[Game over] Weerwolven 10

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#61 » Thu Apr 10, 2014 1:42 pm

Ik nog snel tweede post maken, dit handig zijn voor bonusstem, maar ook aparte informatie bevat!

Ik opnieuw in oog gehouden wie nog wakker ((online)) begin van nacht. Ik vooral volgende mensen gezien:
Phantom, Wannes, Jos, Senne, Gitte.

Kan toeval zijn (praesidium?) maar Jos en Senne bijna half uur tegelijk als enig 2 nog wakker ((online)), maar niet in herberg of dorp gezien ((geen post gemaakt))! Ik oude documenten van vorige burgemeesters gelezen waarin staat dat dit patroon wijst op speciale rollen die 's nachts iets doen! ((Ik heb deze trend duidelijk gezien als spelleider van vorige games en weet dat deze correct is, in het geval van gl3nn bleek het principieel ook te kloppen -> geliefde van Manfred))
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#62 » Thu Apr 10, 2014 2:42 pm

Na zich een tijd opgesloten te hebben, twijfelend over de terugkomst van de Zweden, besloot Sam om er voor te gaan en zich nog eens te tonen aan de buitenwereld. Ter ontspanning ging hij naar het plaatstelijke meer om zijn innerlijke impresionist los te laten.
Onderweg kwam hij een van de fijne dochters tegen van de lokale slachter. Zij vertelde hem over de vreselijke moorden van de nacht ervoor...


Het lijkt erop dat die verdomde wolven weer hebben toegeslagen! Ik zal me in dit complot moeten mengen om een einde te brengen aan de plaag van Wakkerdam en eindelijk mijn rust te verkrijgen.

Het lijkt erop dat iemand door de voordeur is gekomen. De enige die zo open en bloot aanklopt bij mensen is Jos, als hij weer met een van zijn vlaggen afkomt.

Sam merkte de plas bloed op de grond op
Hier moet iemand serieuze dorst hebben gehad... Dorst, natuurlijk! Ik zie Jos en Senne vaak op café, en ik heb ook verhalen over Nynek's gezuip gehoord.
Het muziekdoosje van 'Willem Tell Ouverture' wijst overduidelijk naar Abdul Jamal, zou de Mathwolf ook een echte wolf kunnen zijn? De gedachte aan Stanny's bureaulamp kan misschien een herinnering aan Abdul's vader teweeg hebben gebracht.

Hier is iets heel vreemd aan de gang... Eerst de IKEA plaag, nu deze wolven. Het Noorden is me telkens weer te slim af.
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#63 » Thu Apr 10, 2014 2:55 pm

Na verder te wandelen naar het meer en verder te werken aan zijn schilderij, kon Sam even alles laten bezinken
De vader... kan het zijn dat dit wolvenprobleem genetisch is? Dat er familie's zijn die het weerwolven geheim al lang bij zich dragen? Wannes, Abdul en Neckrock hebben veel te danken aan hun vader. Nee, dat zal het niet zijn...

Er zijn een aantal heel kenmerkende dingen achtergelaten in de huizen:
Lasagna, bloed(dorst), zelfs noten (die je ook in het bos kan vinden, niet enkel bij muziekstukken).
Ik wist dat ik zo'n hoge pief niet kon vertrouwen!

Official Vote: Senne
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#64 » Thu Apr 10, 2014 3:22 pm

Terwijl Jos diep in de middag was aan het timmeren aan het beveiligingssysteem van zijn huis bedacht hij plots iets.

De arme YoDup zat op een schommelstoel met zijn muziekdoosje door het raam te kijken. Een schommelstoel en een muziekdoosje zijn twee knappe stukjes houtbewerking. Zou dat iets met Sam te maken hebben? En YoDup zat door het raam te kijken, was er buiten een landschap, wat Sam zo graag schildert? Op z'n minst verdacht lijkt mij.
Hoewel Senne met zijn lasagne van vorige nacht en zijn bloeddorst ook verdacht blijft... *zucht*

Diep peinzend trok hij een pintje open en zette zich even neer, nam een boekje "boobytraps voor dummy's" en begon te lezen... Stiekem hopend dat hij in slaap zou vallen en morgen met een antwoord wakker zou kunnen worden
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#65 » Thu Apr 10, 2014 5:13 pm

Na enkele uren in de kroeg door te brengen, viel Wannes buiten iets op .
Sam zat Senne open en bloot te beschuldigen, misschien wel het bekijken waard.
Senne stond zeker op zijn verdachtenlijst maar Sam stond hier ook wel op.

Zoals Abdul al opmerkte Sam heeft de eerste dag niet gestemd,
heeft hij zich expres terug getrokken uit de verkiezingen
of was er meer aan de gang ?
WINAK schachtenkoning 2011-2012
WINAK scriptor 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
ASK-Stuwer praesidium 2014-2015
WINAK feest 2015-2016

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#66 » Thu Apr 10, 2014 6:23 pm

Al dit heen en weer beschuldig. Ik had beter rustig en veilig in m'n huisje kunnen blijven.
De invloedsfeer van IKEA en de wolven wordt groter, ik voel het :(
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
Wannes
WOZ
Posts: 477

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#67 » Thu Apr 10, 2014 8:18 pm

SamVL wrote:Al dit heen en weer beschuldig. Ik had beter rustig en veilig in m'n huisje kunnen blijven.
De invloedsfeer van IKEA en de wolven wordt groter, ik voel het :(
Wannes vroeg zich af, zou een wolf niet al te graag de discussie uit de weg gaan en simpelweg zijn tanden in iemand nek zetten ?
"U mag van geluk spreken dat u niet hoog op mijn verdachtenlijst staat."

Na dit te hebben gezegd ging hij maar terug in de kroeg op wacht zetten.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#68 » Fri Apr 11, 2014 1:06 am

Tips zoeken, tips zoeken... Nee, nee, geen tijd! Als ik er te lang over nadenk kan ik niet op tijd terug zijn om de zaak draaiende te houden. Niemand te vertrouwen. NIEMAND! Misschien later, ja... Als ik zéker ben dat ik tijd heb.

Ben... ik verdacht? Neenee, ik denk niet dat ik iets gedaan heb. Of wel? Zou ik me dat niet moeten herinneren, dan? Ik had ervoor al gezegd waarom ik sommige mensen niet vertrouw. YoDup maakte daar niet echt deel van uit. Is toch logisch dat ik dan op de andere stem? Of heeft iemand me dat ingefluisterd? Hebben we een heks in het dorp die demonen kan oproepen om dat te doen? Misschien moet iemand op de brandstapel, in plaats van zilveren pijlen.

Wie zegt trouwens dat ik veel te danken heb aan mijn vader? Hij heeft dit bedrijf waarschijnlijk enkel en alleen opgebouwd om mij ermee op te kunnen zadelen! Hij lacht me uit van in het hiernamaals! Hoewel, misschien beeld ik me dat maar in. Hij zal wel van zijn kinderen houden en het beste met me voorhebben? Tenzij die heks hem ertoe heeft aangezet. Ik vertrouw hekserij nog minder dan een weerwolvenvloek...

Ik moet terug naar mijn bedrijf, iemand moet het daar draaiende houden! Mijn secretaris kan dat zeker niet...

User avatar
Phantom
Posts: 23

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#69 » Fri Apr 11, 2014 8:12 pm

Ik was net te laat... Ik had gehoopt YoDup nog te helpen, op eender welke manier. Vaarwel goede vriend.

Nu begin ik stilaan toch ongerust te worden, ik zou zoo graag de andere mensen in Wakkerdam helpen de schuldigen te vinden. Maar wat als één van de personen die ik help de schuldige is, dan lig ik binnenkort misschien ook onder de zoden...?

Ik had gehoopt de hulp van mijn verleden in te kunnen roepen maar ik ben al zo lang het contact kwijt gespeeld met hen dat dit ook geen optie meer is. Vanaf nu ben ik dus op mijzelf aangewezen, want blijkbaar is niemand nog te vertrouwen...
Scientia potentia est

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#70 » Sat Apr 12, 2014 4:15 am

Ik heb een beetje kunnen nadenken, en ik denk wel dat het een en ander zin maakt, nu! Yodup is gestorven in de ochtend, niet? Ik weet dat dit nog veel keuze overlaat, maar ik denk dat mensen die in de vroege uurtjes neigen wakker te zijn, zoals Jos of Senne er dan toch iets mee kunnen te maken hebben... Of mensen die dan terug wakker worden met kots over hun! Ja, dat is ook een mogelijkheid... Teveel mogelijkheden. Niet genoeg om het te vernauwen...

Maar... Yodup zag er een beetje... leeggedronken uit, niet? We zoeken een zuipschuit! Zoals Nynek... of... weer Senne? Neenee, er zouden niet zoveel verwijzingen zijn naar één persoon! Mijn hersenen spelen een spel met me! Vertrouw niet op wat ik zeg, iemand manipuleert me! En iemand manipuleert jullie vast ook! BLIJF UIT MIJN BUURT!

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#71 » Sat Apr 12, 2014 11:39 pm

Oh nee, oh nee, ik ben te laat! Ik kan niet meer stemmen... Zouden de andere dorpelingen mijn excuses van de aardbeving accepteren? Ze moeten dat ook gevoeld hebben! Dit moeten zeker verzachtende omstandigheden zijn, niet? Ze zullen dit wel door de vingers zien? Of gaan ze me zeggen dat ik er maar vroeger aan had moeten denken?

Er is bijna niemand... Ja, natuurlijk, ze zijn vast allemaal zelf opgehouden door de aardbeving! Dan kunnen ze mij niks verwijten! Tenzij... tenzij ze al lang gestemd hebben en ondertussen alweer weg zijn! Neenee, er zou zeker nagepraat worden, er zouden nog mensen overblijven... Tenzij ik me alles maar heb ingebeeld, natuurlijk... NEE, ik ben NIET gek!

Ik kan altijd proberen mijn stem uit te brengen. Als ze het aanvaarden, perfect... En anders is er toch ook niet echt iets verloren? Een beetje voor paal staan is nog steeds beter dan de dood!

Official vote: Senne

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#72 » Sun Apr 13, 2014 11:18 am

Zelf kan ik na 2 dagen downtime nu ook pas op het forum.
De deadline van dag 2 wordt bijgevolg verzet naar WO 16/04, 20u00!
(Ma tot wo ben ik in Center Parcs, dus kan toch pas woensdagavond ten vroegste updaten)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Jos
Prosenior
Posts: 841

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#73 » Sun Apr 13, 2014 12:57 pm


Jos schoot wakker. Het begon al stilletjes aan avond te worden. Zijn boek lag open op zijn schoot, zijn glas had hij omgestoten in zijn gedut.

Verdikke, m'n bier op de grond! Niet dat het nog drinkbaar was, na blijkbaar enkele uren geslapen te hebben.
Er blijven in mijn ogen nog steeds drie hoofdverdachten. Sam, Senne en Abdul Jamal. Senne heeft reeds twee stemmen gekregen. Ik ben dus duidelijk niet de enige die hem verdenkt.
Sam daarentegen blijkt er weer eens tussenuit te kunnen glippen? Hij was de eerste die officieel voor Senne stemde. Een gok om de knoop door te hakken? Of is er meer aan de hand? Er zijn immers meerdere mensen die verdacht zijn. De eerste dag heeft hij niets van hem laten horen, hoewel ik hem wel in het dorp gezien heb? [reacties geplaatst in praesidiumforum]
Abdul vindt mij dan weer heel verdacht. Gewoon omdat ik als tweede stemde en mijn verdenkingen toch niet helemaal juist waren? Ik was niet de enige die YoDup verdacht vond!

Ik zet alles even op een rijtje, en ga iets zoeken om te eten.

Senne: Lasagne (nacht één) en bloeddorst. Op z'n minst verdacht.
Sam: Stil gedurende eerste dag/nacht. Maar hij was wel in het dorp. schommelstoel en muziekdoosje kunnen ook naar hem wijzen.
Abdul: Wrede Strijder, Willem Tell, koelbloedige moorden,... Om het op z'n vlaggemakers te zeggen. Zijn vlag is ook niet vlekkeloos.
Imagination is more important than knowledge. ~ A. Einstein
--
WINAK schachtenkoning 2012-2013
WINAK Hagar 2013-2014
WINAK Vice-Praeses 2014-2015
WINAK Praeses 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot ZA 12/04, 20u00

Post#74 » Sun Apr 13, 2014 3:16 pm

SamVL wrote:Na verder te wandelen naar het meer en verder te werken aan zijn schilderij, kon Sam even alles laten bezinken
De vader... kan het zijn dat dit wolvenprobleem genetisch is? Dat er familie's zijn die het weerwolven geheim al lang bij zich dragen? Wannes, Abdul en Neckrock hebben veel te danken aan hun vader. Nee, dat zal het niet zijn...
Vader (net als broers en zussen) was tip naar Manfr3d, wij nu weten hij wolf zijn. ((Er is echter niet expliciet gezegd dat tips maar naar 1 wolf verwijzen, dus het kan nog steeds een tip zijn, maar het lijkt me eerder vergezocht?))
Jos wrote:Abdul vindt mij dan weer heel verdacht. Gewoon omdat ik als tweede stemde en mijn verdenkingen toch niet helemaal juist waren? Ik was niet de enige die YoDup verdacht vond!
Jij wel heel eufemistisch zeggen dat, quasi onmiddellijk na eerste persoon op weerwolf stemde, jij op niet-weerwolf stemde...

Feit dat persoon die objectief meest verdacht stemgedrag vertoonde onmiddellijk andere verdachten soekt en degene die hem verdenkt probeert mee verdacht maken, lijkt me ook niet helemaal halal. Hoeft niet typisch wolvengedrag te zijn (burger voelt sich ook niet graag aangevallen zoals Nynek eerder aangaf over YoDup's reactie), maar dit helpt je verdediging allesbehalve in mijn ogen. En ook: jij weer bruine man verdenken van criminaliteit? Racist!



Mijn analyse blijft staan. Stemgedrag is nummer 1 voorspeller voor wolf zijn in alle vorige versies ((geschriften van oude burgemeester zeggen dit!)) en daarin springen Jos en Senne er bovenuit. Minstens 1 van hen is wolf. Want, als ze beiden niet wolf zijn, hebben de wolven vanaf dag 1 voor een opofferingsstrategie gekozen. Zij geen zelfmoordterroristen zijn, dus dat heel vreemd zijn. Ik daarom bij deze expliciet zeggen: ik stemmen op Senne of Jos, slachtoffer moet 1 van hen zijn! (en zeker geen ex-aequo, want kans groot dat wolven burgemeester hebben!)

Wat tips betreft. Het valt me op dat nog altijd redelijk wat belang aan wordt gehecht. Ik wil even op wijzen dat de meest verdachte persoon volgens de tips slimmy zou zijn omdat hele tijd expliciet naar "leider wolf" wordt verwezen. Dit geeft aan wat wij ook weten uit vorige versies: tips zijn verwarrend en heel slechte voorspeller voor wolven vinden, zeker met mooie lyrische beschrijvingen van doden! ((Stanny geeft veel mooie details, tips zoeken wordt hierdoor extra moeilijk.))
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game] Weerwolven 10 - Dag 2 tot WO 16/04, 20u00

Post#75 » Tue Apr 15, 2014 2:31 pm

Eindelijk terug van het werk, die avond-meetings zouden eens moeten stoppen!

In het café aangekomen merk ik direct dat ik geviseerd wordt.. Wat heb ik gedaan? Ik ben deze morgen vroeg vertrokken naar mijn werk, ik kan het mij niet veroorloven om heel de nacht wakker te blijven...

Eerlijk gezegd, blijken er wel wat tips in mijn richting te wijzen.. Maar naar nog zoveel andere mensen ook! Misschien Jos, of Sam, af en toe misschien een tip voor Abdul, ik weet het allemaal niet zo goed..
Misschien moet ik morgen maar een dagje vrijaf nemen, zodat ik het hele verhaal heel de tijd kan meevolgen, zonder dat mensen mij beschuldigen omdat ik op het werk zit en mij niet kan verdedigen!

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests

cron