[Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#1 » Mon Apr 28, 2014 4:46 pm

Een speciale versie van weerwolven, omdat sommigen hebben aangegeven dat ze spijtig vonden dat ze er al uit lagen in Weerwolven 10 en graag nog eens wilden spelen!
Dit is eerder een soort weerwolven XS (enkel wolven en burgers), maar met 1 ziener en aliens om het wat interessanter te maken. Vooral speciaal aan deze versie: er zijn geen dagen en nachten!

Achtergrond

Het jaar 2114 (random jaar ver in de toekomst). De weerwolven plaag heeft zich over de ganse aarde uitgebreid. Kolonies wolven verscheuren al het menselijk leven en de steden raken in verval. Enkele overlevers slagen er net op tijd in om het laatste nog werkende ruimteschip te bemachtigen en vertrekken naar een onbekende bestemming.

De weerwolven plaag lijkt echter ook aan boord aanwezig te zijn. De kapitein van het schip transformeert immers op een dag plots in een weerwolf, maar slaagt er in om met zijn laatste beetje menselijkheid een groot keukenmes te grijpen en zichzelf in het hart te steken. Was hij de laatste weerwolf of zijn er nog aanwezig? En zijn er eventueel andere vijandige krachten (aliens?) aan boord? De reis is plots een heel stuk gevaarlijker geworden... Overleeft de mensheid of worden we weggevaagd uit het universum?

Doel van het spel

Bereik met zo veel mogelijk overlevers een leefbare, niet-vijandige planeet. Het schip bevindt zich bij de start van het spel op de locatie (x,y,z) = (0,0,0). Er zijn 4 planeten: Aarde op (-5,-5,-5), Betelgeuze op (5,5,-5), Chimera op (5,-5,5) en Dvorak op (-5,5,5). Minstens 1 van de 3 andere planeten is vijandig voor zowel mensen als weerwolven, de aarde is enkel vijandig voor mensen.

Rollen

Er zijn 3 bekende rollen te verdelen, een kapitein, een stuurman en een navigator.

* Kapitein: deze persoon mag vanaf 48 uur na zijn aanstelling bepalen waar het schip naartoe gaat. Dit betekent dat het schip een afstand van "1" overbrugt op de x, y of z-as. Bvb van (0,0,0) naar (0,0,1). Hij of zij specifieert in dit topic waar hij of zij het schip naartoe wil sturen op de volgende manier: "vooruit volgens de x-as", "achteruit volgens de x-as", "vooruit volgens de y-as", "achteruit volgens de y-as", "vooruit volgens de z-as" of "achteruit volgens de z-as". Ten vroegste 36 uur na een vorige verplaatsing, mag hij of zij een volgende verplaatsing doorvoeren.
* Stuurman/Stuurvrouw: deze persoon voert de verplaatsing effectief door. Hij of zij meldt mij via een privébericht, email of persoonlijk contact of hij of zij akkoord gaat met de verplaatsing die de kapitein doorvoert of een andere verplaatsing doet. Als ik niets ontvangen heb 24u na de order van de kapitein, ga ik ervan uit dat de stuurman/stuurvrouw akkoord gaat.
* Navigator: deze persoon mag de huidige positie van het schip opvragen. Hij of zij doet dit door een privébericht naar mij te sturen. Ten vroegste 72 uur na mijn meest recente antwoord, mag hij of zij opnieuw de positie opvragen.

Er zijn 4 onbekende rollen in het spel

* Weerwolven: Er zijn een onbekend aantal weerwolven. Zij kennen elkaar niet aan het begin van het spel, maar kunnen wel elke 36u een naam van 1 andere speler naar mij sturen met de vraag of deze al dan niet weerwolf is. Zodra alle weerwolven elkaar kennen, kunnen ze beginnen moorden. Ze kunnen maximaal 1 moord per week plegen, maar zijn hiertoe niet verplicht. Bij elke moord wordt één van hen herkend door één burger. In een relatief korte tekst des doods wordt een tip verstopt naar de herkende weerwolf en de burger die hem of haar herkende.
* Aliens: Er zijn in het verleden reeds aliens op aarde beland en ze waren niet lief. Iedereen weet dus dat aliens bestaan en ze een menselijk lichaam kunnen overnemen. Aliens willen het schip kapen en het naar hun eigen planeet sturen. Als een alien sterft, verlaat de levensenergie van de alien het dode lichaam en zoekt hij tot 2 keer een nieuwe lichaam van een levende burger, pas de derde keer sterft hij definitief. (Indien er geen burgers meer leven, sterft hij eveneens.) De speler die gedood wordt, sterft al was hij een normale burger en kan net als een burger opnieuw tot leven gewekt worden. (Andere spelers weten niet dat hij alien was.)
Aliens kennen elkaar niet, maar kunnen elke 72 uur de naam van 1 speler naar mij doorsturen met de vraag of deze ook een alien is. Het antwoord hierop is ja of nee. Ze krijgen nooit te horen of de alien al dan niet van hetzelfde alienras is als zijzelf. Enkel de ziener weet van welk ras een alien is.
* Ziener: De ziener kan de rol opvragen van andere spelers. Zijn kracht is echter beperkt omdat we in de ruimte zitten. Hij start met slechts 20% zekerheid als hij elke dag iemand wil opvragen en heeft dubbel zo veel tijd nodig om zijn succeskans met 20% te verhogen. Dus 20% na 1 dag, 40% na 2 dagen, 60% na 4 dagen, 80% na 8 dagen en 100% na 16 dagen.
Als de ziener faalt, is er 50% kans dat hij een verkeerde rol doorkrijgt en 50% kans dat hij niets doorkrijgt.
Omdat de ziener zoveel energie steekt in zijn magische krachten, kan hij of zij niet terug tot leven gewekt worden.
* Burger: Iedereen start als gewone burger. Burgers kunnen op eender welk moment samen beslissen of iemand vermoord moet worden. Hiervoor moet de burger een klassieke official vote op een bepaalde persoon uitbrengen. (Official vote: Math Wolf) Als meer dan de helft van de spelers op deze persoon stemt of exact de helft inclusief de kapitein, sterft deze speler.
Merk op: je official vote blijft staan tot je ze op een analoge manier weer intrekt.
(Ik trek de stem op Math Wolf in.)
Het kan dus zijn dat een kill wordt doorgevoerd omdat er plots iemand anders sterft en er daardoor een meerderheid is! Je kan bovendien meerdere official votes hebben op eender welk moment.
Omdat de wetenschap ver genoeg staat, wordt een gedode burger éénmalig terug tot leven gewekt. Deze procedure is echter niet zonder risico. De fysiek misvormde burger heeft 25% kans om een weerwolf te worden en 25% kans om alien te worden. Alle official votes van deze speler vervallen tot hij of zij ze opnieuw uitbrengt.

Het spel

Intro
Zodra we beginnen, moeten de kapitein, de stuurman en de navigator verkozen worden. Dit gebeurt publiekelijk in het topic. Iedereen krijgt 48 uur om 3 namen, in volgorde, te posten:
K: Math Wolf
S: Abdul Jamal
N: De Wiskundige

Bij een gelijke stand beslis ik wie de rol krijgt gebaseerd op de competenties in je tekst!

Rest van het spel
Vanaf het moment dat deze 3 rollen verdeeld zijn, begint het spel en worden de onbekende rollen toegewezen.
Aangezien er geen dagen of nachten zijn in het spel, verloopt alles vloeiend zoals beschreven bij de rollen.
Als de kapitein sterft, moeten de spelers in de topic binnen 24 uur een stem uitbrengen of de stuurman/stuurvrouw dan wel de navigator hem/haar opvolgt. Als de stuurman/stuurvrouw of navigator sterft of deze positie vacant is wegens opvolging van de kapitein, dan mag de (al dan niet nieuwe) kapitein in het topic de opvolger kiezen.
De totale afstand tot een planeet is de som van de afstanden volgens de assen. Zodra je op een totale afstand van 3 van een planeet komt, merk je dat deze al dan niet vijandig is. Elke vijandige planeet heeft minstens 1 alien aan boord van het schip.

Einde van het spel
Het spel eindigt zodra het ruimteschip landt op een planeet. Als dit de aarde is, winnen de weerwolven (en wordt iedereen opgegeten). Als dit een vijandige planeet is, winnen de aliens van deze planeet. Als dit een niet-vijandige planeet is, winnen de burgers (als er geen weerwolven meer over zijn) of de weerwolven (als er nog wolven in leven zijn).

Deelnemers
Deelnemen? Post een korte tekst over jezelf zoals gewoonlijk! Deze tekst moet aangeven hoe je er in bent geslaagd om de weerwolven epidemie te overleven tot nu. Als je geïnteresseerd bent in een leidinggevende functie op het schip, kan je best ook aangeven welke capaciteiten je hiervoor bezit.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#2 » Mon Apr 28, 2014 6:09 pm

Klinkt awesome! Wanneer zijt ge van plan dit te starten? Wil wel meedoen maar heb de komende weken niet zo veel tijd..

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#3 » Mon Apr 28, 2014 6:14 pm

Senne wrote:Klinkt awesome! Wanneer zijt ge van plan dit te starten? Wil wel meedoen maar heb de komende weken niet zo veel tijd..
Onmiddellijk na de verkiezingen, avond van vrijdag 9 mei lijkt me het handigste (zodat discussie over bekende rollen dat weekend kan). Ik ga ervan uit dat veel mensen tijdens de verkiezingsweek geen tijd hebben.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#4 » Mon Apr 28, 2014 6:18 pm

Math Wolf wrote:
Senne wrote:Klinkt awesome! Wanneer zijt ge van plan dit te starten? Wil wel meedoen maar heb de komende weken niet zo veel tijd..
Onmiddellijk na de verkiezingen, avond van vrijdag 9 mei lijkt me het handigste (zodat discussie over bekende rollen dat weekend kan). Ik ga ervan uit dat veel mensen tijdens de verkiezingsweek geen tijd hebben.
check, dan zal ik een van de dagen wel een tekstje schrijven!

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#5 » Mon Apr 28, 2014 8:03 pm

I'm in
Tekst komt een van de dagen wel
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Gitte
WOZ
Posts: 547

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#6 » Mon Apr 28, 2014 8:19 pm

ik doe ook mee :)
moet da gwn een tekst zijn zoals ne normale weerwolven?
WINAK Ab actis 2014-2015
WINAK Quaestor 2013-2014
WINAK Sport 2012-2013
WINAK Por 2011-2012

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#7 » Mon Apr 28, 2014 10:33 pm

Player: NecRock
History: Als wetenschapper voor S.H.I.E.L.D., was NecRock mede verantwoordelijk om te proberen superheld Wolverine's genezende krachten te reproduceren bij een aantal van hun agenten. Hoewel latere tests meer van het beoogde succes oogsten, werden eerdere subjecten wild en gewelddadig. Deze zouden allemaal geelimineerd moeten zijn, maar toen later een weerwolvenepidemie uitbrak, ontstonden er twijfels of er misschien ontsnapt waren. Samen met een team experts is NecRock het zogenaamde WX-gen beginnen onderzoeken in een bunker nabij Chicago, waar alles veilig bleek, tot aanhangers van A.I.M. de positie in gevaar brachten. Toen NecRock enige tijd na de aanval bij bewustzijn kwam, wist hij niet wie hem had gered, noch of er enige andere overlevenden waren. Hij vond een papier met instructies om te proberen op een van de ruimteschepen te raken: zijn kennis kan vitaal zijn in het bestrijden van de plaag, moest deze zich toch aan boord verspreiden. Hoewel NecRock eerst twijfelde aan deze aanwijzingen, bleek snel dat de pandemie zich erger had verspreid dan hij voor mogelijk had gehouden. Vier slapeloze nachten later, slaagt een zwaargewonde NecRock erin zich aan boord van een shuttle te slepen.

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#8 » Tue Apr 29, 2014 12:59 am

Ik doe mee, tekst volgt nog :)

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#9 » Tue Apr 29, 2014 10:10 am

Gitte wrote:ik doe ook mee :)
moet da gwn een tekst zijn zoals ne normale weerwolven?
Gelijkaardig, enkel in de juiste setting. NecRock's tekst geeft een goed voorbeeld.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Phantom
Posts: 23

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#10 » Fri May 02, 2014 10:46 am

I'm in, tekst volgt dit weekend :p
Scientia potentia est

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#11 » Tue May 20, 2014 4:04 pm

Zoals altijd doe ik ook mee en lig ik er na 1ste rond uit!

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#12 » Mon May 26, 2014 9:42 pm

Ik wil eventueel wel starten, maar door de tweede ronde van de verkiezingen, de afwezige teksten en mijn daaropvolgende eigen afwezigheid is het allemaal wat uitgelopen.
Doet iedereen nog mee (en zo ja, post tekst)?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#13 » Tue Jun 03, 2014 9:34 am

Player: S.L.I.M.M. I
Description: in 2014 was slimmy leider van een groots technologie concern W.WOLF. Een bedrijf dat research deed naar nanobots om zo de weerwolven plaag te bestrijden. Aanvankelijk leek de oplossing te werken tegen de weerwolven en werd de weerwolvenplaag volledig terug gedrongen. Maar jammer door een fout in de programmatie die zich voordeed in 10^-9% van de nanobots kon er 1 van de weerwolven overleven. Deze weerwolf is verantwoordelijk voor het onstaan van de volledige weerwolven plaag die de aarde heeft om zeep geholpen. De maatschappij gaf jammer genoeg slechte reviews aan de nanobot apps, waardoor slimmy van de nanobot store werd verbannen voor 100 jaar. Verstoten en gebroken besloot slimmy in het geheim aan een project te werken om zijn levensduur te verlengen en zo terug na 100 jaar de nieuwe versie van zijn anti weerwolven nanobots uit te brengen. Hij creëerde een computer systeem dat zijn brein kon opslagen voor een periode van zijn verbanning. Hij noemde het Sentient Lifeform In Massive Memory mark I (of S.L.I.M.M I). Na 100 jaar wordt S.L.I.M.M. I ineens wakker in een ruimteschip in een menselijk lichaam zonder enige weet van hoe hij van het computer systeem terug in een menselijk lichaam is beland.

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven Apocalypse - inschrijven!

Post#14 » Mon Sep 22, 2014 9:45 am

RWAAAAAWRRR...

After years of inactivity, I win this game!

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron