Spam-Whores Big Brother - uitgesteld

Een forum voor totaal willekeurige spam!

Moderators: NecRock, Math Wolf, Robbe, Praesidium

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Spam-Whores Big Brother - uitgesteld

Post#1 » Tue Aug 31, 2010 4:03 pm

Het concept is heel eenvoudig. Vijftien spammers moeten regelmatig in deze topic posten en krijgen opdrachten waarmee de groep geld (bonnetjes, gratis cantus, ...) kan verdienen.

Verdiend "geld"
Periode 1: 8 bonnetjes
Periode 2: 1 bonnetje
Periode 3: -16 bonnetjes

Regelmatig moet er echter ook mensen weggestemd worden tot er 1 winnaar overblijft. Deze winnaar krijgt dan al het verdiende geld. Uiteraard is verder alles toegelaten, zo kan je samenspannen, mensen tegen elkaar opzetten, enzoverder.

Eerste periode: woensdag 8 september - maandag 20 september
Tweede periode: dinsdag 21 september - woensdag 29 september
Derde periode: donderdag 30 september - vrijdag 8 oktober
Vierde periode: zaterdag 9 oktober - ?


Deelnemers:
(aantal posts in topic tijdens periode 3)
* Stanny (1)
* Pedro (2)
* Joachim (3) - OK!
* Fristi (4) - OK!
* Gert J. (4) - OK!
* Nynek (1)
* NecRock (5) - OK!
* Tom (3) - OK!

Uitgeschakeld:
* Evi
* Timmy
* slimmy
* Manfred
* gl3nn
* Robbe
* Martje VDB



Derde Periode

* Opdrachten:
Omdat er nogal gefaald wordt, zijn er dit keer meer maar kleinere opdrachten met verlies van bonnetjes als ze niet lukken.
In totaal kunnen 20 bonnetjes en 2 cantussen verdiend worden, maar er kunnen ook maximaal 27 bonnetjes verloren worden (7 indien iedereen post en stemt)!

Doe opdracht 1:
Zorg dat ergens in deze periode, in de tijdspanne van 1 uur elke deelnemer exact 1 keer post in deze topic. Wanneer dit is, maakt niet uit, maar post de exacte tijd van het uur waarin hieraan voldaan is. Post ook eventuele mislukte pogingen!
Indien dit lukt, komen er 4 bonnetjes bij.
Indien dit niet lukt, gaan er 2 bonnetjes af.
Indiet dit niet lukt en er zelfs geen poging werd ondernomen, gaan er 5 bonnetjes af.

Doe opdracht 2:
Maak een top 10 van de langste posts in spam-whores aan het begin van deze periode (deze post). Met langste wordt bedoeld het meest aantal lettertekens, figuren tellen niet mee.
Indien dit lukt, komen er 4 bonnetjes bij.
Indien dit niet lukt, gaan er 2 bonnetjes af.


Discussie opdracht 1:
Bepaal welke van de 5 afvallers (Martje, Robbe, gl3nn, slimmy, Manfred) nog een kans maakt om opnieuw mee te doen. Indien ten minste 6 deelnemers hun steun uitspreken voor 1 van hen, mag deze persoon vanaf periode 4 terug meedoen. Je mag slechts voor 1 van hen duidelijk je steun uitspreken, maar je kan wel vooraf, tijdens de discussie, zeggen dat je twijfelt tussen een aantal van hen.
Als er een persoon terug mag meedoen vanaf periode 4, valt er iemand extra af tijdens deze periode!
Indien je iemand laat terugkomen, komt er een gratis cantus bij.

Discussie opdracht 2:
Kies unaniem een deelnemer die een vrijstelling krijgt.
Als dit lukt, komt er een gratis cantus bij.


Vertrouwens opdracht 1:
Zorg dat iedereen minstens 3 keer post in deze topic en zijn stemmen op tijd uitbrengt.
Als dit lukt, komen er 3 bonnetjes bij.
Per persoon die niet stemt, gaat er 1 bonnetje af
Per persoon die geen 3 keer post, gaat er 1 bonnetje af

Vertrouwens opdracht 2:
De persoon die de eerste post heeft op pagina 10, krijgt een vrijstelling. Zorg dat niemand van de deelnemers die post heeft (bvb door te zorgen dat iemand anders die post heeft, bvb een afvaller, iemand die niet meedoet of ikzelf.)
Als dit lukt, komen er 3 bonnetjes bij.
Als dit niet lukt, gaat er niets af, maar heeft de deelnemer met die post wel een vrijstelling.

Extra
Indien ten minste 5 opdrachten volledig geslaagd zijn, komen er nog eens 6 bonus bonnetjes bij.
Indien het er 3 of 4 zijn, komt er alsnog 1 bonus bonnetje bij.

Nominaties & Vrijstellingen
Vrijstellingen kunnen bekomen worden via discussieopdracht 2 of vertrouwensopdracht 1.

Iedereen moet 3 personen nomineren.

Er vallen standaard 2 personen af.
Indien 1 van de afvallers terug komt (zie discussieopdracht 1), vallen er 3 personen af, zodat periode 4 gestart wordt met 8 personen.



Tweede Periode

* Opdrachten:
Ook in de tweede periode is er veel te verdienen voor wie er wat tijd in wil steken. Werk dit keer wel goed samen zodat er een beter resultaat is dan in de eerste periode.

Doe Opdracht:
Ik wil een top 10 van de mensen die het vaakst gequote worden in spam-whores. Eigenlijk wil ik 2 top tien's.
* De eerste top 10 geeft het absolute aantal keer weer dat die persoon werd gequote.
* De tweede top 10 geeft het aantal keer per gemaakte post (quote ratio) dat een persoon weer (hiervoor moet je dus ook het totaal aantal posts van alle personen in spam-whores tellen).
Opmerkingen:
* De topic zonder inhoud telt NIET mee!
* Verplaatste topics uit algemeen tellen NIET mee!
* Dubbelquotes (quote van B die reeds A quote -> ook A onrechtstreeks gequote), telt opnieuw mee.

Als beide top 10's gepost worden, krijgt de groep 15 bonnetjes!
Ik kan niet alles controleren, maar ik zal een steekproef nemen. Als ik een duidelijke fout vind (fraude), verliest de groep 5 bonnetjes per fout (en als ik 1 fout vind, zal ik doorzoeken naar meerdere fouten).

Discussie Opdracht:
Er zijn 2 discussie opdrachten dit keer:
* Krijg alsnog een spamaedium unaniem goedgekeurd en verzin een interessante, toepasselijke functie voor iedere Big Brother deelnemer nog in het spel. Minstens 1 niet-deelnemer (ikzelf tel niet mee) moet dit ook goedkeuren.
Als dit lukt, komt er een gratis cantus bij. Per niet-deelnemer extra die het goedkeurt, komt er 1 bonnetje bij (met een maximum van 4)
* Kies unaniem een deelnemer die een vrijstelling krijgt.
Als dit lukt, komt er een gratis cantus bij.

Vertrouwensopdracht:
* nomineer 1 keer jezelf
Per persoon die zichzelf nomineert, komt er een bonnetje bij.
Per persoon die zichzelf NIET nomineert, gaat er een bonnetje af.


Je moet in totaal 3 mensen nomineren.
Er is nog een 2e vrijstelling te winnen volgens een nu reeds bepaald criterium dat ik echter pas achteraf zal bekend maken.



Eerste Periode

* Opdrachten:
Er is in de eerste periode onmiddellijk veel te verdienen voor wie er wat tijd in wil steken. Werk zo goed mogelijk samen voor een optimaal resultaat!

01. Doe opdracht
Maak een lijst van de 100 populairste topics op het forum (niet Spam-Whores alleen!). Als populariteit score van een topic neem je het aantal views + aantal replies*20. Maak een nieuwe topic in Spam-Whores waar je de lijst post en laat iedereen die meedoet aan Big Brother er een reply (bespreking, nuttige opmerking, emoticon is niet genoeg!) op posten. Dit moet uiteraard voor het einde van de periode! De lijst moet de titel van de topics, de scores, het subforum, het aantal replies en het aantal views vermelden. Tel ook op hoeveel Spam-Whores topics er in de top 100 staan.
-> Een volledige lijst geeft recht op 10 bonnetjes op TD, per fout (elk detail telt!) gaat er 1 bonnetje af.
-> Als iedereen reageert op de topic, komen daar nog eens voor 10 bonnetjes bij, per persoon die niet reageert, gaan er 3 bonnetjes af.
Uiteraard hou ik er rekening mee dat tussen het posten van de lijst en het bekijken ervan enkele topics een paar views en replies meer kunnen hebben.

02. Discussie opdracht
Verkies een spam-whores praesidium (Spamaedium 2010-2011) met minstens een praeses, vice, quaestor, en 3 andere relevante functies. Big Brother deelnemers moeten unaniem hiermee akkoord zijn. Post het voorgestelde spamaedium in de relevante topic en zorg dat op zijn minst 1 niet-deelnemer van Big Brother (ikzelf tel niet mee) dit goed keurt.
-> Een unaniem gekozen praesidium goedgekeurd door 1 niet-deelnemer geeft recht op een gratis cantus.
-> Per persoon extra die dit goedkeurt (en voor het einde van de 1e periode post in de Spamaedium topic) komt er een bonnetje bij met een maximum van 4.

03. Vertrouwensopdracht
Ik wil dat ten minste 10 mensen posten wie ze zullen nomineren (volledig). Dit is vrijblijvend en geldt NIET als je echte nominatie, die blijft geheim.
-> als minstens 10 deelnemers posten wie ze zullen nomineren, komen er voor 5 bonnetjes bij.
-> voor de 1e persoon die anders nomineert dat wat hij/zij post, gaat er 1 bonnetje af, voor de 2e gaan er 2 extra af, bij een 3e, 3 extra, bij een 4de zijn dat er 4 extra, vanaf de 5e is er geen extra penalty (maar wel een serieus vertrouwensprobleem). Hier kunnen dus in totaal 10 bonnetjes verloren worden.

* Nomineren:
01. Iedereen moet deze periode 3 kandidaten nomineren. Dit doe je door mij persoonlijk te contacteren (PM, IRC, mathwolf @ winak . be of mathwolf @ yahoo . com Let op bij IRC dat je zeker bent dat ik het zelf ben (geen valsspeler met mijn nick) en ook aanwezig ben.)
02. Er zijn deze periode ook 2 vrijstellingen te verkrijgen.
-> De eerste vrijstelling is voor de deelnemer die de eerste post heeft op pagina 5. Deze persoon mag GEEN van de laatste 3 posts op pagina 4 hebben.
-> De tweede vrijstelling is voor de eerste persoon die een interessante nieuwe spam-whores topic creëert. Interessant betekent dat ikzelf het een leuke/nuttige/originele topic vind en er minstens 5 mensen waaronder ten minste 3 mede-deelnemers in de topic posten.
03. De 3 deelnemers met de meeste nominaties zijn uitgeschakeld. Bij een ex-aequo voor de 3e-4e plaats (of meer) blijven de deelnemers binnen het ex-aequo in het spel.



Basisregels
01. Van de deelnemers zonder vrijstelling, worden de personen met de meeste nominaties op het einde van een periode uitgeschakeld. Hoeveel dit er zijn, wordt aan het begin van de periode bekend gemaakt.
02. Bij een ex-aequo word(t)(en) de persoon/personen uitgeschakeld die de meeste tegenstemmen hadden in de vorige periode. Indien ook dit gelijk is, wordt naar de periode daarvoor gekeken enzoverder. Indien dit niet voldoende is om te bepalen wie blijft en wie vertrekt, blijven alle personen in het uiteindelijke ex-aequo in het spel.
03. Indien er een ongebroken ex-aequo is in het eindspel, mogen de uitgeschakelde deelnemers de winnaar bepalen door stemming. Indien ook deze stemming op een ex-aequo uitdraait, zal er een bijkomende wedstrijd komen om de winnaar aan te duiden.
04. Tijdens elke periode moet iedere deelnemer minstens 3 keer posten. Voor elke post minder, krijgt hij/zij een extra nominatie op het einde van die periode.
05. Deelnemers kunnen beslissen dat het verplichte minimum aantal posts wordt opgetrokken (tot 4, 5, 6, ..., maar maximum 10). Als een meerderheid (>50%) tijdens een periode dit beslist, dan moet iedereen zich daar aan houden. Regels zoals in 01 blijven gelden.
06. Iedereen is verplicht om een aantal kandidaten te nomineren, dit aantal wordt aan het begin van de dag meegedeeld. Elke niet uitgebrachte nominatie wordt als een nominatie jezelf beschouwd. Nominaties gebeuren door mij (Math Wolf) persoonlijk (via mail, IRC, PM of RL) te contacteren in de loop van de periode. Er worden GEEN persoonlijke herinneringen gegeven!
07. Resultaten worden NIET bekend gemaakt, er wordt enkel gezegd wie uitgeschakeld is. Uitgebreide resultaten worden bekend gemaakt na het eindspel.
08. Kandidaten kunnen zo veel met elkaar communiceren als ze willen, binnen en buiten de topic.
09. Kandidaten kunnen vrijwillig het topic verlaten.
10. Opdrachten moeten volgens de regels en binnen de tijdslimiet volbracht worden. Hierover is geen discussie mogelijk.
11. Met bonnetjes op TD worden de klassieke bonnetjes (4 voor 5 euro) bedoeld, eventuele bonnetjes XXL TD worden omgerekend tot een overeenkomstige waarde. Met gratis cantus, wordt een klassieke WINAK cantus tegen ledenprijs bedoeld (5 euro tot nader order?).

De organisator behoudt het recht om eenzijdig deze regels aan te vullen en aan te passen indien/wanneer nodig.
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#2 » Tue Aug 31, 2010 4:04 pm

I'm in !!

maar ... laat da aub wel pas beginnen na 2e zit ... :-P
pakt bij het begin van het academiejaar fzo?
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Math Wolf
Posts: 4053
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#3 » Tue Aug 31, 2010 4:05 pm

Stanny wrote:I'm in !!

maar ... laat da aub wel pas beginnen na 2e zit ... :-P
pakt bij het begin van het academiejaar fzo?
Will do. 2e zit is nog anderhalve week zeker?
2014: Jan16, Feb15, Mar16, Apr15, May14, Jun13, Jul12, Aug10, Sep9, Oct8, Nov6, Dec6
2015: Jan5, Feb5, Mar5, Apr4, May4, Jun2, Jul2, Jul31, Aug29, Sep28, Oct27, Nov25, Dec25

User avatar
Stanny
WOZ
Posts: 2220
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#4 » Tue Aug 31, 2010 4:09 pm

Math Wolf wrote:
Stanny wrote:I'm in !!

maar ... laat da aub wel pas beginnen na 2e zit ... :-P
pakt bij het begin van het academiejaar fzo?
Will do. 2e zit is nog anderhalve week zeker?
affirmatief
1 + 196883 = 196884
1 + 2 + 3 + 4 + ... = -1/12

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#5 » Tue Aug 31, 2010 4:11 pm

geld? count me in! :P
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

Joachim
Posts: 379

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#6 » Tue Aug 31, 2010 4:29 pm

Ik wil ook wel meedoen :D

User avatar
Manfr3d
Posts: 1997
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#7 » Tue Aug 31, 2010 4:33 pm

me 2!
I would love to change the world, but they won't give me the source code

WINAK Schacht 2009-2010
ASK-Stuwer Snelkrant 2010-2011
KdG-Student 2011-2014
Castrum Cantor 2012-2013
Castrum Schachtenmeester 2013-2014
Castrum Quaestor 2014-2015
Castrum Praeses 2015-2016

User avatar
slimmy
Prosenior
Posts: 3130
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#8 » Tue Aug 31, 2010 4:39 pm

Fuck yeah! I'm in!

Ik word de bad boy die altijd rebelleert tegen big brother!

Martje vdb
WOZ
Posts: 737

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#9 » Tue Aug 31, 2010 4:42 pm

mm gratis!
ik wil betty boob wel zijn!

User avatar
Pedro
Prosenior
Posts: 3251

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#10 » Tue Aug 31, 2010 5:04 pm

Martje vdb wrote:mm gratis!
ik wil betty boob wel zijn!
Agreed! :twisted:
WINAK Scriptor 2010-2011
WINAK Zedenmeester 2010-2011
WINAK Vice-Praeses 2011-2012
WINAK Praeses 2012-2013
WINAK Praegustator 2013-2014

User avatar
djgl3nn
WOZ
Posts: 1938

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#11 » Tue Aug 31, 2010 5:19 pm

i'm in :)
ik wil wel die ene zijn zo..

die ene die wint
WINAK Schacht 2009-2010
WINAK Sport 2010-2011
WINAK Mentor Informatica 2011-2012
WINAK Ouwe Zak 2012-...

UA Sportraad Webmaster 2012-...

User avatar
Fristi
WOZ
Posts: 4565

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#12 » Tue Aug 31, 2010 5:48 pm

Pedro wrote:
Martje vdb wrote:mm gratis!
ik wil betty boob wel zijn!
Agreed! :twisted:
Threesome time!

I'm in :D
Fristi Ad Infinitum

WINAK WOZ 2013 - ...
WINAK Magister Fristi 2012-2013
WINAK Feest 2011-2012
WINAK Schachtentemmer 2010-2011
WINAK Scriptor 2008-2009 | 2009-2010

User avatar
Gert J.
Posts: 664

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#13 » Tue Aug 31, 2010 6:15 pm

I'm in!
-I sunk your battleship!!
*We're playing Risk...
-Ok, i'm all-in.

User avatar
Evitje
WOZ
Posts: 640

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#14 » Tue Aug 31, 2010 6:36 pm

Ik gooi mijn boobs ook in de strijd :)
Men moet niet steeds dezelfde fout maken; er is keus genoeg

User avatar
Robbe
WOZ
Posts: 2161
Contact:

Re: Spam-Whores Big Brother

Post#15 » Tue Aug 31, 2010 6:58 pm

Evitje wrote:Ik gooi mijn boobs ook in de strijd :)
same here
"I'm not afraid of falling, I'm afraid of landing" -- Sam
How To Ask Questions The Smart Way

Zingen? UKA-n dat ook!

Return to “Spam-Whores”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 80 guests