[Game]Pokémon RPG - The Plot Thickens

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

Bart Vangramberen
Posts: 69

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#16 » Thu Dec 05, 2013 8:05 pm

yep
aka brambeer

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#17 » Fri Dec 06, 2013 1:37 pm

Mooi, dan zijn we aan 8 mensen.
Ik denk dat we eind volgende week kunnen starten.
Nieuwe deelnemers altijd welkom!
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#18 » Sat Dec 07, 2013 6:10 pm

De eerste post is geupdate.
We gaan van start op zondag 15 december om 19.00u
Deze week laat jullie nog toe om alles door te nemen en vragen te stellen, en dan kan ik nog bijsturen waar nodig.
Zoals reeds gezegd, nieuwe spelers kunnen altijd meedoen
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#19 » Sun Dec 08, 2013 10:12 am

Ik zie op dit ogenblik geen fouten of onduidelijkheden behalve in de locaties: route 1 grenst aan Pewter en Viridian grenst aan route 1. Ik veronderstel dat Pewter vervangen moeten worden door Viridian?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#20 » Sun Dec 08, 2013 5:13 pm

Deze map dus eigenlijk :)
Image
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#21 » Sun Dec 08, 2013 5:15 pm

Ik had mij ook ingeschreven :D

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#22 » Sun Dec 08, 2013 5:50 pm

Math Wolf wrote:Ik zie op dit ogenblik geen fouten of onduidelijkheden behalve in de locaties: route 1 grenst aan Pewter en Viridian grenst aan route 1. Ik veronderstel dat Pewter vervangen moeten worden door Viridian?
Correcto
Sam_VL_Fysica wrote:Deze map dus eigenlijk :)
Enkel in het begin. Waarschijnlijk worden niet alle routes gevolgd, ook de gebieden waar welke Pokémon te vinden zijn zullen variëren. Het zal er van afgeleid zijn.
SenneVL wrote:Ik had mij ook ingeschreven :D
Toegevoegd, sorry
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#23 » Wed Dec 11, 2013 2:00 am

Wat bedoelt ge juist met deze zin?
Manfr3d wrote:Bij Pokémon met meerdere types zal het gemiddelde van de factoren berekend worden.
En .. begrijp ik het goed dat ge in een beurt maar 1 van de 4 hoofdacties moogt doen?

En .. als ik beslis om te verplaatsen, dan is dit gewoon naar 1 van de aangrenzende locaties, onafhankelijk hoe ver deze op de map ligt? Tenzij met een fiets, dan mag ik 3 locaties verder gaan?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#24 » Wed Dec 11, 2013 8:49 am

Stanny wrote:Wat bedoelt ge juist met deze zin?
Manfr3d wrote:Bij Pokémon met meerdere types zal het gemiddelde van de factoren berekend worden.
een Poison/Bug Pokémon vs Fire:

Poison is 100% tegen Fire
Bug is 75% tegen Fire

Dit betekent dus 87.5% gemiddeld vs 112.5%

Bij deze is ook toegevoegd dat alle levels afgerond zullen worden na de berekeningen
Stanny wrote: En .. begrijp ik het goed dat ge in een beurt maar 1 van de 4 hoofdacties moogt doen?
Correct, verduidelijkt in post 1
Stanny wrote: En .. als ik beslis om te verplaatsen, dan is dit gewoon naar 1 van de aangrenzende locaties, onafhankelijk hoe ver deze op de map ligt? Tenzij met een fiets, dan mag ik 3 locaties verder gaan?
Correct, heb dat even duidelijker vermeld. Waarschijnlijk zullen de locaties wel equidistant zijn hoor, tussen steden die ver uiteen liggen zullen meerdere routes liggen. Sam heeft jullie gewoon verward
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#25 » Wed Dec 11, 2013 11:46 am

Manfr3d wrote:een Poison/Bug Pokémon vs Fire:

Poison is 100% tegen Fire
Bug is 75% tegen Fire

Dit betekent dus 87.5% gemiddeld vs 112.5%
Hmmmm, vraag me nu af wa ge doet als allebei verschillende types hebben, bv grass/psychic vs water/poison.
Grass vs water: 125%
Psychic vs water: 100%
Grass vs poison: 75%
Psychic vs poison: 125%
Dus 106,25%?

Er zijn trouwens een aantal gevallen waarbij het ni duidelijk is wa ge gaat doen:
- normal vs ghost (beide nutteloos)
- bug vs poison (beide zowel sterk als zwak)
- flying vs grass (flying sterk en zwak, grass alleen zwak)

Bij het normal vs ghost gedoe nog een extra vraag: verschillende types waarvan er één nutteloos is? Alle gen I ghost types zijn tenslotte ghost/poison. Gemiddelde van tweede type en 0%? (bv ghost/poison vs normal: 50%)

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#26 » Wed Dec 11, 2013 8:07 pm

NecRock wrote:
Manfr3d wrote:...
Hmmmm, vraag me nu af wa ge doet als allebei verschillende types hebben, bv grass/psychic vs water/poison.

Grass vs water: 125%
Psychic vs water: 100%
Grass vs poison: 75%
Psychic vs poison: 125%
Dus 106,25%?
Correct. Ik denk niet dat daar enige misverstanden in kunnen ontstaan.
NecRock wrote: Er zijn trouwens een aantal gevallen waarbij het ni duidelijk is wa ge gaat doen:
- normal vs ghost (beide nutteloos)
...
Bij het normal vs ghost gedoe nog een extra vraag: verschillende types waarvan er één nutteloos is? Alle gen I ghost types zijn tenslotte ghost/poison. Gemiddelde van tweede type en 0%? (bv ghost/poison vs normal: 50%)
Zoals je zelf aanhaalt is er geen enkele Pokémon uit Gen I volledig ghost. Het concept nutteloos is inderdaad beter te omschrijven als 0% effectief, waardoor het gemiddelde dus in je voorbeeld inderdaad 50% wordt.
NecRock wrote: - bug vs poison (beide zowel sterk als zwak)
- flying vs grass (flying sterk en zwak, grass alleen zwak)
Dat waren fouten, bedankt om het op te merken! Het is niet de bedoeling dat een type zowel sterk als zwak tegen een ander is.


Voor iedereen: hou er rekening mee dat dit spel een variant is op de originele Pokémon. Niet alle types, (Pokémon-)locaties, trainers, ... zullen overeenkomen.
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#27 » Wed Dec 11, 2013 8:17 pm

off-topic: ben wel blij dat ik een week tijd gelaten heb voor iedereen om alles door te nemen. Zitten/zaten toch nog aardig wat hiaten in
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#28 » Thu Dec 12, 2013 4:20 pm

Manfr3d wrote:off-topic: ben wel blij dat ik een week tijd gelaten heb voor iedereen om alles door te nemen. Zitten/zaten toch nog aardig wat hiaten in
Daar kan ik nog van leren. :wink:
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG - An exciting journey begins

Post#29 » Sun Dec 15, 2013 7:42 pm

Mits de nodige vertraging omdat het forum down was... An exciting journey begins

Men kieze een starterPokémon (dit telt niet als actie):

Squirtle (water, 1) of
Charmander (fire, 1) of
Bulbasaur (grass/poison, 1)

Men begeve zich op pad!

Iedereen krijgt van de mama een startkapitaal van 1000 mee
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Game]Pokémon RPG - An exciting journey begins

Post#30 » Sun Dec 15, 2013 8:56 pm

Ik kies Charmander en begeef me naar Route 1
I'm not random, you just can't think as fast as me

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 94 guests