Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

Stanny
WOZ

Post#256 » Sun Nov 23, 2008 6:18 pm

mja ... opzich kander inderdaad ni echt iets fout gaan ... mr dan moet et plan me de beschermengels nzo wel volledig kloppe ...
en as de weerwolve dr 'per ongeluk' nen beschermengel uithale, en de heks dood 'per ongeluk' den andere, dan zitte wel me een probleem e ...

Glenn

Post#257 » Sun Nov 23, 2008 6:26 pm

Stanny wrote:mja ... opzich kander inderdaad ni echt iets fout gaan ... mr dan moet et plan me de beschermengels nzo wel volledig kloppe ...
en as de weerwolve dr 'per ongeluk' nen beschermengel uithale, en de heks dood 'per ongeluk' den andere, dan zitte wel me een probleem e ...
De heks kan natuurlijk ook nog nen beschermengel terug tot leven roepen he :) ! Maar bij deze vraag ik nog eens aan de beschermengelen om aub Stijn te beschermen.

Glenn

Post#258 » Sun Nov 23, 2008 6:28 pm

Het is nu wel te hopen dat die beschermengelen dat forum hier een beetje lezen en niet inactief zijn ...

racekakje
WOZ

Post#259 » Sun Nov 23, 2008 6:29 pm

Glenn wrote:
racekakje wrote:
Stijnvdb wrote:Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen... Maar het zal waarschijnlijk niet op Karel zijn. De vorige ronde heeft hij heel goed gespeeld, als hij nu weer een burger is stemmen we er een wel heel waardevolle speler uit, dat kan sowieso enkel in ons nadeel werken. Dat risico neem ik persoonlijk liever nog niet :)
Als Karel een weerwolf is dan is hij ook heel waardevolle speler, dus ook gevaarlijk.
Tis idd gokken tussen een paar personen; en ik ben er een van :s
I fail to see your point.
Glenn wrote:Ook heb ik Joachim een tijdje geleden zien praten met Karel in het Atrium toen ze aan het aanschuiven waren voor eten. Dit betekent niet dat ze toen over weerwolven van Winak bezigwaren maar het is wel mogelijk.
Volgens mij heb ik vorige week zowat met de helft van wie dit spel speelt gepraat. Ben ik nu super verdacht?
(en WINAK wordt met hoofdletters geschreven)

Stanny
WOZ

Post#260 » Sun Nov 23, 2008 6:29 pm

tis da waddak bedoel me da et plan ni mag mislukke ...

Glenn

Post#261 » Sun Nov 23, 2008 6:45 pm

racekakje wrote:
Glenn wrote:
racekakje wrote:
Stijnvdb wrote:Ik weet nog niet op wie ik ga stemmen... Maar het zal waarschijnlijk niet op Karel zijn. De vorige ronde heeft hij heel goed gespeeld, als hij nu weer een burger is stemmen we er een wel heel waardevolle speler uit, dat kan sowieso enkel in ons nadeel werken. Dat risico neem ik persoonlijk liever nog niet :)
Als Karel een weerwolf is dan is hij ook heel waardevolle speler, dus ook gevaarlijk.
Tis idd gokken tussen een paar personen; en ik ben er een van :s
I fail to see your point.
Glenn wrote:Ook heb ik Joachim een tijdje geleden zien praten met Karel in het Atrium toen ze aan het aanschuiven waren voor eten. Dit betekent niet dat ze toen over weerwolven van Winak bezigwaren maar het is wel mogelijk.
Volgens mij heb ik vorige week zowat met de helft van wie dit spel speelt gepraat. Ben ik nu super verdacht?
(en WINAK wordt met hoofdletters geschreven)
Om de een of andere reden deed die "Tis idd gokken tussen een paar personen; en ik ben er een van :s" me vermoeden dat je weerwolf bent. Weet eigenlijk ook niet waarom, denk mannelijke intuïtie (hoewel die meestal niet zo erg goed is ....) . Dat argument vegen we dan maar van de baan zeker.
Toch moet ik eerlijk toegeven dat ik je nog niet helemaal vertrouw, sorry racekakje ;).

Dat argument van het Atrium is inderdaad maar zwakjes en van weinig waarde. Eigenlijk heb ik daarnet een beetje mijn eigen gedachtengang neergepend. Veel van die dingen zijn puur intuïtief. Soms voelen dingen op een bepaalde manier aan waardoor je soms vreemde dingen denkt.

Glenn

NecRock
WOZ

Post#262 » Sun Nov 23, 2008 6:59 pm

Ik vraag me af of iemand die terug tot leven is gewekt zijn functie behoudt. In dat geval kunnen we Stijn gewoon aan zijn lot overlaten. Als de wolven hem eruit halen, weten we meteen of hij de waarheid spreekt, en brengt de heks hem volgende nacht terug tot leven.

De plannen als hij zijn functie verliest, zijn iets ingewikkelder, en zouden een averechts effect kunnen hebben als Stijn liegt (in de zin dat zowel Stijn als Karel wolven zijn). Ik ben wel geneigd Stijn te geloven, maar ge weet nooit...

Stanny
WOZ

Post#263 » Sun Nov 23, 2008 7:03 pm

seg, die beschermengels bescherme toch alleen tege aanvalle van weerwolve e? tis toch ni da as bv nen engel vannacht dan de Stijn beschermt, en hij blijkt wolf te zijn, da wij dieje dan den dag drna ni kunne vermoorde fzo e?

Stijnvdb

Post#264 » Sun Nov 23, 2008 7:06 pm

NecRock wrote:Ik vraag me af of iemand die terug tot leven is gewekt zijn functie behoudt. In dat geval kunnen we Stijn gewoon aan zijn lot overlaten. Als de wolven hem eruit halen, weten we meteen of hij de waarheid spreekt, en brengt de heks hem volgende nacht terug tot leven.

De plannen als hij zijn functie verliest, zijn iets ingewikkelder, en zouden een averechts effect kunnen hebben als Stijn liegt (in de zin dat zowel Stijn als Karel wolven zijn). Ik ben wel geneigd Stijn te geloven, maar ge weet nooit...
ik geloof dat die persoon zijn functie behoudt, dat had Math Wolf me gezegd :) ik heb er niets op tegen dat ik vermoord zou worden als jullie me dan eindelijk geloven...maar houd er wel rekening mee dat de heks dan wel haar drankje verspild heeft en we daarmee later in het spel wel eens door in de problemen zouden kunnen komen. Dan heb ik liever dat de andere ziener me 's nachts nakijkt en we het voorlopig onder ons 2 houden, zo heeft de heks tenminste haar drankje nog mocht er iets mislopen.
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Glenn

Post#265 » Sun Nov 23, 2008 7:07 pm

Stijnvdb wrote:
NecRock wrote:Ik vraag me af of iemand die terug tot leven is gewekt zijn functie behoudt. In dat geval kunnen we Stijn gewoon aan zijn lot overlaten. Als de wolven hem eruit halen, weten we meteen of hij de waarheid spreekt, en brengt de heks hem volgende nacht terug tot leven.

ik geloof dat die persoon zijn functie behoudt, dat had Math Wolf me gezegd :) ik heb er niets op tegen dat ik vermoord zou worden als jullie me dan eindelijk geloven...maar houd er wel rekening mee dat de heks dan wel haar drankje verspild heeft en we daarmee later in het spel wel eens door in de problemen zouden kunnen komen. Dan heb ik liever dat de andere ziener me 's nachts nakijkt en we het voorlopig onder ons 2 houden, zo heeft de heks tenminste haar drankje nog mocht er iets mislopen.
Uhu, zo denk ik er ook over. Dus laat die beschermengelen stijnvdb maar beschermen.

VFlicka
WOZ

Post#266 » Sun Nov 23, 2008 8:03 pm

Official vote: Karel

Math Wolf

Post#267 » Sun Nov 23, 2008 8:31 pm

Ik heb alles even doorgelezen.
Ik ga niets over Stijn of zijn rol zeggen. Ik weet die rol en ik wil het spel niet beïnvloeden.

Verder, om enkele onduidelijkheden definitief op te helderen:
  • weerwolven kennen elkaar
  • andere rollen kennen elkaar NIET
  • geliefden kennen elkaar maar NIET elkaars rol
  • rollen (behalve geliefde) zijn NIET cumuleerbaar (dus ziener + weerwolf of ziener + beschermengel kan NIET)
  • geliefden kunnen eender welke rol hebben.
  • de heks kan (in dit spel) eender wie reviven of vermoorden op eender welk moment ('s nachts) maar enkel als ze zelf in leven is.
    Sterft de heks, dan wordt er niemand meer gerevived of gedood.
    (Twee redenen daarvoor: er zijn veel wolven in verhouding (24% vs. 20% in vorige spel), sterkere heks is in het voordeel van de burgers
    en vooral ook: minder communicatie 's nachts, de heks (en ikzelf) moet(en) niet zorgen dat hij/zij net voor de deadline 's nachts online komt, de wolven hebben vorige nacht pas laat gestuurd bijvoorbeeld.)
  • Als je wordt gerevived, behoud je de rol. Enkel geliefden verliezen de status van geliefde: je geliefde blijft dood.
  • beschermengels beschermen slechts voor de periode van 1 nacht en enkel tegen de wolven (niet tegen de heks) Ze weten van elkaar niet wie ze beschermen (en kunnen dus per ongeluk dezelfde persoon kiezen)
  • De burgemeester kan eender welke rol hebben.
  • Als de burgemeester sterft, wordt iemand anders burgemeester (degene met het 2de meeste stemmen, als die dood is, 3de meeste enzoverder, er is pas een ex-aequo in de burgemeester stemming op de 13de plaats)
Verder over de tips:
  • Er zit in principe slechts 1 unieke tip (minstens) naar een weerwolf tussen en er zitten minstens 3 unieke tips in elke tekst. De eerste tekst is daarop de uitzondering.
  • Algemene tips (naar meerdere personen) gaan gemiddeld iets vaker naar weerwolven wijzen maar het is mogelijk dat een tip naar 5 mensen tegelijk wijst waarvan niemand weerwolf is! Zie ook vorig spel.
  • Als ik mijn lijst bekijk, wordt, als je maar ver genoeg zoekt, bijna de helft van de spelers 2 maal beschuldigd... Zie ook vorig spel.
  • Er zitten ook dwaalsporen in die naar het slachtoffer zelf verwijzen. Zie ook vorig spel.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Joachimvdh
Prosenior

Post#268 » Sun Nov 23, 2008 9:32 pm

My god, glenn, ik praat wel meer met mensen en ook echt niet altijd over weerwolven van WINAK.

Ik vergader met u op dinsdag en gij speelt dees ook, maakt dat mij nu nog verdachter?

Verder lopen er geen echte hints tegen mij, buiten het feit dat ik somehow burgemeester ben geworden maar dat is ook uw schuld pieter :P wie stemt er nu ook op mij? Ik snap dus niet dat ge mij daarover aanpakt terwijl het mede door u komt.

Glenn

Post#269 » Sun Nov 23, 2008 9:56 pm

Joachimvdh wrote:My god, glenn, ik praat wel meer met mensen en ook echt niet altijd over weerwolven van WINAK.

Ik vergader met u op dinsdag en gij speelt dees ook, maakt dat mij nu nog verdachter?

Verder lopen er geen echte hints tegen mij, buiten het feit dat ik somehow burgemeester ben geworden maar dat is ook uw schuld pieter :P wie stemt er nu ook op mij? Ik snap dus niet dat ge mij daarover aanpakt terwijl het mede door u komt.
Ja, das wel waar :) . Als ge zo ga beginnen gelijk mij dan is iedereen wel verdacht. Zo kunnen ze mij inderdaad ook verdacht gaan vinden omdat ik met jou ga vergaderen over Talen en Automaten. Ik denk dat ik beter me wat meer met de tips ga bezighouden ipv met die vergezochte psychologische intuitie die negen van de tien toch niet klopt.

Q
Prosenior

Post#270 » Sun Nov 23, 2008 11:45 pm

Official vote: Karel

Is nogal duidelijk waarom.
Mazzel

Return to “Game Over”