[Game] Pandemie-spel - FINITO!

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Schokkende onthullingen?!

Jaaaa! I WANNA KNOW!
12
75%
OMG! Nee! Ik heb verschrikkelijke dingen gedaan die niet mogen geweten zijn!
2
13%
Ik wil het wel weten, maar liefst toch een beetje anoniem..
2
13%
Total votes: 16

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

[Game] Pandemie-spel - FINITO!

Post#1 » Mon Oct 11, 2010 6:44 pm

Naar aanleiding van de immense populariteit van forumspelletjes zoals Big Brother (kuch), ga ik ook nog eens een forumversie uit mijn mouw proberen te schudden van een spelletje.

Zoals het vorige spelletje dat ik hier gestart heb (het Minority Game), komt ook dit uit de manga Liar Game. Zoals de titel van het topic waarschijnlijk doet vermoeden, heet het Pandemiespel!



Onder de spelers heerst een verschrikkelijke infectie, die zal beginnen bij ongeveer een vijfde van de deelnemende spelers. Deze mensen kunnen andere mensen besmetten waarmee ze in contact komen! Er zijn geen uiterlijke kenmerken van de ziekte en ge kunt aan elkaar niet zien da iemand ziek is - alleen een grondig lichamelijk onderzoek zal zekerheid geven over uw eigen status.

Maar er is hoop! Er kunnen constant vaccins worden aangemaakt, als twee gezonde mensen met elkaar in contact komen! Dit is echter niet zonder risico - tenslotte kunt ge ook in contact komen met een besmet persoon en in plaats van een extra vaccin te krijgen, zelf geinfecteerd raken! Bovendien zal die zieke, zonder dat ge het merkt, met een van uw vaccins gaan lopen! Alleen de dokter kan u vertellen hoeveel van uw vaccins iets waard zijn.

Volgende contacten zijn dus mogelijk:
- gezond x gezond: allebei krijgen één vaccin extra
- ziek x ziek: beide spelers blijven ziek
- ziek x gezond: de persoon die voordien gezond was, wordt ziek; als de gezonde persoon vaccins had, is hij er één kwijt en is de zieke speler nu gezond

Als ge een keer contact hebt gemaakt met iemand, reageert uw lichaam de volgende keer niet meer op die persoon, noch voor extra vaccins aan te maken, noch voor elkaar te besmetten. Alleen het eerste contact heeft effect.

Als ge geïnfecteerd bent, en ge had nog een vaccin van voor ge besmet raakte, kunt ge dit vaccin ook gebruiken om uzelf te genezen. Als ge een vaccin probeert te gebruiken zonder da ge ziek bent, verliest ge geen vaccin. Als ge een vaccin probeert te gebruiken zonder da ge der hebt, blijft ge uiteraard ziek. Ik laat u niet weten da der iets mis is gegaan. Deze vaccins zijn ni om te weten te komen of ge ziek waart en of ge vaccins had - daar moet ge voor zorgen da ge da zelf weet, aan de hand van uw laatste doktersbezoek en de contacten die ge sindsdien hebt gehad.

Zoals al een paar keer vermeld, kunt ge u ook laten onderzoeken. Als ge da doe, dan stuur ik een PM met uw huidige toestand: of ge al dan niet besmet bent, en hoeveel vaccins ge hebt. Dit kan belangrijk zijn als ge twijfels hebt over de personen waarmee ge in contact bent gekomen.

Zowel naar de dokter gaan als contact zoeken met iemand anders kost tijd. Elke ronde kan iedereen een van beide doen door in het forum te posten - voor contact te maken moet ge dit allebei posten (wederzijdse toestemming is vereist :P)

Uzelf genezen kost geen tijd en staat dus los van wat ge in het forum post - ge moet het alleen in een pm aan mij laten weten da ge uzelf die ronde wilt genezen, en als ge contact maakt, of ge da wilt doen voor of na het contact.



Ik hoop da mijn uitleg een beetje duidelijk is. Alle vragen mogen uiteraard in het topic of via PM gesteld worden.

Ik ga ook ni teveel informatie vrijgeven tijdens de loop van het spel, alleen zo halverwege een update van hoeveel besmette mensen er op da punt zijn. Het is ni de bedoeling da ge ga afleiden wie er allemaal ziek is aan de hand van een tussenstand na elke ronde.

Ik ben ni van plan om het spel oneindig te laten voortgaan, maar zal het specifieke aantal rondes vastleggen als het spel begint.

Het uiteindelijke doel is om zoveel mogelijk vaccins te hebben op het einde, en waarschijnlijk hang ik daar nog een of andere prijs aan vast, maar ik weet nog niet zeker hoe ik het ga doen.



In short: elke ronde een post in het topic waarin ge zegt of ge naar de dokter wilt gaan of liever contact wilt maken me iemand en met wie. Daarnaast, als ge uzelf wilt genezen, een berichtje sturen naar mij (en voor de zekerheid zien of ik wel bevestig :P).




Deelnemers:

Fristi
Timmy
Joachim
Math Wolf
Tom
Stanny
Gert J.
djgl3nn
BartC
Robbe
Nynek

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Pandemie-spel

Post#2 » Mon Oct 11, 2010 8:04 pm

Oke, dit moet wel lukken, sounds easy enough (aleja, wel complex) maar makkelijk als in wat ge allemaal moet doen, I'm in :D
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: Pandemie-spel

Post#3 » Mon Oct 11, 2010 9:39 pm

Same as Fristi :D

Joachim
Posts: 379

Re: Pandemie-spel

Post#4 » Mon Oct 11, 2010 10:36 pm

Ik doe ook mee :-)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Pandemie-spel

Post#5 » Mon Oct 11, 2010 11:57 pm

fcourse I join.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Tom
Posts: 602

Re: Pandemie-spel

Post#6 » Tue Oct 12, 2010 1:54 am

Ik doe mee.

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Pandemie-spel

Post#7 » Tue Oct 12, 2010 11:49 am

another one ... jeuj ...
I'm in :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Pandemie-spel

Post#8 » Tue Oct 12, 2010 11:53 am

Stanny wrote:another one ... jeuj ...
Is you being sarcastic? :P

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Pandemie-spel

Post#9 » Thu Oct 14, 2010 7:11 pm

Me zes spelers zoude al wel iets kunnen doen, maar toch zo weinig! Meer inschrijvingen dus altijd welkom...

Het spel start op maandag 25 oktober.

User avatar
Gert J.
Posts: 664

Re: Pandemie-spel

Post#10 » Thu Oct 14, 2010 9:00 pm

I'll give it a try!
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Pandemie-spel

Post#11 » Thu Oct 14, 2010 9:10 pm

i'm probably in
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Pandemie-spel

Post#12 » Sun Oct 24, 2010 5:10 pm

Morgen begint het spel. Als mensen zich nog willen inschrijven, mogen ze zich dus haasten!

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Pandemie-spel

Post#13 » Sun Oct 24, 2010 7:14 pm

NecRock wrote:Morgen begint het spel. Als mensen zich nog willen inschrijven, mogen ze zich dus haasten!
u can delete the probably :D

Maar verwittig ons alstublieft wel, anders kan het wel eens zijn da ik weer vergeet te antwoorden op het spel :D
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: Pandemie-spel

Post#14 » Sun Oct 24, 2010 11:33 pm

Count me in! ;) just op tijd :D
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Pandemie-spel

Post#15 » Sun Oct 24, 2010 11:38 pm

Allez, ik doe mee
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest

cron