Well... Ik vind da tekstje des doods er nogal uitzien als propaganda tegen mij... Ik heb de geruchten over mij ook wel opgevangen, hoor, maar het zijn niet meer dan geruchten! De politie heeft nooit iets van aanwijzing gevonden dat er iets van waar is! I don't molest women! I never have and I never will!
Nu dat van mijn borst is, eens kijken naar wie er nog zou kunnen verwezen zijn in dit tekstje... Te beginnen bij de andere dorpeling over wie alles dat verwijst naar "meisjes" en "vrouwen" ook zou kunnen gaan, gl3nn dus... En ook wel Tom, die een meisje zijn koperen hand rijkt, of Fristi, die een relatie heeft met een meisje van buiten het dorp - waar de koorleden blijkbaar vandaan komen... Maar ik veronderstel dat het brutale misbruik meer naar mij hint dan naar hem
Ik vrees dat ik mezelf hir alleen maar meer verdacht ga maken, maar ik wil er wel op duiden dat er staat "vrouwen misbruik te monopoliseren", en dat dit monopoliseren dan weer meer naar gl3nn wijst, die naar eigen zeggen "met al het mooi vrouwvolk gaat lopen".
Het misbruik zou trouwens ook kunnen duiden op meester Pedro, wiens kindertjes soms last hebben van een poep die pijn doet...
Vlug over naar andere hints!
Er is plots een koor komen opdagen, en verschillende dorpsmuzikanten zijn in de bres gesprongen en hebben hun begeleid. Volgens mij een duidelijke hint naar iedereen die iets met muziek te maken heeft - ik denk hierbij aan:
- Stanny, componist van drie symfonieën en een hele hoop requiems
- Tom, die ondanks zijn doofheid toch nog kan zingen en die graag nog eens wil feesten en dansen op het gevoel
- Robbe, de bard met saxomphooon en holophoon
- gl3nn, de Assurancetourix van het dorp
- Fristi, die houdt van zingen (ook al kan hij het niet) en op zijn luit spelen
Het optreden was te doen in een plaatselijke kroeg. Is dit DenBunker, waar Robbe uithangt, of de kroeg die Fristi runt?
Niemand wist ook iets van het bezoek van dit koor - ze waren er plots! Misschien een beetje te vergelijken met hoe Timmy zijn slagerij er plots stond.
Na het optreden ging iedereen naar huis, behalve Manfr3d, voor wie een droom uitkwam... Net zoals sommige mensen ook dromen hebben... Om terug te kunnen lopen, bijvoorbeeld, in het geval van Quitta... Manfr3d ging liever naar de gemeenschappelijke kamer waar de meisjes werden ondergebracht - en ik heb het gevoel dat ik daar iets over het hoofd zie van tip.
Eigenlijk had iedereen al voor het optreden in angst huiswaarts zijn getrokken. Het soort angst dat de Fret de misdadigers van ons dorp inboezemt! Weliswaar staat in deze angst een ander beest centraal, maar angst is angst.
Toen Manfr3d zijn ogen opende (met of zonder de wazige blik die de kindertjes van meester Pedro vertonen? - het zal alleszins meer effct hebben gehad dan wanneer de blinde Quitta zijn ogen opent), bleek de droom een nachtmerrie te zijn geworden.
Het leek alsof er een explosie had plaatsgevonden - van het soort dat iedereen kan horen als slimmy weer eens het bos intrekt.
De muren zaten onder het bloed en de vloer was bezaaid met gruwelijk verminkte lijken - iemand zou de indruk kunnen hebben dat hier een slager aan de gang is geweest! Exact het soort brutale slachting waarna vroegere burgemeester slimmy zich heeft teruggetrokken, zo lang geleden...
Manfr3d besefte te laat dat iemand bezig was het vrouwenmisbruik te monopoliseren, maar dat is hierboven al geanalyseerd, en dus vindt Manfr3d hier zijn einde, net als mijn uitgebreide ontleding van zijn doodsbericht. Feel free to add stuff, discuss, tell me I'm wrong, or make a nice little list like the one Robbe made with the previous message ^^