Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Post#31 » Mon Nov 10, 2008 11:21 am

PLAYER: Stanny
HISTORY: Stanny, geboren in Nailyug en binnengesmokkeld in WINAK in een kist bananen, is uitgegroeid tot een van de belangrijkste mensen uit het dorp (op liturgisch vlak dan toch). Als professioneel pianist en dirigent van het kerkkoor verzorgt hij wekelijks de muzikale intermezzo's in de eucharistievieringen, 's zondags om 10.00u. Aangezien het koor niet de kwaliteit brengt die hij verwacht, en er steeds minder en minder gelovigen in de kerk zitten, geraakt hij regelmatig gefrustreerd, en weet hij z'n dirigeerstokje soms niet onder controle te houden... Als officiële broodwinning is hij echter huis-aan-huis verkoper van tafeltennistafels en plantenencyclopedieën.

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#32 » Mon Nov 10, 2008 11:35 am

Player: Felix
History: Felix is iemand die droomt van een mooiere wereld met veel zonneschijn en plezier. Omdat hij weet dat dit zo goed als onmogelijk is probeert hij eenzelfde effect te bereiken door zoveel mogelijk feestjes mee te maken en magische dranken te nuttigen tot de wereld er (in zijn ogen) veel beter uitziet. Verder loopt hij in deze periode steeds met een stapel affiches en een plakborstel rond om overal in het dorp reclame te kunnen maken voor het optreden van de harmonie uit zijn veilige thuishaven, waar hij zelf de trompet bespeelt. Dag en nacht hangt hij de affiches op alle mogelijke plaatsen zodat overal in het dorp dezelfde letters oplichten: 'Vrijdag 21/11 20u in de kerk van Wijnegem'
De overige dorpsbewoners worden hierdoor laaiend enthousiast en overstelpen hem met vraag naar vvk-kaarten (€6) Deze gigantische toeloop van mededorpsbewoners wordt soms wat te veel voor Felix, waardoor hij soms zeer geirriteerd kan raken. Maar hij zal altijd vvk-kaarten op zak blijven houden voor het geval dat.

User avatar
Tom
Posts: 602

Post#33 » Mon Nov 10, 2008 4:34 pm

PLAYER: StomWijf
HISTORY: Ze is geboren op een stomme plaats, namelijk in de vijver van het verre dorp Stupideo. In dit dorp woonde alleen maar slimme mensen, en daardoor werd ze verbannen. Na een korte reis in een rijdende oranje zwarte boomstam woont ze nu in een krot, naast dingen te koken die niet smaken houdt ze zich ook bezig met het ontwikkelen van stomme technologische apparaten. Zo heeft ze een lange tijd haar rijdende boomstam magisch weggetoverd... Ze gaat af en toe ook eens naar de kapper voor een stom kapper. Overlaatst vond ze bij een wandeling in het bos haar stomme oude rijdende boomstam in een boom en is ze op zoek naar iemand stom die de boomstam helpt uit de boombladeren te trekken.

Soms denkt StomWijf ook dat ze een gewone jongen is die braaf dingen leert en uitgaat naar feestjes, je zal ze dus soms een rare uitvinding laten zien op een plaats waar je haar niet verwacht. Haar haar is overlaatst geel geworden bij het dorpsfeest hierdoor, ze durft hierdoor minder buiten te komen. Ze is daarom bezig aan een vermommingsexperiment.

User avatar
Q
Prosenior
Posts: 663

Post#34 » Mon Nov 10, 2008 4:54 pm

Nog een paar toevoegingen aan Karel zijn post:

Heb het er onlangs nog met mensen over gehad (Alexander, stijn, ..) om mss ook de rol van burgemeester in te voeren.
Ergens in het midden van het spel zou er dan een burgemeester gestemd worden door de bevolking en zijn stem telt dan dubbel en is doorslaggevend bij gelijkspel (als hij wilt).

Verder vind ik de rol van heks precies een beetje overpowered. Ik kan me niet direct een situatie indenken waarin de heks extra slachtoffers zou maken bovenop deze van de weerwolven omdat dit dan enkel in het nadeel van de burgers werkt.
Dan zou het spel ook wel eens héél lang kunnen duren duren als de heks er niet meteen aangaat.

just my 2 cents
Mazzel

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#35 » Mon Nov 10, 2008 5:07 pm

De heks kan haar drankjes maar 1 keer gebruiken in heel het spel, maw ze kan maar 1 keer 1 iemand zijn leven redden en ze kan maar 1 keer 1 iemand doden (2, 3, 4 ge weet met al die extra rollen)

alez, zo heb ik dat toch altijd gespeeld :oops:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#36 » Mon Nov 10, 2008 5:42 pm

Ik dacht aan de rol van alfa (alpha male/female) die een burger kan infecteren met weerwolf-zijn. Dit moet 's nachts gebeuren, en zou dan in de plaats van een moord kunnen zijn (in dit geval weten de burgers dat er een extra weerwolf is), of samen met een moord (in dit geval hoeven de burgers van niets te weten).

Zelfde opmerkingen als met de heks, beetje overpowered, dus misschien beperken tot maar één infectie...

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#37 » Mon Nov 10, 2008 6:04 pm

Joke wrote:De heks kan haar drankjes maar 1 keer gebruiken in heel het spel, maw ze kan maar 1 keer 1 iemand zijn leven redden en ze kan maar 1 keer 1 iemand doden (2, 3, 4 ge weet met al die extra rollen)
Klopt, zo is het inderdaad. Op zich is dat totaal niet overpowered dus.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#38 » Tue Nov 11, 2008 1:22 pm

OK, als er niet teveel bezwaren zijn, zal ik de rollen voorgesteld in het spel opnemen:

* Heks
De heks heeft 2 drankjes: een levensdrankje en een doodsdrankje die beide slechts éénmaal gebruikt kunnen worden. Zij kan elke nacht kiezen om één drankje te gebruiken of niets doen. Met het levensdrankje kan ze iemand die gedood is door de weerwolven terug tot leven brengen. Met het doodsdrankje kan ze bovenop de dode van de weerwolven nog een slachtoffer maken.

* Beul
De beul kan één maal een zelfgekozen speler vermoorden. Dit doet hij overdag, en dus kan iedereen zien dat hij de beul is.

* IJzeren Hein
De ijzeren hein is beschermd tegen twee gebeurtenissen.
Als de jager de ijzeren hein mee het graf in wil nemen zal er niets gebeuren, de identiteit van de ijzeren hein is dan wel bekend.
Als de beul de ijzeren hein wil vermoorden zal dit mislukken en zal de beul zelf sterven, de identiteit van de ijzeren hein is dan ook bekend.

* Burgemeester
De burgemeester wordt via een geheime stemming tijdens de eerste dag verkozen. Zijn/haar stem is beslissend bij gelijkspel (maar telt NIET dubbel). Als de burgemeester sterft, zal degene die 2de was bij de stemming, zijn/haar rol overnemen enzoverder. De rol is aan iedereen bekend.

* alfa weerwolf
Hij/zij mag 1 keer in het spel een andere speler infecteren, al dan niet met medeweten van de andere weerwolven. Deze speler wordt dan ook weerwolf en verliest al zijn andere gaven (behalve geliefde)

* vampier
Hij/zij mag 1 keer in het spel 's nachts iemand bijten. De gebetene wordt dan zelf vampier (en mag dus 1 keer iemand anders bijten). Dit gaat door tot een weerwolf wordt gebeten, in dat geval sterft de gebeten weerwolf, of tot de vampier zelf vermoord wordt.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Sebastiaan
Posts: 1184

Post#39 » Tue Nov 11, 2008 2:13 pm

Hoe zit het dan met winnen? hoe kan de heks winnen?

Winnen de vampiers als alle weerwolven dood zijn, of als alle burgers vampier zijn? of als alle burgers gewoon dood zijn ?

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#40 » Tue Nov 11, 2008 3:00 pm

heks wordt beschouwt als burger. Met de vampiers heb ik nog nooit gespeeld maar ik veronderstel dat voor hen hetzelfde geldt: ze winnen als de burgers winnen (behalve als het geliefden zijn nautuurlijk).
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Post#41 » Tue Nov 11, 2008 3:07 pm

Kunnen we het niet gewoon bij de basics houden, miss aangevuld door de heks ofzo?

Want nu gaat ge zien, de nacht na da burgemeester verkozen is gaat die gebeten worden door alfa-male enzo.

Aleja, ik vrees dat we het een beetje te complex aant maken zijn en iets te ver aant vooruitlopen zijn.

Ale, ik ben voor die extra rollen maar dan moet er is goe over nagedacht worden da het wel balanced blijft want nu lopen we het risico da er ne groep ineens wa overpowered wordt.
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#42 » Tue Nov 11, 2008 3:09 pm

Ik vind het ook wel enorm opgeblazen,den helft heeft nog niet eens deftig kunnen meespelen met spel 1 ;)

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Post#43 » Tue Nov 11, 2008 3:13 pm

Ik zou enkel heks invoeren zoals in het echte spel. Beul en ijzeren hein kan er nog door :)
Last edited by slimmy on Tue Nov 11, 2008 3:15 pm, edited 2 times in total.

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#44 » Tue Nov 11, 2008 3:14 pm

Idd, ik zou die 2 er persoonlijk ook uit laten. De rest, ok :).

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#45 » Tue Nov 11, 2008 3:25 pm

vampier alfa weerwolf zijn vrij ingewikkeld vooral als je dat op een forum speelt. En burgemeester is denk ik niet nodig als je al met zoveel bent :roll:
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 72 guests

cron