Weerwolven van WINAK 2 - TOPIC OPEN

Een subforum voor alle forumgames die het einde van hun levensloop hebben bereikt. Hier rusten de verliezers in vrede, en werken dwergen aan de standbeelden voor de winnaars.

Moderators: Math Wolf, Robbe, NecRock, Praesidium

Poll: Wie zijn de laatste 2 weerwolven?

Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Slimmy
0
No votes
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & Quinten
2
5%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & VFlicka
3
7%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joke
2
5%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Joyce
10
24%
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe & Stanny
0
No votes
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe? Hij is helemaal geen weerwolf!
4
10%
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Tom
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Robbe & Fristi
0
No votes
Total votes: 42

Stijnvdb

Post#226 » Sun Nov 23, 2008 2:58 pm

Official vote: Karel

Karel, gaat ge met mij ook is voor 20 euro wedden dage gene wolf zijt...? ;) :D
What doesn't kill me...

better run pretty goddamn fast.
-
"Who controls the past, controls the future.
Who controls the present, controls the past."

Sebastiaan

Post#227 » Sun Nov 23, 2008 2:59 pm

Stem gewoon karel dood en stuur daarna de speciale rollen naar stijnvdb :D

Dan weten we zeker dat stijnvdb niet liegt.

Btw: emmer bier , overgesneden en toegestroomd zijn ook nog tips.

En moest het afgesproken spel zijn van de weerwolven waarom dan stijnvdb opofferen? en niet iemand die al meer in de picture kwam?

KiKiN
WOZ

Post#228 » Sun Nov 23, 2008 3:05 pm

mja, maar als ge nu de sluwe weerwolf speelt, dan zijt ge wel ineens 2 burgers kwijt, een van de dag en een van de nacht ..
en pas de dag erna wordt ge zelf afgemaakt ..
en dan is er nog altij nix duidelijk over de weerwolven en is het eerder nen tactische zet geweest om de andere weerwolven te beschermen ..

als ge daarentegen echt ziener zijt, worden het slapeloze nachten voor u, want ze kunnen u toch ni constant blijven beschermen, of ben ik nu mis?? :s

either way, nice but risky move :D

ge hebt mij iig toch aan het twijfelen gebracht
was aan racekakje aant denken (ja, ok ik sta er duidelijk 2 keer in, maar op mezelf stemmen is nogal idioot right :P) (en ik herinner me een conversatie vanop de handbal tss s3bbe, Lorenz, GertJ en mij)
maar nu heb ik toch ook meer de neiging om op de Karel te gaan stemmen ..

Gert J.

Post#229 » Sun Nov 23, 2008 3:11 pm

"en het enige dat ik heb kunnen bereiken is 1 burger doden...dat zou ik 's nachts ook kunnen doen he"
En ge hebt de rollen van al de mensen.
Verder vind ik het vrij vreemd dat je die rollen vraagt. Hier is totaal geen noodzaak aan. Vermits minstens 1 van de beschermengels jou wel beschermt(hier is geen pm voor nodig).
Maar ik vind wel dat we Stijn een eerlijke kans moeten geven. Hoewel ik hem wel truken zie uithalen als weerwolf.
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Stijnvdb

Post#230 » Sun Nov 23, 2008 3:11 pm

KiKiN wrote:mja, maar als ge nu de sluwe weerwolf speelt, dan zijt ge wel ineens 2 burgers kwijt, een van de dag en een van de nacht ..
en pas de dag erna wordt ge zelf afgemaakt ..
en dan is er nog altij nix duidelijk over de weerwolven en is het eerder nen tactische zet geweest om de andere weerwolven te beschermen ..

als ge daarentegen echt ziener zijt, worden het slapeloze nachten voor u, want ze kunnen u toch ni constant blijven beschermen, of ben ik nu mis?? :s

either way, nice but risky move :D
als het mijn doel was zoveel mogelijk burgers kwijt te geraken, had ik de vorige ronde een stem uitgebracht he ;) ik heb een no vote gegeven én ik heb Karel toen verdedigd om dat ik hem kost wat kost wilde nakijken 's nachts, want als hij burger was had ik direct met hem kunnen samenwerken.

en de beschermengels kunnen mij wel degelijk constant blijven beschermen :)
What doesn't kill me...

-

Stijnvdb

Post#231 » Sun Nov 23, 2008 3:14 pm

Gert J. wrote:"en het enige dat ik heb kunnen bereiken is 1 burger doden...dat zou ik 's nachts ook kunnen doen he"
En ge hebt de rollen van al de mensen.
Verder vind ik het vrij vreemd dat je die rollen vraagt. Hier is totaal geen noodzaak aan. Vermits minstens 1 van de beschermengels jou wel beschermt(hier is geen pm voor nodig).
Maar ik vind wel dat we Stijn een eerlijke kans moeten geven. Hoewel ik hem wel truken zie uithalen als weerwolf.
Ik heb daarnet letterlijk gezegd dat ik de rollen pas verwacht na dat Karel gedood is ;)

En ik vraag die rollen om samen te kunnen werken :) als ik weet wie de beschermengels zijn + wie de andere ziener is, kan ik een van de beschermengels de andere ziener laten beschermen.

Dan moeten de wolven al 2 keer héél goed gokken: 1x maar voor een beschermengel en dan nog eens om de andere ziener te kunnen vinden.

Maar de heks en jager hoeven niet noodzakelijk contact met mij op te nemen, da's waar :)
What doesn't kill me...

-

Stijnvdb

Post#232 » Sun Nov 23, 2008 3:36 pm

langs de andere kant, hoe meer zielen hoe meer vreugd... ;)

als je er eens over nadenkt: we zijn met 6 speciale rollen en er zijn ook 6 weerwolven. Als wij mekaars rollen niet zouden kennen zouden de wolven nog heel goed in de mogelijkheid zijn het spel ook overdag te sturen... Maar als wij mekaars rollen wél zouden kennen, zijn wij met meer (aangezien Karel vandaag normaalgezien doodgestemd zal worden).

Daarbij komt ook dat wij elke nacht sterker worden terwijl zij zwakker worden. Wij kunnen dan per nacht 2 man controleren... Als we een weerwolf vinden, wordt die overdag doodgestemd en staan wij weer sterker, als we een burger vinden nemen we daar gewoon contact mee op en staan we overdag ook weer met een man meer.

geloof me, hier is lang over nagedacht... ;)
What doesn't kill me...

-

racekakje
WOZ

Post#233 » Sun Nov 23, 2008 3:46 pm

Stel Karel en Stijn zijn weerwolven.
Ze offeren een iemand op, en daarna weten ze elke speciale rol + Stijn wordt helemaal niet meer verdacht.

Ik vind het heel gevaarlijk om iemand weg te stemmen waar eigenlijk helemaal geen hints naar zijn.
Maar al bij al zit der wel iets in..

Kan er eigenlijk iemand weerwolf + een andere functie zijn?

Stijnvdb

Post#234 » Sun Nov 23, 2008 3:51 pm

racekakje wrote:Stel Karel en Stijn zijn weerwolven.
Ze offeren een iemand op, en daarna weten ze elke speciale rol + Stijn wordt helemaal niet meer verdacht.

Ik vind het heel gevaarlijk om iemand weg te stemmen waar eigenlijk helemaal geen hints naar zijn.
Maar al bij al zit der wel iets in..

Kan er eigenlijk iemand weerwolf + een andere functie zijn?
ja, ge kunt ook geliefde zijn :) buiten dat niets.

en inderdaad, we zouden ook beiden weerwolven kunnen zijn, daar hebt ge een punt... kijk, er zijn uiteindelijk maar 2 manieren waarbij jullie 100% zeker kunnen zijn: de andere ziener mij laten nakijken, of mij doden en de heks haar drankje laten verspillen om me terug tot leven te brengen. (dat is wel degelijk met behoud van speciale rol trouwens, dat vertelde Math Wolf me toch geloof ik...)

...of ge kunt mij gewoon op mijn woord geloven :P

en nogmaals, jullie weten even goed als ik dat Karel zichzelf zo niet zou laten opofferen, zeker niet zo vroeg in het spel ;)
What doesn't kill me...

-

Gert J.

Post#235 » Sun Nov 23, 2008 4:10 pm

Ik was ook juist aan het denken, waarom karel terwijl er wsl wel iemand minder actief zich ook kon opofferen?
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Dave
WOZ

Post#236 » Sun Nov 23, 2008 4:20 pm

Gert J. wrote:Ik was ook juist aan het denken, waarom karel terwijl er wsl wel iemand minder actief zich ook kon opofferen?
Juist omdat mensen dit zouden denken?

Gert J.

Post#237 » Sun Nov 23, 2008 4:26 pm

Dave wrote:
Gert J. wrote:Ik was ook juist aan het denken, waarom karel terwijl er wsl wel iemand minder actief zich ook kon opofferen?
True, maja, we zullen eerst al eens zien wat de Karel is.
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

Pieter Belmans

Post#238 » Sun Nov 23, 2008 4:32 pm

Maar er rustte weinig tot geen verdenking op Karel, had dan KiKiN/Joachim/racekakje genomen. Zonder hints in aanmerking genomen is er 72% kans dat 1 van hen weerwolf is, met de hints die tegen hen staan wordt die kans alleen maar groter.

Als Stijnvdb dus weerwolf is en iemand wilde opofferen is Karel een slechte keuze, maar daarom kan de tweede ziener komende nacht controleren of Stijnvdb wel is wat hij beweert te zijn en indien deze liegt ervoor uitkomen dat hij ziener is, en dan kunnen de beschermengelen hem beschermen. Dat is een worst case scenario wel natuurlijk, maar dan kan deze ziener alle informatie bijhouden zonder twijfel dat hij eerlijk is (denk ik toch :P).

Stijnvdb

Post#239 » Sun Nov 23, 2008 4:34 pm

Dave wrote:
dan zijt ge wel héél paranoïde bezig he... :)

kijk, als ik ook een weerwolf was, had ik ook wel geweten dat de kans er heel dik in zou zitten dat de andere ziener mij eerst nakijkt alvorens contact met me op te nemen. Dus als ik dan een wolf blijk te zijn, kan hij gewoon naar voor komen en doen wat ik nu gedaan heb, maar dan 'voor echt'. Dan heb ik een sterke speler + mezelf opgeofferd én jullie een heel goede tactiek gegeven om mee te werken... Het lijkt me al moeilijk in te beelden dat ik zoiets zou doen als weerwolf, en nóg moeilijker dat Karel met zo'n dom plan zou meedoen, wetende dat dat hem een instant-death oplevert.

De speciale rollen mogen van mij gerust een nacht wachten om de andere ziener de kans te geven mij na te kijken, ik heb niets te verbergen... :)
What doesn't kill me...

-

Joke
WOZ

Post#240 » Sun Nov 23, 2008 4:35 pm

och komaan, geen gezever, laten we gewoon Karel doden en zien wat dat geeft. Naar mijn mening is er nog niemand die er echt uitsteekt met de hints (behalve Kikin en dan nog).
Ik vraag mij wel serieus af waarom Stijn Karel heeft gechecked... Meestal kies je iemand waar je/andere mensen vermoedens over hebben.
"There are 10 types of people in the world... those who understand binary and those who don't."

Return to “Game Over”