Weerwolven van WINAK - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Poll: Doet u mee?

Ja
15
21%
Ja
15
21%
Misschien
8
11%
Misschien
8
11%
Nee
12
17%
Nee
12
17%
Total votes: 70

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#211 » Thu Nov 06, 2008 9:16 pm

Ok, ik weet wie de ziener is: Nynek. En ik weet ook (van de ziener) dat felix een burger is. Dat wil dus zeggen dat Q de weerwolf moet zijn, want ik weet dat ik het niet ben en die weddenschap is voor mij reden genoeg om Jinx buiten verdenking te stellen. De conclusie is duidelijk: Q gaat op mij stemmen, en dus moeten Jinx, Felix en ik op Q stemmen om hem te kunnen vermoorden (meerderheid).

Official vote: Quinten

User avatar
Jinx
WOZ
Posts: 403

Post#212 » Thu Nov 06, 2008 9:27 pm

Official vote: Quinten

i agree
If life's a [tex]Bitch[/tex], be it's [tex]Pimp[/tex]!

User avatar
Gert J.
Posts: 664

Post#213 » Thu Nov 06, 2008 10:09 pm

Hou jullie klaar he manne! Het einde nadert!
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#214 » Fri Nov 07, 2008 7:05 am

Huh? Nog geen stem van Felix? Terwijl daarstraks op TD werd gezegd van wel?

:roll:
Anyway, als iedereen eerder stemt, wordt het uiteraard terug nacht.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Q
Prosenior
Posts: 663

Post#215 » Fri Nov 07, 2008 11:09 am

Aja trouwens, het feit dat ik gisteren toegaf dat ik een weerwolf was is maar een grapje om jullie op het foute pad te brengen... :?

Ik verdenk Karel met al zijn complottheorien, volgens mij heeft hij iets te verbergen.

Official vote: Karel
Mazzel

User avatar
Karel
WOZ
Posts: 497

Post#216 » Fri Nov 07, 2008 2:54 pm

Math Wolf wrote:Huh? Nog geen stem van Felix? Terwijl daarstraks op TD werd gezegd van wel?

:roll:
Anyway, als iedereen eerder stemt, wordt het uiteraard terug nacht.
Lol, idd. Felix heeft ons allemaal bedot gisteren. Misschien is hij de weerwolf wel!

Anyway, felix, ge moet dus nog stemmen, dus als het nog niet duidelijk was: STEM OP QUINTEN.

User avatar
Felix
Posts: 186

Post#217 » Sat Nov 08, 2008 12:31 am

hehe, ik was dus lichtjes in de war e :)
op TD was het nog de vorigen dag (die is uitgelopen op een gelijkstand)en toen had ik op jinx gestemd :)
wist niet dat jullie al over de volgende dag bezig waren ;)
bij deze

Official vote: Quinten

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#218 » Sat Nov 08, 2008 1:15 pm

woohoo :D hij heeft 't gisteren op Odinn cantus ook nog eens bekend :P spel is gedaan dus :)

Maar zoals hij gisteren zei, ze hebben immens veel pech gehad eigelijk :D allez, die lucky shot van soo mee bv... Zonder die kill waren de weerwolven gewonnen, daar ben ik zeker van :) En dan die weddenschap tussen karel en Jinx natuurlijk, da's ook weer brute pech voor Q... :P

Ze hebben 't wel heel goe gespeeld, restecp! ;)

*gaat verder liggen stinken in zijn graf*
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#219 » Sun Nov 09, 2008 3:34 am

Beslissing van het dorp

Karel: 2 stemmen tegen
Quinten: 3 stemmen tegen

Het dorp beslist om Quinten te vermoorden.

SLACHOFFER: Quinten
ROL: burger

We gaan de nacht in, de speciale rollen mogen mij PM'en.
















































Grapje...

SLACHOFFER: Quinten
ROL: weerwolf



DE BURGERS WINNEN!
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Post#220 » Sun Nov 09, 2008 4:23 am

De tips!
Math Wolf wist dat hij niet de meest geliefde persoon van het dorp was, maar toch kwam dit overwacht. Slechts een enkeling woonde langer in het dorp dan hij en recent had hij zelfs voldoende vertrouwen opgewekt om de nacht bij dorpsgenoten door te brengen. Maar net toen hij zich echt geaccepteerd voelde, kwam daar abrupt een einde aan.

Hij had natuurlijk niet te lang mogen blijven hangen in de dorpkroeg, niet net toen het volle maan was, maar weerwolven waren nu eenmaal legenden, dat had men hem altijd geleerd. Nu ze recht tegenover hem stonden en hun ogen begerig blonken in de volle maan, wist hij dat zijn einde nabij was.
De eerste tekst zat boordevol tips om jullie genoeg om over te discussiëren te geven.
Unieke tips
langer in het dorp dan hij: Sebbe (real life tip)
vertrouwen: Kelvin/VFlicka
nacht bij dorpsgenoten: Robbe (real-life tip)

Algemene tips
niet de meeste geliefde: Gert J., Quinten, Robbe
geaccepteerd: Soo Mee, Felix, Joachim
dorpskroeg: Gert J., Slimmy, Quinten, Jinx, Robbe, Sebbe, Joke, Stijn, Felix, Joachim (=bijna iedereen)
geleerd: Gert J., Karel, Joke

Math Wolf was niet zo'n belangrijke persoon in het dorp geweest, toch had zijn dood de mensen geschokt. Stel u de reacties van de dorpelingen voor toen ze het nieuwe slachtoffer ontdekten. Een gewaardeerde man, oud-burgemeester, zorgde voor de verdubbeling van het aantal slachtoffers. Een presidentiele begrafenis zou hem te beurt vallen, kort bij de dorpskroeg waar ook hij graag vertoefde.
Toch deed het wat vreemd aan dat Slimmy's verscheurde lijk niet in het dorp zelf maar op een verlaten plek in het bos werd gevonden...
Unieke tips
belangrijk + burgemeester: Sebbe
verdubbeling: Soo Mee
presidentiele: Gert J.

Algemene tips
gewaardeerd: Jinx, Sebbe, Kelvin/VFlicka (en andere in real life)
dorpskroeg: zie tekst 1
bos: Kelvin/VFlicka, Felix

Het was al lang donker, maar in de ondergrondse bunker van het geheim instituteit voor computerwetenschappen, in de volksmond G010 genoemd, brandde nog licht. De wetenschapper nam een gulzige slok van de 2 literfles cola die hem wakker moest houden op dit late/vroege uur voor hij zich vol overgave weer op zijn werk stort. Zijn intensief onderzoek leek eindelijk vrucht af te werpen tot er een straal bloed op zijn scherm spatte. Nog voor hij besefte dat een klauw zijn nek opengereten had, zeeg hij dood neer op het toetsenbord.
Unieke tips
ondergronds: Nynek
fles: Quinten
intensief: Felix

Algemene tips
late/vroege uur: Jinx, Felix, (Stijn)

Bijna iedereen hield zijn adem in toen de zon onderging. Wie zou vannacht de pech hebben om door de resterende weerwolf vermoord te worden? Kelvin had dit echter uit het oog verloren. Een beetje afwezig, peinzend over de wonderen der natuur, had hij niet door dat zijn lot beslist was. Een melodieus gerochel klonk toen zijn keel vakkundig werd overgesneden.
Hier waren er 4 tips en was de tip naar de weerwolf moeilijk gemaakt omdat hij 1 tegen 5 stond en er in elke tekst al tips tegen hem stonden.

Unieke tips
zon onderging: Stijn
pech: Quinten
afwezig: Jinx
wonderen der natuur: Felix (maar ook VFlicka zelf)

Algemene tips
melodieus: Karel, Stijn

Zoals gewoonlijk wandelde hij op het strand bij zonsondergang, starend naar de verre schepen, proberend de gedachten te verjagen. Nors keek hij om zich heen en toen hij merkte dat hij alleen was, speelde hij een snelle Sabaton riff op zijn gitaar. Ze hadden de weerwolf nog niet gevonden en het werd weer nacht. In de wijsheid dat hij beter niet buiten kon blijven, wandelde hij terug. Hij was er snel bij dit keer. Op het moment dat de zon achter de kim verdwenen was, ritselde het al in de struiken en sprong het harig beest op hem af. De gitaar knalde uiteen en de stukken werden bedekt met een dikke laag bloed...
Unieke tips
verre: Nynek
gedachten verjagen + nors: Quinten
wijsheid: Jinx

struiken: bos -> Felix
Sabaton riff: muziek -> Karel

Algemene tips
/
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#221 » Sun Nov 09, 2008 3:53 pm

woohoo :D
we hebben blijkbaar toch wel nog heel wat hints gemist... :)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#222 » Sun Nov 09, 2008 5:29 pm

Mogen we voor de volgende ronde verwachten da de tips iets meer de weerwolven discrimineren? Er staat bij de voorlaatste tekst dat er al elke keer een tip was die naar Quinten verwees, maar er is ook elke keer een tip die naar Felix verwijst, en een die naar Jinx verwijst... Ik dacht da het de bedoeling van de tips was dat, als ze allemaal gevonden werden en nauwkeurig overwogen, de weerwolf er op zijn minst iets verdachter zou uitkomen na vijf nachten ^^°

User avatar
Joke
WOZ
Posts: 972

Post#223 » Sun Nov 09, 2008 5:31 pm

wie waren de geliefden?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

User avatar
Stijnvdb
Posts: 160

Post#224 » Sun Nov 09, 2008 6:35 pm

Sebbe en Gert :)
zie pagina 11 van het topic ;)

http://www.winak.be/forum/viewtopic.php ... &start=150

Dus eigelijk: als we naar u hadden geluisterd hadden we zo wel een weerwolf kunnen doden... :P

Wie was er nu trouwens beschermengel? Ik heb er namelijk steeds m'n twijfels bij gehad dat Jinx het wel was... Was het toch gewoon Jinx, of was het de Karel?
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Post#225 » Sun Nov 09, 2008 6:55 pm

Jinx. Alle rollen staan nu in eerste post bij de personnages.

Return to “Game Over”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests