Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#46 » Tue Nov 11, 2008 5:40 pm

Math Wolf wrote:* Heks
De heks heeft 2 drankjes: een levensdrankje en een doodsdrankje die beide slechts éénmaal gebruikt kunnen worden. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levensdrankje kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het doodsdrankje kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken.

* Beul
De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de beul is.

* IJzeren Hein
De ijzeren hein is beschermd tegen twee gebeurtenissen.
Als de jager de ijzeren hein mee het graf in wil nemen zal er niets gebeuren, de identiteit van de ijzeren hein is dan wel bekend.
Als de beul de ijzeren hein wil vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven, de identiteit van de ijzeren hein is dan ook bekend.

* Burgemeester
De burgemeester wordt via een geheime stemming tijdens de eerste dag verkozen. Zijn/haar stem is beslissend bij gelijkspel (maar telt NIET dubbel). Als de burgemeester sterft, zal degene die 2de was bij de stemming, zijn/haar rol overnemen enzoverder. De rol is aan iedereen bekend.

* alfa weerwolf
Hij/zij mag 1 keer in het spel een andere speler infecteren, al dan niet met medeweten van de andere weerwolven. Deze speler wordt dan ook weerwolf en verliest al zijn andere gaven (behalve geliefde)

* vampier
Hij/zij mag 1 keer in het spel 's nachts iemand bijten. De gebetene wordt dan zelf vampier (en mag dus 1 keer iemand anders bijten). Dit gaat door tot een weerwolf wordt gebeten, in dat geval sterft de gebeten weerwolf, of tot de vampier zelf vermoord wordt.
Vampier en alfa weerwolf zijn duidelijk afgekeurd, heks is goedgekeurd.
Over beul, ijzeren hein en burgemeester lopen de meningen wat uiteen.

In principe zijn meer rollen leuk voor degenen die ze hebben, maar maken ze het moeilijk voor de rest.

Ikzelf ben niet zo'n fan van beul en ijzeren hein, de beul doet immers iets gelijkaardigs als de heks.

Er zijn ondertussen 24 spelers, mezelf niet meegerekend, dus het spel kan redelijk lang duren.

Ik stel voorlopig volgende rolverdeling voor:
5 of 6 weerwolven
2 zieners
2 beschermengels
1 jager
1 of 2 heks(en)
2 x 2 geliefden als extra rol
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#47 » Tue Nov 11, 2008 5:50 pm

looks good to me, wel maar 1 heks fzo.
Beul en ijzeren hein maken me ni zo veel uit
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
VFlicka
WOZ
Posts: 488

Post#48 » Tue Nov 11, 2008 5:59 pm

Ik zou ook maar 1 heks pakken,
liever geen ijzeren hein en beul, die rollen hebben ni echt een toevoeging vind ik. (maar das mijn opinie maar :D)

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#49 » Tue Nov 11, 2008 8:17 pm

Voor mij is die rolverdeling goed.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#50 » Tue Nov 11, 2008 8:54 pm

Jeps, ik vind het ook goed en heb goesting om te starten :D

User avatar
Midori
Posts: 46

Post#51 » Tue Nov 11, 2008 9:36 pm

Ik zal ook maar eens meespelen :)

NAME: Midori
HISTORY:

Midori werd 5 jaar geleden gevonden in het naburige bos, zijn klederen gedrenkt in bloed, schrammen over heel zijn lichaam. De dorpelingen verzorgden hem, maar de onbekende zonderling heeft sindsdien niets willen lossen over het voorval. Het enige wat in zijn hut te vinden is zijn bladeren met rare inscripties en een inkerving in de houten muur: "A fronte praecipitium a tergo lupi", een oplettende waarnemer kan ook nog de "sneteos llik" opmerken, links van de deur. Al bij al wartaal voor de brave, maar onwetende burgers van het dorp. S'avonds is Midori vaak te vinden in de lokale kroeg en speelt hij met plezier een deuntje op de naar-bier-ruikende piano. Midori wordt vaak scheef bekeken door de dorpelingen, niet alleen omdat hij uren in de wind naar vodka ruikt, maar omdat hij een grote tegenhanger is van het Christelijk geloof. Men vertelt dat hij op een dag verscheidene kerken binnengedrongen is en daar zijn requiem aeternam deo aangeheven heeft. Naar buiten gebracht en ter verantwoording geroepen zou hij telkens alleen maar het volgende geantwoord hebben: 'Wat zijn deze kerken eigenlijk nog, als ze niet de graven en gedenktekenen Gods zijn?'

Glenn
Posts: 280

Post#52 » Wed Nov 12, 2008 6:28 pm

Die burgemeester mag er van mij nog wel bij. Ik ben wel eens benieuwd wie tijdens de eerste stemming de meeste stemmen gaat krijgen. De rol burgemeester kan volgens mij ook een interessante wending geven aan het spel. Men gaat nu goed moeten opletten hoe men stemt wil men de burgemeester niet het laatste woord geven. Voor de rest vind ik de voorgestelde rollen goed.

Sacrif
Posts: 206

Post#53 » Thu Nov 13, 2008 4:03 pm

als je 2 keer een koppel geliefden neemt, werken die 2 koppels dan samen? Anders gaan ze met zen 4en stemmen, dat zou ze misschien ietswat teveel macht geven, niet?
[quote="Marijke Van Hauwaert"]Marijke Van Hauwaert ‎:o Ik wist iets dat Philippe niet wist! Dit moment ga ik voor altijd onthouden. ♥[/quote]

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#54 » Fri Nov 14, 2008 6:34 pm

TEKST DES DOODS

Nadat Math Wolf zijn uitgebreid ontbijt, een smakelijk tweejarig hert en een emmer bier, had verorberd, wou hij nog eens te sterven. Omdat hij graag nog eens eenzelfde intensieve ervaring wou beleven als die nacht toen hij door Quinten, Robbe en Gert J. de keel werd overgesneden, besloot hij eens een wandeling door het dorp te maken en te kijken of hij tussen de lading toegestroomde vreemdelingen van allerlei pluimage een paar verborgen weerwolven kon ontwaren.

Die nacht werd Math Wolf opnieuw gedood.


In deze tekst zitten meer dan 3 tips in en ze verwijzen naar meer dan 1 weerwolf!

Dag duurt tot WOENSDAG 12.00! (redelijk lang omdat het de eerste dag is.)
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#55 » Fri Nov 14, 2008 6:42 pm

BURGEMEESTER VERKIEZING

Omdat er redelijk veel deelnemers is, lijkt het me interessant dat een ex-aequo gebroken kan worden (meer doden -> sneller.)
Daarom zal de burgemeester ook ingevoerd worden, dit is een extra rol.

Iedereen die wil (dit is niet verplicht), maakt een TOP 3 van zijn favoriete kandidaten voor de post van burgemeester in het dorp en stuurt die door naar mij.
Tegelijk met de 1ste stemming, wordt de burgemeester bekend gemaakt, hij of zij heeft de beslissende stem in een ex-aequo.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#56 » Fri Nov 14, 2008 7:34 pm

let's get crackin! :D
Math Wolf wrote:een smakelijk tweejarig hert
Dit is al een heel duidelijke naar racekakje:
"bij hem kan je altijd de meest malse en verse konijntjes, herten, .. kopen"

Math Wolf wrote:een emmer bier
Deze kan naar 3 personen wijzen:
Fristi: "Huidige leverancier van dranken aan de lokale dorpskroeg"
Karel: "Op de boot hield hij zich vooral bezig met het luid brallen van liedjes en het consumeren van ongezonde hoeveelheden bier en rum"
(een emmer bier lijkt me namelijk toch al een vrij ongezonde hoeveelheid... :P )
KiKiN: "een rondje lopen rond het dorp met 2 emmertjes water"
Math Wolf wrote:intensieve ervaring
zou kunnen wijzen naar Slimmy: "intensief trainen"

Dat zijn de 3 hints die ik er op het eerste zicht uithaal... :) maar er moeten er nog zijn, aangezien math wolf heel duidelijk vermeld heeft dat het er meer dan 3 zijn.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#57 » Fri Nov 14, 2008 7:38 pm

Let the games begin :)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Gert J.
Posts: 664

Post#58 » Fri Nov 14, 2008 8:00 pm

Stijnvdb wrote:let's get crackin! :D
Math Wolf wrote:een emmer bier
Deze kan naar 3 personen wijzen:
Fristi: "Huidige leverancier van dranken aan de lokale dorpskroeg"
Karel: "Op de boot hield hij zich vooral bezig met het luid brallen van liedjes en het consumeren van ongezonde hoeveelheden bier en rum"
(een emmer bier lijkt me namelijk toch al een vrij ongezonde hoeveelheid... :P )
KiKiN: "een rondje lopen rond het dorp met 2 emmertjes water"

[
Was er gistere op cantus iemand uit nen emmer aant drinke? Want hij gebruikt ook real-life hints
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#59 » Fri Nov 14, 2008 8:10 pm

"Omdat hij graag nog eens eenzelfde intensieve ervaring wou beleven als die nacht toen hij door Quinten, Robbe en Gert J. de keel werd overgesneden"

=> dit kan ook wel wijzen dat er terug 1 van die 3 een weerwolf is. Want wij zouden hun niet verdenken omdat ze vorig spel al weerwolf waren maar mss is dit wel tacktiek :D

dus Quiten, Robbe of Gert J. kunnen volgens mij ook

User avatar
Gert J.
Posts: 664

Post#60 » Fri Nov 14, 2008 8:32 pm

Sebastiaan wrote:"Omdat hij graag nog eens eenzelfde intensieve ervaring wou beleven als die nacht toen hij door Quinten, Robbe en Gert J. de keel werd overgesneden"

=> dit kan ook wel wijzen dat er terug 1 van die 3 een weerwolf is. Want wij zouden hun niet verdenken omdat ze vorig spel al weerwolf waren maar mss is dit wel tacktiek :D

dus Quiten, Robbe of Gert J. kunnen volgens mij ook
Dus precies één iemand, denk ik
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests