[Game] Weerwolven XXXL - gestopt

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#196 » Sun Jan 16, 2011 2:14 am

Ik ben ook voor om het te veranderen, ik was ook tegen de eenmansregel, maar het is ronduit oneerlijk om het nu nog aan te passen. Hou het dan voor ev. een volgende forumversie van risk fzo, maar om het in dit spel nog aan te passen, mij goe, maar dan stoppek ermee ook.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#197 » Sun Jan 16, 2011 11:31 am

Mijn zeemacht in de Arabische zee trekt de Perzische golf in en entert de vloot van Fristi.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#198 » Sun Jan 16, 2011 8:24 pm

Level alle pokemon en vang Squirtle lvl 5

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#199 » Tue Jan 18, 2011 12:15 pm

frankrijk laat 500 niet geplaatste soldaten naar hun komen +koopt 1000 wapens, en valt daarna met 500 man oostenrijk binnen

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

Sander
Prosenior
Posts: 1047

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#200 » Tue Jan 18, 2011 12:21 pm

level alle pokemons, vang voltorb lv8, en level deze ook

WINAK Schacht 2010-2011
WINAK Mentor Fysica 2011-2012
WINAK Hagar 2012-2013
WINAK Feest/Schachtentemmer 2013-2014
WINAK Praeses 2014-2015
WINAK P.R.aegustator 2015-2016
WINAK WOZ 2016-...

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#201 » Tue Jan 18, 2011 12:26 pm

Een praktisch probleem, ik voel het geklaag al aankomen.

De volgende situatie doet zich nu voor:

* een speler (Sander in dit geval) valt een land binnen.
* Zijn tegenstander (Joachim) zou versterking kunnen sturen vanuit een buurland, maar dit is gehackt.
Kan het buurland dan versterking sturen of niet?
Ook al staat het niet duidelijk in de regels, ik zeg dat het NIET kan. Ik heb het misschien verkeerd verwoord, maar het was de bedoeling dat een gehackt land een tegenstander niet kan aanvallen, ook niet als versterking (want versterking is een vorm van tegenaanval).
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#202 » Wed Jan 19, 2011 1:01 pm

Ik koop een schip met maximale capaciteit en zet daar 500 man in.

Blijkbaar zit er nog maar 1 dronken soldaat in canada, dus 500 amerikanen kiezen toch maar te emigreren

In amerika wordt een stad van 200 man gebouwd

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - Ronde 3 tot woensdag 19/01 21u

Post#203 » Wed Jan 19, 2011 10:54 pm

Poll voor deelnemers only.

Het is duidelijk dat het totaal fout is aan het lopen.
Deelnemers zijn het beu, vinden het spel niet aangenaam en klagen de hele tijd.
Het spel is allesbehalve perfect, heeft enkele grote problemen en nogal wat gaten in de regels.
Bovendien ben ik het beu om tijd in iets te steken wat weinig tot geen voldoening geeft. Weerwolven XXL gaf me wel die voldoening, dit spel geeft me al geen voldoening meer sinds ergens in de loop van dag 1 en het is sindsdien steeds erger geworden.
Vandaar deze poll. Tenzij er unaniem wordt gestemd voor verder spelen (wat ik sterk betwijfel), zal het spel tot nader order en waarschijnlijk definitief op non-actief gezet worden.

Het (goede?) nieuws: door het stopzetten van dit spel, zal ik tijd hebben om een goed uitgewerkte, geteste forum versie van Risk voor te bereiden die waarschijnlijk tijdens het semester zal lopen en er zijn ook plannen om een heel uitgebreid pokémon forumgame te maken (gebaseerd om het gameboy game) dat het ganse semester zou lopen.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#204 » Wed Jan 19, 2011 11:01 pm

Ik zie iig heel hard uit naar een forum versie van RISK :) Het weerwolven/pokemon gedeelte was voor mij wat te veel en random

User avatar
Joachimvdh
Prosenior
Posts: 1092

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#205 » Wed Jan 19, 2011 11:26 pm

Ik had voor mezelf besloten op te houden volgende week ben ik weg en sinds vorige ronde is er een regel bijgekomen en een andere aangepast/geherinterpreteerd waardoor ik elke keer mijn strategie volledig moest omgooien. De lege boot in de zwarte zee, een hele vloot in de noordzee die niks doet en het heen en weer pendelen van mijn leger tussen de europese sovjets en roemenië begin deze ronde zijn daar de getuigen van. Ik werd dat uiteindelijk beu.

Dit is geen kritiek op iemand trouwens. Zeker niet op de math wolf die genoeg gezaag heeft moeten aanhoren.
Het spel berust gewoon iets te veel op timing en eerst op iets afvliegen was gewoon een voordeel.

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#206 » Wed Jan 19, 2011 11:28 pm

Ik ben ook te vinden voor een forumversie van RISK waarin we lessen trekken uit de "fouten" die hier gemaakt zijn. Eventueel op voorhand de regels bekendmaken, dat er over gepraat kan worden, dat het meeste zowat duidelijk is?

Ik treed ook de Joachim bij in wat hij zegt, MW, ge hebt u best gedaan, maar twas zo complex dat er wel fouten uit moesten komen, er zijn een paar zeer obvious voordelen, mensen doen eigenlijk ook maar een paar dingen meer en dan ist lollige der zowat af.

WW XXL was veel chaotischer, maar dan ook veel lolliger, daar haalde iedereen wel plezier uit :).
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#207 » Wed Jan 19, 2011 11:40 pm

Ja ik wil hier absoluut geen negatieve kritiek uiten naar eender wie. Het blijkt echter wel dat er enkele "flaws" in dit spel zaten, al van bij het begin. Zoals JoachimVdH en Fristi ook staten, timing was cruciaal, en dit spel was zo uitgebreid dat we gewoon een aantal dingen niet konden voorspellen. Ik vond het een super initiatief, alleen ben ik een beetje snel geowned (of ging geowned worden) :p. Achteraf gezien ben ik misschien wel meer fan van gescheiden spellen, mooi omkaderd door hun eigen regels: uitgebreider pokemon-spel, RISK, ...
Dus ik heb ook op de 2 eerste opties gestemd.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#208 » Thu Jan 20, 2011 1:20 am

Ik ben ook wel voor het stilleggen. Pokémon-spel is gewoon om ter snelst zijn of hopen op fouten van iemand anders (zoals vergeten level te vermelden bij een Pidgey die ze willen vangen ;)), weerwolven en pirates versus ninjas hebben zowa alle betekenis verloren, en het hoofdspel, het enige spel waarin er eigenlijk nog iets kan gebeuren in het verloop van een ronde, ligt lam na een actie of twee, omda ge alleen nog wordt aangevallen door legers da veel groter zijn en dus toch niks kunt doen dan het einde van de ronde afwachten.

User avatar
PowerToTheUsers
WOZ
Posts: 200

Re: Weerwolven XXXL - on hold, deelnemers: antwoord op de poll

Post#209 » Thu Jan 20, 2011 1:37 am

eEn voor de niet-deelnemers de optie "Poll Whore"? :p
WINAK Schacht 2001-2002
WINAK VU 2002-2003
WINAK Feest 2003-2004
WINAK Vice-praeses 2004-2005
WINAK Quaestor 2005-2006
WINAK Peter 2006-2008
WINAK liefhebber 2001-... ;)

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron