Weerwolven van WINAK 5 - oude topic

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Weerwolven...

^_^
12
29%
^_^
12
29%
:-I
1
2%
:-I
1
2%
:-x
0
No votes
:-x
0
No votes
Poll whore
8
19%
Poll whore
8
19%
Total votes: 42

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Weerwolven van WINAK 5 - oude topic

Post#1 » Mon Nov 16, 2009 9:30 am

Weerwolven van WINAK 5 is te vinden in de nieuwe topic: http://winak.be/forum/viewtopic.php?t=3142



Herhaling (zie ook de vorige topics)

Er is een spel getiteld 'Weerwolven van Wakkerdam' waarin een aantal spelers de rol van ofwel burger ofwel weerwolf krijgen en elkaar dan moeten afslachten. Uiteraard willen de weerwolven de burgers afslachten en andersom. Echter, de rollen zijn niet gekend. Hier zal ik me concentreren op de online versie.

De spelregels zijn als volgt (gekopieerd van Sander's post op het Wina forum en wat aangepast):

Het spel wordt met meerdere mensen gespeeld (liefst tussen de 10 en 25). Elk van de spelers krijgt een rol van de spelleider, spelers weten niet van elkaar welke rol ze hebben! Er zijn twee belangrijke groepen:
1) De burgers
2) De weerwolven.
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.
Het spel kent twee fases:
1) De dagen
2) De nachten
Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. Degene die de meeste stemmen tegen krijgt, wordt gelyncht en kan helaas niet meer meedoen aan het spel.
's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden. Zodra het weer dag wordt krijgt het dorp te horen wie er vermoord is en begint de cyclus opnieuw.

In praktijk gaat het als volgt:

Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, komt er een tekst met daarin 3 (of meer) tips waarvan er minstens 1 naar een weerwolf verwijst. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.

'Overdag' mag men op het forum discussiëren en de tips bespreken en mag iedereen mag zijn stem uitbrengen op wie er vermoord moet worden. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, vermoord worden en wordt ook zijn rol bekend gemaakt.
Alle speciale rollen mogen dan 's nachts door middel van privé-berichten de spelleider op de hoogte stellen van hun acties en krijgen zo nodig een bericht terug met de juiste informatie. Vervolgens zal, weer op een vast moment, de mogelijkheid tot prive-berichten voorbij zijn en krijgt iedereen de naam van het slachtoffer (en zijn rol) te weten (plus een tekst met tips) en mag er weer gediscussieerd worden.

Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)


Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: BIJ VOORKEUR FORUMNAAM
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen)
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken. Het mag van alles zijn (liefst een verzonnen verhaal over jou als burger, vertel maar wat je beroep is in het dorp of zo (van slager tot mysterieuze vreemdeling tot melaatse)..), maar maak er een klein beetje een samenhangend en herkenbaar verhaaltje van.


Het lijkt me meest praktisch als ik de spelleider ben. De rollen zullen random (random nummer generator) worden toegewezen.

De rollen:

1) x burgers; deze personen hebben geen speciale vermogens, ze kunnen enkel discussiëren en stemmen.
2) x Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) 2 Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) 1 Ziener; 's Nachts mag deze door middel van een bericht aan de spelleider de rol van een andere speler opvragen.
5) x Beschermengel(s); Deze personen kunnen 's nachts ieder 1 iemand beschermen. Als één van de beschermde personen wordt aangevallen door de weerwolven overlijdt deze persoon niet. De beschermengel(s) mogen niet zichzelf beschermen. Ook hij/zij sturen 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) 1 Jager; Als hij/zij worden vermoord (door de burgers of weerwolven), mogen hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. Belangrijk: er zijn verschillende versies over wie de jager mag vermoorden.
Hier geldt de volgende regel: De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; Degene met de meeste stemmen in de burgemeester verkiezing (van alle levenden), is burgemeester. Bij ex-aequo kiest hij/zij wie er sterft.
Merk op: hij kan op dat moment eender wie kiezen, dit hoeft niet 1 van degenen die ex-aequo staan te zijn!

Enkele belangrijke zaken:

* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Als er overdag gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Math Wolf
Stemmen mag je wanneer je maar wil, maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
* In het weekend sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor de beschermengel(s): wie wil hij/zij beschermen
- voor de ziener: wiens rol wil hij/zij te weten komen.
Dit kan via PM, via mathwolf @ yahoo . com, via IRC (ik ben Math_Wolf of MathWolf), IRL op een WINAK activiteit of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.
* Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen de geliefden nog leven (de liefde overwint)

Extra informatie

In grote lijnen volgt dit spel de vorige versies.
Enkele extra regels voor het spelverloop iets te verbeteren:
* Iedereen MOET stemmen. 2 keer niet stemmen is instant death!
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.
* De burgemeester verkiezing wordt tijdens de eerste dag gehouden. Iedereen stuurt een top 3 naar mij met daarin zijn/haar favoriete burgemeester. Belangrijk verschil met het vorige spel: de stemmen worden dit keer bekendgemaakt op het einde van de eerste dag! Iedereen zal dus kunnen zien door wie er op wie is gestemd. Deze informatie kan uiteraard later in het spel gebruikt worden.


Deelnemers:
Last edited by Math Wolf on Tue Feb 09, 2010 7:51 am, edited 3 times in total.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#2 » Mon Nov 16, 2009 9:49 am

Vanavond een tekstje schrijven ^^

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#3 » Mon Nov 16, 2009 10:10 am

PLAYER: Tom
HISTORY: De invidu Tom uit Wakkerdam werd weer geherincarneert, maar deze keer liep er iets grondig mis! Hij leidt namelijk aan een erg schizofrene identiteitscrisis... Overdag voelt hij zich een verliefde burger, 's nachts een jagende weerwolf. Wat het hem helemaal doet is als hij onderweg naar de burgemeester een beschermengel tegenkomt, want hij denkt dat ze hem toch alleen maar verraden! Na helemaal terneergedrukt te zijn door die zware grafsteen is hij het beu, Tom gaat dus op zoek naar zijn ware identiteit door onderzoek te doen over de Mythe van Lycaon. Hij kan er alleen niet aan uit of het gaat over de koning van Arcadië, of over een zoon van Priamus van Troje.

Disclaimer: Hier wens ik bij de ziekte schizofrenie niet te beledigen, noch te minimaliseren. Dit is een ernstige ziekte met verstrekkende gevolgen voor de patient en zijn naaste omgeving. De mensen die hier aan lijden wens ik dan ook oprecht veel sterkte en goede moed!

Sacrif
Posts: 206

Post#4 » Mon Nov 16, 2009 12:12 pm

PLAYER: elen
STORY: een eerder introverte psychologe, die een waanzinnig goed inzicht heeft in de menselijke geest.
Daarom raadde ze haar companion sacrif aan te vluchten in het vorige dorp, toen ze zag dat de opninie van de dorpsbewoners zich om haarentewege tegen hem keerde. sacrif kon echter niet verzaken aan zijn verantwoordelijkheden met de gekende gevolgen. elen is ook een begaafde Gospeelster en een uitstekend verhaalschrijster. Wel heeft ze een hekel aan sterke emoties, zoals het type waar haar beschermengel aan leed ten opzichte van haar. Helaas leidt ze aan een vreemd soort spraakgebrek waardoor het moeilijk was om haar te verstaan als ze weer bezig was in den trant van 'ma vent toch' of 'te ni a junne' mer al bij al zal ze het altijd toh wel te hoede doen, deze dorpsgenote van Tine!
ROLE: SYLAR :twisted: (aka I stand alone, I kill of someone each night and absorb his or her talents) please MathWolf?
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#5 » Mon Nov 16, 2009 12:14 pm

Sacrif wrote:PLAYER: elen
Forumnaam?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#6 » Mon Nov 16, 2009 12:15 pm

Stanny wrote:
Sacrif wrote:PLAYER: elen
Forumnaam?
Da's OK, Ik gebruik gewoon Sacrif / elen zoals bij Wam / Pedro het vorige spel.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Sacrif
Posts: 206

Post#7 » Mon Nov 16, 2009 12:16 pm

Stanny wrote:
Sacrif wrote:PLAYER: elen
Forumnaam?
sacrif doesn't do the trick for a female name :wink:
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#8 » Mon Nov 16, 2009 12:18 pm

Math Wolf wrote:
Stanny wrote:
Sacrif wrote:PLAYER: elen
Forumnaam?
Da's OK, Ik gebruik gewoon Sacrif / elen zoals bij Wam / Pedro het vorige spel.
ok, just asking :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#9 » Mon Nov 16, 2009 12:20 pm

Stanny wrote:
Math Wolf wrote:
Stanny wrote:
Sacrif wrote:PLAYER: elen
Forumnaam?
Da's OK, Ik gebruik gewoon Sacrif / elen zoals bij Wam / Pedro het vorige spel.
ok, just asking :-P
It's OK :D Ik heb er in de first post "bij voorkeur" van gemaakt.
Zolang het min of meer duidelijk is en niet iedereen 2 namen heeft, is het geen echt probleem.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#10 » Mon Nov 16, 2009 12:42 pm

PLAYER: Necrock
HISTORY: Necrock is een tiental jaar geleden geboren in een Venetiaanse glasblazerij als meesterwerk van een echt vakman. Hij werd uit de vitrine gekozen door een typische toerist met fototoestel, korte broek en sandalen en is na een gevaarlijke reis in het bagageruim van een vlucht van Ryan Air in het midden van nergens verzeild geraakt. Daar werd hij voorzichtig uit zijn papieren omhulsel gehaald, waarvan de toerist had gedacht dat het wel voldoende zou zijn om dit kunstvoorwerp veilig te houden. Dit heerschap besefte zijn flater toen bleek dat Necrock een oor had kwijtgespeeld. Niet tevreden met een gebroken glazen beker, hoe mooi het voor de rest ook was, kiepte de man het ding in een vuilnisemmer. Vreemd genoeg was Necrock niet gebroken, en toen een of andere clochard in het afval aan het snuffelen was, heeft die zich Necrock toegeeigend. Sindsdien vind je Necrock elke dag aan de zijde van de zwerver als hij op het lokale dorpsplein om geld zit te bedelen, soms met enkele muntstukken op zijn bodem, maar meestal leeg.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#11 » Wed Nov 18, 2009 10:45 am

PLAYER: Slimmy
HISTORY:
Slimmy werd gemaakt als kloon van zijn voorganger die brutaal vermoord werd door zijn medeburgers. Tijdens het proces liep er echter iets mis wat resulteerde in een half mens, half weerwolf kloon. Sinds kort heeft hij zijn duivelse experimenten verplaatst naar de oude kerk van de oude dorpskern. Slimmy haat weerwolven omdat zij verantwoordelijk zijn voor het mislopen van het kloonproces, maar haat vooral ook de bevolking van het WINAK dorp omdat zij hem in het vorige leven hebben vermoord. Er zijn ook geruchten dat zijn voorganger een middel had om alle weerwolven tegelijkertijd te vermoorden, maar dat de huidige kloon het verbergt omdat het middel ook zijn eigen leven zou nemen. The horror!

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#12 » Wed Nov 18, 2009 5:01 pm

PLAYER: Stanny
HISTORY: Als kluns van het dorp heeft Stanny nooit veel geluk gehad. Als kind viel hij van een ladder, waardoor hij nu hoogtevrees heeft. Ook kwam hij onzacht in aanraking met een vrachtwagen, met epilepsie en onherstelbare hersenschade tot gevolg. In een gevecht met het monster van het meer verloor hij het zicht in zijn rechteroog. Hierdoor heeft hij geen dieptezicht, en loopt hij overal tegenaan, laat hij alles vallen, en ziet hij het niet als iemand iets naar hem gooit. Ondanks dit alles is hij er wel in geslaagd om verschillende meesterwerken te schilderen/beeldhouwen.
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Post#13 » Thu Nov 19, 2009 1:16 pm

PLAYER: Robbe
HISTORY: In een vorig leven was Robbe een weerwolf, maar nu hij op pensioen is wil hij zijn nachten alleen maar vullen met het brutaal slachten van lammetjes. Hij heeft in zijn jongere dagen vele burgers vermoord in andere dorpen, maar de mensen van dit dorp aanvaarden hem toch. Hij heeft immers de eerste 2 maanden in een schaamblok op het dorpsplein gestaan, waarna hij 2 weken vastgemaakt aan de enige boom op het dorpsplein heeft doorgebracht. Hij deed dit echter met plezier om zo zijn oude dag rustig te kunnen beleven. Dezer dagen kan je hem overdag vinden op het bankje onder de enige boom van het dorpsplein, met een troep kinderen die aan zijn lippen hangen terwijl hij sterke verhalen vertelt over hoe de andere dorpen de wolven hebben ontmaskerd.
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#14 » Thu Nov 19, 2009 1:29 pm

PLAYER: Sebastiaan
HISTORY: Al voor vele jaren leeft Sebastiaan in het dorp, niet ver van het midden van het dorp. Waar hij tijdens elke zaterdagsmarkt alle nieuwtjes van het dorp kan opvangen en deze kan gebruiken om de wekelijkse dorpskrant te vullen, aangezien er niet vaak iets gebeurd wordt de krant vaak opgevuld met roddels en wistjedatjes. Hij is diegene die elke week de krant maakt en hij doet alles volledig zelf, van het drukken tot het zoeken van de nieuwtjes. Door zijn scherpzinnig speurderstalent weet hij altijd nieuws te vinden en is er altijd overal als eerste bij. Soms vraagt hij Sacrif/Elen om eens een artikel te schrijven, die dit met veel plezier doet.
WINAK Schacht 2007-2008
WINAK Commiliton 2008-2009
ASK-Stuwer Snelkrant 2009-2010
ASK-Stuwer Vice-Praeses 2010-2011
ASK-Stuwer Praesidium 2011-2012
ASK-Stuwer IT 2012-2013

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Post#15 » Thu Nov 19, 2009 5:02 pm

PLAYER : gl3nn
HISTORY : Deze gangster staat graag in het midden van de belangstelling, daarom staat zijn huis ook helemaal in het midden van het dorp. Hij wordt de gangster van het dorp genoemd omdat hij volgens sommige individuen nogal vaak vrouwen lastig valt en ook omdat gangster gewoon beter klinkt als aanrander.
Recent onderzoek heeft wel aangetoond dat gl3nn leidt aan de knuffel ziekte waardoor hij nogal graag lichamelijk contact heeft met vrouwen.
Hij kan er dus niets aan doen als hij met open armen naar je toe komt. Verder verdient hij de kost als kok in de beste herberg van het dorp en in zijn vrije tijd houdt hij zich bezig met allerlei gevaarlijke sporten zoals parachute springen , bungeejumping , vissen...
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests

cron