Post#267 » Sun Nov 23, 2008 8:31 pm
Ik heb alles even doorgelezen.
Ik ga niets over Stijn of zijn rol zeggen. Ik weet die rol en ik wil het spel niet beïnvloeden.
Verder, om enkele onduidelijkheden definitief op te helderen:
- weerwolven kennen elkaar
- andere rollen kennen elkaar NIET
- geliefden kennen elkaar maar NIET elkaars rol
- rollen (behalve geliefde) zijn NIET cumuleerbaar (dus ziener + weerwolf of ziener + beschermengel kan NIET)
- geliefden kunnen eender welke rol hebben.
- de heks kan (in dit spel) eender wie reviven of vermoorden op eender welk moment ('s nachts) maar enkel als ze zelf in leven is.
Sterft de heks, dan wordt er niemand meer gerevived of gedood.
(Twee redenen daarvoor: er zijn veel wolven in verhouding (24% vs. 20% in vorige spel), sterkere heks is in het voordeel van de burgers
en vooral ook: minder communicatie 's nachts, de heks (en ikzelf) moet(en) niet zorgen dat hij/zij net voor de deadline 's nachts online komt, de wolven hebben vorige nacht pas laat gestuurd bijvoorbeeld.)
- Als je wordt gerevived, behoud je de rol. Enkel geliefden verliezen de status van geliefde: je geliefde blijft dood.
- beschermengels beschermen slechts voor de periode van 1 nacht en enkel tegen de wolven (niet tegen de heks) Ze weten van elkaar niet wie ze beschermen (en kunnen dus per ongeluk dezelfde persoon kiezen)
- De burgemeester kan eender welke rol hebben.
- Als de burgemeester sterft, wordt iemand anders burgemeester (degene met het 2de meeste stemmen, als die dood is, 3de meeste enzoverder, er is pas een ex-aequo in de burgemeester stemming op de 13de plaats)
Verder over de tips:
- Er zit in principe slechts 1 unieke tip (minstens) naar een weerwolf tussen en er zitten minstens 3 unieke tips in elke tekst. De eerste tekst is daarop de uitzondering.
- Algemene tips (naar meerdere personen) gaan gemiddeld iets vaker naar weerwolven wijzen maar het is mogelijk dat een tip naar 5 mensen tegelijk wijst waarvan niemand weerwolf is! Zie ook vorig spel.
- Als ik mijn lijst bekijk, wordt, als je maar ver genoeg zoekt, bijna de helft van de spelers 2 maal beschuldigd... Zie ook vorig spel.
- Er zitten ook dwaalsporen in die naar het slachtoffer zelf verwijzen. Zie ook vorig spel.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25