Page 14 of 14

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Sun Jan 16, 2011 2:14 am
by Fristi
Ik ben ook voor om het te veranderen, ik was ook tegen de eenmansregel, maar het is ronduit oneerlijk om het nu nog aan te passen. Hou het dan voor ev. een volgende forumversie van risk fzo, maar om het in dit spel nog aan te passen, mij goe, maar dan stoppek ermee ook.

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Sun Jan 16, 2011 11:31 am
by NecRock
Mijn zeemacht in de Arabische zee trekt de Perzische golf in en entert de vloot van Fristi.

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Sun Jan 16, 2011 8:24 pm
by slimmy
Level alle pokemon en vang Squirtle lvl 5

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Tue Jan 18, 2011 12:15 pm
by Sander
frankrijk laat 500 niet geplaatste soldaten naar hun komen +koopt 1000 wapens, en valt daarna met 500 man oostenrijk binnen

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Tue Jan 18, 2011 12:21 pm
by Sander
level alle pokemons, vang voltorb lv8, en level deze ook

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Tue Jan 18, 2011 12:26 pm
by Math Wolf
Een praktisch probleem, ik voel het geklaag al aankomen.

De volgende situatie doet zich nu voor:

* een speler (Sander in dit geval) valt een land binnen.
* Zijn tegenstander (Joachim) zou versterking kunnen sturen vanuit een buurland, maar dit is gehackt.
Kan het buurland dan versterking sturen of niet?
Ook al staat het niet duidelijk in de regels, ik zeg dat het NIET kan. Ik heb het misschien verkeerd verwoord, maar het was de bedoeling dat een gehackt land een tegenstander niet kan aanvallen, ook niet als versterking (want versterking is een vorm van tegenaanval).

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Wed Jan 19, 2011 1:01 pm
by slimmy
Ik koop een schip met maximale capaciteit en zet daar 500 man in.

Blijkbaar zit er nog maar 1 dronken soldaat in canada, dus 500 amerikanen kiezen toch maar te emigreren

In amerika wordt een stad van 200 man gebouwd

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Posted: Wed Jan 19, 2011 10:54 pm
by Math Wolf
Poll voor deelnemers only.

Het is duidelijk dat het totaal fout is aan het lopen.
Deelnemers zijn het beu, vinden het spel niet aangenaam en klagen de hele tijd.
Het spel is allesbehalve perfect, heeft enkele grote problemen en nogal wat gaten in de regels.
Bovendien ben ik het beu om tijd in iets te steken wat weinig tot geen voldoening geeft. Weerwolven XXL gaf me wel die voldoening, dit spel geeft me al geen voldoening meer sinds ergens in de loop van dag 1 en het is sindsdien steeds erger geworden.
Vandaar deze poll. Tenzij er unaniem wordt gestemd voor verder spelen (wat ik sterk betwijfel), zal het spel tot nader order en waarschijnlijk definitief op non-actief gezet worden.

Het (goede?) nieuws: door het stopzetten van dit spel, zal ik tijd hebben om een goed uitgewerkte, geteste forum versie van Risk voor te bereiden die waarschijnlijk tijdens het semester zal lopen en er zijn ook plannen om een heel uitgebreid pokémon forumgame te maken (gebaseerd om het gameboy game) dat het ganse semester zou lopen.

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Wed Jan 19, 2011 11:01 pm
by slimmy
Ik zie iig heel hard uit naar een forum versie van RISK :) Het weerwolven/pokemon gedeelte was voor mij wat te veel en random

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Wed Jan 19, 2011 11:26 pm
by Joachimvdh
Ik had voor mezelf besloten op te houden volgende week ben ik weg en sinds vorige ronde is er een regel bijgekomen en een andere aangepast/geherinterpreteerd waardoor ik elke keer mijn strategie volledig moest omgooien. De lege boot in de zwarte zee, een hele vloot in de noordzee die niks doet en het heen en weer pendelen van mijn leger tussen de europese sovjets en roemenië begin deze ronde zijn daar de getuigen van. Ik werd dat uiteindelijk beu.

Dit is geen kritiek op iemand trouwens. Zeker niet op de math wolf die genoeg gezaag heeft moeten aanhoren.
Het spel berust gewoon iets te veel op timing en eerst op iets afvliegen was gewoon een voordeel.

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Wed Jan 19, 2011 11:28 pm
by Fristi
Ik ben ook te vinden voor een forumversie van RISK waarin we lessen trekken uit de "fouten" die hier gemaakt zijn. Eventueel op voorhand de regels bekendmaken, dat er over gepraat kan worden, dat het meeste zowat duidelijk is?

Ik treed ook de Joachim bij in wat hij zegt, MW, ge hebt u best gedaan, maar twas zo complex dat er wel fouten uit moesten komen, er zijn een paar zeer obvious voordelen, mensen doen eigenlijk ook maar een paar dingen meer en dan ist lollige der zowat af.

WW XXL was veel chaotischer, maar dan ook veel lolliger, daar haalde iedereen wel plezier uit :).

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Wed Jan 19, 2011 11:40 pm
by Manfr3d
Ja ik wil hier absoluut geen negatieve kritiek uiten naar eender wie. Het blijkt echter wel dat er enkele "flaws" in dit spel zaten, al van bij het begin. Zoals JoachimVdH en Fristi ook staten, timing was cruciaal, en dit spel was zo uitgebreid dat we gewoon een aantal dingen niet konden voorspellen. Ik vond het een super initiatief, alleen ben ik een beetje snel geowned (of ging geowned worden) :p. Achteraf gezien ben ik misschien wel meer fan van gescheiden spellen, mooi omkaderd door hun eigen regels: uitgebreider pokemon-spel, RISK, ...
Dus ik heb ook op de 2 eerste opties gestemd.

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Thu Jan 20, 2011 1:20 am
by NecRock
Ik ben ook wel voor het stilleggen. Pokémon-spel is gewoon om ter snelst zijn of hopen op fouten van iemand anders (zoals vergeten level te vermelden bij een Pidgey die ze willen vangen ;)), weerwolven en pirates versus ninjas hebben zowa alle betekenis verloren, en het hoofdspel, het enige spel waarin er eigenlijk nog iets kan gebeuren in het verloop van een ronde, ligt lam na een actie of twee, omda ge alleen nog wordt aangevallen door legers da veel groter zijn en dus toch niks kunt doen dan het einde van de ronde afwachten.

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Posted: Thu Jan 20, 2011 1:37 am
by PowerToTheUsers
eEn voor de niet-deelnemers de optie "Poll Whore"? :p