[Game over] Weerwolven 10

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#91 » Thu Apr 24, 2014 12:18 pm

Nacht 2

Sheba was nog een van zijn vele handelscontracten aan het nalezen (vooral dan de kleine lettertjes). In de verte hoorde hij enkele katten janken, maar daar trok hij zich niets van aan. "Zolang ik maar geen wolvengehuil hoor", dacht de jongeman. Hij besloot dat het tijd was om te gaan slapen, en legde zijn contracten terug op zijn bureau. Hij wandelde naar de keuken om nog een glaasje te drinken, maar hij struikelde over een rondslingerende emmer die omviel en in twee stukken barstte. "Ach, weeral van dat", mopperde hij binnensmonds, "de vierde keer deze week ... misschien toch maar eens opruimen morgen." Hij had zich nogal bezeerd aan zijn knie, en kroop de trap op. "Zo is het leven nu eenmaal.", filosofeerde hij luidop, "met vallen en opstaan..."
Boven aangekomen betrad hij zijn badkamer, en voor hij het wist, werd hij neergeslagen door een obscuur figuur. Terug bij zijn positieven zag hij een harig mens-achtig schepsel over hem gebogen staan. Hij probeerde recht te staan, maar kreeg opnieuw een klap, deze keer van iemand anders. "Tegenstribbelen helpt niet," fluisterde de weerwolf. Tien minuten later was Sheba dood.

Het werd alsmaar leger en stiller in het dorp. De weerwolven zorgen voor een echte ravage. Nog slechts 6 overgebleven inwoners...

Slachtoffer: Sheba
Rol: Ziener
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#92 » Mon Apr 28, 2014 2:30 am

Nog een dikke 40 uur te gaan, en de dag is weer voorbij...
Zijn alle inwoners op reis ofzo? Het is hier zo stil?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#93 » Mon Apr 28, 2014 10:13 am

Toen hij eindelijk van de schrik was bekomen, omdat hij had gehoord dat er nog 2 weerwolven waren dus nog maar 3 personen die hij kon vertrouwen, waagde Wannes zich toch op het dorpsplein om zich in een discussie te mengen.
Afgaande op de vorige dagen zou hij zijn stem richten tot Jos of Sam maar eerst wou hij toch wat nieuwe info
WINAK schachtenkoning 2011-2012
WINAK scriptor 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
ASK-Stuwer praesidium 2014-2015
WINAK feest 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#94 » Mon Apr 28, 2014 1:42 pm

Ik hard moeten lopen op donderdag (anders politie mij arresteren) en in weekend altijd heel druk in kebabzaak.

Ik me wel afvragen of inderdaad exact 2 weerwolven nog leven. Kan ook nog 3 of meer of misschien hint naar weerwolf met geliefde. Ik immers merken dat stond "fluisterde de weerwolf". In ieder geval nog minstens 2 vijanden, wij dus moeten oppassen.

Verhoudingen nu redelijk duidelijk:
* Abdul (ik) vooral Jos verdenken, pas in tweede instantie Sam en daana Wannes.
* Jos duidelijk Sam verdenken, maar ook Abdul (ik).
* Wannes vooral Sam verdenken.
* Sam geen duidelijke mening over mensen in leven, vermelde iedereen in zijn posts.
* NecRock geen duidelijke mening over mensen in leven, stemde tot nu toe efficiënt op wolven
* Nynek niet actief, stemde ook mee op wolven.

Ik verschillende mogelijkheden zien:
* Als 2 wolven zijn, wij moeten kijken naar wie samen werkt.
- Jos en Wannes daar duidelijkst in, zij beiden proberen Sam heel verdacht te maken. Jos heel verdacht stemgedrag tot nu toe (Na eerste YoDup stem ook heel laat pas op Senne gestemd!), maar hij pas heel laat willen toegeven dat zijn gedrag verdacht is. Burger zou onmiddellijk begrijpen en toegeven dat gedrag verdacht is, enkel wolf probeert zich er uit te praten!
- Andere minder voor hand liggende opties zijn Jos+Nynek, Sam+Abdul (ik), Wannes+Abdul (ik)
* Als 1 wolf + geliefde zijn, veel meer mogelijk. Dan het mogelijk en zelfs waarschijnlijk zijn dat wolf snel mee soortgenoten uitmoordt. In dat geval Sam wel verdacht. Veel meer opties in dat geval: Sam, NecRock, Nynek meer voor hand liggend dan.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#95 » Mon Apr 28, 2014 5:56 pm

De druk werd mij de afgelopen dagen te veel... Al die spanningen in het dorp! Ik ben enkele dagen naar zee geweest om te mediteren, maar nu ben ik terug met een frisse kop!
Arme Sheba, hij was één van de weinigen die ik nog vertrouwde!
Zijn moordenaars zullen gewroken worden!
Verdomd moeilijk om uit het nieuwsbericht tips te halen deze keer.
Hij had zich nogal bezeerd aan zijn knie, en kroop de trap op. "Zo is het leven nu eenmaal.", filosofeerde hij luidop, "met vallen en opstaan..." Wijst dit op de woelige geschiedenis van Abdul?
...en legde zijn contracten terug op zijn bureau.; ...zijn vele handelscontracten aan het nalezen. Heeft dit iets met Necrock, de gestresseerde zakenman te maken?
Vage verwijzingen, en voor zover ik zie geen enkele naar Sam. Zou hij toch onschuldig zijn?
Desondanks dat staan Abdul en Sam hoog op mijn verdachtenlijstje, maar ook Necrock, die in mijn ogen toch opduikt in de tekst des doods blijft verdacht.
Een nachtje laten bezinken zal het verhelpen. Misschien zijn er tegen dan wat meer argumenten verspreid?
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#96 » Tue Apr 29, 2014 12:57 am

Nynek hield zich steeds op de achtergrond. Sommigen zeiden dat dit pure nonchalance was, anderen een natuurlijke neiging tot teruggetrokkenheid en kalmte.

De waarheid was echter gruwelijker. Het rusteloze leven van een politieker had zijn tol geeist, en veel slapeloze nachten bracht hij door met wandelingen en raamgestaar. Tot hij op een nacht Sheba zag, die Abdul kruiste op straat. Beiden gingen vriendschappelijk met elkaar om, en gingen pas na een half uurtje hartelijk praten uiteen, toen Sheba zijn huis binnentrok en Abdul ook verder leek te wandelen.

Maar deze hond van de Maghreb ging helemaal niet naar huis.

In de schaduw, uit het maanlicht, bleef hij Sheba in het oog houden, en toen de laatste lichten in de buurt doofden, sloop hij naar een zijraam. Behendig forceerde hij het slot, opende het raam, en dook hij katachtig binnen.

Er klonk niks. Nog steeds niks. Een vaag gerammel. Geroep. Gehuil. Wolfsgehuil. En stilte ...

Sheba's vermangelde lijk vervoegde het kerkhof. Een leven is altijd een dure prijs, maar geen tevergeefse:
Een uitgeputte, roodbebloede Abdul viel uit het raamkozijn toen de nacht op z'n donkerst was. Maar 2 ogen priemden doorheen het zwart, terwijl zijn zintuigen hem in de steek lieten. Een fatale vergissing.

Official vote:

Abdul/Math Wolf

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#97 » Tue Apr 29, 2014 8:01 am

Nynek wrote:Nynek hield zich steeds op de achtergrond. Sommigen zeiden dat dit pure nonchalance was, anderen een natuurlijke neiging tot teruggetrokkenheid en kalmte.

De waarheid was echter gruwelijker. Het rusteloze leven van een politieker had zijn tol geeist, en veel slapeloze nachten bracht hij door met wandelingen en raamgestaar. Tot hij op een nacht Sheba zag, die Abdul kruiste op straat. Beiden gingen vriendschappelijk met elkaar om, en gingen pas na een half uurtje hartelijk praten uiteen, toen Sheba zijn huis binnentrok en Abdul ook verder leek te wandelen.

Maar deze hond van de Maghreb ging helemaal niet naar huis.

In de schaduw, uit het maanlicht, bleef hij Sheba in het oog houden, en toen de laatste lichten in de buurt doofden, sloop hij naar een zijraam. Behendig forceerde hij het slot, opende het raam, en dook hij katachtig binnen.

Er klonk niks. Nog steeds niks. Een vaag gerammel. Geroep. Gehuil. Wolfsgehuil. En stilte ...

Sheba's vermangelde lijk vervoegde het kerkhof. Een leven is altijd een dure prijs, maar geen tevergeefse:
Een uitgeputte, roodbebloede Abdul viel uit het raamkozijn toen de nacht op z'n donkerst was. Maar 2 ogen priemden doorheen het zwart, terwijl zijn zintuigen hem in de steek lieten. Een fatale vergissing.
"U als ziener uiten nadat er net één is vermoord een dappere daad of een grote leugen ?
U was hiervoor ook nog niet zo actief misschien een rustige wolf ?
misschien wilt u gewoon verwarring zaaien omdat u uw medewolf vandaag zou sterven,
of bent u oprecht, maar dan nog kon u altijd betoverd zijn ???"

Ik blijf gewoon Sam verdacht vinden, vreemd stemgedrag naar mijn mening daarom

official Vote : Sam
WINAK schachtenkoning 2011-2012
WINAK scriptor 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
ASK-Stuwer praesidium 2014-2015
WINAK feest 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#98 » Tue Apr 29, 2014 10:33 am

Nynek wrote:Maar deze hond van de Maghreb ging helemaal niet naar huis.
Excuseer mijnheer extreemrechtse politicus. Ik uit Syrië komen, dat niet Maghreb, dat helemaal ergens anders zijn! Gij ons bruine medemens weer allemaal over 1 kam scheren, dat schandalig zijn!

Ter zake, ik heel verbaasd zijn door wat jij denken gezien te hebben en ik eerst daarom denken dat jij wel weerwolf moeten zijn. Wannes veel plausibeler alternatief geven. Het mij wel heel verdacht maken, ik niet leuk vinden. Bruine man wordt al genoeg geviseerd door nationalistische vlaggenmaker! Volgens mij zijn nu volgende opties:

* Nynek behekst. Dit mogelijk in mijn voordeel spreken. Heks nu immers weten dat Nynek inderdaad ziener is (want als hij wolf was, geen dode vannacht!) en ik dus ook zeker geen wolf, want ziener kreeg verkeerde informatie. Heks weet dus dat wolven bij 3 andere speler zitten. Ik hopen deze optie waar is.

* Nynek niet behekst. Ik geen reden zien waarom hij dit zou doen als burger, hij in dit geval weerwolf zijn (of geliefde van wolf). In dit geval wij opnieuw moeten kijken wie hij hiermee helpt. Logische keuze: Jos, want ik Jos opnieuw zwaar beschuldigd hebben. Dit ook timing verklaren. Als hij echt ziener, waarom niet aan begin van dag al gepost? Nu risico gelopen dat wolven al iemand onschuldig wegstemmen, 1 volger en burgemeester is genoeg hiervoor dus reëel gevaar ((al speelt iedereen wel traag, dus dit argument is niet zo heel verzwarend)). Kan ook Sam zijn, want waarschijnlijk dat het Jos vs. Sam stemming ging worden. Andere opties niet voor hand liggend, onlogisch dat Nynek hiervoor risico zou nemen.

Ik denk eerste optie meest realistische. Nynek zeker niet verdacht door stemgedrag, heeft immers wolven goed mee weggestemd en wij al weten dat wolven waarschijnlijk niet voor opofferingstrategie gekozen hebben. Dat resultaat ook in lijn zijn met wat we weten en Jos en/of Sam dan inderdaad weerwolf zijn.
Beetje probleem dat heks niet echt naar buiten kan komen en andere wolf kan claimen hij heks is waardoor enkel heks zelf dit kan weten.

Ik stemgedrag van Wannes na zware beschuldiging van Nynek en aangeven dat hij behekst kan zijn daarom als mogelijke hint zie dat Wannes eventueel zelf heks is.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#99 » Tue Apr 29, 2014 10:42 am

((Valt ook weer op: als je iets post, maken ze je onmiddellijk verdacht. :-( ))
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#100 » Tue Apr 29, 2014 5:14 pm

Nog minder dan 3u voor de deadline .. nog maar 2 vd 6 inwoners hebben gestemd ...
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#101 » Tue Apr 29, 2014 6:35 pm

Na dagen zichzelf opgesloten te hebben in zijn atelier, kwam Sam dan toch buiten. Landschappen schilderen (duuuuuzd werk vr WINAK en unief) vraagt immers veel tijd en geduld.

Het is zelfs op zo'n punt gekomen dat mensen elkaar al openlijk aan het beschuldigen zijn! Mijn openlijke beschuldiging van gisteren was vroeg, maar de weerwolf is uiteindelijk toch gedood. De plaag moet gestopt worden, of we verliezen nog meer van onze kameraden, arme Sheba... Een extra ziener hadden we zeker kunnen gebruiken in ons dorp.

Abdul heeft gelijk, als er iemand de eerste post maakt waar veel informatie in staat, wordt daar direct opgevlogen en worden mensen beschuldigd. Hier klopt iets niet... Het is zeker en vast in het voordeel van de wolven om onrust te zaaien en alles te verstoren. Zo komt er geen duidelijke lijn in.

Zowel Jos als Wannes zijn hier voorbeelden van, het lijkt of er twee wolven zijn en die twee hangen redelijk hard aan elkaar. Ook toen Senne erbij was gingen zij op zijn mening in, en Senne bleek een wolf te zijn.

Zou het kunnen dat zij hun teamwork niet goed kunnen verbergen? De groep wolven moet en zal sterven!

Official vote: Jos
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#102 » Tue Apr 29, 2014 7:56 pm

Aaaah, zo weinig tijd! Waar is de tijd naartoe? Hebben heksen mij laten overslapen, of heeft iemand de tijd gestolen? Nee, nee, dat is onzin! Zoiets kan niet... denk ik?

Niets meer aan te doen, moet stemmen! Maar op wie? Zijn nog niet zoveel stemmen gevallen... Iemand volgen? Ja... Dan valt er toch iemand uit! En niemand is te vertrouwen. Allemaal duivelsgebroed! ALLEMAAL! Of... niet? Neenee, ik weet het niet... Beter nadenken over wie ik kan volgen! Kenny is hier bijna niet gezien. Te mysterieus! Vast een dwaalspoor als ik hem volg. Als hij al weet wat er aan de hand is, is het omdat hij alles vanuit de schaduwen in het oog houdt! Nooit de schaduwman vertrouwen. Onbetrouwbaar!

Dus... Wannes volgen en op Sam stemmen? Of Sam volgen en op Jos stemmen? Ik weet het niet, IK WEET HET NIET! ZWIJG! Sam heeft misschien gelijk... en misschien werken Wannes en Jos samen om hem te nekken. Maar misschien probeert Sam me zo net op een onschuldige burger te laten stemmen!

Sam... of Jos? Ik weet het niet...

Official vote: Jos

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 3 tot DI 29/4, 20u00

Post#103 » Tue Apr 29, 2014 7:59 pm

Met al die verdeelde stemmen, ik dit heel moeilijke keuze vinden.
Zijn wel een aantal trends en ik denken dat mogelijke duo's nu wel vastliggen.
Volgens mij dit objectief de meest waarschijnlijke mogelijkheden:
* Jos + Wannes
* Jos + Nynek
* Sam + Nynek
* Sam + Abdul
* Abdul + Wannes

Zeer onwaarschijnlijk:
* Jos + Sam
* Abdul + Nynek
* Wannes + Sam

Ik weten dat ik zelf geen wolf ben. Koppels zonder mij bevatten 2 keer Jos, 2 keer Nynek, 1 keer Sam, 1 keer Wannes.
Ik ook nog een sterk vermoeden hebben dat Jos of Sam wolf is. Wij immers ook leren om in glazen bol te kijken zoals in Aladdin film! (tenzij heks mij betoverd heeft.)

Ik echter heel bang zijn voor jager. Jos geïnsinueerd op cantus dat hij jager zou zijn en hij mij dus dood doen als ik op hem stem. Waarschijnlijk afdreigen, maar als waar is, ik wel dood zijn als ik op hem stem.
Ik daarom geen risico lopen, maar wel willen dat Jos sterft. Als ik goed geteld, hij ook effectief sterven vandaag als ik niet op Sam of mezelf stem.

Daarom, ik principiële maar veilige stem uitbrengen en hopen Jos niet op de deadline stemt.
Official Vote: Nynek
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Nacht 3

Post#104 » Tue Apr 29, 2014 10:45 pm

Uitslag van de stemming:

Jos: 2 + 1 (strafstem wegens niet stemmen) = 3
Sam: 1
Nynek: 1
Abdul Jamal 1 - 1 (bonus wegens 3 posts in charachter) = 0
Wannes: 0
NecRock: 0

De inwoners van het dorp wandelden naar het huis van Jos om zijn lot te volbrengen. Met messen en bijlen gewapend kwamen ze aan, en daar zagen ze de voordeur openstaan. Nieuwsgierig wandelden ze naar binnen. Wat ze aantroffen, had niemand verwacht... Jos lag daar met zijn jachtgeweer in de handen, maar levenloos... Iets of iemand was hen voor geweest.

Slachtoffer: Jos
Rol: Jager

Aangezien Jos 2x niet stemde (burgemeester op dag 1 + official vote op dag 3), sterft hij een instant death. Hierdoor verliest hij zijn speciale kracht als jager om iemand mee in het graf te nemen.

Speciale rollen: contacteer mij zo snel mogelijk!
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 10 - Nacht 3

Post#105 » Wed Apr 30, 2014 3:04 am

Aaargh! 'k had graag een wolf het graf mee ingestuurd!
Gisteren te lang blijven hangen op café waardoor ik pas tegen de avond de bus heb kunnen nemen richting dorp, vanavond een aantal vlaggenmakersdeadlines... Niet moeilijk dat ik geen tijd heb gehad om naar het lokale stempunt te komen in het dorp!
Ik kijk vanuit de hemel toe ('t is hier plezant hoor, St. Pieter stuurt jullie de groetjes!) hoe de weerwolven hopelijk nog zullen vallen!

n.b. Hoe kom ik aan drie? Ik stond op -1, +2 stemmen +1 strafstem is volgens mij toch maar 2? Niet dat het een verschil had gemaakt :(
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests

cron