Weerwolven van WINAK - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Doet u mee?

Ja
15
21%
Ja
15
21%
Misschien
8
11%
Misschien
8
11%
Nee
12
17%
Nee
12
17%
Total votes: 70

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#166 » Tue Nov 04, 2008 6:06 pm

Kijk, uiteindelijk is het vrij simpel... we hebben 3 weerwolven en 4 tekstjes:

Uit het eerste tekstje was het Robbe, het 2de was het Gertjie, het 3de en 4de onbekend.

Voor mij wilt dat zeggen dat de laatste weerwolf dus in zowel het 3de als het 4de tekstje moet voorkomen.

Dat neemt de verdenking weg van zowel Karel als Jinx, tenzij er natuurlijk ergens een hint verkeerd geïnterpreteerd is die ook naar een van hen zou kunnen wijzen. Geloof me, ik heb ernaar gezocht, maar ik zie ze niet...toch niet in het 3de én het 4de tekstje, dat zijn voorlopig de enige tekstjes die ertoe doen.

Er van uitgaande dat alles wat hierboven staat klopt, blijven er nog 2 verdachten over: ikzelf en Felix.

Ik doe hier zelf dus een heel straffe gok, want als ik verkeerd ben en Felix géén weerwolf blijkt te zijn, zou het maar logisch zijn dat iedereen erna tegen mij stemt.

Wat de ziener betreft: zolang hij de weerwolf nog niet gevonden heeft, zou ik hem juist aanraden zijn identiteit voor zich te houden en deze enkel prijs te geven aan mensen die hij gecontroleerd heeft. Als ik verkeerd ben in mijn redenering en Felix geen weerwolf blijkt te zijn, kan iedereen het zijn...de ziener maakt dan geen schijn van kans meer.

Hoe ik het zou aanpakken: Felix wegstemmen... Als hij een weerwolf blijkt te zijn, hooray! En anders zal de ziener 's nachts weer een rol moeten opvragen. Als hij hierna nog steeds de weerwolf niet gevonden heeft en dus niet naar voren komt, stemmen jullie mij maar dood (als de weerwolf mij die nacht niet vermoord heeft...in dat geval wordt het weer hints interpreteren :P ), dan heeft de ziener weer een nacht om een rol op te vragen...
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#167 » Tue Nov 04, 2008 6:12 pm

ej wa, ga gij ff heel het dorp tegen mij opjutten? :'(
ik ben maar een weerloos schachtje e man :)
zou wel grappig zen moest men mij wegstemmen, want dan hebt gij echt wel epic failure :p

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#168 » Tue Nov 04, 2008 6:15 pm

Stijnvdb, je ziet enkele dingen over het hoofd. Tekst 3 bevat OOK een verwijzing naar Jinx:

HISTORY: Ooit een prominente figuur in het dorp, behoort hij nu tot "de ouderen". Zijn wijsheid is nooit onderschat maar vaak ongebruikt door zijn afwezigheid op dorpsbijeenkomsten. De beste moment om met hem een gesprek aan te knopen is in de late uurtjes als heer Quinten "den jinx zijne mummybeker" voldoende van inhoud voorzien heeft.

TEKST DES DOODS: Het was al lang donker, maar in de ondergrondse bunker van het geheim instituteit voor computerwetenschappen, in de volksmond G010 genoemd, brandde nog licht. De wetenschapper nam een gulzige slok van de 2 literfles cola die hem wakker moest houden op dit late/vroege uur voor hij zich vol overgave weer op zijn werk stort. Zijn intensief onderzoek leek eindelijk vrucht af te werpen tot er een straal bloed op zijn scherm spatte. Nog voor hij besefte dat een klauw zijn nek opengereten had, zeeg hij dood neer op het toetsenbord.


Verder volg ik stijnvdb in zijn redenering.

Wat mij betreft zijn de 2 hoofdverdachten bij deze geïdentificeerd: Jinx en Felix. Stijnvdb stel ik voorlopig buiten verdenking omdat hij al op een weerwolf gestemd heeft én in de vorige ronde op Felix, die nu een hoofdverdachte is.

Als ik qua verdacht gedrag moet kiezen tussen deze twee, gok ik eigenlijk op Jinx. Veel reply'en, maar nooit relevante commentaar, en nooit stemmen.

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#169 » Tue Nov 04, 2008 6:25 pm

Felix wrote:ej wa, ga gij ff heel het dorp tegen mij opjutten? :'(
ik ben maar een weerloos schachtje e man :)
zou wel grappig zen moest men mij wegstemmen, want dan hebt gij echt wel epic failure :p
trust me, I've considered the possibility :P als gij een burger ofzo blijkt te zijn heb ik er een 2de keer heel stevig naast gezeten...dan stemmen ze mij maar dood om een ronde langer safe te zitten, want dan weet ik het ook niet meer... want dan heeft die laatste weerwolf mij heel goed liggen gehad en gun ik hem het wel :P

als er iemand anders zoveel bewijzen tegen iemand kan vinden als ik er tegen Felix heb, by all means, speak up! :) Ge zou er 2 burgers mee redden als ge gelijk hebt :P
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#170 » Tue Nov 04, 2008 6:29 pm

save me!! :)

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#171 » Tue Nov 04, 2008 6:30 pm

Aangezien we geen posts mogen editen omwille van het spel, zet ik mijn antwoord op de post van Karel hier effe, had die nog niet gezien :)

Ge hebt daar inderdaad een goed punt, het zou ook Jinx kunnen zijn... Het zal dus tussen Felix en Jinx gaan, ik ben nu zelf ook heel wat minder zeker van mijn punt.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#172 » Tue Nov 04, 2008 6:30 pm

Stijnvdb, mijn reactie gelezen? De argumenten zijn even sterk tegen Felix als tegen Jinx.

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Post#173 » Tue Nov 04, 2008 6:32 pm

ik volg jullie 2 compleet.Maar ik zit met Felix in mijn hoofd omdat ik die "argwanender" gevolgd heb.

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#174 » Tue Nov 04, 2008 6:32 pm

Ik kan nu al zeggen dat ik wellicht op Jinx stem. Tenzij iemand een argument kan geven tegen Felix. Ik vind Jinx' gedrag gewoon ietsje verdachter dan dat van Felix... Ik kan me inbeelden dat als je Weerwolf bent en je niet goed weet wat te verwachten, je afzijdig houden geen slechte strategie is. Zeker als er zo veel volk mee speelt en je dus gemakkelijk uit the picture kunt blijven.

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#175 » Tue Nov 04, 2008 6:42 pm

Nynek wrote:ik volg jullie 2 compleet.Maar ik zit met Felix in mijn hoofd omdat ik die "argwanender" gevolgd heb.
lol, gij zit met mij in uw hoofd? ik voel mij gevleid ;)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#176 » Tue Nov 04, 2008 6:45 pm

Felix wrote:
Nynek wrote:ik volg jullie 2 compleet.Maar ik zit met Felix in mijn hoofd omdat ik die "argwanender" gevolgd heb.
lol, gij zit met mij in uw hoofd? ik voel mij gevleid ;)
De geliefden zijn al dood! :wink:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#177 » Tue Nov 04, 2008 6:52 pm

Een andere strategie is eventueel een gelijkstand uitlokken zodat noch Felix noch Jinx sterft en dan de ziener de rest laten doen...Op die manier kunnen we de laatste weerwolf identificeren zonder het gevaar te lopen dat we er eerst een onschuldige uit stemmen... het gevaar daarbij is dan wel dat de weerwolf de ziener die nacht doodt, dan zijn we nog verder van huis... Wat we kunnen doen om dat te vermijden is de beschermengel vragen zijn identiteit prijs te geven opdat de ziener dan contact kan opnemen met de beschermengel met de vraag hem te beschermen. Dan zou de weerwolf eerst de beschermengel moeten vermoorden alvorens kans te maken de ziener uit het spel te halen.

...volgt iedereen nog? :D :P

allemaal nogal drastisch, I know... :P als we deze ronde iemand wegstemmen is er natuurlijk wel de mogelijkheid dat we juist zijn en winnen ;)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#178 » Tue Nov 04, 2008 6:57 pm

? beslist de ziener bij een gelijkstand?
dan gebeurt er toch niets?

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#179 » Tue Nov 04, 2008 6:59 pm

nee, dan kan de ziener die nacht een kijkje nemen en, eventueel via iemand die hij reeds geïdentificeerd heeft als burger, de volgende ronde zijn bevindingen posten ;)

maw: we wachten een ronde langer... dit geeft de weerwolf wel een free shot natuurlijk.
Last edited by Stijnvdb on Tue Nov 04, 2008 7:00 pm, edited 1 time in total.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#180 » Tue Nov 04, 2008 6:59 pm

ahzo :) ja dat kan wel :)
het gevaar is dan wel dat als we allemaal stemmen en de stand gelijk is, dat er dan nog iemand online komt die niet echt heeft gevolgd en heel ons plan omzeep helpt door lukraak te stemmen :) Het houdt dus ook weer een risico in :)
maar dit spel is natuurlijk niet zonder risico's :)

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests

cron