[Game]Pokémon RPG - The Plot Thickens

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

[Game]Pokémon RPG - The Plot Thickens

Post#1 » Mon Dec 02, 2013 10:59 pm

Handiger bovenaan de pagina:
Spelers & hun Pokémon:

Stanny (Budget: 865 -- Pewter city tot 27/03 - 11:07)
Bulbasaur (Grass/Poison, 10)
Pidgey (flying/normal, 13)
Pikachu(Electric, 13)

Pokéball x2
Potion x2

NecRock (Budget: 9990 -- 1 Badge -- Mount Moon tot 11/04 - 12:23)
Charmeleon (fire, 19)
Pidgeotto (flying/normal, 18)
Mankey (Fighting, 16)
Magikarp (Water, 19)
Paras (Bug/Grass, 13) - Exp. Boost

Pokéball x1
Potion x1

Fristi (Budget: 650 -- Route 2 tot 9/01 - 14:00)
Squirtle (Water, 5)
Pidgey (flying/normal, 2)
Nidoran (m) (Poison, 8 )

Pokéball x1
Potion x1

Sam (Budget: 4475 -- 1 Badge -- Mount Moon tot 11/04 - 12:35)
Wartortle (water, 18)
Beedrill (Bug/Poison, 16)
Mankey(Fighting, 17) - Exp. Boost

Potion x1
PokéBall x1

BFC (Budget: 1085 -- Pewter City tot 3/02 - 12:52)
Charmander (fire, 15)
Pikachu (Electric, 14)
Pidgey (Flying/Normal, 13)


Math Wolf (Budget: 2656 -- 1 Badge -- Route 3 tot 11/04 - 12:42)
Bulbasaur (Grass/Poison, 14)
Nidoran(m)(Poison, 13)
Nidoran (f) (Poison, 13)
Magikarp (Water, 13)
Pidgey (Flying/Normal, 13)

Caterpie(Bug, 8 ) - Non Active
Weedle (Bug/Poison, 7) - Non Active
Pikachu(Electric, 11) - Non Active
Mankey (Fighting, 13) - Non Active
Sandshrew (Ground, 12) - Non Active
Jigglypuff (Normal, 12) - Non Active

Pokéball x15

Timmy (Budget: 485 -- Route 3 tot 9/04 - 14:10)
Squirtle (water, 12)
Pidgey (flying/normal, 11)

Potion x1
Pokéball x1

SenneVL (Budget: 4565 -- 1 Badge -- Mount Moon tot 11/04 - 12:40)
Charmeleon (fire, 16)
Butterfree (Bug/Flying, 16)
Magikarp(Water, 13) - Exp. Boost
Spearow (Flying/Normal, 16)


Ive (Budget: 7955-- 1 Badge -- Mt. Moon tot 11/04 - 12:28)
Ivysaur (Grass/Poison, 19)
Pidgeotto (flying/normal, 18)
Mankey (Fighting, 20)
Geodude(Rock/Ground, 16) - Exp. Boost

Pokéball x4
Potion x2

Femchan (Budget: 249 -- Viridian Forest tot 27/03 - 11:01)
Squirtle (water, 3) - Exp. Boost
Magikarp (Water, 10)

Pokéball x3
Potion x1

[Game]Pokémon RPG

Ik zit al een tijdje met het idee om een Pokémon RPG forum-game te runnen. Ik maak deze post om te zien of er mensen zijn die interesse hebben om het te spelen.

Concept en doel: ik volg min of meer de verhaallijnen uit de originele eerste generatie Pokémon games. Je speelt een trainer die start met 1 van de 3 basispokémon en hebt als doel ofwel alle (151) Pokémon te vangen of om de sterkste Pokémontrainer ter wereld te worden.

Invulling: Alle locaties en Pokémon uit Generatie I zullen aan bod komen. Je vertrekt vanuit Pallet Town, en je ziet wel waar je terecht komt. Je kan andere spelers uitdagen voor een gevecht, je eigen pokémon trainen, Gym-leaders uitdagen en nieuwe Pokémon proberen vangen.

Regels:

Vechten & types
Het grootste onderdeel van Pokémon is vechten, trainen en het ontwikkelen van een zo sterk mogelijk team.

Als 2 Pokémon tegen elkaar vechten, zijn er 2 factoren belangrijk: het level en het type van de Pokémon. In de eerste plaats worden de levels vergeleken. De Pokémon met het hoogste level wint doorgaans het gevecht.
Het type telt als een "modifier" op de level. Als een Pokémon van een bepaald type een voordeel heeft tegen de tegenstander, zal de level voor voor 125% tellen. De level van de zwakke tegenstander telt dan voor 75%.
Bij Pokémon met meerdere types zal het gemiddelde van de factoren berekend worden.
Alle levels worden na de berekeningen afgerond. (20,2 wordt 20 en 20,6 wordt 21)
Elke Pokémon heeft bij elk gevecht ook een kans op critical succes: dit betekent dat zijn level voor 200% zal doortellen. Hoe groot deze kans is, is (voor jullie) niet geweten, maar is wel statisch per Pokémon. Op termijn zal je dit dus wel kunnen afleiden.
Er zijn ook enkele types volledig nutteloos tegen andere (zie verder), dwz 0% effectief tegen de vijand.
Tijdens een gevecht kan een Pokémon ook een bepaalde blessure oplopen (burned, paralyzed, frozen, confused, ...). Deze blessure benadelen je winstkansen en ze genezen kan met een potion uit de shop.

Bij wijze van voorbeeld (de notatie verloopt altijd als volgt: Pokémon(type, level)) :

Squirtle (water, 5) vs Squirtle (water, 4): Squirtle wint want 5 > 4
Squirtle (water, 5) vs Charmander (fire, 7): Squirtle wint want 6,25 > 5.25
Squirtle (water, 5) vs Charmander (fire, 8 ): Squirtle verliest en Charmander verzwakt, 6,25 > 6, maar ex-aequo na afronding
Squirtle (water, 5) vs Charmander (fire, 11): Charmander wint want 6,25 < 8,25

Ex-aequo telt als verlies voor de aanvaller, maar als verzwakking voor de verdediger

Bij wijze van info hieronder de table met types

Image

Wilde Pokémon

Overal ter wereld vindt men ook wilde Pokémon. Tegen deze wilde Pokémon kan je je eigen Pokémon trainen. In elk gebied zitten bepaalde Pokémon, in een bepaalde level-range.
Bij elk gevecht dat een Pokémon meemaakt, krijgt hij experience. Winnen levert meer op als verliezen, winnen tegen Pokémon van een trainer levert meer op als tegen wilde Pokémon.
Je kan ook proberen een wilde Pokémon te vangen. Dit kost je 1 PokéBall per gevecht en je krijgt maar 1 kans. Het proberen vangen van Pokémon moet vermeld worden als 1 van de acties.

Trainers & Gyms
Er zijn over heel de wereld nog andere trainers bezig met Pokémon. Ook hen kan je uitdagen voor een gevecht. Winnen van een trainer levert je geld op en experience (zoals bij wilde Pokémon). In bepaalde steden bevindt zich ook een Gym. Winnen van een Gym-leader levert je een badge, geld en een speciale beloning op (die ik voorlopig als verrassing laat). Je kan elke trainer maar 1 keer verslaan. (uitdagen en verliezen kan dus wel vaker).
Meerdere spelers kunnen tegelijkertijd dezelfde trainer uitdagen. In sommige gebieden zullen niet genoeg trainers aanwezig zijn.
Zolang niemand tegen een bepaalde trainer of Gym-leader gevochten heeft, is het niet geweten welke Pokémon deze heeft. De eerste uitdager die wint tegen een trainer of Gym-Leader, krijgt wel extra geld. Vooraleer een Gym-leader uitgedaagd kan worden, moeten alle trainers in de betreffende Gym verslagen worden.
Er zijn geen 2 identieke trainers in het spel. Als ze dezelfde naam hebben, worden ze onderscheiden door hun locatie. Indien ze dezelfde naam en locatie hebben, krijgen ze een aanduidingsgetal (1, 2, 3, ...) In deze getallen is echter geen rangorde terug te vinden.

Ook andere spelers uitdagen (en er van winnen) levert extra geld op. Er wordt echter geen geld afgenomen! Hier wordt geld door het spel beloond. Beide spelers moeten wel akkoord gaan tot een gevecht.
Het uitdagen van een andere speler valt onder de tijdsrestricties van acties, het accepteren ervan niet. Dit betekent dat de persoon die de uitdaging moet aanvaarden, zijn gewone acties gewoon verder kan doen. Als spelers elkaar uitdagen en beide partijen aanvaarden, dan moet de volgorde van de Pokémon naar mij in pm doorgestuurd worden, in plaats van in een post.

Pokémon evoluties
Sommige Pokémon kunnen ook evolueren naar een sterkere vorm. Soms evolueren Pokémon door levels te stijgen, soms door blootstelling bepaalde items of personen. In geval van het tweede zal ik dit altijd gemeld worden op het moment dat een trainer in het bezit komt van een bepaalde Pokémon

Geld

In bepaalde steden kan je geld spenderen voor speciale items: PokéBalls, Potions, Fishing Rods, Bicycles, .... Per shop zal genoteerd staan wat de bepaalde items precies doen.

Start van het spel
Iedereen kiest 1 van de 3 starterspokémon in Pallet Town en trekt op pad. De starterspokémon zijn:

Squirtle (water, 1)
Charmander (fire, 1)
Bulbasaur (grass/poison, 1)

Elke speler start met 1000 startkapitaal

Mogelijke acties per beurt
Er zijn 4 hoofdacties die je kan ondernemen, elke actie én het resultaat daarvan worden in deze topic gepost. In iedere beurt kan je maximaal 1 van onderstaande acties uitvoeren:

1)Het trainen van 1 Pokémon tegen Pokémon in het wild.
Je kiest welke Pokémon je wilt trainen. Elk gevecht levert experience op, maar winnen natuurlijk meer als verliezen.

Het trainingsscenario gaat als volgt:

Speler X op Locatie Y zegt: "Ik train mijn Mewtwo in het wild"
Op Locatie Y bevinden zich in het wild Pidgeys en Rattatas
Ik antwoord "Speler X kwam een Pidgey tegen. Mewtwo versloeg hem probleemloos en werd wat sterker" (Hier is het mogelijk dat Mewtwo een level zou stijgen, maar een arme Pidgey levert niet genoeg experience op)
De actie is voorbij en de wachttijd begint.

2)Het proberen vangen van Pokémon
Je kiest welke Pokémon je probeert te vangen. Dit kost je 1 PokéBall per gevecht en je krijgt maar 1 kans. Dit levert je in geen enkele situatie experience! Het proberen vangen van Pokémon heeft 2 mogelijke uitkomsten: 1)succes, en je krijgt een nieuwe Pokémon. 2) Mislukking, dan loopt de wilde Pokémon verschrikt weg en is de ontmoeting voorbij.

3)Speler, Trainer of Gym-Leader uitdagen
Als een andere speler wordt uitgedaagd, dan moet de uitgedaagde akkoord gaan met het gevecht.

Elk gevecht verloopt als volgt:
Elke trainer heeft een team van Pokémon. Het gevecht start tussen de 2 eerste Pokémon van elk team. De verliezende Pokémon wordt vervangen door de 2e in de lijst, MAAR de winnende Pokémon is verzwakt en telt minder zwaar door in zijn volgende gevecht. Hij telt dus qua experience ook minder zwaar door! Dit wordt herhaald totdat alle Pokémon van een team verslagen zijn.

Vanzelfsprekend moet je je op de juiste plaats bevinden om een trainer uit te dagen.

Bij wijze van voorbeeld:
Trainer Alfa heeft Pokémon x, y, z
Speler Manfred heeft Pokémon 1, 2, 3
Het gevecht gaat zo:
x vs 1: x wint
x vs 2: x wint
x vs 3: x verliest
y vs 3: y verliest
z vs 3: z verliest
Speler Manfred heeft gewonnen, want alle Pokémon van Alfa zijn verslagen

4)Naar de volgende (aanliggende) plaats gaan: Elke omgeving en stad heeft zijn eigen unieke Pokémon, en om sterker te worden moet je tegen sterkere Pokémon en trainers vechten.


Verder zijn er enkele acties die niet gelimiteerd zijn per beurt:
Gaan winkelen, bijvoorbeeld: "Ik koop 2 Pokéballs en begeef me naar Route 50." of "Ik ga naar Viridian city en koop aldaar 3 Pokéballs."

Een beurt verloopt als volk:
Speler kiest een actie, ik antwoord met het resultaat. 12 uur na mijn post met het resultaat, of 36 uur na de post van de actie (bij langdurige afwezigheid mijnentwege), kan de volgende actie ondernomen worden.

[Team Rocket]
Elke trainer maakt nu om de x aantal dagen kans om overvallen te worden door 2 leden van Team Rocket. Er wordt een Pokémongevecht gevechten tegen elke trainer achtereenvolgens, maar je eigen Pokémon blijven verzwakt tussen de gevechten omdat er geen hersteltijd is. Als je beide gevechten wint, krijgen je Pokémon in totaal een fameus aantal exp bij. Maar als je dit gevecht verliest, zal je gedurende 24 uur geen acties kunnen ondernemen (je krijgt ook wel exp zoals bij eender welk ander gevecht). Elke lid van Team Rocket heeft tussen de 2 en de 3 Pokémon, en hun levels variëren tussen die van de spelers.
De overvallen gebeuren op een willekeurig moment, nooit in een stad, en zullen nooit in conflict zijn met een actie die je al aan het ondernemen bent, waarvoor nog geen update van mij is geweest.


Extra Trivia
*In deze setting bestaan er geen Pokécenters. Een gevecht verliezen heeft geen extra gevolgen voor je Pokémon buiten de eventuele blessures die opgelopen zijn tijdens vorige gevechten.
*Met een fiets kan je driemaal zo ver bewegen per beurt als normaal
*Het bezitten van een fishing rod is een absolute vereiste om te kunnen vissen
*Het kan leuk zijn om eventueel samen een Pokémon-reis te ondernemen ;-)
*Elke speler kan maximaal 25 Pokémon in zijn bezit hebben, waarvan er telkens maximaal 5 in een team mogen - de overige 20 worden in bewaring gegeven op "de bank". Om je team te wijzigen moet je je in een stad bevinden, maar dit is wel een vrije actie. Elke keer je een 6 Pokémon vangt, moet je dus minstens 1 Pokémon "weg sturen". Als je in totaal meer Pokémon wilt, zal je andere moeten vrijlaten. Vrijlaten in het wild betekent dat ook andere spelers deze kunnen tegenkomen!
*Speciale voorwerpen kunnen aan elkaar doorverkocht worden! Prijs o.o.t.k.
*Bij het vangen van Pokémon heeft elke wilde Pokémon die je tegenkomt een "base catch chance". Er zijn enkele externe factoren (gemiddeld level van jouw team, win-loss ratio & zelfvertrouwen, wanneer je de Pokémon tegenkomt, bepaalde items en een aantal andere...) die in het totaal de kans op vangen maximaal 15% (of -15%) kunnen beïnvloeden, met een bovengrens van 75% op vangst, en een ondergrens van 1%. Hoe je dat precies doet, zal je moeten uitzoeken. De plaats speelt nooit een rol.
*Uit de naam van een trainer kan vaak afgeleid worden wat voor soort Pokémon hij gebruikt.

Steden, Trainers en Pokémon

1. Pallet Town

Trainers: Geen

Pokémon:
Door te vissen: Polywag(water, 9-14), Tentacool (water/poison, 13-14), Staryu (water, 12-15)
In het wild: Geen

Aangrenzende gebieden: Route 1

2. Route 1

Trainers: Geen

Pokémon:
Door te vissen: Geen
In het wild: Pidgey(flying/normal, 1-3), Rattata(normal, 1-3)

Aangrenzende gebieden: Pallet Town, Viridian City

3. Viridian City

Gym-Leader: Giovanni
Trainers in de Gym: Tamer 1, Tamer 2, Black Belt 1, Black Belt 2, Black Belt 3, Cooltrainer 1, Cooltrainer 2, Cooltrainer 3
Opmerking: deze Gym kan je pas binnen indien je in het bezit bent van 7 badges.

Pokémon:
Door te vissen: Polywag(water, 3-6), Tentacool (water/poison, 2-4)
In het wild: Geen

Aangrenzende gebieden: Route 1, Route 2, Route 22.

PokéMart
PokéBall: 100
Potion: 150

4. Route 22
Deze weg is het begin van de lange weg naar het Indigo Plateau en bijgevolg Pokémon League, het summum van alle uitdagingen. Misschien is het een goed idee hier later terug te keren?

Trainers: Trainer 1

Aangrenzende gebieden: Viridian City, Route 23

Pokémon:
Door te vissen: Geen
In het wild: Rattata (Normal, 11-14), Spearow (Normal/Flying, 10-13), Mankey (Fighting, 9-11), Nidoran(f)(Poison, 12-14), Nidoran(m)(Poison, 12-14)
Opmerking: De (f) en (m) staan voor de geslachten van de Pokémon. Beide hebben een verschillende evolutielijn. Het geslacht is verder van geen belang.

5. Route 2

Trainers: Geen

Aangrenzende gebieden: Viridian City, Viridian Forest

Pokémon:
Door te vissen: Geen
In het wild: Rattata (Normal, 5 - 7), Pidgey(flying/normal, 6-8), Weedle (Bug/Poison, 4-6), Caterpie (Bug, 4-6), Nidoran(f)(Poison, 6-8), Nidoran(m)(Poison, 6-8)

6. Viridian Forest

Trainers: Lass (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Senne), Bug Catcher 1 (4 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Bug Catcher 2 (6 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock), Bug Catcher 3 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Senne), Bug Catcher 4 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock)

Aangrenzende gebieden: Route 2, Pewter City

Pokémon:
Door te vissen: Geen
In het wild: Caterpie(Bug, 7-11), Metapod(Bug, 9-11), Weedle (Bug/Poison, 7-11), Kakuna (Bug/Poison, 9-11), Pikachu(Electric, 11-12), Pidgey (Flying/Normal, 11-14)

7. Pewter City
Gym-Leader: Brock (4 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock)
Trainers in de Gym: Jr. Trainer (4 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock)

Pokémon: Geen

Aangrenzende gebieden: Viridian Forest, Route 3

PokéMart
PokéBall: 100
Potion: 150

8. Route 3

Trainers: Lass 1 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Bug Catcher 1 (3 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Youngster 1 (2 Pokémon - Voor het eerst verslagen door Ive), Bug Catcher 2 (4 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Lass 2 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Youngster 2 (1 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock), Bug Catcher 3 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Math Wolf), Lass 3 (1 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock)

Aangrenzende gebieden: Pewter City, Mount Moon

Pokémon:
Door te vissen: Geen
In het wild: Pidgey (flying/normal, 11-13), Spearow (flying/normal, 11-13), Jigglypuff (Normal, 11-12), Rattata (Normal, 11-14), Sandshrew (Ground, 12-14), Mankey (Fighting, 13)

Speciaal: In de Pokémart biedt iemand een aantal Magikarp (Water, 10) te koop aan voor 300. Magikarp zijn volledig nutteloos en verliezen elk gevecht tot level 15, maar ze evolueren even later wel naar de coole Gyarados...

PokéMart
PokéBall: 100
Potion: 150


9. Mount Moon

Trainers: Lass 1 (1 Pokémon - voor het eerst verslagen door Ive), Bug Catcher 1 (2 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock), Super Nerd (3 Pokémon - voor het eerst verslagen door Ive), Bug Catcher 2 (3 Pokémon - voor het eerst verslagen door Ive), Lass 2 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door Ive), Youngster (3 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock), Hiker (3 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock), Rocket 1(3 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock), Rocket 2 (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock), Rocket 3 (1 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock), Rocket 4 (2 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock), Super Nerd 2 (2 Pokémon - Voor het eerst verslagen door NecRock).

Aangrenzende gebieden: Route 3, Route 4 + Cerulean City (dit telt als 1 gebied)

Pokémon:
In het wild: Zubat (Poison/Flying, 6-12), Geodude (Rock/Ground, 8-10), Paras (Bug/Grass, 8-12), Clefairy(Normal, 8-12)

Mount Moon is zo groot dat je er minstens een dag (lees: een actie) moet spenderen om er door te gaan. Je kan dus niet op actie 1 Mount Moon binnen en op actie 2 Mount Moon buiten.


10. Route 4 + Cerulean City

Gym-Leader: Misty
Trainers in de Gym: Jr. Trainer, Swimmer

Trainer: Rocket (2 Pokémon - voor het eerst verslagen door NecRock)

Pokémon:
Door te vissen: Poliwag (water, 9-11)
In het wild: Rattatta (normal, 8-12), Spearow (Flying/Normal, 8-12), Ekans (Poison, 8-12), Sandshrew (Ground, 8-12)

Aangrenzende gebieden: Route 24, Route 5

PokéMart
PokéBall: 100
Potion: 150

Speciaal: Mysterious Man: In Cerulean City is er ook een mysterieuze man die een tijdje geleden van Mount Moon kwam. Hij is terug gekomen met een voorraad bizarre Moon Stones. Het gerucht gaat dat deze stenen enkele Pokémon kunnen laten evolueren, die anders niet zouden evolueren door te levelen. De man verkoopt deze stenen aan 2500 per stuk. Een steen uitproberen op een incompatibele Pokémon haalt niets uit, hem succesvol gebruiken consumeert de steen tijdens de evolutie. Vanzelfsprekend is dit ook geen actie.

Meer plaatsen en steden worden gaandeweg bijgevoegd
Last edited by Manfr3d on Fri Apr 11, 2014 12:42 am, edited 256 times in total.

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#2 » Mon Dec 02, 2013 11:02 pm

Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Senne
WOZ
Posts: 803

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#3 » Mon Dec 02, 2013 11:03 pm

I'm in :D

ben net terug begonnen met pokemon blue, dus dit kan er wel nog bij :D

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#4 » Mon Dec 02, 2013 11:06 pm

Stanny wrote:Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
Natuurlijk kán da lang duren, maar niemand is afhankelijk van hoe snel of hoe traag een andere speelt.

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#5 » Mon Dec 02, 2013 11:51 pm

Manfr3d wrote:
Stanny wrote:Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
Natuurlijk kán da lang duren, maar niemand is afhankelijk van hoe snel of hoe traag een andere speelt.
En hoe tijdsintensief plant ge dat het voor spelers gaat zijn?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#6 » Mon Dec 02, 2013 11:57 pm

Stanny wrote:
Manfr3d wrote:
Stanny wrote:Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
Natuurlijk kán da lang duren, maar niemand is afhankelijk van hoe snel of hoe traag een andere speelt.
En hoe tijdsintensief plant ge dat het voor spelers gaat zijn?
Ik hoop dat het mogelijk is om per 24 uur te werken. Speler kiest actie, ik antwoord met resultaat. 24 uur na post van resultaat, of 36 uur na post van actie (bij langdurige afwezigheid mijnentwege), kan de volgende actie ondernomen worden. Ik kan misschien nog wel beslissen om deze cycli te verschuiven naar 36-48 ofzo.
Ik denk niet dat een actie kiezen veel tijd in beslag neemt. Meedelen van "trainen, vechten met X, naar volgende stad gaan, of Pokémon vangen" kost echt niet zo veel moeite

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#7 » Tue Dec 03, 2013 12:06 am

Manfr3d wrote:
Stanny wrote:
Manfr3d wrote:
Stanny wrote:Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
Natuurlijk kán da lang duren, maar niemand is afhankelijk van hoe snel of hoe traag een andere speelt.
En hoe tijdsintensief plant ge dat het voor spelers gaat zijn?
Ik hoop dat het mogelijk is om per 24 uur te werken. Speler kiest actie, ik antwoord met resultaat. 24 uur na post van resultaat, of 36 uur na post van actie (bij langdurige afwezigheid mijnentwege), kan de volgende actie ondernomen worden. Ik kan misschien nog wel beslissen om deze cycli te verschuiven naar 36-48 ofzo.
Ik denk niet dat een actie kiezen veel tijd in beslag neemt. Meedelen van "trainen, vechten met X, naar volgende stad gaan, of Pokémon vangen" kost echt niet zo veel moeite
maar tactiek en analyse-gewijs?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#8 » Tue Dec 03, 2013 12:10 am

Stanny wrote:
Manfr3d wrote:
Stanny wrote:
Manfr3d wrote:
Stanny wrote:Dees klinkt gelijk iets da lang gaat duren ... maar ... yeah, why not? ;-)
Natuurlijk kán da lang duren, maar niemand is afhankelijk van hoe snel of hoe traag een andere speelt.
En hoe tijdsintensief plant ge dat het voor spelers gaat zijn?
Ik hoop dat het mogelijk is om per 24 uur te werken. Speler kiest actie, ik antwoord met resultaat. 24 uur na post van resultaat, of 36 uur na post van actie (bij langdurige afwezigheid mijnentwege), kan de volgende actie ondernomen worden. Ik kan misschien nog wel beslissen om deze cycli te verschuiven naar 36-48 ofzo.
Ik denk niet dat een actie kiezen veel tijd in beslag neemt. Meedelen van "trainen, vechten met X, naar volgende stad gaan, of Pokémon vangen" kost echt niet zo veel moeite
maar tactiek en analyse-gewijs?
Amper. Misschien enkel in het bedenken van een evenwichtig team, en dat zo gebalanceerd mogelijk te levelen, of om Pokémon te gaan vangen. Verwacht je niet aan Cluedo-analyses of dergelijke.

User avatar
NecRock
WOZ
Posts: 2481

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#9 » Tue Dec 03, 2013 2:32 pm

Sounds fun, en zonder Cluedo-achtige analyse wss langer vol te houden ^^
I'm in!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#10 » Tue Dec 03, 2013 3:01 pm

I'm in
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
SamVL
WOZ
Posts: 997

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#11 » Wed Dec 04, 2013 12:43 pm

Nice :)
I'm in!
2011-2012 - WINAK Schacht
2012-2013 - WINAK Commilito
2013-2014 - WINAK V.U.
2014-2015 - WINAK P.R./Zedenmeester
2015-2016 - WINAK Hagar
2016-2017 - WINAK Peter

WINAK Ouwe Zak

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#12 » Wed Dec 04, 2013 4:37 pm

Fristi wrote:I'm in
NecRock wrote:Sounds fun, en zonder Cluedo-achtige analyse wss langer vol te houden ^^
I'm in!
Sam_VL_Fysica wrote:Nice :)
I'm in!
Men zegge het voort
Ik zou toch willen proberen om te starten met een kleine 8 à 10 man
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
BFC
WOZ
Posts: 719

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#13 » Wed Dec 04, 2013 5:27 pm

Pika pikaa!

(EDIT: I'm in)
I'm not random, you just can't think as fast as me

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#14 » Thu Dec 05, 2013 4:23 pm

In, al was het maar omdat ik ook zelf zoiets heb willen organiseren maar het er nooit van gekomen is.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: [Game]Pokémon RPG

Post#15 » Thu Dec 05, 2013 5:31 pm

Aye

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests

cron