[Game] Smokkelspel

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

[Game] Smokkelspel

Post#1 » Sat Apr 26, 2014 3:07 pm

Tijd om nog een ander spel uit te proberen, een spel waarin iedereen zoveel mogelijk geld moet smokkelen.

We zitten een aantal jaren in de toekomst, België is uiteindelijk dan toch gesplitst in Vlaanderen en Wallonië, maar daar had het nooit bij kunnen blijven. De spanningen lopen nog steeds op, en een oorlog lijkt onvermijdbaar! De helft van de spelers woont nog steeds in Vlaanderen, maar de helft is verhuisd naar het nieuwe belastingsparadijs ten zuiden van de grens. Het probleem is, iedereen heeft nog veel geld staan op een bank in het andere landsdeel, en voor de oorlog uitbreekt, willen jullie dit geld toch graag veilig op een rekening in de Kaaimaneilanden zetten.

Algemene verloop van het spel:

* Iedereen heeft een rekening met 3 miljoen euro op een bankrekening staan bij een bank over de grens.
* Daarnaast heeft iedereen reeds 1 miljoen euro van zijn rekeningen op het eigen landsdeel zonder problemen kunnen overbrengen naar de Kaaimaneilanden. (In totaal begint iedereen dus met 4 miljoen euro)
* Iedere ronde kan er gesmokkeld worden: de bedoeling hierbij is om geld van de rekening op de vijandelijke bank langs de douane te krijgen, richting Kaaimaneilanden.
* Het geld dat op het einde nog op de bank van Vlaanderen staat (de rekeningen van de Walen, dus), wordt verdeeld onder de Vlamingen, en omgekeerd.
* Dit wordt samengeteld bij het geld op de Kaaimaneilanden. De winnaars zijn het land met het meeste geld. Of de spelers met het meeste geld.

Tenslotte nog een beetje toelichting bij het verloop van een smokkelronde:

* Eerst probeert Vlaanderen te smokkelen en speelt Wallonië douane.
* Zowel Vlaanderen als Wallonië sturen een afgevaardigde: Vlaanderen een smokkelaar en Wallonie een douanier.
* De smokkelaar gaat naar de bank in Wallonië en kan daar doen wat hij wilt: rekeningen leeghalen, geld storten, regular bank-stuff.
* De smokkelaar kan maximaal 1 miljoen euro op zich proberen te verbergen tijdens een vlucht naar de Kaaimaneilanden.
* De smokkelaar passeert langs de douanier, die probeert in te schatten hoeveel geld hij op zich heeft:
  • * De douanier kan passen, de smokkelaar heeft een vrijgeleide en als hij geld smokkelt, komt het veilig op de Kaaimanrekening te staan.
    * De douanier kan ook zijn twijfel uiten, en een bedrag noemen dat hij denkt dat er gesmokkeld wordt (tot 1 miljoen).
    • * Als de smokkelaar niets smokkelt, wordt hij onterecht gefouilleerd, en krijgt hij een schadeloosstelling, gelijk aan de helft van het bedrag dat de douanier genoemd heeft, betaald met het geld op de douanier zijn Kaaimanrekening.
      * Als de smokkelaar even veel of minder smokkelt dan de douanier gegokt heeft, blijkt dat de twijfel gegrond was. De douanier confisceert het smokkelwaar en zet het op zijn Kaaimanrekening.
      * Als de smokkelaar echter meer smokkelt dan de douanier gokte, was er toch een inschattingsfout (de smokkelaar heeft na gefouilleerd te worden nog genoeg over om de agenten van dienst om te kopen). Niet alleen houdt de smokkelaar zijn smokkelwaar, daarnaast krijgt hij ook een schadeloosstelling alsof hij niets smokkelde.
* Vervolgens worden de rollen omgedraaid, en smokkelt Wallonië terwijl Vlaanderen een douanier stuurt.


Het is... iets ingewikkelder dan Minority Gamen dus kans is groot da het in het begin allemaal nogal onduidelijk is. Ik ben van plan van de rondes ni lang te laten duren, want als iedereen 3 miljoen wilt kunnen smokkelen en soms toch eens niets wilt meenemen, zijn er toch wel heel wat nodig. Anyway, laat maar weten of het iets lijkt, en als er genoeg interesse is, kunnen we zien of dit werkt.


Deelnemers:


Vlaanderen: (4.125.000)
- Glenn
- Stanny
- Bob
- Timmy

Wallonië: (4.212.190)
- Ive
- Manfred
- Phantom
- Math Wolf

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Smokkelspel

Post#2 » Sat Apr 26, 2014 4:41 pm

I'm in!
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Smokkelspel

Post#3 » Sat Apr 26, 2014 4:42 pm

I'm in :-)
Pakt da het wel duidelijker zal worden al doende :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Ive
Posts: 217

Re: Smokkelspel

Post#4 » Sat Apr 26, 2014 5:44 pm

I'm in

maar is dit individueel of teambased?
Always look on the bright side of life.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: Smokkelspel

Post#5 » Sat Apr 26, 2014 7:27 pm

Beide. Het idee is om te proberen me uw team zoveel mogelijk geld naar de Kaaimaneilanden te krijgen, maar ik zal ook een individuele lijst bijhouden me hoeveel geld iedereen heeft, dus ge kunt voor persoonlijke glorie gaan ook en uw team dwarsbomen als u da leuker lijkt :P

User avatar
Bob
WOZ
Posts: 367

Re: Smokkelspel

Post#6 » Sat Apr 26, 2014 7:36 pm

I'm in

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Smokkelspel

Post#7 » Sun Apr 27, 2014 11:16 am

IN.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Phantom
Posts: 23

Re: Smokkelspel

Post#8 » Mon Apr 28, 2014 11:43 am

Ooh, I'm in :D
Scientia potentia est

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Smokkelspel

Post#9 » Mon Apr 28, 2014 12:40 pm

in en ik wil Waal zijn.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: [Game] Smokkelspel

Post#10 » Mon Apr 28, 2014 5:14 pm

Check :)

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Smokkelspel

Post#11 » Thu May 01, 2014 9:38 pm

Met 8 mensen moet dit wel lukken. Ik zal na het weekend de ploegen verdelen, en dan kunnen we na de verkiezingen beginnen.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Smokkelspel

Post#12 » Mon May 05, 2014 8:13 pm

De teams zijn verdeeld!

Vlaanderen:
- Glenn
- Stanny
- Bob
- Timmy

Wallonië:
- Ive
- Manfred
- Phantom
- Math Wolf


Goed nieuws voor Math Wolf: hij zit - zoals hij wou - in team Wallonië (yay!).
Mijn excuses tegenover Manfred: hij zit vast in team Wallonië (boo!).

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Smokkelspel

Post#13 » Fri May 09, 2014 4:54 pm

De (eerste ronde van de) verkiezingen zijn voorbij, stilaan tijd om met dit spel te beginnen.

Vlaanderen (dus Glenn, Stanny, Bob of Timmy) mag als eerste smokkelen. Wie het wordt, mogen zij zelf overeen komen, en aan mij doorgeven of posten in het topic - ik denk dat het op zich niet echt uitmaakt, uiteindelijk komt het toch hier te staan.

De smokkelaar geeft aan mij door wat hij wilt doen in de bank. Ge moogt mij gerust vragen stellen over wat kan en niet - ik zal de meeste vragen privé beantwoorden: als ge een of andere tactiek in gedachten hebt, zou een publiek antwoord alles kunnen verklappen aan de tegenspelers, ze moeten zelf maar bedenken om die vragen te stellen.

Zodra ik weet wat de smokkelaar allemaal uitsteekt, post ik (of hij, als hij wilt) dit zo snel mogelijk in het topic - met de naam van de smokkelaar als die nog niet bekend was. Wallonië kiest dan een douanier (Ive, Manfred, Phantom of Math Wolf), die in het topic post of hij denkt dat de smokkelaar iets bij heeft, en zoja, hoeveel (tot 1 miljoen).

Ik antwoord, gebaseerd op wat ik van de smokkelaar heb gehoord, en zeg wie er hoeveel wint, waarna Wallonië een smokkelaar kiest.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Smokkelspel

Post#14 » Fri May 09, 2014 5:17 pm

Ter verduidelijking (?) van de scores: momenteel zou iedereen 4 miljoen krijgen: 1 miljoen dat reeds op een rekening op de Kaaimaneilanden staat, en 3/4 miljoen van elke open rekening in hun eigen land (e.g.: Stanny krijgt 3/4 miljoen van de rekening van Ive, van die van Manfred, van die van Phantom en die van Math Wolf). Als Stanny erin slaagt om 1 miljoen te smokkelen, gaat zijn uiteindelijke score naar boven tot 5 miljoen, en zakt de uiteindelijke score van alle Walen tot 3.75 miljoen. Bij een slechte inschatting (als Manfred als douanier gokt dat Stanny 1 miljoen smokkelt, terwijl Stanny niet smokkelt, bv), wijzigen alleen hun scores, gezien Manfred 1/2 miljoen van zijn rekening op de Kaaimaneilanden verliest, en Stanny 1/2 miljoen bij krijgt op zijn rekening op de Kaaimaneilanden.

Elk land heeft ook een huidige score van 4 miljoen (gezamenlijk geld op de Kaaimaneilanden). Als Stanny erin slaagt om 1 miljoen te smokkelen, gaat dus ook de score van Vlaanderen naar boven tot 5 miljoen. De score van Wallonië blijft echter ongewijzigd (ze verliezen geen geld op de Kaaimaneilanden). Bij het voorbeeld met de slechte inschatting, gaat Vlaanderen naar 4.5 miljoen en zakt Wallonië tot 3.5 miljoen.

Ik zal de nationale scores proberen up-to-date te houden.

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Smokkelspel

Post#15 » Fri May 09, 2014 5:24 pm

Ok, nu snap ik echt geen hol meer van die scores ... Bal, wtf are you doing? :-P
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 9 guests

cron