Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

Joke
WOZ

Post#361 » Fri Nov 28, 2008 5:36 pm

Sorry, maar ik heb moeite om Stijn zijn verhaal te geloven. Iets klopt niet aan zijn verhaal...
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

racekakje
WOZ

Post#362 » Fri Nov 28, 2008 5:40 pm

Njah, ik volg ook volledig Stijnvdb zijn redenering..

Als we er deze ronde geen weerwolf uithalen (Joachim zou dan burger zijn), hebben we de volgende ronde der sowieso ene (Stijnvdb)

Official Vote: Joachim

Tom

Post#363 » Fri Nov 28, 2008 5:43 pm

Official vote: Dave

Pieter Belmans

Post#364 » Fri Nov 28, 2008 6:36 pm

Ik heb nog niet de drang om al te stemmen (al zit de kans er wel erg dik in dat het Joachim wordt natuurlijk), maar ik heb wel ooit op IRC gezegd dat al wie random/zonder verantwoording op iemand anders stemt ondanks de (semi)consensus over de werkwijze van Stijn zichzelf wel geweldig verdacht maakt.

Of oerdom is. Tom, make your pick :P.

VFlicka
WOZ

Post#365 » Fri Nov 28, 2008 7:03 pm

Pieter Belmans wrote:Ik heb nog niet de drang om al te stemmen (al zit de kans er wel erg dik in dat het Joachim wordt natuurlijk), maar ik heb wel ooit op IRC gezegd dat al wie random/zonder verantwoording op iemand anders stemt ondanks de (semi)consensus over de werkwijze van Stijn zichzelf wel geweldig verdacht maakt.

Of oerdom is. Tom, make your pick :P.
Dan maak ik me maar uberverdacht...
Ik was van plan om nog te wachten met stemmen maar ik kan het eengoed nu al doen (met de kans dat iedereen zich tegen mij keerd).

Official vote: stijnvdb

Verandwoording: Het discutie gedeelte van het spel is wat weggevallen omdat stijn alles weet (zegt te weten), mss dat ik door op hem te stemmen de discutie weer wat kan oplaaien.
Beniewd wat de toekomst mij nu brengt.

NecRock
WOZ

Post#366 » Fri Nov 28, 2008 7:51 pm

Ik zie geen reden om nu al op Stijn te stemmen. Als hij een weerwolf is, komen we daar na deze nacht wel achter, als slimmy terug tot leven gewekt is en Stijn's verhaal kan ontkennen. We verliezen niets met een dag te wachten. Het enige dat mogelijk roet in het eten kan gooien voor dit plan, is dat we nu de heks lynchen. Als hij de waarheid spreekt, en ziener is, daarentegen, zouden we onze tweede ziener kwijtspelen, en de zieners zijn de sleutel tot overwinning. Nothing to gain, everything to lose.

Als we op Joachim stemmen, zijn er twee mogelijkheden... Stijn sprak de waarheid, slimmy heeft Joachim nagekeken en zijn bevindingen aan Stijn doorgespeeld voor zijn dood, en Joachim is een weerwolf. Eenvoudig genoeg, en we zijn van een weerwolf vanaf. Als Stijn liegt, en weerwolf is, daarentegen, doden we een burger. Misschien heeft Joachim een speciale rol (ziener of heks?) en zijn we ook een ziener kwijt. Ik denk dat zekerheid hierover het enige zou zijn dat Stijn Joachim zou laten beschuldigen, maar de enige manier waarop Stijn hiervan zeker zou zijn, is als Joachim contact heeft gezocht met Stijn. Dit lijkt me onwaarschijnlijk, gezien Joachim daar totnogtoe niets van heeft laten blijken (en nu is het te laat :p).

Wederom geldt hier dat we een nacht zouden kunnen wachten tot slimmy zekerheid kan bieden, maar ik denk dat er hier minder kans is dat we iets te verliezen hebben. Bovendien, als we voorlopig geen van deze twee willen doden, hebben we een ander slachtoffer nodig, en er is niet meteen iemand... Tenzij er iemand zelfmoord wilt plegen en iedereen op hem wil laten stemmen?

Ik ga nog niet stemmen, voor het geval iemand nog sterke argumenten aanhaalt tegen mijn redenering en mij kan overtuigen om toch maar op Stijn te stemmen (of de zelfmoordenaar :p), maar voorlopig zie ik daar niet veel van...

Felix

Post#367 » Sat Nov 29, 2008 6:23 pm

Ik begin Stijn ook te wantrouwen.
"Niets is wat het lijkt"
Mogelijke theorie:

- Stijn uit zich als 'ziener', maar is een weerwolf.
- Hij verraadt Karel om het vertrouwen te winnen van de overige spelers. (We weten allemaal dat het vreemd zou zijn als de weerwolven Karel in de eerste ronden zouden opofferen, maar voor hetzelfde geld heeft Stijn zich daar niks van aangetrokken en gewoon @ random ne weerwolf gekozen)
- Stijn wint het vertrouwen van het dorp en komt te weten wie de zieners zijn(Slimmy (R.I.P.) en nog iemand (of mss is deze andere ziener niet actief)) en wie de beschermengelen en heks zijn. (het kan ook dat een deel van deze informatie is doorgespeeld aan Stijn door wijlen Slimmy)
- Vervolgens vermoordt Stijn Slimmy, vlak voor Slimmy Stijn heeft kunnen controleren. Op deze manier blijft Stijn zijn identiteit van weerwolf verborgen.
- Stijn is (of via Slimmy, of via de andere ziener, of via PM) te weten gekomen wie de heks is (=> Joachim) en wil deze dus nu vermoorden zodat de overige weerwolven perfect veilig het spel kunnen uitspelen.

Mss ver gezocht, maar het kwam gewoon ff in mij op :)
Ik ben nog niet 100% zeker of ik op Stijn ga stemmen of niet. Maar als Stijn weerwolf is en Joachim is heks dan zijn we wel gescheten.
Ik deel mijn bedenkingen maar even met de groep.

Felix

Post#368 » Sat Nov 29, 2008 6:28 pm

Als mijn bovenstaande theorie klopt zijn de weerwolven inderdaad 2 wolven kwijt (Karel en Stijn (die dan sowieso de volgende nacht wordt doodgestemd)), maar de overige 4 wolven hebben dan amper iets te vrezen van de burgers, behalve de tips in het tekstje des doods.
2 weerwolven opofferen om alle gevaarlijke rollen uit te schakelen en een feilloze overwinneing te creëren voor de overige weerwolven is in mijn ogen best een goede opoffering.

Stijnvdb

Post#369 » Sat Nov 29, 2008 7:28 pm

Felix wrote:Vervolgens vermoordt Stijn Slimmy, vlak voor Slimmy Stijn heeft kunnen controleren. Op deze manier blijft Stijn zijn identiteit van weerwolf verborgen.
err, Slimmy heeft de kans gehad mij te controleren maar heeft dat niet gedaan, daar heb ik niets mee te maken he... ;) achteraf gezien ben ik er wel van overtuigd dat het goed is dat hij 't niet gedaan heeft aangezien Joachim wel burgemeester is, maar ik heb wel steeds zéér duidelijk aangegeven dat ik gecontroleerd wilde worden, juist om dit soort situaties te vermijden.

Nogmaals, ik kon onmogelijk weten dat slimmy mij vannacht niét zou nakijken, als ik wolf was en hij mij wél nagekeken had was het nu al gedaan voor mij en had ik 2 wolven opgeofferd, voor niets.

En ik herhaal: als ik wolf was zou ik zeggen dat slimmy mij vannacht gecontroleerd en vrijgesproken heeft en dat ik 's nachts joachim nagekeken had, dat zou mij een heel stuk minder verdacht maken.

En tenslotte: in bijna elk scenario waarin ik nog wolf zou kunnen zijn kan het niet anders dan dat slimmy weet dat ik hier zit te liegen. Ook al is het tegen de regels van het spel, ik zou nog steeds het enorm grote risico lopen dat slimmy het gewoon off the record tegen een paar mensen zegt. Da's een situatie waarin ik me als wolf alleszins niet zou willen bevinden...
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

KiKiN
WOZ

Post#370 » Sat Nov 29, 2008 8:09 pm

Felix wrote:- Hij verraadt Karel om het vertrouwen te winnen van de overige spelers. (We weten allemaal dat het vreemd zou zijn als de weerwolven Karel in de eerste ronden zouden opofferen, maar voor hetzelfde geld heeft Stijn zich daar niks van aangetrokken en gewoon @ random ne weerwolf gekozen)
Het kan ook net zijn dat er bewust voor gekozen is é, 'Karel, als we u nu is opofferen, niemand gaat da verwachten, en dan zijn wij (de andere wolven) een pak safer ..'

hmm, de Felix heeft daar wel een goei punt aangeraakt in mijn ogen ..
Felix wrote:- Stijn wint het vertrouwen van het dorp en komt te weten wie de zieners zijn(Slimmy (R.I.P.) en nog iemand (of mss is deze andere ziener niet actief)) en wie de beschermengelen en heks zijn. (het kan ook dat een deel van deze informatie is doorgespeeld aan Stijn door wijlen Slimmy)
Felix wrote:2 weerwolven opofferen om alle gevaarlijke rollen uit te schakelen en een feilloze overwinneing te creëren voor de overige weerwolven is in mijn ogen best een goede opoffering.
Als de Stijn nu als weerwolf (ff een veronderstelling) alle rollen te weten is gekomen door PM's, was het ook net een hele mooie zet om met een ziener te beginnen .. Hoewel de heks mss wel een betere zet was geweest. Maar het is wel zo, dat Slimmy nu iig deze nacht niem anders kan checken, wat dan weer wel een ander voordeel oplevert.
En, als Joachim dan toch de heks is, en Stijn hem door het dorp kan laten vermoorden, halen de weerwolven er dus eigelijk nog dubbel voordeel uit ..

Voorlopig ga ik dus eerder voor Stijn.

Pieter Belmans

Post#371 » Sat Nov 29, 2008 8:14 pm

Er gingen pas speciale rollen doorgemaild worden als de tweede ziener Stijn had gecontroleerd. Slimmy heeft Joachim gecontroleerd ipv Stijn (beweert hij) wat niet volgens het plan was maar wat wel een weerwolf heeft opgeleverd (er vanuit gaande dat Stijn weer eerlijk is, maar er is geen reden om hem niet te geloven). Niet alle speciale rollen zullen even ongehoorzaam geweest zijn als slimmy hoop ik, waardoor de weerwolven alsnog niet alle speciale rollen weten :).

KiKiN
WOZ

Post#372 » Sat Nov 29, 2008 8:41 pm

Pieter Belmans wrote:Er gingen pas speciale rollen doorgemaild worden als de tweede ziener Stijn had gecontroleerd. Slimmy heeft Joachim gecontroleerd ipv Stijn (beweert hij) wat niet volgens het plan was maar wat wel een weerwolf heeft opgeleverd (er vanuit gaande dat Stijn weer eerlijk is, maar er is geen reden om hem niet te geloven). Niet alle speciale rollen zullen even ongehoorzaam geweest zijn als slimmy hoop ik, waardoor de weerwolven alsnog niet alle speciale rollen weten :).
Tis ni omda Stijn voorstelde om pas speciale rollen door te mailen nadat de 2e ziener bekend is, dat da ook zo gebeurd is é .. Da is pas in een later stadium voorgesteld, het kan dus even goe zijn dat er toch al rollen zijn doorgestuurd geweest voordat het voorstel is gekomen (door goegelovige mensen, zoals de Slimmy ..)

Joke
WOZ

Post#373 » Sat Nov 29, 2008 9:25 pm

Slimmy heeft nooit gezegd wie hij gecontroleerd heeft, Stijn heeft gezegd wie slimmy gecontroleerd heeft. Wie zegt dat Stijn de waarheid vertelt?
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Stijnvdb

Post#374 » Sun Nov 30, 2008 2:07 pm

Joke wrote:Slimmy heeft nooit gezegd wie hij gecontroleerd heeft, Stijn heeft gezegd wie slimmy gecontroleerd heeft. Wie zegt dat Stijn de waarheid vertelt?
maar da's net heel mijn punt! :) ik heb er toch helemaal geen baat bij te zeggen dat slimmy joachim gecontroleerd heeft? als ik wolf was zou ik zeggen dat slimmy mij gecontroleerd heeft terwijl ik joachim controleerde. De enige reden dat ik het op deze manier zeg is omdat het de waarheid is.

En vanwaar komt nu opeens heel die theorie dat joachim heks zou kunnen zijn? :/ als hij heks was en ik wolf, zou ik hem toch 's nachts vermoorden?! Zo zou ik nog een ronde langer kunnen overleven. Geloof me maar, stem Joachim dood en we zitten weer met één wolf minder. Stem mij dood en ge zit (tot slimmy terug tot leven gebracht is) zonder zieners.

Als ik wolf was zouden ze door mij met 2 man minder gestaan hebben als ik ontdekt werd, dat op zich is al een grote gok die ik daar zou nemen. Als je dan nog eens rekening houdt met de 90% kans op ontdekt te worden (aangezien ik door 2 zieners nagekeken zou kunnen worden)... Da's al lang geen calculated risk meer, da's gewoon achterlijkheid. Ik hoop alleszins dat jullie iets meer van me denken dan dat... ;)
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Tom

Post#375 » Sun Nov 30, 2008 5:25 pm

Tom wrote:Official vote: Dave
Heb eerder voor Dave gekozen omdat de tips deels naar hem verwijzen, dit lijkt me niet vrij willekeurig. Verder heeft het weinig nut op Joachim te stemmen, wie weet doden we dan een burger en wordt er een weerwolf de nieuwe burgemeester. Stijn klinkt vrij overtuigend, maar zoals Felix zegt kan hij evengoed met enkele opofferingen de speciale rollen ontfutselen. Voor mij lijkt het niet willekeurig een van deze drie te kiezen, het is op dit moment gebaseerd op geluk om de juiste er uit te kiezen... Of er moet nog iets ontdekt worden.

Return to “Game Over”