[Game over] Weerwolven 10

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

[Game over] Weerwolven 10

Post#1 » Mon Mar 17, 2014 11:32 am

Zoals we allemaal konden lezen en/of meemaken in de vorige versie van Weerwolven, is het geslacht Math Wolf ondertussen jammer genoeg uitgemoord door de wrede en barbaarse wolven die ronddwalen door het land.

Maar geen nood, inwoners! Tot u spreekt Stanny, uw welwillende dienaar die met veel plezier zal trachten in de voetsporen te treden van zijn grote idool Math Wolf. Om er wat in te komen, herbeginnen we met een vrij basic versie, maar toch zijn er enkele wijzigingen met vorige keer. Lees dus de spelregels nog eens aandachtig door:

Nieuw in deze versie:
* De spelleider --> Stanny :bow:
* Opnieuw een geheime verkiezing voor de burgemeester. Ook deze rol zelf is lichtjes aangepast.
* Nieuwe rol: de ouwe zak.

Character:
Iedereen die wil meedoen, plaats een bericht in deze topic met
PLAYER: Bij voorkeur je forumnaam
HISTORY: Tekst van minstens 100 woorden (dat is ruwweg een zestal lijnen) waarin je de inwoner van het dorp beschrijft die jij zal spelen in het spel. Dit karakter moet mens zijn en mag alle mogelijke leeftijden met voldoende mentale capaciteiten hebben (iets tussen 12 jaar en niet al te dement bejaard).
De tekst is nodig om de aanwijzingen mogelijk te maken, een langere tekst betekent dat er gemakkelijker foutieve hints gevonden kunnen worden (false positives), een kortere tekst betekent dat eventuele echte hints duidelijker zullen zijn (minder false negatives). Geen van beiden zou dus een voordeel mogen bieden. Kopiëren van vorige weerwolven mag.

De rollen zullen somewhat random worden toegewezen (ik hou controle). Omdat mensen zonder speciale rol vaak sneller afhaken, zal iedereen ook in deze versie een speciale rol krijgen (zie ook weerwolven 7 tem 9).

Uitgebreid spelverloop

Elke speler krijgt een rol (soms meerdere, zie eerdere versies) van de spelleider aan het begin van het spel:
1) burger of
2) weerwolf
Het doel van het spel is om de andere groep uit te moorden.

Het spel kent twee fases:

1) De dagen
*Overdag is het de bedoeling om met elkaar te discussiëren en om te uit te vinden wie de weerwolven zijn. Aan het einde van de dag wordt er gestemd. 's Avonds zal dan de persoon die de meeste stemmen tegen kreeg, gelyncht worden, deze kan helaas niet meer meedoen aan het spel. Zijn of haar rol wordt op dat moment ook bekend gemaakt. Bij een gelijkspel, mag de burgemeester kiezen wie er sterft (keuze uit alle spelers, niet enkel degene die gelijk staan!).
* Als er gestemd wordt, doe je dit met Official vote: de naam van je verdachte, in het vet. Bijvoorbeeld: Official vote: Stanny
Stemmen mag je doen wanneer je maar wil (tijdens de dag uiteraard), maar het is beter om dit pas tegen het einde van de dag te doen en eerst te discussiëren over de tips.
Indien iemand misleidend probeert te stemmen (eerst niet vet zetten, daarna in vet op iemand anders stemmen, stem wijzigen, ...), krijgt deze persoon een strafstem.
* Iedereen MOET stemmen. 1 keer niet stemmen, geeft je een strafstem, 2 keer niet stemmen is instant death.
* Je moet tijdens de dag mee discussiëren. Mensen die niet mee discussiëren of zich afzijdig houden, kunnen een strafstem krijgen. Dit wordt subjectief door mij beslist en duidelijk aangekondigd in de topic. Hiertegen is geen protest mogelijk.

2) De nachten

* 's Nachts "slaapt" het gehele dorp en zijn er enkele speciale rollen (waaronder de weerwolven) die handelingen mogen doen. De belangrijkste is hierbij de keuze van de weerwolven wie ze willen vermoorden.
* Tijdens de nacht sturen speciale rollen een bericht naar mij:
- voor de weerwolven: wie willen ze vermoorden (1 bericht, overleg eerst en 1 iemand stuurt het bericht)
- voor andere speciale rollen: zie instructies later in deze post
Dit kan via PM, via stanny @ winak . be, mail of chat, via SMS voor zij die mijn GSM-nummer hebben, in persoon als je me tegenkomt op een activiteit, of via eender welke andere weg waarlangs je mij kan bereiken.

Elke keer als er iemand vermoord wordt door de weerwolven, begint de volgende dag met een tekst met daarin een aantal tips waarvan er meer dan de ratio van het aantal wolven dat er is, effectief naar een weerwolf verwijst. De rol van het slachtoffer wordt op dit ogenblik eveneens bekend gemaakt. Om het spel te starten, zal de eerste nacht de spelleider vermoord worden.

Het spel eindigt als ofwel
- er alleen nog weerwolven leven (weerwolven winnen)
- er alleen nog burgers leven die niet allen geliefden zijn (burgers winnen)
- alleen geliefden die met elkaar verbonden zijn nog leven (de liefde overwint)

Enkele belangrijke zaken:
* Gelieve actief te blijven gedurende het spel. Als er mensen zijn die niet actief meedoen, zorgt dat er voor dat het spel vaak niet meer evenwichtig is.
* Omdat ik (en ik weet enkele anderen ook) het erg leuk vonden dat een aantal mensen sterk "in character" speelden vorige versie(s), geldt volgende regel: Als je gedurende een (spel)dag al je posts in character schrijft (en dit er minstens 3 zijn), krijg je een "bonusstem", i.e. dit is 1 stem minder dan je effectief krijgt.
* Het moment tot wanneer de huidige dag/nacht staat zal aangeduid worden in de titel van de topic. De dag (bijvoorbeeld woensdag) duidt op de EERSTVOLGENDE dag van dat type, het uur duidt op een 24-UURS klok (dus: 12u is 's middags, 7 uur is 's morgens, 19u is 's avonds, etc.)
* Om het spel eerlijk te doen verlopen, gelieve geen posts te editen! Ook niet voor dt-fouten. Editen is zichtbaar, wie 3x zijn post edit, sterft.
* Er mag ook gecommuniceerd worden over het spel buiten de topic, er mag samengespannen worden, wat je maar wil. Post je belangrijkste conclusies wel in de topic uiteraard.
In principe mogen doden ook nog meepraten en nog mee hints zoeken, maar niemand rechtstreeks beschuldigen. Restricted information mag niet uitgewisseld worden! Dus, als de ziener sterft, mag hij niet posten welke rollen hij heeft opgevraagd, als een weerwolf sterft, mag hij zijn soortgenoten niet verraden, enzoverder.

De rollen:

1) een onbekend aantal burgers; (deze zullen in dit spel allen een speciale rol hebben).
2) een onbekend aantal Weerwolven; deze personen kunnen 's nacht besluiten iemand te vermoorden. Dit doen ze gezamenlijk (door middel van berichten, msn, praten, een apart forum oprichten of hoe dan ook, zolang niemand anders dit maar merkt). Vervolgens is er 1 weerwolf die de moord doorstuurt naar de spelleider.
3) een onbekend aantal Geliefden; Dit is een EXTRA rol. Naast hun gewone rol zijn ze dus ook geliefden. Dit houdt in dat als de ene sterft, de ander ook sterft van verdriet. Zij krijgen door middel van een bericht van de spelleider te weten dat ze elkaars geliefden zijn. Ze weten echter elkaars rol niet. Ook mogen de geliefden elkaar niet vermoorden (zowel overdag als burger als 's nachts als weerwolf).
4) een onbekend aantal Zieners; 's Nachts mag een ziener door middel van een bericht aan de spelleider informatie opvragen. Hij doet dit door 2 namen van levende spelers en één rol door te sturen, bvb speler A, speler B, weerwolf. De spelleider zegt dan er of minstens 1 van de spelers de gevraagde rol heeft. De ziener mag niet zichzelf opvragen. De ziener verliest zijn kracht als er 4 of minder spelers over zijn (zichzelf inbegrepen).
5) een onbekend aantal Beschermengelen; Deze persoon kan 's nachts 1 iemand beschermen. Als de beschermde persoon wordt aangevallen door wie dan ook (weerwolven, jager, heks, ...) overlijdt deze persoon niet en wordt hij of zij niet benadeeld door de aanval. Hij of zij kan wel door liefdesverdriet sterven. De beschermengel mag elke speler slechts éénmalig beschermen en mag enkel zichzelf beschermen als hij/zij niemand anders meer kan beschermen. Ook hij/zij stuurt 's nachts een bericht naar de spelleider.
6) een onbekend aantal Jagers; Als hij/zij wordt vermoord (door de burgers of weerwolven), mag hij/zij iemand anders vermoorden en deze mee het graf innemen. De jager doodt iemand die hem/haar vermoord. Dus, als hij/zij 's nachts vermoord wordt, dan kiest hij/zij een weerwolf die sterft, als hij overdag door de burgers gedood wordt, kiest hij/zij iemand die op hem gestemd heeft.
7) 1 Burgemeester; deze persoon wordt dit keer wel terug democratisch verkozen, maar is ook een geheime rol in deze versie! Bij ex aequo stemming overdag, beslist de burgemeester wie er sterft (uit alle levende spelers).
De verkiezing gebeurt tijdens de eerste dag. Elke speler stuurt een top 3 naar mij met daarin zijn/haar favoriete burgemeester. De stemmen worden niet bekend gemaakt, en enkel de burgemeester krijgt te weten dat hij/zij verkozen is. Als de burgemeester sterft, mag deze zelf een opvolger aanduiden, alvorens zijn laatste adem uit te blazen.
8 ) 1 ouwe zak; deze persoon overleeft 1 aanval van de weerwolven. Een tweede weerwolvenaanval is wel fataal. Indien de ouwe zak sterft door toedoen van de burgers overdag, verliezen alle burgers hun speciale krachten (ziener, beschermengel, jager, magiër, heks). De burgemeester behoudt zijn mandaat wel, en geliefden blijven elkaar graag zien.
9) maximaal 1 magiër; deze persoon kan elke nacht iemand betoveren. De stem van deze persoon telt dubbel tijdens de volgende dag. Deze persoon weet dit niet. De magiër kan elke speler slechts éénmalig betoveren en zichzelf niet.
10) maximaal 1 heks; deze persoon kan elke nacht iemand beheksen. Deze persoon verliest zijn speciale rol tijdens die nacht, maar weet dit niet: de ziener krijgt verkeerde informatie, de beschermengel beschermt niet, de jager kan niet doden, de magiër kan niet betoveren, de weerwolf die de kill doorstuurt, kan niemand vermoorden. De burgemeester wordt hierdoor niet beïnvloedt aangezien hij overdag handelt. De heks kan elke speler slechts éénmalig beheksen en zichzelf niet. De heks wint met de burgers, maar haat hen ook, haar overwinning is groter naarmate er minder burgers overleven.

Bij twijfel:
beslist de spelleider (ik=Stanny). Discussiëren mag, maar ik ben de enige neutrale persoon in het spel die alle informatie heeft, dus ik beslis indien nodig.
Als je bij het nalezen van de regels op onduidelijkheden of dubbelzinnigheden stuit, laat het me weten!

Deelnemers:

Player: Slimmy
History: Deze oude dorpsbewoner is een van de bekendste figuren van het dorp. Hij komt uit het deel van het dorp dat de bewoners Neejberwijk noemen. De burgemeester en de politiemacht hebben al jaren lang de macht over de Neejberwijk verloren door gevaarlijke benden die onder leiding van Slimmy de Neejberwijk en de rest van het dorp terroriseren. Of... Dit is toch wat sommige mensen van het andere dorpsdeel zeggen. Voor de bewoners van de wijk zelf is Slimmy een sympathieke ouderling die altijd met veel respect over de inwoners waakt. Samen met zijn hofnar en een getalenteerde troubadour organiseert hij zangavonden en grootste eet en zuip festijnen om het volk gelukkig te houden. Ook is hij is gelukkig getrouwd en heeft 42 kinderen.
Rol: Beschermengel

Player: Jos
History: Deze knappe jonge kerel is geboren en getogen in het dorp en bezit een vlaggenwinkel. Van bakker-spandoeken tot de vlag van het dorp: hij is je man. Hij is naast dat door de jaren ook zowat de algemene klusjesman van het dorp geworden. In zijn vrije tijd repareert hij kapotte dingen die mensen binnengooien aan een voordelig tarief. Als hij niet in zijn winkel of werkkot zit, kan je hem waarschijnlijk vinden in zijn stamkroeg 'Bij Madelon' waar hij met zijn maten en matinnen tot in de vroege uurtjes zingt en drinkt. Soms gaat hij wel eens met een meisje mee naar huis, dan kan je hem de volgende dag op de bus richting het dorp wel eens tegenkomen.
Rol: Jager

Player: Gitte
History: Nadat de stad Wakkerdam voor de zoveelste keer last had gehad van een weerwolvenplaag, besloot Gitte dat haar leven niet meer veilig was. Ze nam ontslag van haar job als krantenverkoopster en nam al het geld van haar spaarrekening. Nu leeft ze het bestaan van een zogenaamde "prepper". Onder haar huis bevindt zich een kelder met alle mogelijke dingen die ze nodig zou hebben bij een volgende wolvenaanval. Gitte is achterdochtig naar alles en iedereen. Enkel de mensen die zich net als zij voorbereiden, kunnen op haar vertrouwen rekenen. Met hen spreekt ze wekelijks af om de stand van zaken door te nemen. Sommige mensen zeggen dat Gitte paranoïde is, maar Gitte zelf weet wel beter want de wolven blijven nooit lang weg..
Rol: Ouwe zak

Player: NecRock
History: NecRock's vader is ooit begonnen als kleermaker, maar heeft over de loop van een halve eeuw gezwoegd om het eerste ware textielbedrijf in de regio uit de grond te stampen. Ruim een jaar geleden is de oude man echter overleden, en nu staat de 42-jarige zoon aan het hoofd van de organisatie met drie dozijn werknemers. De plotse verantwoordelijkheid over zoveel mensen, gecombineerd met het persoonlijke verlies, zorgde voor te veel emotionele stress. Het duurde niet lang voor de man kalmerende middelen begon te misbruiken, met als bijwerking sterke opstoten van paranoia. Momenteel lopen zijn gedachten danig in rondjes dat hij zijn grip op de realiteit kwijt is. Hij weet, bij voorbeeld, niet meer of zijn secretaris en boekhouder achter zijn rug samenspannen om het bedrijf van hem over te nemen, of hij hen zelf ooit heeft gevraagd hem uit zijn functie te ontzetten omdat hij betrouwbaar wordt, of dat hij het zich allemaal inbeeldt en de twee gewoon doen wat ze moeten doen, of dat er helemaal nooit een bedrijf is geweest en hij zichzelf dat alleen maar heeft wijsgemaakt.
Rol: Ziener

Player: Abdul Jamal (Math Wolf X)
History: De zoon van Math Wolf IX was lang voor het drama zich voltrok naar het Geilige Land getrokken op kruistocht. Na vele jaren van orgieën en losbandigheid, verscheen op een nacht Allah in een visioen. Math Wolf X besefte onmiddellijk waarom moslims Hem niet mogen afbeelden, Allah was het meest wansmakelijke, lelijkste Gedrocht dat hij ooit gezien had. De kotsplek naast zijn bed de volgende ochtend deed hem beseffen dat het geen droom was geweest. Math Wolf X bekeerde zich onmiddellijk tot de meest BDSM-achtige alle godsdiensten en was vastbesloten een vrome gelovige te worden, al was het maar omdat hij Allah nooit meer opnieuw wou zien in zijn leven. Vervuld van het woord van God besloot hij om terug te keren naar zijn geboortedorp om aldaar strijders te ronselen om te gaan vechten in Syrië. Toen hij echter aankwam in het land, las hij in de krant dat zijn oude vader vermoord was. Hierop liet hij zijn baard (nog meer) groeien en trok hij een lang wit kleed aan om zo onherkenbaar mogelijk te zijn voor de dorpelingen. Na onderweg te zijn opgepakt in Schaarbeek, Borgerokko en Antwerpen, kwam hij uiteindelijk aan in Wakkerdam alwaar hij op onderzoek uitging.
Rol: Weerwolf + burgemeester

Player: Wannes
History: Wannes komt van een dorp diep in het bos, waar hij van vroeg af aan al leerde jagen met pijl en boog en de wonderen der natuur leerde kennen. Rond zijn 16 werd een dorp aangevallen door weerwolven, hierbij stierf zijn vader gewond. Na zich te wreken door met een 10 tal jagers een weerwolven nest uit te moorden, is Wannes uit zijn dorp vertrokken. Door zijn kennis van het bos en omstreken bood hij zich aan als gids om handelaars veilig vaan het ene dorp naar het andere te krijgen. Na te zijn beland in dit kleine dorp en te horen krijgen dat er misschien wel weerwolven waren, bleef hij om verder wraak te kunnen nemen voor zijn vader. Hij zette zijn kamp op aan de rand van het bos, zette wat vallen en begon zijn waken over Wakkerdam.
Rol: Weerwolf

Player: Senne
History: Senne was altijd druk in de weer, al van in de vroege uurtjes vertrok hij op stap. Elke dag wandelde hij minstens twee uur lang in de bossen met zijn hond, daarna vertrok hij naar zijn werk. Hij was een of andere hoge pief in een bedrijf in de dichtstbijzijnde grote stad, niemand wist precies wat hij deed, niemand vroeg het hem ook. 's Avonds kookte hij heerlijke maaltijden, vaak met ingrediënten die hij 's ochtends in het bos had gevonden. Meestal maakte hij veel te veel, en verkocht de restjes door aan de rest van het dorp. Zijn droom was om ooit een restaurant op te richten, maar het dorp was te klein om genoeg klanten te trekken. Na het avondmaal trok hij vaak naar de lokale kroeg om daar pintjes te drinken met zijn vrienden van het dorp.
Rol: Weerwolf

Player: Sam
History: Sam is altijd al een ware ambachtsman geweest. Zijn passie was dan ook op maat gemaakte stoelen ontwerpen en maken. Hele weken was hij bezig met zijn klanten de beste stoelen in het land te bezorgen. Opmeten, tekenen, alles net tot de perfectie afschuren, zelfs hout hakken: een man kon niet gelukkiger zijn met zijn job. Het zou eeuwig kunnen duren, maar dat deed het niet. Op een zonnige dag wandelde Sam uit zijn pitoreske winkel om plots aan de overkant van de straat een nieuw gebouw te zien staan. Op het bord boven het gebouw stond een vreemd letterwoord afgebeeld waar Sam maar niet wijs uit leek te worden (iets met een E, een A, een I en zelfs een K; zeer vreemd..). Enkele maanden nadien begon hij te merken dat er al maar minder klanten naar de winkel kwamen, tot uiteindelijk heel het land in de ban was van de vreemde winkel aan de overkant.
Onlangs is Sam verhuisd naar het enige dorp waar de winkelketen nog niet geraakt is: Wakkerdam. Daar probeert hij al maanden zijn verloren droom te vergeten door zijn tijd te vullen met het enige wat hem nog enige rust brengt: landschappen schilderen.
Rol: Heks

Player: Sheba
History: Sheba's oorsprong is tot op de dag van vandaag nog steeds een mysterie. Eén van de vele geruchten die de ronde gaat is dat hij van een oorsprong behoorde tot een menselijk ras van uitvinders die zich konden verplaatsen doorheen het tijdscontinuüm. Hij zou dus hier kunnen zijn als iemand die al ettelijke honderden jaren oud is, maar als hij zichzelf werkelijk kon verplaatsen door het tijdscontinuüm, dan zou hij hier ook kunnen zijn als een doodnormale 20-jarige jongen. Een ander hardnekkig gerucht dat wordt verspreid, vooral dan door de handelaren die zijn thuishaven (Antwerpen, Paardenmarkt) aandoen, is dat hij eeuwen geleden samen met een groep vrienden de eerste apocalypse heeft overleefd. Door de effecten van deze apocalypse is zijn celstructuur zo veranderd dat hij een onnatuurlijk lang leven kan leiden. Vandaag wordt hij door zijn omgeving gezien als een doodnormale, goedlachse, behulpzame jongen die geen schrik heeft om soms wat kattenkwaad uit te halen. Maar is dit wel zo? Wat als schijn bedriegt...?
Rol: Ziener

Player: Glenn
History: Deze gerenommeerde schrijnwerker is al van bij zijn geboorte een Wakkerdammer in hart en nieren. Hij brengt de meeste tijd door in zijn zelf gebouwde werkplaats waar hij de dorpelingen voorziet van uitstekende meubels. Ook werktuigen en zelfs muziekinstrumenten behoren tot zijn specialiteiten. Zijn Miranda zegt dat ook altijd : "Pa" zegt ze, "Zoals jij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten maakt zo...", ja zo maakt hij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten. Hij is als het ware de beste schrijnwerker van heel Wakkerdam. Jammer genoeg komt hij tegenwoordig niet zo veel meer buiten. Sinds hij getroffen is door het chronisch vermoeidheid syndroom wordt hij daar zo moe van, van buiten komen. In plaats daarvan stuurt hij elke dag zijn dochter op pad om mensen uit te nodigen voor een steeds weer spetterend zelf bereid avondmaal. Hij hoopt door de inwoners culinaire orgasmes voor te schotelen dat ze blijven komen zodat hij niet in een sociaal isolement terecht komt. Iedereen dus welkom aan Glenn's adres, maar je moet wel kloppen want de bel doet het niet.
Rol: Beschermengel

Player: Nynek
History: Nynek is een oude witharige man, wiens kapper lang geleden is overleden in een tragisch accident met een op hol geslagen maaidorser op het marktplein. Hij woonde altijd al in het dorp, al is zijn moeder afkomstig uit een ver land, Lycania.
Het dorp werd echter sinds de jaren 60-70 overspoeld met konijnen. Waar enkel de heuvels rondom de mijnterrils sporen van holen vertoonden, kwam er steeds meer dichter bij het dorp, tot er intussen overal konijnen te vinden waren. Nynek waarschuwde hiertegen, en was een sterk advocaat voor het vangen en terugsturen van deze beestjes naar hun thuisgebied.
Intussen liep het echter de spuigaten uit, en waren ganse wijken van het dorp bijna te gevaarlijk voor openbare diensten, wegens de vele openingen en concentraties konijnen. Nynek maakte steeds meer propaganda hiertegen, tot zelfs zijn gewraakte film Rabbitna. Het kon echter niet baten, en ondanks enige invloed bleef hij met slechts een kleine achterban dit punt verdedigen.
In een dronken bui is hij echter beginnen lallen op café, en begon hij luidkeels "willen jullie minder konijnen?" te roepen. Ondanks het luide gescandeer van zijn aanhangers, die tot in de vroege uurtjes "minder, minder" en "myxomatose" zongen, reageerde het halve dorp vol afschuw, en lijkt hij meer dan ooit vervreemd van de rest.
Rol: Ziener

Player: YoDup
History: Dit individu is altijd al een vaste waarde geweest overal waar je in het dorp rondkijkt. In het volledige dorp is er eigenlijk niemand die weet wanneer hij voor het eerst werd opgemerkt, wat hem toch een vaag en licht mysterieus aura geeft.
Op één of andere manier is hij altijd aanwezig, niemand weet hoe en niemand weet waarom. Meestal hoor je hem niet, maar hij kijkt en observeert alles waardoor hij een grote wijsheid heeft opgebouwd overal triviale en minder triviale dingen. Als hij dan toch eens iets zegt, kan het twee kanten opgaan.
Ofwel is het een uitspatting die zelfs met context totaal niet te plaatsen is, vaak komt het hierbij ook voor dat het een paar woorden zijn die worden herhaald. Anderzijds durft het wel eens te gebeuren dat wat zijn stembanden produceren een gevatte opmerking is of zelfs een nuttige bijdrage aan het gesprek dat er op dat moment wordt gevoerd. Soms durft die opmerking wel eens enkele keren worden herhaald omdat hij de indruk heeft dat er niet naar hem wordt geluisterd.
Rol: Magiër

Player: Manfred
History:Manfred was een trotse jonge man, afkomstig uit de grote stad Loupia. Hij kwam in Wakkerdam aan als missionaris om het volk tot het Garoupiaans geloof te bekeren. Samen met 3 collega’s -een trio genaamd Naain, Najn en Nein- waren ze uit Loupia weggetrokken omdat ze meer wilden doen met hun leven. De familie van Manfred was niet erg geliefd in de stad nadat zijn moeder enkele jaren geleden gestenigd werd na de beschuldiging weerwolf te zijn. Harde bewijzen waren er echter nooit geweest, maar Manfred’s vader en 2 jonge zusjes moeten tegenwoordig als dienders bij de elite verblijven. Nu probeert Manfred vanuit het Garoupiaans geloof het volk te doen inzien dat weerwolven simpelweg een fabeltje zijn, verzonnen door de rijke elite om het volk angst aan te jagen.
Rol: Weerwolf
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#2 » Mon Mar 17, 2014 12:14 pm

Naam: Slimmy
Beschrijving: Deze oude dorpsbewoner is een van de bekendste figuren van het dorp. Hij komt uit het deel van het dorp dat de bewoners Neejberwijk noemen. De burgemeester en de politiemacht hebben al jaren lang de macht over de Neejberwijk verloren door gevaarlijke benden die onder leiding van Slimmy de Neejberwijk en de rest van het dorp terroriseren. Of... Dit is toch wat sommige mensen van het andere dorpsdeel zeggen. Voor de bewoners van de wijk zelf is Slimmy een sympathieke ouderling die altijd met veel respect over de inwoners waakt. Samen met zijn hofnar en een getalenteerde troubadour organiseert hij zangavonden en grootste eet en zuip festijnen om het volk gelukkig te houden. Ook is hij is gelukkig getrouwd en heeft 42 kinderen.

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#3 » Mon Mar 17, 2014 2:54 pm

PLAYER: Jos
HISTORY: Deze knappe jonge kerel is geboren en getogen in het dorp en bezit een vlaggenwinkel. Van bakker-spandoeken tot de vlag van het dorp: hij is je man. Hij is naast dat door de jaren ook zowat de algemene klusjesman van het dorp geworden. In zijn vrije tijd repareert hij kapotte dingen die mensen binnengooien aan een voordelig tarief. Als hij niet in zijn winkel of werkkot zit, kan je hem waarschijnlijk vinden in zijn stamkroeg 'Bij Madelon' waar hij met zijn maten en matinnen tot in de vroege uurtjes zingt en drinkt. Soms gaat hij met een meisje mee naar huis, dan kan je hem de volgende dag op de bus richting het dorp wel eens tegenkomen.
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

User avatar
Gitte
WOZ
Posts: 547

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#4 » Mon Mar 17, 2014 4:17 pm

PLAYER: Gitte
HISTORY: Nadat de stad Wakkerdam voor de zoveelste keer last had gehad van een weerwolvenplaag, besloot Gitte dat haar leven niet meer veilig was. Ze nam ontslag van haar job als krantenverkoopster en nam al het geld van haar spaarrekening. Nu leeft ze het bestaan van een zogenaamde "prepper". Onder haar huis bevindt zich een kelder met alle mogelijke dingen die ze nodig zou hebben bij een volgende wolvenaanval. Gitte is achterdochtig naar alles en iedereen. Enkel de mensen die zich net als zij voorbereiden, kunnen op haar vertrouwen rekenen. Met hen spreekt ze wekelijks af om de stand van zaken door te nemen. Sommige mensen zeggen dat Gitte paranoïde is, maar Gitte zelf weet wel beter want de wolven blijven nooit lang weg..
WINAK Ab actis 2014-2015
WINAK Quaestor 2013-2014
WINAK Sport 2012-2013
WINAK Por 2011-2012

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#5 » Mon Mar 17, 2014 8:30 pm

Player: NecRock
History: NecRock's vader is ooit begonnen als kleermaker, maar heeft over de loop van een halve eeuw gezwoegd om het eerste ware textielbedrijf in de regio uit de grond te stampen. Ruim een jaar geleden is de oude man echter overleden, en nu staat de 42-jarige zoon aan het hoofd van de organisatie met drie dozijn werknemers. De plotse verantwoordelijkheid over zoveel mensen, gecombineerd met het persoonlijke verlies, zorgde voor te veel emotionele stress. Het duurde niet lang voor de man kalmerende middelen begon te misbruiken, met als bijwerking sterke opstoten van paranoia. Momenteel lopen zijn gedachten danig in rondjes dat hij zijn grip op de realiteit kwijt is. Hij weet, bij voorbeeld, niet meer of zijn secretaris en boekhouder achter zijn rug samenspannen om het bedrijf van hem over te nemen, of hij hen zelf ooit heeft gevraagd hem uit zijn functie te ontzetten omdat hij betrouwbaar wordt, of dat hij het zich allemaal inbeeldt en de twee gewoon doen wat ze moeten doen, of dat er helemaal nooit een bedrijf is geweest en hij zichzelf dat alleen maar heeft wijsgemaakt.

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#6 » Tue Mar 18, 2014 10:32 am

Ik wil wel mee doen, maar ik kan waarschijnlijk pas ergens begin volgende week de story schrijven.
Als jullie vroeger willen starten, doe dan maar zonder mij hoor.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#7 » Tue Mar 18, 2014 2:47 pm

Manfr3d wrote:Ik wil wel mee doen, maar ik kan waarschijnlijk pas ergens begin volgende week de story schrijven.
Als jullie vroeger willen starten, doe dan maar zonder mij hoor.
I can wait :-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#8 » Tue Mar 18, 2014 8:53 pm

Player: Abdul Jamal (Math Wolf X)
History: De zoon van Math Wolf IX was lang voor het drama zich voltrok naar het Geilige Land getrokken op kruistocht. Na vele jaren van orgieën en losbandigheid, verscheen op een nacht Allah in een visioen. Math Wolf X besefte onmiddellijk waarom moslims Hem niet mogen afbeelden, Allah was het meest wansmakelijke, lelijkste Gedrocht dat hij ooit gezien had. De kotsplek naast zijn bed de volgende ochtend deed hem beseffen dat het geen droom was geweest. Math Wolf X bekeerde zich onmiddellijk tot de meest BDSM-achtige alle godsdiensten en was vastbesloten een vrome gelovige te worden, al was het maar omdat hij Allah nooit meer opnieuw wou zien in zijn leven. Vervuld van het woord van God besloot hij om terug te keren naar zijn geboortedorp om aldaar strijders te ronselen om te gaan vechten in Syrië. Toen hij echter aankwam in het land, las hij in de krant dat zijn oude vader vermoord was. Hierop liet hij zijn baard (nog meer) groeien en trok hij een lang wit kleed aan om zo onherkenbaar mogelijk te zijn voor de dorpelingen. Na onderweg te zijn opgepakt in Schaarbeek, Borgerokko en Antwerpen, kwam hij uiteindelijk aan in Wakkerdam alwaar hij op onderzoek uitging.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#9 » Fri Mar 21, 2014 10:24 pm

Com'on people, we hebben echt meer deelnemers nodig!!
Ik zou ergens volgende week willen beginnen... ten laatste in het weekend. Maak reclame bij al uw wolven-vriendjes!!
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#10 » Sat Mar 22, 2014 1:10 pm

Stanny wrote:Maak reclame bij al uw wolven-vriendjes!!
Slechte timing, je bent juist een dag te laat gestart daarvoor. Ik zie die pas terug binnen een kleine maand...
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#11 » Sun Mar 23, 2014 10:15 pm

player: Wannes
History: Wannes komt van een dorp diep in het bos, waar hij van vroeg af aan al leerde jagen met pijl en boog en de wonderen der natuur leerde kennen. Rond zijn 16 werd een dorp aangevallen door weerwolven, hierbij stierf zijn vader gewond. Na zich te wreken door met een 10 tal jagers een weerwolven nest uit te moorden, is Wannes uit zijn dorp vertrokken. Door zijn kennis van het bos en omstreken bood hij zich aan als gids om handelaars veilig vaan het ene dorp naar het andere te krijgen. Na te zijn beland in dit kleine dorp en te horen krijgen dat er misschien wel weerwolven waren, bleef hij om verder wraak te kunnen nemen voor zijn vader. Hij zette zijn kamp op aan de rand van het bos, zette wat vallen en begon zijn waken over Wakkerdam.
WINAK schachtenkoning 2011-2012
WINAK scriptor 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
ASK-Stuwer praesidium 2014-2015
WINAK feest 2015-2016

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#12 » Mon Mar 24, 2014 11:56 am

Player: Senne
History: Senne was altijd druk in de weer, al van in de vroege uurtjes vertrok hij op stap. Elke dag wandelde hij minstens twee uur lang in de bossen met zijn hond, daarna vertrok hij naar zijn werk. Hij was een of andere hoge pief in een bedrijf in de dichtstbijzijnde grote stad, niemand wist precies wat hij deed, niemand vroeg het hem ook. 's Avonds kookte hij heerlijke maaltijden, vaak met ingrediënten die hij 's ochtends in het bos had gevonden. Meestal maakte hij veel te veel, en verkocht de restjes door aan de rest van het dorp. Zijn droom was om ooit een restaurant op te richten, maar het dorp was te klein om genoeg klanten te trekken. Na het avondmaal trok hij vaak naar de lokale kroeg om daar pintjes te drinken met zijn vrienden van het dorp.

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#13 » Mon Mar 24, 2014 4:57 pm

Player: Sam
History: Sam is altijd al een ware ambachtsman geweest. Zijn passie was dan ook op maat gemaakte stoelen ontwerpen en maken. Hele weken was hij bezig met zijn klanten de beste stoelen in het land te bezorgen. Opmeten, tekenen, alles net tot de perfectie afschuren, zelfs hout hakken: een man kon niet gelukkiger zijn met zijn job. Het zou eeuwig kunnen duren, maar dat deed het niet. Op een zonnige dag wandelde Sam uit zijn pitoreske winkel om plots aan de overkant van de straat een nieuw gebouw te zien staan. Op het bord boven het gebouw stond een vreemd letterwoord afgebeeld waar Sam maar niet wijs uit leek te worden (iets met een E, een A, een I en zelfs een K; zeer vreemd..). Enkele maanden nadien begon hij te merken dat er al maar minder klanten naar de winkel kwamen, tot uiteindelijk heel het land in de ban was van de vreemde winkel aan de overkant.
Onlangs is Sam verhuisd naar het enige dorp waar de winkelketen nog niet geraakt is: Wakkerdam. Daar probeert hij al maanden zijn verloren droom te vergeten door zijn tijd te vullen met het enige wat hem nog enige rust brengt: landschappen schilderen.
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
Phantom
Posts: 23

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#14 » Tue Mar 25, 2014 12:39 am

Player: Sheba
History: Sheba's oorsprong is tot op de dag van vandaag nog steeds een mysterie. Eén van de vele geruchten die de ronde gaat is dat hij van een oorsprong behoorde tot een menselijk ras van uitvinders die zich konden verplaatsen doorheen het tijdscontinuüm. Hij zou dus hier kunnen zijn als iemand die al ettelijke honderden jaren oud is, maar als hij zichzelf werkelijk kon verplaatsen door het tijdscontinuüm, dan zou hij hier ook kunnen zijn als een doodnormale 20-jarige jongen. Een ander hardnekkig gerucht dat wordt verspreid, vooral dan door de handelaren die zijn thuishaven (Antwerpen, Paardenmarkt) aandoen, is dat hij eeuwen geleden samen met een groep vrienden de eerste apocalypse heeft overleefd. Door de effecten van deze apocalypse is zijn celstructuur zo veranderd dat hij een onnatuurlijk lang leven kan leiden. Vandaag wordt hij door zijn omgeving gezien als een doodnormale, goedlachse, behulpzame jongen die geen schrik heeft om soms wat kattenkwaad uit te halen. Maar is dit wel zo? Wat als schijn bedriegt...?
Scientia potentia est

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: [Game] Weerwolven 10 - Inschrijvingen open!

Post#15 » Tue Mar 25, 2014 1:44 am

Ik had echt geen zin om iet te schrijven dus ik heb maar wa bijeengeraapt van vorige jaren.

PLAYER : Glenn
HISTORY : Deze gerenommeerde schrijnwerker is al van bij zijn geboorte een Wakkerdammer in hart en nieren. Hij brengt de meeste tijd door in zijn zelf gebouwde werkplaats waar hij de dorpelingen voorziet van uitstekende meubels. Ook werktuigen en zelfs muziekinstrumenten behoren tot zijn specialiteiten. Zijn Miranda zegt dat ook altijd : "Pa" zegt ze, "Zoals jij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten maakt zo...", ja zo maakt hij meubels, werktuigen en muziekinstrumenten. Hij is als het ware de beste schrijnwerker van heel Wakkerdam. Jammer genoeg komt hij tegenwoordig niet zo veel meer buiten. Sinds hij getroffen is door het chronisch vermoeidheid syndroom wordt hij daar zo moe van, van buiten komen. In plaats daarvan stuurt hij elke dag zijn dochter op pad om mensen uit te nodigen voor een steeds weer spetterend zelf bereid avondmaal. Hij hoopt door de inwoners culinaire orgasmes voor te schotelen dat ze blijven komen zodat hij niet in een sociaal isolement terecht komt. Iedereen dus welkom aan Glenn's adres, maar je moet wel kloppen want de bel doet het niet.
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 12 guests

cron