[Game] Manager Game - Season I - Playoffs

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

[Game] Manager Game - Season I - Playoffs

Post#1 » Fri Aug 24, 2012 11:48 am

Eindstand Season I (sportief)
1.
2.
3.
3.

Al Cohol Istanbul - Fucking Awesome: 1-0
Hamburg Sauerkraut Und Bratwurst - THW Kiel: 1-0

Eindstand Regular Season I
1. Al Cohol Istanbul - 9 WINS - 111-75
2. Hamburg SUB - 6 WINS, 1= - 76-75
3. THW Kiel - 5 WINS - 88-80
4. Fucking Awesome - 3 WINS, 1= - 64-109

Er zijn verschillende van dit soort games online beschikbaar. De bedoeling is om een continu doorlopend gelijkaardig forumgame te maken met aangepaste regels die ook toelaten om rechtstreekse concurrenten te beïnvloeden.

Algemeen Opzet
Je bent eigenaar van een team in een niet nader bepaalde sport. Met dit team wil je 2 doelen bereiken: sportief succes (de competitie winnen) en financieel succes.
Na elk competitiejaar worden daarom 2 standen gemaakt, de eindstand van de competitie en de totale financiële balans van het team (eigendommen - schulden) t.o.v. de start van het seizoen. Een combinatie van deze 2 resultaten bepaalt de totale winnaar van het seizoen.
Na het eerste seizoen kunnen er teams bijkomen.

Sportieve Competitie
Format
De competitie bestaat eerst uit een klassieke round robin waarbij ieder team 1, 2 of 4 keer tegen ieder ander team speelt (afhankelijk van het aantal teams en niet noodzakelijk evenveel tegen elk team, zodat het totaal aantal matchen ergens rond de 12 ligt) gevolgd door play-offs met de beste 4 of 8 teams (afhankelijk van het aantal teams).

Match
Je team tijdens een match bestaat uit 6 spelers: 2 aanvallers, 2 verdedigers en 2 centers. Iedere speler heeft een aanvallende score en een verdedigende score. De totale verdedigende score van het team is de som van de verdedigende scores van de verdedigers plus de helft van de verdedigende scores van de centers. De totale aanvallende score van het team is de som van de aanvallende scores van de aanvallers plus de helft van de aanvallende scores van de centers.
Een team krijgt 1 punt wanneer de aanvallende score strikt groter is dan de verdedigende score van de tegenstander en een extra punt per 5 punten extra dat deze hoger is (i.e.: 2 punten als er strikt meer dan 5 punter verschil is, 3 punten als strikt meer dan 10, etc...). Ten slotte worden de punten vergeleken. Het team met de hoogste punten wint de match. Voorbeeld:
team 1: aanvallers met A1=25, A2=35, verdedigers met D1=20, D2=25, centers met A3=30, D3=28, A4=26, D4=38, totale aanval=88, totale verdediging=78
team 2: aanvallers met A1=42, A2=34, verdedigers met D1=15, D2=17, centers met A3=20, D3=20, A4=22, D4=12, totale aanval=97, totale verdediging=48
Resultaat: team 1-team 2: 8-4, team 1 wint dus.

Klassement
Het klassement werkt niet met punten en bekijkt enkel hoe vaak je won. Indien het aantal overwinningen van twee teams gelijk is, wordt gekeken of en hoeveel gelijkspelen de teams hebben. Indien ook dit gelijk is, wordt in volgorde gekeken naar het doelsaldo, het aantal gescoorde punten, de onderlinge match(en), aantal gewonnen thuismatchen, gelijkgespeelde thuismatchen, doelsaldo in thuismatchen, gescoorde punten in thuismatchen, aantal gewonnen matchen tegen de leider, tegen de 2e, tegen de 3de, etc, doelsaldo tegen de leider, 2de, etc, gescoorde punten tegen de leider, 2de, etc, coin toss.

Scores tijdens match
Elke speler heeft standaard een aanvallende (A) en een verdedigende (D) score (zie later). In een match, telt deze basisscore plus eventuele bonussen.
* Bij een thuismatch, krijgt iedere speler van het thuisteam een bonus van 2 punten op beide scores (A en D).
* Bij een thuismatch, krijgt iedere speler van het thuisteam die zijn laatste 20 matchen (huidige inbegrepen) voor hetzelfde team speelde, een extra +1 bonus op een score naar keuze.
* Bij een uitmatch, krijgt iedere speler van het uitteam die ooit nog heeft gespeeld voor het thuisteam een bonus van 1 punt op de score.
* Alle spelers krijgen een bonus op aanval en verdediging gelijk aan respectievelijk de aanval en verdediging bonus van de trainer.
* De speler met de beste aanvallende score (inclusief alle vorige bonussen), krijgt een bonus van 2 punten op deze score, de spelers met de tweede en derde beste aanvallende score, krijgen een bonus van 1 punt (populariteitsbonus).
* De speler met de beste verdedigende score, krijgt een bonus van 1 punt op deze score.

Spelers
Ieder team moet ten allen tijde minstens 8, maximaal 12 spelers op het actieve rooster hebben.
Iedere speler wordt bepaald door 5 cijfers: zijn aanvallende score (A), zijn verdedigende score (D), zijn aanvallend potentieel (Ap), zijn verdedigend potentieel (Dp), en zijn blessuregevoeligheid (I). Een 6e cijfers is het minimumloon, dit is A²+D².
A en D zijn getallen, Ap, Dp en I zijn percentages.
Na elke match veranderen deze cijfers:
* als een speler niet meespeelt tijdens een reguliere speeldag: Anew = A, Dnew = D, Ap new = Ap - 1%, Dp new = Dp - 1%, Inew = I
* als een speler wel meespeelt tijdens een reguliere speeldag: Anew = A + X waarbij geldt dat:
X=0 als de speler verdediger was, X=Ap naar boven of beneden afgerond met kans afhankelijk van het niet-gehele deel van Ap. Voorbeeld: Stel Ap=165%, dan is X=1 (35% kans) of X=2 (65% kans). Stel Ap=-23%, dan is X=0 (77% kans) of X=-1 (23% kans).
Ap new = Ap - 5% (als 100% < Ap)
Ap new = Ap - 3% (als 0% =< Ap =< 100%)
Ap new = Ap - 1% (als Ap < 0%)
Analoog veranderen D en Dp.
I geeft exact de kans aan dat de speler gekwetst raakt tijdens de match. Indien hij niet gekwetst raakt, geldt Inew=I.
Indien hij wel gekwetst raakt, geldt:
50% kans dat hij het volgende game mist en Inew = I+1%
30% kans dat hij het volgende 2 games mist en Inew = I+2%
10% kans dat hij het volgende 3 games mist en Inew = I+3%
10% kans dat hij voor onbepaalde duur out is. Na elke match: 50% kans opdat de resterende tijd bepaald wordt (3 matchen), Na elke match: Inew = I+1%
* Als D+A-I*200 < 0, gaat een speler op het einde van het seizoen met pensioen.
Spelers die ooit een match speelden en een volledig seizoen geen contract krijgen, gaan eveneens op pensioen.

Spelers opstellen
Je kan als manager ofwel zelf kiezen welke spelers opgesteld worden ofwel deze keuze aan de trainer laten.
Zelf kiezen zou in principe beter moeten zijn, omdat je rekening kan houden met de tegenstander. Indien je de keuze aan de trainer laat, heb je volgende opties:
* optimal: trainer stelt het sterkste team op. (op het eerste zicht sterkste, don't shoot me als ik iets over het hoofd zie)
* offensive optimal: trainer stelt het sterkste aanvallend team op en kijkt pas dan naar verdediging
* defensive optimal: trainer stelt het sterkste verdedigende team op en kijkt pas dan naar aanval
* high scoring game: trainer stelt zo sterk mogelijke aanval en zo zwak mogelijke verdediging op
* development: trainer stelt spelers met het meeste potentieel op zodat deze kunnen groeien
* tanking: trainer stelt het slechts mogelijke team op zonder gekwetsen
* extreme tanking: trainer stelt het slechts mogelijk team op, inclusief gekwetsten (opgelet, dit kan leiden tot boetes voor competitievervalsing!)
* random: trainer stelt random spelers op
Gekwetsen kan je ook opstellen, maar hun scores worden gehalveerd. Ze hebben bovendien 50% kans om hun kwetsuur te verergeren (extra games gekwetst) en 50% om meer blessuregevoelig te worden (I wordt met 1% verhoogd). Het opstellen van gekwetsen kan leiden tot juridische problemen (onethisch, schadevergoeding, etc...) in sommige gevallen. Merk op dat het soms nodig kan zijn als je veel gekwetsten hebt.

Spelerscontracten
Het minimumloon van een speler per match is A²+D². Er staan geen regels op de periode en het bedrag dat je kan aanbieden aan een speler behalve dat het altijd hoger moet zijn dan het minimumloon per match op het moment dat je het contract aanbiedt. Bijvoorbeeld: als een speler A=20 en D=15 heeft, is zijn minimumloon per match 625. Je kan deze speler dus bijvoorbeeld 625 enkel voor de volgende match geven, maar ook 2500 geven voor de volgende 4 matchen, 6250 voor de volgende 10 matchen, of, als je genoeg geld hebt, zelfs 62500 voor de volgende 100 matchen. Je moet over voldoende contant geld beschikken om een contract te kunnen aanbieden en je mag maximaal voor een bepaald bedrag uitstaande lonen hebben (zie cap space).
Enkele belangrijke termen en regels:
* cap space: de cap space geeft aan wat het maximale bedrag aan uitstaande lonen is dat je mag hebben. Je mag in principe niet over dit bedrag gaan, ook al heb je meer contant geld beschikbaar, met enkele uitzonderingen (zie later bij cap space en cap penalties). Dit bedrag is voor elke ploeg hetzelfde.
* free agent: een free agent is een speler die bij geen enkele club een lopend contract heeft, je kan hem dus zonder bijkomende regels een contract aanbieden. Een draft pick is altijd een free agent.
* restricted free agent: Een speler die onder contract ligt bij een ploeg, maar wiens resterende contract minder dan 10 keer zijn huidige minimumloon bedraagt, is een restricted free agent. Je kan deze speler proberen los te weken van zijn huidige team door hem een contract aan te bieden (offer sheet) dat minstens 10 keer zijn huidige minimumloon bedraagt én minstens de helft meer betaalt dan zijn huidige contract. Het team waarbij de speler onder contract ligt, heeft dan 3 dagen om ofwel jouw voorstel te counteren en de speler te houden aan exact hetzelfde loon dat jij hem had aangeboden of de speler aan jou te laten. Je mag over de cap space gaan om een offer sheet op je eigen speler te counteren.
* extension: je wil een speler die al bij je onder contract ligt, nu al een nieuw contract aanbieden dat ingaat wanneer zijn huidige contract afloopt. Het nieuwe contract moet minstens de helft zijn van het nog uitstaande bedrag en gaat in vanaf de eerste match nadat het vorige contract eindigt. Dit is vooral nuttig als een goede speler binnenkort een restricted free agent zou worden. Let op, je kan pas een nieuwe extension aanbieden als de vorige al is ingetreden (m.a.w. het is mogelijk om contract - extension 1 - extension 2 te doen, maar je kan extension 2 enkel creëren op het moment dat extension 1 van toepassing is en het originele contract volledig afgelopen.)
* waiving: je kan een speler die onder contract ligt, waiven. Deze speler is dan "on waivers". In dit geval wordt hij geschrapt van je actieve rooster en kan je hem niet meer opstellen. Je moet je het loon van deze speler nog uitbetalen, maar telt het niet meer mee in je cap space. Andere ploegen kunnen binnen 3 dagen een bod doen om deze speler in te lijven (claiming off waivers) voor de resterende periode van het lopende contract. Het team met het hoogste bod betaalt dit bedrag aan de speler en dit bedrag wordt afgetrokken van het loon dat jij nog moest uitbetalen. Nadat de resterende periode is afgelopen, wordt de speler een free agent. Let op: deze speler kan niet opnieuw gewaived worden en evenmin getraded worden door het team met het hoogste bod tijdens de resterende periode.
Waiving is vooral nuttig als je dringend cap space nodig hebt, een speler gekwetst raakt kort voor de play-offs of blijkt dat de speler overbetaald wordt voor zijn prestaties. Je kan op elk moment maar 1 speler on waivers hebben. Een geclaimde speler telt niet meer mee als "on waivers". Als een speler niet geclaimd wordt, kan je hem op ieder moment zelf terug aan je team toevoegen zonder penalties.
* trades: Teams kunnen spelers onderling ruilen met elkaar. Het binnengekomen loon mag maximaal 20% afwijken van het uitgaande loon. Een speler claimed off waivers mag niet geruild worden.

Trainers
Trainers worden per seizoen in dienst genomen. Ieder team moet minimaal 1 en mag maximaal 3 trainers in dienst nemen, 1 ervan is de hoofdcoach, de andere 2 zijn de assistenten. Het loon van de trainers telt niet mee in de cap space. Een trainer kan ontslagen en vervangen worden, het loon van de ontslagen trainer blijft behouden en een eventuele nieuwe trainer moet eveneens een jaarloon betaald worden.
Een trainer heeft 3 scores: aanval (A), verdediging (D) en training (T)
aanval en verdediging zijn een score (1, 2 of 3), training is een percentage.
Het minimumloon van een trainer per seizoen is 2500*(A²+D²)*(T+50%)
De A en D score van de hoofdcoach wordt bij elke speler opgeteld tijdens een match. De hoofdcoach wordt vastgelegd aan het begin van het seizoen en kan maximaal 2 keer op een seizoen vervangen worden.
Tussen elke twee matchen (behalve play-offs) kan er een training worden gehouden met een trainer naar keuze en 5 spelers naar keuze. Deze training gaat naar keuze ofwel over aanval ofwel over verdediging. De trainer heeft voor iedere speler een kans T om de aanval of verdediging van de speler te vermeerderen met 1 punt in ruil voor een daling van 1% van Ap respectievelijk Dp. Om de training te kunnen geven, moet de trainer een score van 2 of 3 hebben voor A resp. D. Spelers wiens Ap respectievelijk Dp kleiner is dan 0 kunnen niet meer getraind worden.

Cap space, cap penalties
Zoals eerder vermeld, bepaalt de cap space hoeveel je maximaal aan uitstaande lonen mag hebben. Je mag slechts om 3 redenen over dit bedrag gaan:
* om een offer sheet op een restricted free agent te counteren
* als je om een bepaalde reden onder de minimale vereiste hoeveelheid spelers op je actieve roster komt, mag je 1 free agent naar keuze een minimum contract voor 1 match aanbieden zelfs als dit je over de cap space zou brengen of als je al over de cap space bent.
* je moet je draft picks een eerste contract aanbieden dat hen exact 10 keer hun minimumloon uitbetaald.
Over de cap space gaan, brengt penalties met zich mee. Zolang je over de cap space bent, mag je geen extensions aanbieden, geen spelers claimen off waivers (inclusief een eventuele eigen gewaivede, niet geclaimde speler!) en geen free agents contracten aanbieden.
Bovendien moet je per match exact hetzelfde bedrag dat je boven de cap bent, nog eens extra betalen aan de league. Dit geld wordt evenredig verdeeld onder de teams die onder de cap zitten.

Draft
Voor het begin van elke competitie, is er een draft waarin nieuwe spelers worden aangeboden. Teams mogen in 2 rondes omgekeerde volgorde van hun plaats in de vorige competitie om beurt een speler kiezen om hun team te versterken.
De allereerste draft om de startteams samen te stellen volgt het ABCDDCBA patroon (laatste in eerste ronde is eerste in laatste ronde).
In drafts (op de allereerste draft na) ben je verplicht om de spelers die je kiest een eerste contract aan te bieden dat minstens 10 keer hun minimumloon bedraagt.
Alle spelers van de laatste 4 jaar die nog nooit een match speelden, kunnen hier gekozen worden (dus nieuwe spelers + alle niet-gekozen nieuwe spelers van de voorbije 3 seizoenen die niet gekozen werden).

Financiële Competitie
Locatie
Als je een nieuw team start, heb je een locatie en een naam nodig. De locatie is belangrijk. Je mag zelf de locatie kiezen, dit kan eender welke stad in Europa zijn. Steden zijn ofwel groot, middelgroot of klein. De grootte van een stad zorgt ervoor dat je potentieel meer supporters en sponsers kan vinden, maar ook dat de infrastructuur en het onderhoud een stuk duurder wordt.

Infrastructuur
Iedere club heeft een stadion nodig. De prijs van het stadion is afhankelijk van de stad waar je gevestigd bent. Je kan het stadion uitbreiden tegen volgende prijzen:
grote stad: courtside seats: 2000, business seats: 1000, economy seats: 400
middelgrote stad: courtside seats: 1500, business seats: 750, economy seats: 300
kleine stad: courtside seats: 1000, business seats: 500, economy seats: 200
Het onderhoud van je stadion kost 4/seat/match in een grote stad, 3/seat/match in een middelgrote stad, 2/seat/match in een kleine stad.
Je kan je stadion verder nog uitbreiden met volgende faciliteiten:
* trainingsveld: dit is nodig om trainingen te kunnen geven. kost: grote stad: 40000, middelgrote stad: 30000, kleine stad: 20000. Onderhoud per training: grote stad: 100, middelgrote stad: 75, kleine stad: 50
* top kwaliteit kleedkamers: spelers hebben 1% minder kans om zich te blesseren tijdens een thuismatch. kost: grote stad: 80000, middelgrote stad: 60000, kleine stad: 40000.
* verbeterd spelterrein: dit geeft een aanvallende bonus aan alle spelers en leidt tot hogere eindscores in games. kost: grote stad: 80000, middelgrote stad: 60000, kleine stad: 40000.
* medische staf: gekwetste spelers hebben 50% kans om geen penalty te krijgen op hun injury stat na een blessure en 50% kans om een beurt vroeger terug te komen uit blessure. kost: grote stad: 400/match, middelgrote stad: 300/match, kleine stad: 200/match.
* voedselkraam: hier kan je voedsel en drank verkopen tegen een vaste prijs. Een kraam kan tijdens een match 1000 supporters bedienen. Je kan meerdere kramen hebben. kost: grote stad: 12000, middelgrote stad: 9000, kleine stad: 6000. Onderhoud: grote stad: 400/match, middelgrote stad: 300/match, kleine stad: 200/match.
* busdienst voor supporters: Voor kleinere steden kan het interessant zijn om een gratis busdienst in te leggen naar een naburige grote stad om daar supporters te lokken. Deze kost 100 (organisatiekost) + 1 per 10 km per supporter (reiskost).

Geld verdienen
Er zijn 5 verschillende manieren om aan geld te raken:
* inkom: je kan zelf beslissen hoeveel je vraagt. In grote steden mag alles dan wel duurder zijn, omdat er ook een veel grotere populatie is, heb je veel meer kans om volle zalen te trekken zelfs als je prijs aan de hoge kant is. Hoeveel mensen geïnteresseerd zijn, hangt af van de populariteit van de club. 75% van de totale ontvangst door inkom gaat naar je eigen team, 20% naar de tegenstander en 5% naar de league die het evenredig verdeelt over alle teams.
* verkoop: je kan voedsel en drank verkopen aan je voedselkraam. Je kan zowel voor voedsel als voor drank zelf de prijs kiezen. De prijs die mensen willen betalen voor drank en voedsel is recht evenredig met de prijs die ze willen betalen voor een ticket. De inkomsten uit verkoop gaan volledig naar je eigen team.
* sponsers: sponsers geven je geld in ruil voor reclame in je stadion. Hoe meer supporters je hebt, hoe meer sponsorinkomsten je kan krijgen. Meer reclame maakt je club wel minder populair.
* lening: je kan geld lenen van de bank tegen een vaste intrest. Hoe meer je wil lenen, hoe hoger de intrest is. Je kan geld lenen voor een vaste periode (terugbetalen tegen bepaald moment) of voor onbepaalde duur. In het tweede geval wordt de intrest hoger. Je kan ook geld lenen van andere teams die dan zelf de voorwaarden mogen bepalen. (de enige voorwaarden die mogen gesteld worden, is dat het geld tegen een bepaald moment terugbetaald moet worden en de hoeveelheid intrest die betaald moet worden.)
* league: de league geeft alle teams een zelfde bedrag bij de start van elk seizoen dat TV-gelden en algemene sponsorcontracten voorstelt.

Supporters en populariteit
De populariteit van een club hangt af van 3 factoren:
winnen: het maakt niet uit of je thuis of op verplaatsing wint, winnen verhoogt de populariteit van de club altijd.
punten gescoord in het stadion: supporters zien liever een 15-12 dan een 2-0, veel punten (ook door de tegenstander) verhoogt de populariteit van de club.
hoeveelheid sponsers: supporters houden niet van veel sponsers en betalen niet graag veel voor een club met veel sponsers.
De exacte formule is onbekend, maar het spreekt vanzelf dat winnen de belangrijkste factor is.
Het aantal supporters dat naar een match komt, hangt af van je populariteit van je club, de populariteit van de tegenstander en het aantal plaatsen dat je hebt. De gecombineerde populariteit van jou team en dat van de tegenstander bepaalt hoeveel geld supporters willen neertellen voor een ticket. Dit bedrag is voor elke supporter anders.
De geïnteresseerde bevolking bestaat uit 3 delen: rijken, middenklasse en het gewone volk. Rijken zijn een kleine minderheid, zij verkiezen de courtside seats, maar zullen eventueel ook plaatsnemen in business seats als de courtside seats uitverkocht zijn. De middenklasse zullen, als ze veel geld voor een ticket overhebben, een ticket voor business seats nemen (of zelfs courtside als ze het kunnen betalen). Anders vind je hen in economy seats. Het gewone volk zal enkel plaatsnemen in economy seats.

Sponsering
* Kleine advertiser:
3 + 1 per 1000 supporters
kleine stad: 4000 per thuismatch
medium stad: 5000 per thuismatch
grote stad: 7000 per thuismatch
* Medium advertiser:
1 + 1 per 2500 supporters
kleine stad: 7500 per thuismatch, 5000 per uitmatch
medium stad: 10000 per thuismatch, 5000 per uitmatch
grote stad: 15000 per thuismatch, 5000 per uitmatch
* Grote advertiser:
0 + 1 per 4000 supporters
kleine stad: 15000 per thuismatch, 10000 per uitmatch
medium stad stad: 25000 per thuismatch, 10000 per uitmatch
grote stad: 50000 per thuismatch, 10000 per uitmatch

Leningen
* terugbetaling per week:
totale intrest: 5% + aantal weken*1% + bedrag/100 000 * 1%
mogelijkheid om maximaal eerste 5 weken niets te moeten terugbetalen (deze weken tellen wel mee bij intrest)
te laat: +2% op resterend bedrag
5 maal te laat: deurwaarder
* terugbetaling per maand:
totale intrest: 10% + aantal maanden*5% + bedrag/100 000 * 1%
mogelijkheid om eerste maand niets te moeten terugbetalen (deze maand telt wel mee bij intrest)
te laat: +10% op resterend bedrag
3 maal te laat: deurwaarder
* terugbetaling per seizoen:
totale intrest: 20% + aantal seizoenen*25% + bedrag/100 000 * 1%
te laat: +50% op resterend bedrag
1 maal te laat: deurwaarder
* onbepaalde duur:
intrest: 10% + bedrag/100 000 * 2% + 2% per week op uitstaande bedrag (inclusief intrest).
Elk seizoen moet minstens 25% van het uitstaande bedrag aan het begin van het seizoen terugbetaald worden.
* extra lening: zelfde voorwaarden + 5%
uitstaande bedrag van vorige lening hoort bij nieuwe lening
* een lening kan op eender welk moment volledig terugbetaald worden zonder penalty of voordeel.

marktonderzoek / research
Je kan een onderzoek doen naar het gedrag van je supporters, je eigen populariteit en eventueel financiële zaken. Dit kan zoals de meeste andere dingen enkel tussen een even en oneven match (tussen 6 en 7, tussen 8 en 9 etc.). Er zijn 5 verschillende opties:
* 500 - goedkoop algemeen onderzoek: 50% kans om iets interessants te weten te komen
* 1000 - kwaliteit algemeen onderzoek: 80% kans om iets interessants te weten te komen
* 1500 - goedkoop gespecialiseerd onderzoek: 50% kans om een bepaalde vraag (die je zelf kiest) beantwoord te krijgen
* 2000 - top kwaliteit algemeen onderzoek: je komt met zekerheid iets interessants te weten
* 3000 - kwaliteit gespecialiseerd onderzoek: 80% kans om een bepaalde vraag (die je zelf kiest) beantwoord te krijgen

Vragen moet "in-game" geformuleerd zijn! Meta-game vragen ("wat is de formule voor ...") worden niet beantwoord (0%). Als een vraag niet beantwoord kan worden omdat ik het zelf niet weet, betaal je 10% van het bedrag en krijg je de rest terug.

Spelverloop
Het spelverloop volgt elk seizoen een gelijkaardig verloop.
* draft: teams selecteren nieuwe spelers
* free agency period: teams kunnen spelers zonder contract een contract aanbieden en bieden op trainers. Tijdens deze periode hoef je niet te voldoen aan roster voorwaarden (min 8, max 12 spelers), maar wel aan cap voorwaarden.
* seizoen:
- ieder weekend is er een match.
- tussen matchen kunnen teams nieuwe contracten aanbieden (zowel aan free agents, extensions als offer sheets). Merk op dat offer sheets minstens 3 dagen voor de dag van de match moeten aangeboden worden.
- tussen matchen kunnen teams een training geven aan spelers
- tussen matchen kunnen teams de infrastructuur verbeteren
- tussen matchen kunnen teams prijzen aanpassen
- voor de match, beslist het team welke spelers opgesteld worden.
- na de match worden de stats van de spelers en het team upgedated.
* nadat het seizoen afgelopen is, zijn er play-offs, dit zijn enkel matchen, tussen deze matchen kunnen enkel nog prijzen aangepast worden.

Het eerste seizoen zal het eerste semester volgen met play-offs tijdens de laatste week en/of de eerste week van de kerstvakantie.
Zwaar rekenwerk hoef je niet zelf te doen, voor elke speler en trainer zal zijn minimumloon (A²+D²) steeds in een file bij de eerste post staan, en voor elk team zal steeds een overzicht zijn van de stats en het uitstaande loon per speler, de hoeveelheid contant geld en een geschiedenis van alle transacties.

Inschrijvingen:
Om je in te schrijven, vermeld de naam van je team en de (Europese) stad waarin ze zullen spelen.
Het is mogelijk om tijdens het seizoen, als je even weg bent, iemand anders op het team te laten passen, en je mag zelfs, als je niet veel tijd in je team wil steken, met 2 of meer personen een team besturen. Als je op een bepaald moment echt geen tijd meer hebt, wees zo vrij om iemand anders te zoeken die het team van je wil overnemen.

Teams:
Stanny's Al Cohol Istanboel
Instanbul, Turkey - grote stad
stadbevolking: 13 500 000
grote steden in de buurt: /
stadion met 575 economy seats (prijs: 75)
100 business seats (prijs: 100)
70 courtside seats (prijs: 130)
1 voedselkraam (prijs 4 / 4)
trainingsveld
medische staf
1 middelgrote sponser, 3 kleine sponsers
Andere ploegen: Fucking: 1812km, Hamburg: 2471 km, Kiel 2568 km,

Joachim's THW Kiel
Kiel, Germany - middelgrote stad
stadbevolking: 250 000
grote steden in de buurt: Hamburg (1 800 000)
stadion met 800 economy seats (prijs: 50 - PO: 70)
200 business seats (prijs: 65 - PO: 80)
1 voedselkraam (prijs: 5 / 3)
verbeterd spelterrein (aanval bonus)
1 middelgrote sponser, 1 kleine sponser
Andere ploegen: Hamburg: 96 km, Fucking 918 km, Istanbul: 2568 km

Manfr3d's Fucking Awesome
Fucking, Austria - kleine stad
stadsbevolking: 100
busdienst naar Salzburg (150 000, 38km)
busdienst naar Munich (1 400 000, 114km)
stadion met 900 economy seats (prijs: 30)
250 business seats (prijs: 50)
150 courtside seats (prijs: 85)
3 voedselkramen (prijs: 5 / 2)
trainingsveld
1 middelgrote sponser, 4 kleine sponsers
Andere ploegen: Hamburg: 836 km, Kiel 918 km, Istanbul: 1812 km

NecRock's Hamburg Sauerkraut Und Bratwurst
Hamburg, Germany, grote stad
stadsbevolking: 1 800 000
grote steden in de buurt: Hamburg metropolitan area (3 200 000)
stadion met 5000 economy seats (prijs: 45 - PO: 65)
15 business seats (prijs: 120 - PO: 120)
2 voedselkramen (prijs: 7 / 4)
verbeterd spelterrein (aanval bonus)
verbeterde kleedkamers (minder kans op blessure)
trainingsveld
medische staf
1 grote sponser, 3 middelgrote sponsers, 8 kleine sponsers
Andere ploegen: Kiel: 96 km, Fucking: 836 km, Istanbul: 2471 km
Attachments
Manager League Overview 12-12-16.pdf
(82.38 KiB) Downloaded 2825 times
Manager League Overview.ods
(50.67 KiB) Downloaded 2805 times
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#2 » Fri Aug 24, 2012 1:22 pm

Dees is zot genoeg om mee te doen :P

Teamnaam: AWB - Afgelast wegens bezopen
Stad: 't Stad (Antwerpen)
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#3 » Fri Aug 24, 2012 1:36 pm

Veel uitleg maar ik vermoed dat het snel duidelijk gaat worden en eigenlijk helemaal ni moeilijk:

Teamnaam: WFU (Waiting For Update)
Stad: Spawnville, Bombardel

BTW: welcome back Math Wolf! :D
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#4 » Fri Aug 24, 2012 2:50 pm

Robbe wrote: Stad: Spawnville, Bombardel
Handig om te bepalen hoe groot die stad is, volgens mij ligt die ook ni echt in Europa eh? :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#5 » Fri Aug 24, 2012 3:25 pm

Fristi wrote:
Robbe wrote: Stad: Spawnville, Bombardel
Handig om te bepalen hoe groot die stad is, volgens mij ligt die ook ni echt in Europa eh? :P
Inderdaad. Ofwel moet je dus een andere, bestaande stad kiezen, ofwel een random plaats in Europa kiezen waar dit (in dat geval kleine stadje) mogelijk ligt.

Antwerpen is middelgroot. (ik weet dat Antwerpen eigenlijk groot is, de grootste stad van allemaal, maar voor dit spel wordt naar vervalste officiële cijfers van wikipedia gekeken.)

Robbe wrote:Veel uitleg maar ik vermoed dat het snel duidelijk gaat worden en eigenlijk helemaal ni moeilijk
Dat hoop ik toch. De eenvoudige uitleg is: "probeer zo goedkoop mogelijke contracten aan te bieden aan zo goed mogelijke spelers en vergroot je stadion en verhoog je ticketprijzen als je populair bent."
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#6 » Fri Aug 24, 2012 4:01 pm

juaah, zal dn uitleg wel ne keer lezen, maar moet wel lukken :-P

Team: Al Cohol
Stad: Istanboel
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

Joachim
Posts: 379

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#7 » Fri Aug 24, 2012 4:19 pm

Team: THW Kiel
Stad: Kiel, Duitsland

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#8 » Fri Aug 24, 2012 4:20 pm

Math Wolf wrote:
Fristi wrote:
Robbe wrote: Stad: Spawnville, Bombardel
Handig om te bepalen hoe groot die stad is, volgens mij ligt die ook ni echt in Europa eh? :P
Inderdaad. Ofwel moet je dus een andere, bestaande stad kiezen, ofwel een random plaats in Europa kiezen waar dit (in dat geval kleine stadje) mogelijk ligt.

Antwerpen is middelgroot. (ik weet dat Antwerpen eigenlijk groot is, de grootste stad van allemaal, maar voor dit spel wordt naar vervalste officiële cijfers van wikipedia gekeken.)

Robbe wrote:Veel uitleg maar ik vermoed dat het snel duidelijk gaat worden en eigenlijk helemaal ni moeilijk
Dat hoop ik toch. De eenvoudige uitleg is: "probeer zo goedkoop mogelijke contracten aan te bieden aan zo goed mogelijke spelers en vergroot je stadion en verhoog je ticketprijzen als je populair bent."
Heb er net is doorgeskimmed, valt inderdaad wel mee, al kunt ge hier natuurlijk wel ver in gaan. Is zien of ik men economieboek nog heb :P
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Timmy
Posts: 844

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#9 » Fri Aug 24, 2012 5:21 pm

Team: Amai m'n
Stad: Kloten, Zwitserland

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#10 » Fri Aug 24, 2012 5:53 pm

Team: Awesome
Stad: Fucking, Oostenrijk
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
Nynek
WOZ
Posts: 1160
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#11 » Fri Aug 24, 2012 6:05 pm

Team: Dresden International Club Kampfers Soccer Gmbh
Stad: Dresden

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#12 » Fri Aug 24, 2012 9:52 pm

Omdat er enkele clubs in zeer kleine steden gevestigd zijn, heb ik een nieuwe optie toegevoegd: busdienst. Tegen een kost kan je supporters ronselen in naburige grote steden.
Merk op, je club zal altijd net iets minder populair zijn in een andere stad omdat het nu eenmaal niet de club van de stad zelf is.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#13 » Fri Aug 24, 2012 10:57 pm

Geen zin om al te lezen.. mss na mijn examens.
Als het niet direct begint wilt ik wel meedoen met :

Los Angelos Galaxy
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#14 » Fri Aug 24, 2012 11:43 pm

Aardrijkskunde is toch blijkbaar een probleem voor sommigen :D
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Manager Game - inschrijvingen open

Post#15 » Sat Aug 25, 2012 12:55 am

djgl3nn wrote:Geen zin om al te lezen.. mss na mijn examens.
Als het niet direct begint wilt ik wel meedoen met :

Los Angelos Galaxy
Fristi wrote:Aardrijkskunde is toch blijkbaar een probleem voor sommigen :D

Ok ik had niet gelezen dat het in Europa moest zijn..
Je m'excuse
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 12 guests

cron