de beurt komen en Spanje aanvallen. Daarna komen er acties van B en C, voor de volgende 2 commando's van A uitgevoerd worden.
Merk op, als een commando niet meer kan (omdat de legers in tussentijd vermoord zijn, of de restrictie niet voldaan is), dan wordt het volgende commando van deze speler in de plaats uitgevoerd.

Aanvallen / verdedigen:
Om de randomness zo veel mogelijk weg te laten, gelden de volgende regels:
* De aanvallers doden 60% van hun aantal (dus 10 aanvallers doden 6).
* De verdedigers doden 70% van hun aantal (dus 10 verdedigers doden 7).
* De afronding is wel random (4 aanvallers doden 2.4, dus 40% kans op 3 doden, 60% kans op 2 doden)
* Als alle verdedigers gedood worden, neemt de aanvaller het gebied in.
* Als iedereen gedood wordt (bvb bij een 1vs1 aanval), komt 1 verdediger terug tot leven.

De opdrachten:
Voor elke opdracht kan je punten verzamelen. Iedereen krijgt 10 geheime opdrachten van verschillende moeilijkheidsgraad. Ze allemaal uitvoeren is onmogelijk, zo veel mogelijk is het doel.
* 4 opdrachten van het type: "verover de ... bonus en hou deze 1 beurt vast" (bvb: Oost-Rusland, Scandinavië, West-US). Als je hierin slaagt, krijg je als punten het aantal legers dat deze bonus waard is vermenigvuldigd met 5.
* 2 opdrachten van het type: zorg dat speler ... het spel niet overleeft. Hiervoor krijg je 70 punten bij succes.
* 1 opdracht van het type: zorg dat speler ... het spel WEL overleeft. Hiervoor krijg je 40 punten bij succes.
* 1 opdracht van het type: verover een groot aangrenzend gebied (Rusland+Caucasus, Amerika, Afrika, ...). Hiervoor krijg je 100 punten bij succes.
* 2 opdrachten die bij iedereen hetzelfde zijn:
- Verover minstens 10 gebieden tijdens dezelfde ronde (50 punten)
- Breng de genadeslag toe aan een speler (schakel een speler uit) (80 punten)

De winnaar / eindstand:
Op het einde worden de punten van iedereen geteld en krijg je nog 1 punt per leger dat je zou gekregen zou hebben de volgende ronde (dus als je eindigt met 3 bonussen van resp. 3, 4 en 6 legers, zou je de volgende ronde 18 legers krijgen, dus +18 punten).
Bij de eindstand worden eerst de spelers in leven gerangschikt, spelers die het niet overleefd hebben, worden gerangschikt in volgorde van het aantal rondes dat ze overleefd hebben.
Bijgevolg is iedereen uitmoorden dus ook voldoende om het spel te winnen.

De kaart:
De kaart staat aan het begin van deze post. Elke ronde zal ik ook een ingekleurde kaart posten met de hoeveelheid legers in elk gebied. Elke speler krijgt ook een kleur, als je een voorkeur hebt voor een bepaalde kleur, zeg het dan!
Gebruik AUB de code of de officiële naam van het gebied om het aan te duiden!

Disclaimer:
Over het algemeen is het redelijk duidelijk wat aan wat grenst.
* Enkele mogelijk onduidelijke links: M7-S2, B9-B10, B7-D3, J4-K8, J2-L1, B7-D4, E1-C6
* Texas (C7) grenst NIET aan Rocky Mountains (C5) noch Midwest (D1). Rocky Mountains (C5) en Gulf Coast (D5) grenzen evenmin.
* Op het Aziatisch 4 gebieden punt grenzen de tegenovergestelde landen niet: dus India (R2) niet aan Xinjiang (S2); Pakistan (R1) niet aan Tibet (S3)
Als er een onduidelijkheid is, dan bepaalt de officiële kaart van Warlight (waarvan ik deze kaart genomen/gepikt heb), het al dan niet bestaan van de link.

Officiële namen:
A: Antarctica bonus: A1: Russkaya, A2: Siple, A3: Halley, A4: Novolazarevskaya, A5: Mawson, A6: Scott, A7: Zuidpool;
B: Canada bonus: B1: Yukon, B2: Northwest Territories, B3: Nunavut, B4: British Columbia, B5: Alberta, B6: Manitoba, B7: Ontario, B8: Quebec, B9: New Brunswick, B10: Newfoundland;
C: West US bonus: C1: Pacific Northwest, C2: Great Plains, C3: Californië, C4: Great Basin, C5: Rocky Mountains, C6: Southwest, C7: Texas;
D: East US bonus: D1: Midwest, D2: Western Great Lakes, D3: Eastern Great Lakes, D4: Atlantic Northeast, D5: Gulf Coast, D6: Florida, D7: Tennessee;
E: Centraal Amerika bonus: E1: Baja, E2: Mexico, E3: Panama, E4: Cuba;
F: gebieden buiten bonussen: F1: Hawaii, F2: Alaska, F3: Korea, F4: Japan;
G: Zuid Amerika bonus: G1: Colombia, G2: Venezuela, G3: Peru, G4: Brazilië, G5: Bolivië, G6: Paraguay, G7: Uruguay, G8: Argentinië
H: Groenland bonus: H1: Qaanaaq, H2: Kangerlussuaq, H3: Nuuk, H4: Nord, H5: Iseqqortoormitt, H6: Danmark Havn, H7: Ijsland;
J: Scandinavië bonus: J1: Svalbard, J2: Noorwegen, J3: Zweden, J4: Finland;
K: Europa bonus: K1: United Kingdom, K2: Duitsland, K3: Frankrijk, K4: Spanje, K5: Italië, K6: Polen, K7: Roemenië, K8: Wit-Rusland, K9: Oekraïne
L: West-Rusland bonus: L1: Murmansk, L2: Sint-Petersburg, L3: Moskou, L4: Arkhangelsk, L5: Perm, L6: Vorkuta, L7: Khanty-Mansiysk, L8: Ufa;
M: Centraal Rusland bonus: M1: Dudinka, M2: Jessej, M3: Tiksi, M4: Omsk, M5: Tura, M6: Tomsk, M7: Krasnojarsk;
N: Oost-Rusland bonus: N1: West-Siberië, N2: Zigansk, N3: Irkutsk, N4: Oost-Siberië, N5: Chita, N6: Mys Lopatk, N7: Khabarovsk, N8: Magadan, N9: Kamchatka, N10: Anadyr;
P: Caucasus bonus: P1: Georgië, P2: West-Kazachstan, P3: Oost-Kazachstan, P4: Kyrgizië, P5: Turkmenistan, P6: Tadzjikistan;
Q: Arabië bonus: Q1: Turkije, Q2: Israel, Q3: Arabië, Q4: Syrië, Q5: Iran, Q6: Afghanistan;
R: India bonus: R1: Pakistan, R2: India, R3: Myanmar, R4: Thailand;
S: West-China bonus: S1: Mongolië, S2: Xinjiang, S3: Tibet, S4: Qinghai, S5: Binnen Mongolië, S6: Heilongjiang, S7: Shaanxi;
T: Oost-China bonus: T1: Beijing, T2: Jiangxi, T3: Hong Kong, T4: Shanghai, T5: Taiwan;
U: Indonesië bonus: U1: Filipijnen, U2: Maleisië, U3: Borneo, U4: Papua New Guinea, U5: Solomon Eilanden;
V: Australië bonus: V1: Western Australia, V2: Northern Territories, V3: Queensland, V4: South Australia, V5: New Southwales, V6: Victoria, V7: Tasmanië, V8: Nieuw Zeeland;
W: Noord-Afrika bonus: W1: Algerije, W2: Mauretanië, W3: Mali, W4: Niger, W5: Libië;
X: Oost-Afrika bonus: X1: Egypte, X2: Soedan, X3: Ethiopië, X4: Somalië, X5: Kenia;
Y: West-Afrika bonus: Y1: Ghana, Y2: Nigeria, Y3: Tsjaad ,Y4: Kameroen, Y5: Congo;
Z: Zuid-Afrika bonus: Z1: Angola, Z2: Botswana, Z3: Namibië, Z4: Zuid-Afrika, Z5: Madagascar

History:

Ronde 6:
Image

Ronde 5:
Image

Ronde 4:
Image

Ronde 3:
Image

Ronde 2:
Image

Ronde 1:
Image

Ronde 0:
Image
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 487

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#2 » Sun Mar 27, 2011 2:32 pm

Count me in

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#3 » Sun Mar 27, 2011 2:49 pm

ready to take over the world

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

Joachim
Posts: 379

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#4 » Sun Mar 27, 2011 3:26 pm

Ik doe ook mee .
Lijkt me niet zo moeilijk :-)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#5 » Sun Mar 27, 2011 5:31 pm

Voor de mensen die willen proberen, maar niet zoveel tijd hebben of niet altijd hun beurt kunnen nemen, is er nu de AI.
Als je een keer je beurt niet kan nemen, zal de AI je beurt in de plaats nemen.
Dit kan zo vaak als je wil en zelfs definitief als je echt geen tijd meer hebt voor het spel.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#6 » Sun Mar 27, 2011 5:35 pm

i'm in :-P
zal sevvens de regels wel ne keer lezen ... :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#7 » Sun Mar 27, 2011 7:01 pm

Jot ik doe dit spel wel mee!

User avatar
Foundation
Posts: 622

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#8 » Mon Mar 28, 2011 1:31 am

Ik ga voor ne zeldzame keer ook eens meedoen :)

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#9 » Mon Mar 28, 2011 1:56 am

Ik moet het nog allemaal eens lezen, maar ik doe mee... Ik wil roze zijn!

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Re: WINAK Risk - Join now!

Post#10 » Tue Mar 29, 2011 1:41 pm

Ik doe mee! Ik kies voor kleur zwart of kleur appelblauwzeegroen.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now! (start: donderdag 31 maart!)

Post#11 » Wed Mar 30, 2011 11:15 am

I go for baby blue!

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: WINAK Risk - Join now! (start: donderdag 31 maart!)

Post#12 » Thu Mar 31, 2011 2:49 pm

i'm in! ^^

EDIT: kwil goud zijn :P
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Tom
Posts: 602

Re: WINAK Risk - Join now! (start: donderdag 31 maart!)

Post#13 » Thu Mar 31, 2011 4:45 pm

Ik doe ook mee! Donkergrijs. :D

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now! (start: donderdag 31 maart!)

Post#14 » Thu Mar 31, 2011 8:35 pm

Ik ga nu de startposities toewijzen, de kaart wordt zo meteen gepost.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: WINAK Risk - Join now! (start: donderdag 31 maart!)

Post#15 » Thu Mar 31, 2011 9:20 pm

Image

Eerste ronde tot zondagavond, rond 19u.
Wie welke kleur is, staat in de eerste post.
Ik ga niet de hele tijd herinneren dat je de beurt moet nemen. Als je niets doorgeeft, word je voor die beurt vervangen door de AI.

Inkomen:
Stanny: 9 legers
al de rest: 5 legers
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron